1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23

2570974 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Olle: Läsa det man läsa vill.Vill man ha allsång och läsa konstanta hyllningar så kan man väl vara på fejan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sputnik: Det skriver jag förra månad. Om Oskarshamn
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
LaZerLasse: Haha, Jonte Hedström var ju inne på det i nån pod. Tjeckiska spelare är alltid som bäst det sista kontraktåret. 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Några tankar efter fyra matcher spelade:

MER-kedjan är otroligt välbalanserad.

Att Pettersson får spela kreativt istället för en delvis defensiv spelare för att täcka upp för Dahlén kommer ge resultat i det långa loppet.

Pääjärvi gör succé, man ska inte glömma att han varit en riktig NHL-spelare vilket syns.

Hanzl verkar ha insett att kontraktet snart går ur, och lirar lika briljant som han gjorde första säsongen.

DHL-kedjan får inte det riktigt att lossna ännu, men är inte orolig.
Dessa grabbar har inte fått en bra start och just nu så finns det nog lite hjärnspöken som håller puckar från att gå in istället för ut (Finns ganska många lägen dom bränner). Men när det lossnar och grabbarna får hänga någon kommer denna kedja totalt leka med motståndet.

Tredje och fjärdelinan ser riktigt bra ut! Positivt överraskad över Oliver Johanssons prestation, tror han kommer växa under säsongen.

Backsidan ser tunn ut som andra sett med, men en ljusglimt är Forsmark som jag tycker varit riktigt bra, han kan nog få en riktigt bra utveckling under säsongen.

Förhoppningsvis kommer Didde tillbaka snart och ger oss frid, men frågetecknet för mig ligger på backsidan. Skönt med derbyseger, särskilt för mig med MODO-Rövar på kontoret.

Väl mött, TIK-POWER!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Pinaceae: Vad gäller Svedberg så var det mest hans plock jag har mardrömmar om än idag. Den skottkartan var ingen munter syn. 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
mikenomad: He int Nubben som chefar längre. In kommer istället Rinko Krikkinen helt okänd från Arja Sajimanti i finska ungdomsserien, god för 35 poäng när slutspelet avslutats.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Olle: Vill inte fortsätta diskutera denna fråga, vi har olika åsikter om saker och ting, låt det stanna där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sputnik: Samtidigt är väll torskarskritiken rätt saklig.
Kritiken på de banderollerna är ju vad vi skojar om guter och Svedberg. De ingav en känsla av att spela för sig själva och den egna plånboken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
RunarUp:

"
När jag sedan tittar på dom i efterhand så är det aldrig så uselt som det skrivs här, Om nu Timråfansens facebooksajt är okritiska medlöpare (vet inte, har aldrig läst där) så måste vi inte vara Trumps advokater.


Ni får ursäkta mitt Bror Duktig-inlägg, inte det första sånt jag har skrivit heller. Men
jag önskar att vi kunde vara aningens mer nyanserade, i medgång såväl som i motgång. Vi brukar ju skoja om hur det låter i vissa andra forum...
"

Här håller jag med dig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
UbbeNils: Nu börjar Dahlén producera förr eller senare men du måste väl hålla med om att det är ett problem om en liten klubb som Timrå har bundit upp alla pengar på en formation som levererar sämst i hela SHL samtidigt som vi får ställa allsvenska backar på isen för att vi är panka?

I senaste matchen utgick Erixon och Lyytinen fick ett slag över armen som mycket väl hade kunnat kapa hans säsong rejält. Det räcker med att en av dom två blir skadade nu och vi kommer få stora problem att vinna hockeymatcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Olle: För mig får han underprestera en hel säsong med tanke på vad han gjort för TIK! Ibland skrivs det så mycket skit härinne så man blir mörkrädd. Att man ens drar upp såna här saker.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Olle: Nja, det var väl inte riktigt andemeningen i det jag skrev. Det är mer att varenda misstag och felpass dissekeras in i detalj.
Gå tillbaka och läs, det är ganska tröttsamt tycker jag.

Nu är jag inte juridiskt kunnig, men en del uttalanden om Ante är väl på gränsen. Är inte heller imponerad av hans coachning under matcher. Men, återigen blir det tjatigt med alla förminskande kommentarer.
Man måste inte skriva varje gång man blir förbannad.

Och nej, jag behöver ju inte läsa inläggen om dom stör mig, så jag har faktiskt mig själv att skylla.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Costanza: Det är minuspriser nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
kulltorp: Tycker generellt det hålls på en bra nivå. Det är dom med högst löner som får mest skit när dom underpresterar, ingen sågar juniorer här inne.

Jag skrev att vi borde ge Dahlén 5 matcher till och sen säljer vi honom till Schweiz, det var så klart skrivet i affekt men andemeningen var lite ”hur länge kan man tolerera att en av ligans dyraste spelare presterar som en av ligans sämsta spelare?” Dahlén har just nu sämst +/- i hela SHL. Nu ska vi ju så klart inte sälja Dahlén men man börjar fundera om vi har en kock för mycket till den här soppan? Det är lite signifikativt att alla spelare som på förhand är utropade som ”stjärnor” underpresterar enormt medan spelare som står lite i skuggan men som har en hög grundkapacitet blomstrar (Hanzl, EP, Pääjärvi).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
mikenomad: Har ni betalat elräkningen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Costanza: Jadå, helt ok. En kvart in på säsongen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
kulltorp: Tycker att vi sköter oss rätt bra. SHL är rätt kul.
SM-guld till MoDo och konkurs för TIK, haha!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
mikenomad: Jag lever lycklig i reptilhjärnans förlovade land på HS. På gott och på ont.
Alla vill vi väl samma sak i slutändan.
SM guld till Timrå, och Allsvenskan(på sin höjd) för modo...... :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Olle: Behåll Karlin. Dalle får käka vidare på Bite Line.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
RunarUp: Vad var det som var över gränsen i lördags? ”Sälj Dahlén”? ”Karlin käkar på biteline”?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
RunarUp: Instämmer men en enda säsong innan man dör vore det kul om Timrå var en fet jävla Bayern München, fast i SHL. När vi lirade i HA hade vi ju några Bayern säsonger men vore som sagt kul att få uppleva en enda sådan med Timrå IK även på högsta nivån.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
RunarUp: Kloka ord! Men hockey är ju känslor, så ibland går topplocket av ren frustration. Men visst är det klokt att inte skriva under match, det är nåt jag också strävar efter. Går sådär!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sputnik: Absolut, OINK:arna har juh haft några timmar att besinna sig.
Hade jag skrivit under match så hade det sett ut precis som huvuddelen av samtidiga inlägg.
Men med min övermogna ålder så har jag tvingat mig själv att inte pilla på tangenterna medan min vuxen-ADHD sprutar som hormonerna på en fjortis som ser en halvnaken tjej för första gången.

Sedan är det väl en tunn linje mellan vad som är personliga påhopp och berättigad kritik, alla inlägg håller sig kanske inte på rätt sida i stridens hetta. Men antalet brandtal blir jävligt jobbiga i längden tycker jag. Lite mer tro på vårt lag hade varit trevligt även om vi hamnar i underläge och att spelet hackar.

Hur jävla kul är det att hålla på, säg Manchester C, PSG eller Bayern München? Inte ett skit roligt skulle jag säga. För mig är det inte idrott, det är företag som tävlar på helt egna villkor. Kan inte vara mer ointressant.

En av anledningarna att jag började hålla på Timrå under stenåldern var att vi var underdogs. Vi ÄR underdogs. Fortfarande. Och jag är så jävla nöjd med det.

Som utsocknes följer jag ofta matcherna via forumet. Jag pallar inte att kolla på tv:n live, det är för nervöst. När jag sedan tittar på dom i efterhand så är det aldrig så uselt som det skrivs här, Om nu Timråfansens facebooksajt är okritiska medlöpare (vet inte, har aldrig läst där) så måste vi inte vara Trumps advokater.


Ni får ursäkta mitt Bror Duktig-inlägg, inte det första sånt jag har skrivit heller. Men
jag önskar att vi kunde vara aningens mer nyanserade, i medgång såväl som i motgång. Vi brukar ju skoja om hur det låter i vissa andra forum...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
RunarUp: Tycker det är rätt stor skillnad i att skriva saker i affekt, om det inte är personliga och låga påhopp. Än att ta det så långt att man kör upp en sån där banderoll inför hela laget och föreningen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Hahl Bundy 2.0: Ja den där obegripliga 5-minutersgränsen för redigering har man förbannat några ggr 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
mikenomad: Jag har ”lyckats” göra det några ggr. Jag har i stort sett alltid ångrat mig.😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Hahl Bundy 2.0: Själv skriver jag i stort sett aldrig här under match. Nåt enstaka inlägg nån gång kanske men det är isf undantag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
RunarUp: Att skriva i affekt är sällan en bra idé.
Att skriva i affekt direkt från hjärtat utan att passera hjärnan är aldrig en bra sak att göra. Men man kan förstå när det händer.

Det man aldrig förstår är dom som alltid är i affekt och skriver.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
kattan: Idrottssupportrar är inte kända för sitt tålamod.
Hade vi torskat i lördags hade det varit uppror här inne också.

Det var rätt läskig läsning här mellan kl. kl 18-19.30.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sputnik: jag tror ju att Oink har lika roligt om dom får möta Tingsryd, Nybro, Kalmar och Västervik! Tänk vilka derbyn! 😄
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
kattan: Nog för att Timrå blivit rätt uppsnackade, men OINKs fick nog högmod när media och experter tippat dom utanför kval för första gången.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sputnik: Har dom inte mer tålamod än så? Dom har ju seriens mest hyllade sportchef och tränare. 7e plats ifjol.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Man myser! Haha, äntligen börjar verkligheten komma ikapp OINKs!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
mikenomad:
Timrå har ju dåligt eget kapital.
Läste att Malmö gick back 20 milj. Har eftersläpande skuld till skattemyndigheten, är det de som gör att dom klarar eget kapital. För har dom pengar bör väl skattemyndigheten ta in sin skuld föra beräknat eget kapital? Är det därför dom klarar licensen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Ser att Jonas Ahnelöv ff är klubblös och jagas av allsvenska toppklubbar. Visst, han är 36. Men vore inte han en möjlig värvning till förmodat rimligt pris för oss? Är det nåt vår backsida saknar så är det ju erfarenhet. Såklart, hittar Kapanen ett yngre toppnamn inom ramen för budget så fine. Men annars tycker jag verkligen det här vore nåt att fundera på
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Rip Kirby: Modo i lördags var som vi 21/22. Hela säsongen kände vi att vi var med men inte riktigt där. Sura förluster där känslan var att vi många ggr var spelmässigt bättre. Minns som exempel särskilt en bortamatch mot Frölunda tidigt in i den 12 matcher långa förluststreaken. Kanske t.om den första i den förluststreaken? 🤔

Nåväl, vi hade ledningen iaf och spelade till synes bra hockey. Men uppenbarligen inte tillräckligt effektiv för SHL och när vi inte fick utdelning kunde ett mediokert men betydligt tyngre Frölunda vinna matchen. Mkt symptomatiskt för en nykomling med tunn och oerfaren trupp.

Modos rimligaste hopp är fortfarande att vinna en bäst av 7 mot bottenkonkurrenten
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
mikenomad: Att Modo inte orkade var helt uppenbart. Såväl mentalt som fysiskt vägde man för lätt. Nej, inte matchen genomgående förstås, men i enskilda och avgörande moment. Som vid Emil Petterssons sjukt snygga assist till Hanzls mål. Där är det vår forecheck som ger resultat. Modospelaren blir för stressad och bara slår bort pucken där Emil kan tacka och ta emot.

Samma sak vid Lundins matchavgörande 3-2 där tyngden vid sargen återigen blir avgörande. Lundin utnyttjar ett fint läge som han gör det bästa av.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sett matchen igen nu i sin helhet och det är tydligt att kravbilden är en helt annan i år. På enskilda spelare och lagdelar men även på laget i helhet. För helt objektivt var segern igår hur rättvis som helst, vi var tyngre och bredare och det genomsyrade hela matchen.

Men finliret lyste med sin frånvaro och man känner lite besvikelse över att det inte gick ännu lättare nu när vi mötte ett bottenlag. Vi uppträdde som ett topplag där allt ännu inte kuggar i.

Modo och deras supportrar, framförallt Bortförklaringarnas Mästare inne i deras bok, kommer få en jobbig vinter. De har kortare sekvenser i matchen som är bra, enstaka tillfällen där de slår oss, och detta vet man ju som supporter hur man uppfattar det. Känslan är att man är nära, nära men har otur. Otur med puckstuds, domarbeslut etc.

Sanningen är ju att man eg är rätt långt ifrån, att man helhetsmässigt inte räcker till och därför inte heller sett över hela matcher och i slutändan hela säsongen förtjänar den turen man så innerligt behöver för att lyckas
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Jalasvaara: Vi kanske ska värva Sampo Ranta när Mordor åker ur till våren. Han var ju en frisk fläkt i banjolaget och verkar gilla SCA-arena redan 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
vonDöbeln: Tyckte mig läsa att det är nån anordnad resa på gång till Växjö. Så det kan nog bli lite drag där på lördag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
SMÅLAND: Jag, min grabb och farsan kommer och förgyller bortastå. 😊Jag har en stark tro på att
Flaskpost-linan får det att lossna! Dalle har ju gjort hattrick i Böndernas lada förr, Så han vet hur man hittar målet där! 😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
SMÅLAND: ingen semester att ta ut så blir ingen torsdagshockey i Oskars denna säsong!

Däremot Väcksjö på lördag - förfest i abborravikrondellen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Ses vi I Torskars på torsda rabbuslingar?
En plunta Explorer fickljummen!!
Hållet, Landrin å Dahlin måst Vakna!
Nu ladd vi tusen å VINN som fan där!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Till oss som funderar över Erixon så kollade jag igenom ordentligt efter vad som händer med honom:

Han åker och byter med 7:25 kvar av andra perioden efter att till synes inte ha varken ont eller nyligen ha varit involverad i någon fysisk situation. Han faller rakt på arslet i början på andra perioden men spelar många byten efter detta utan problem.

Eventuellt bara sjukdomskänning?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Tom Topp: ja en frisk Wedda med Lundin och Hartmann plus att DHL får huvudena ur arslet och att MER fortsätter som nu and then some... drömma får man göra men realistiskt sett slår nog inte alla de tre drömmarna in... OM det mot all förmodan blir så, ja då fuckar väl backarna upp det hela big time. Å dessutom har jag migrän
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
empa11: Man kan ju inte göra annat än att älska karln!
Jag sa ju inför säsongen att man hade lite Salmonsson feeling, en nytändning på "äldre" dar.
Än så länge överträffar Pääjärvi förväntningarna med råge.

Hoppas han får hålla sig hel och frisk över hela säsongen och att han får visa vad han går för på riktigt. 🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sitter med en whiskybira på balkongen och kollar om delar av matchen.
Utan att orka göra mig för långrandig måste jag bara få uttrycka en gång till hur jävla bra Pääjärvi är just nu. Killen har sån glöd i varje byte, är fan lika snabb som han är stark, och uppenbarligen fått upp näsan för mål igen.
Utöver att det är han som driver stenhårt på kassen när EP turligt får in den, via den försvarare som försöker tämja honom, samt lyran på blå han plockar ner och smackar in, så gör han hela laget bättre just nu. På egen hand.

Man blir typ rörd när man ser honom dansa hockey i den form han är i just nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Jalasvaara: Plywood ÄGER!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Modo spelare impad av trycket igår😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sputnik: självklart! Domarna är ju t.om sämre i SHL mot för i allsvenskan! 😉😄
Låst ämne

2570974 · »