1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582065 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23

« · 2569053 Till forumet


Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Giv oss frid
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
T T: Inte bara att DHL uppvisar usla -5 inför imorgon. Lander är dessutom inget vidare på att teka. För övrigt är ingen tekare förutom Hanzl godkänd i dagsläget:

Hanzl, vunnit 28/44=63,64%
Lander, vunnit 32/67=47.76%
Lundin, vunnit 15/35=42.86%
EA, vunnit 1/10=10%
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
T T: Tyvärr så kan man ju inte ha stora förväntningar på morgondagen, men vore katastrof om vi förlorar mot förmodade jumbon i SHL!
Om vi ska kunna vinna så krävs total uppryckning av DHL kedjan, förhoppningsvis gör Ante en splittring av den.
Jag tycker att Hanzel Dahlen och Pääjärvi ska spela i 1:a samt powerplay, och funkar inte det, så flytta ner Dahlen till 4:e.
Bättre är han inte i dagsläget, iskall!🤮
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Zoogin62: Ja förlust imorgon vore om inte katastrof så en fruktansvärd miserabel inledning på säsongen...
Och DHL femman måste bara leverera nu o visa lite jävlar anamma annars måste Ante agera!

I PP 1 skulle jag vilja se Hanzl-Dahlén-Hållander-Hartman-Eronen

Uppträder vi inte som hungriga vargar imorgon o kämpar som djur så är något uppenbart fel i laget...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Lomond: Hoppas att vi får se vår allfader Lander lika tjurig & grands längs med sargerna som han alltid brukar vara.

Är så satans pepp på match imorgon även om den känns oviss!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Lomond: Instämmer. Hanzl är grym på tek och ger oss chansen att etablera tryck. Sitter dessutom på bra spelsinne och passninsgsspel. Så sätt in honom i första PP så får Lander köra andra PP och fokusera mer på BPn.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sputnik: Ja Lander är i mitt tycke ingen naturlig PP spelare även om han fungerar där o gör det helt ok.
Låt han ha kraft till Boxplay o det övriga spelet i första hand!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Lomond: Oskars eller Röda ulven, vem ska ta första surströmmingsderbyt?
OSKARS såklart!
Men det krävs 100% insats från alla och envar, inte minst publiken.
Let's empty the tank Boys!
Let's empty the Beer-tent!! =)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
A: Ja
B: Ja så in i helvete
C Vem bryr sig om Övik?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Herminator: Dahlen hatar MoDo, det är sedan gammalt
.
Han kör och sliter till att han fåååååår


2 syl i kassen ikväll som ni förstår.


Tääääääääääääääääääääää
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Herminator: Bra läge att vända den negativa trenden nu. Hemmamatch, jumbon som motståndare, borde finnas en hel del revanschlusta osv. men fortsätter vi i samma spår som tidigare så förlorar vi. Tycker ante framstått som oförstående i intervjuerna, han ser tillfälligheter där andra ser ett mönster. Idag måste han kunna visa fingertoppskänsla och snabbt slänga om i kedjorna om DHL-sänket fortsätter att dra ner laget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Olle: Ja det vore ju inte fel o se Ante som typ Challe agerade under matcher. Där satt det då inte i kläm med ex timeout o ändringar. 👊

Men det tror jag aldrig kommer att ske tyvärr. Idag ska han banne mig inte behöva det för nu måste det vara energi o kamp o skridskoåkning utav bara h-e!!

Det är slut med tramset nu. Nu är det dags o visa vad hockey handlar om: fysiskt spel o skridskoåkning o en jävla inställning💪🏒

Vill inte se nån som inte fullföljer tacklingar nu. Och det gäller även Dahlén o Emil!

Så tillbaka till basic nu för då ska det bara bli seger! För vi har ju så otroligt med hockey-IQ i laget så nu måste det fram.👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
mikenomad: får man helgardera?😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
nu får dahlen o co. vakna
samma fart som mot frölunda, tack
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Räknar med en grövre överkörning idag. Tv4 zoomar in Lander på bänken som sitter helt tom i blicken. MPS (enda utropstecknet hittils) åker på en skada. Publiken går på innebandy efter två perioder. Kvällen är förutsedd
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Ä Kåtan öppen mä vargtazz!!
Ja ä på gång dit!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
SMÅLAND:
En släkting såg dig svänga in. Glassbil för vuxna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Har hört från obekräftade källor att laget tränat stenhårt inför säsongsöppningen. T.o.m. för hårt. Så hårt att det uppstått skador. Om detta nu stämmer så har jag svårt att se vinsten i detta.

På g ner mot Arlanda nu. Flyger mot Kroatien kl 17. Kommer alltså behöva se matchen i efterhand. Blir radioskugga tills vi är på hotellet, då åker mobilen fram och timråtröjan på. Och givetvis en iskall Karlovaçko.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
empa11: Om man tränat så hårt att man inte orkar med matchtempot och dessutom åker på skador då är det bara att sparka fysteamet direkt. Men det låter otroligt att man skulle planerat så dåligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Olle: Felbedömningar inom träning+uppbyggnad sker inom elitidrott hela tiden. Men absolut, känns ju lite halvknepigt om detta är fallet. Och av det man sett på isen senast veckan så känns det ju verkligen som att något är fel, något som inte är spelarmaterialet.
Hur många åker runt med känningar, utöver de som de facto är skadade?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
empa11: Har faktiskt funderat i dem banorna, men jag gissade mer på sjukdom. Men vi får inte heller glömma bort att vi började oroväckande dåligt i fjol också. I fjol fick vi dock med oss poäng, det har vi inte i år. Tanken tror jag är att vara bäst i vår till slutspelet och att man "intecknar" en sämre start. Kan vara därför som att det inte är mer oro i truppen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
empa11: Jag skulle inte bli förvånad alls om Lander inte är 100 procent. Han stod väl över nån/några matcher på försäsongen vill jag minnas?
Han går inte riktigt att känna igen än så länge i allfall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sputnik: Absolut kan det vara nedtränade och slitna spelare vi ser men frågar du mig tror jag den allra främsta orsaken sitter i skallen. Jag tror på mentala låsningar i kombination med bristande ödmjukhet inför uppgiften. En väldigt omedveten känsla av att vara lite bättre än man är och därför vänta på "gratispoängen". Man kan tycka att en sån som t.ex Lander borde vara för erfaren för det men tro mig, det kan hända de bästa! I den bästa av världar är det här wake up calls i ett skede av säsongen när det finns all tid i världen att komma till rätta med det. I värsta fall har inte poletten trillat ner utan man åker runt och väntar på att det "ska lossna". Så var det ju i skräckexemplet HV71 2020-21
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Lycka till ikväll!

Rätt säker på att firma Lander - Dahlen taggar till ikväll. Om vi tar poäng på bortaplan mot er är jag nöjd, men tror tyvärr det kan bli rätt svårt. Oavsett utgång blir det kul med derby igen!

Eftersom släkten är värst kanske Walli hänger en ikväll?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
ToddW: Lycka till, tror ni vinner. La ett fint spel på modovinst idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
mikenomad: Ja så kan det mycket väl vara också. "Positivt" att starta säsongen på det sättet så man hinner åtgärda tidigt i så fall. Men det kräver också att Ante vågar sätta ner foten om han ser att det förekommer mental slapphet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
mikenomad: Håller med där. Tror det mesta sitter i huvudet!
Man gjorde en bra säsong ifjol o truppen har adderats med ytterligare bredd o spets o försäsongen har, om än mot lite lättare motstånd, gått väldigt bra o man har blivit uppskrivna i press o media. Och så premiären då där vi på ett betryggande sätt spelade bort Frölunda.

Så tror dessa parametrar helt enkelt ställt till det en del. Gått lite för bra o lätt o man har tappat lite ödmjukhet o allt vad det då innebär med hårt jobb o.d.

Så nu är det dags o komma tillbaka till verkligheten o tror detta derby passar perfekt för det!🏒👊

Så blir verkligen förvånad om vi nu inte får se ett mera "normalt" Timrå nu med en seger som resultat!👍😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
ToddW: håller med dig. Walli gör 2+1 ikväll. Södergran behöver torka krut till nästa match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Lomond: Får hoppas nerverna håller , för detta är en match som dom flesta tror att Timrå ska vinna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
empa11: det går absolut att träna för hårt. Har själv sett kompisar överträna och fått svårt att komma tillbaka i slag på lång tid efteråt. Har för mig inför första 2 säsongerna i AS att modo gick ut med att dom skulle träna hårdast i ligan, det va tyvärr slut på bränsle inför slutspelet varje gång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Andersson: Ikväll blir det stryk, tur jag jobbar så jag slipper se skiten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Villervalla: Så otäcka saker du skriver
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
empa11: Nedtränade!! Ja det är liksom känslan man får när man ser dom. Tröga ben och tröga huvuden! Men vi får se idag om det släpper!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
God dag mina herrar,
Snart är det nedsläpp i den mest upphaussade/episka match vi bevittnat sedan nådastöten mot Djurgården. Just så här innan matchen skulle jag vilja förmedla vad spå-kulan sagt:

Matchen slutar 3 - 1 (sista i öppen kasse)
Målgörare är:
Boyce (verkar ju nästan alltid sätta dit den i derbyn)
Pääjärvi (Cuz, why not?)
Hartmann (Har näsa för öppna mål)

Modos mål är ett självmål av Timråspelare, så man kan säga att vi vinner med 4 - 0.

Giv oss frid, och måtte EON koka ikväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Först möter dom ett skadeskjutet DIF i finalen och senast ett LHC med sållet i mål och ikväll ett TIK ur form. Ja modoliderna kan gott köpa sig en trisslott.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Timrågogogo: Nöff! Nöff!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
empa11: Rögle hade detta problem förra året. Flera spelare gick ut med det i vintras att de hade kört alldeles för hårt på försäsongen vilket komplicerade deras upplägg under hösten. Spelare som gick skadade, orken på matcher var inte 100%.

Inte helt omöjligt att Timrå är nertränade. Ante snackade flera gånger om den berömda svetthinken och att dom aldrig tränat såhär hårt förr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Förövrigt kör Biteline alla ugnar ikväll vilket aldrig tidigare hänt eller behövts.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
DenRöda: Hoppas man inte tagit sig vatten över huvudet vad gäller träningsmängd bara.
Vad var fel med förra säsongens upplägg i så fall?

Vi var ju hur starka som helst och hade oftast 3:e perioderna som våra bästa förra säsongen igenom i princip.
Vi vann dessutom alla förlängningar mot örebro i kvarten.
Så orken var ju det minsta problemet då i allafall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
DenRöda: Är väl så klart en balansgång. Timrå började ju vrida om träningen i AS nån säsong för att man skulle ha större ork i slutet av säsongen. Det har, av det man hört, varit lyckosamt. Jag inbillar mig att man kört på samma upplägg i år men skruvat en del på det.

För mig känns det också märkligt att hela kollektivet ska ha tränat ner sig totalt och samtidigt. Dessutom tänker jag att staben är noga med att följa spelarna och deras mående under träningen. Mängden träning man orkar är ju personligt. Vissa orkar enormt mycket, andra lite och jag själv nästan ingenting alls numer.

Skulle tro att inledningen är ett resultat av massa saker; skador, inställning, sjukdom/krasslighet, bra motståndare, tre topplag, för enkel försäsong, mental ansträngning, uppstartsfas. Kanske också nedtränade, vad vet vi?

Får DHL leverans ikväll kommer vi se sex stycken axlar sjunka ner avsevärt, greppet om klubborna lätta lite och strukturen i spelet kommer att bli tydligare i hela laget. Skulle dom dessutom lyckas med ett eller ett par PP:n skulle det också påverka hela laget. Även om spelet knackar vet laget att DHL eller PP vinna matcher åt dom. Det blir en trygghet.

Nåja, nog med ord. Vi vet inget men greppar efter mycket. Bara ut och vinn för fan så kan vi släppa allt det här.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Timrågogogo: Någon som är vid arenan och i öltältet 🍻🍻?? Ingen kniv o revolver afton än hoppas jag 🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
HV - OINK 3-0, 3 mål på typ 4 minuter.
Men HVs inledande schema skojar man inte bort.
LHC hemma
FBK hemma
OINK hemma
Modo borta

Crazy how nature does that 🤷🏼‍♂️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
empa11: Är detta säsongen då OINK ryker!?!? 🙏
Jag skall på matchen i Orskarshamn till veckan. Vi får gärna vinna ikväll och Oskarshamn får gärna fortsätta att vara kassa kommande torsdag!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sputnik: ses där! Kommer med Småland🎉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sputnik: Snälla gode gud låt det hända.
Är väldigt villig att önska Modo en behaglig förstasäsong så länge det innebär att OINK ryker åt helvete.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
empa11: OINK vs Modo i kval. Lite skall de få svettas länsrivalerna. 😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Marrdin: nae… inga poäng av Walli ikväll.

Han åker på ett matchstraff och Dahlén får islossning till slut och gör som han brukar mot m0d0!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
TIK J20 hörrni, en seger på sex matcher, nollade i tre av dom och endast sex mål framåt. Oroväckande..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
empa11: 4-0 till HV71 nu och då hade man ändå ett bortdömt också. Lär bli slaggis innan den här matchen är slut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Olle: Snälla låt oss vinna inväll och få lite vind i seglen.
Pallar inte att komma till Oskars med stukat självförtroende och i vanlig ordning vara laget som är trenbrytare åt motståndarna. Speciellt inte med tanke på bönderna till supportrar i OINKs heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
JonteD: Det beryktade...🍺👊
Gäller att det finns ork hos de som startar nu!😁
Låst ämne

« · 2569053