1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582094 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23

« · 2570698 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sputnik: Nu vet man att säsongen är igång på riktigt. Domarnas fel att Modo torskade igår. 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Spanskaryttarn: Det kan ju finnas en risk att Wedda och Dahlén tar ut varandra lite då båda gillar att vara involverade med att ha mycket puck. Så jag hade nog haft dem i olika kedjor ändå.

Meen med Wedda in så har vi ju potential till att ha 3 riktigt bra offensiva kedjor hur som helst!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Spanskaryttarn: fast en frisk Wedin tillsammans med Hartmann och Lundin, och som dom spelade igår! Det känns som mumma!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Tom Topp: Blir magiskt när wedin är tillbaka, Får börja spela i 3e. I framtiden kan det mycket möjligt bli

Dahlen - Lander - Wedin
Päjäärvi - Hanzl - Pettersson
Hartman - Lundin - Hållander
Johansson / Boyce - Andersson - Mieho

tre riktigt bra kedjor, har känslan av att dessa kedjor kompleterat varandra riktigt bra.

Gårdagen var som tidigare matcher. Mesta dels dåligt spel från Timrå där vi slänger puck i panik och bjuder modo på chanser. Vi får vara tacksam över att modo är så många nivåer under de lag vi mött innan...

Fortsättning följer i väntan på att handbromsen ska släppas för grabbarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Andersson: Tänk om Hanzl fått spela i första PP med. Då hade poängproduktionen kanske varit ännu större.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
För övrigt har Professor Hanzl öppnat starkt . 5 poäng på 4 matcher är klass
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Vargher85: jag tror ju att tanken är att Wedin ska ta Miehos plats när han blir "hel" och i form!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Zoogin62: Jag är inte heller övertygad om att han skulle göra någon poängsuccé. Däremot tror jag att han har större kapacitet att producera poäng än Panu Mieho. Dessutom tror jag att Mieho gör det bättre än Johansson i en utpräglad brunkarkedja med Boyce och Andersson.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Vargher85: Jag vill OJ det bästa, men det går inte att tro efter vad han visat att han kommer att bli en producerande spelare. Tycker han passar bra i 4:e som brunkare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sputnik: ja vore ju bra om OINKs backar kan hjälpa oss vända vår negativa borta trend
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Bee: Beskedet från Ante är tydligt: DHL-kedjan splittras alltså inte. Jag hoppas att beslutet är det rätta. Däremot så skulle jag vilja se en omkastning i andra formationer. Hartmann var en frisk fläkt igår och Lundin har i mina ögon vuxit in i rollen som en bra SHL-center. De producerade igår och jag tror att det finns mer att hämta där.

Dock skulle jag gärna se att man bytte plats på Mieho och Oliver Johansson. Oliver Johansson såg pigg ut igår och har offensiva kvalitéer, som ännu inte blommat ut. Tror att han skulle vara ett bättre komplement till Hartmann/Lundin än Mieho, som i mina ögon inte är mer än en brunkare som i bästa fall kan gå in och döda lite tid.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Tom Topp: det var ett par slarvpass men igår tog han några bra initiativ. Var ju nån cm från att servera Lander ett gratismål.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Tom Topp: Försökt kolla i efterhand om det går att se vad som händer Tim. Han verkar göra sitt sista byte 7:40-7:24 kvar av andra perioden då han själv åker och byter utan att det är läge för ett byte då han nyss kommit in. Inget alls händer i just det bytet som verkar förorsaka utan det måste vara att han känner av något från tidigare i matchen. I början av period 2 (17:41 kvar) ramlar/sätter han sig i mittzon, ska vara att han drar på sig en ex en sträckning där, annars kan iaf jag inte se att något hände med honom i andra perioden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Andersson: De kommer, klubbarna vill ha så lite matcher som möjligt i september då det generellt sett är den månad som lockar minst publik
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sputnik: tycker för övrigt att Rindell kommer mer och mer! Kan nog också behöva några matcher innan han har kommit in i det. Grabben är ung!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
empa11: Rindell som räddade på mållinjen! Om det var den du syftade på. 😊
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
JanneH: Sinnes. Visst va Pääjärvi vår målis va? 😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sputnik: För övrigt är spelschemat Lördag -Torsdag åt h-e . Var är tisdagarna ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
JanneH: OINK har dock haft rena rama autobahn i sitt försvar. Jag har en rätt stark känsla av att DHL kommer leverera på torsdag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Olle: Samtidigt funkar ju de andra kedjorna rätt bra, framförallt andralinan. Att möblera om riskerar ju kanske att sabba kemin i andra kedjor. Bättre att laborera med istid och vilka som börjar i offensiv zon kan jag tycka.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
JanneH: Ja, och eftersom Erixon är så viktig i den här backuppsättningen, så är det förvånande att ingen lokaljournalist ställer frågan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Tom Topp: ja och vi såg ju hur det gick för Svensson förr säsongen, i matcher där han fick mkt istid. Sheriffen är kung... i lagom dos.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Frebog: Tror inte vi ska börja namnge våra kedjor, räcker med DHL kedjan som ett exempel
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
empa11: måste vara nåt kroatiskt tangentbord du råkat ut för, där Hanzl blir Lander 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Nu har vi både DHL och MER kedjan, kan vi då döpa 4e kedjan till BRAJ kedjan med Boyce-Rotevall, Andersson och Johnasson?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Marrdin: hahaha jo, igår var det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
JanneH: Inte ens gått på det idag, ska regna fram till 13.. Men antingen tror man att jag är så dåligt insatt att jag faktiskt tror Lander spelar med MPS och EP, eller så var det en felskrivning 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
JanneH: precis! Även om jag tycker att en sån som Forsmark stundtals gör det riktigt bra så behöver han nog en 10-15 matcher för att slipa bort juniormisstagen. Edfeldt spelade enkelt och utan krusiduller igår när han kom in, men ingen av dom är mogen för att lyfta 15-20 minuter speltid, än. Risken är att sånt hellre sänker dom än lyfter dom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Tom Topp: nej är även Erixon borta då blir det ihåligt värre på backsidan.
Lyytinen - Rindell
Eronen - Forsmark
Edfeldt - Svensson
Melander som 7e

Oink lär ju ha rena rama lekstugan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
empa11: är det jag som missat nåt eller är det kroat-fylla på dig? Du hyllar kedjan Pääjärvi - Lander - Pettersson men så vitt jag kunde se är det väl fortfarande Hanzl som centrar den kedjan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
empa11: Rött o vitt, funkar bra i Kroatien va?
Håller med om matchanalys.
Modo var bättre första ~10 min första perre, första ~5 min andra perre och trycke ner oss med 6 utespelare sista 4 min. Övriga matchen var vi lite bättre delvis och tydligt bättre stundvis.
Borde ha gjort 2-3 mål till på frilägen och spelövertag innan deras slutforcering.

2,3,4 linorna o JJ får med beröm godkänt.
Backarna får ett Ok. Var de jämnokej över alla backpar? Kändes lite upp o ner.

OJ har definitivt imponerat på mig.
Tycker han och Hållander är väldigt lika i stil och fysik men just nu har OJ något bättre självförtroende.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
kulltorp: Vad gäller Lundin så tycker jag det är fastställt att det är center han skall vara. Han har en helt annan trygghet i spelet då och spelar med en helt annan självklarhet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
kulltorp: Pressbyrån, vid järnvägen. Mer Sörberge än Tallnäs, kanske? Men ändå, minnen från back in the days 🫵👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
SPOODI: Jo man tenderar ju fokusera på det egna lagets insatser, jag var hur som helst oerhört frustrerad över att vi var så orejäla och omständiga
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
mikenomad: Håller med tidigare talare om att vi har sparkapital i laget. Kul också att se OJ:s utveckling även om han har mycket kvar att utveckla.
Förutom att andrafemman driver laget just nu, på ett fantastiskt sätt, så vill jag lyfta Albin Lundin. Det känns det som att han tagit ett stort steg till en SHL nivån, där han dominerar sargerna med sin tyngd och sitt lugn, och han hänger med i tempot.

Snyggt Tifo igår. Mitt unga liv bedrevs en hel del i Tallnäs med omnejd. Ungdomsgården, Bittens pizzeria. Hockey på grusplanen. Majbrasor.
Många fina minnen.

DHL, har ju mer varit som PostNord av 2019 års kvalite. Jag tror de blev lite väl uppskrivna på försäsongen och nu är det lite låsning. Klassisk prestationsångest.
Det släpper snart, då jäklar i min lilla låda.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
mikenomad: skulle nog säga att första perioden var Modo jävligt bra men det är ju ett samspel. Ett lag som spelar bra får ju motståndarna å se sämre ut. Men ni vann ganska lätt tillslut
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
På plats var det här ett jävla lidande i drygt 1 1/2 period. Frustrerade och nervöst på ett vis som gjorde det svårt att ägna fokus till att sjunga med också. Det var inte det att Modo var bra, verkligen inte, men vi var så in helvete stelbenta och duttiga. Sedan hände nåt, vi fick två snabba, välbehövliga. I tredje var det ett lag på banan, helt plötsligt såg man lite av det från Frölundamatchen igen. Rejäla beslut, utnyttjandet av ytor. Modo var flera nummer mindre och 4-2 var i slutändan klart i underkant
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Hade gärna sett att media faktiskt frågar på presskonferensen om sånt..

Krisen är ju närmast total om han är skadad längre än tills vi ska till Oskarshamn..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Men hur är det med Erixon? Vi har inte råd med såna backskador!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Rip Kirby: Nu när jag kommit över hjärnblödningen från igår och man sansat sig lite så får vi ju ändå konstatera att alla poäng vi tar medan vi spelar med ett skadeskjutet och ineffektivt lag är ren bonus. Vi kommer vara ett annat lag längre in i serien.

Wikegård gav oss några välförtjänta kängor efter igår men han lyfte ju några positiva saker också. Det är en oerhörd styrka att spelare som Pääjärvi och Lundin kan/orkar bära det här laget och hålla oss flytande i dessa svåra tider.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Olle: Glöm dock aldrig bort att Modo är ett mycket mer spelande lag än vad Timrå är. Det är ett ganska så välkänt faktum, t.o.m utanför länets gränser.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
kulltorp: Det där med dålig is och att det bara drabbade Modo har en väldigt logisk förklaring. Eftersom i princip allt spel förlades i modos zon så blev isen uppåkt i deras zon men den låg spegelblank i vår zon 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
JFK hälsar f.ö. att domarna var dålig som vanligt, men isen var riktigt dålig.

#sakersomalltidpåverkarjustmodonegativt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Kom fram pissent till 🇭🇷 igår. Hann se 2 perioder innan jag fortsatte nu på morgonen. Farsan hade ju delvis spoilat resultatet med, då jag bad om radiotystnad, men likt förbannat landar man till att han skickat en video på klacken. Så jag förstod att det gått bra.

Men jag vet inte om det är för att jag kunde se matchen i lugn och ro, utan live-momentens affekt och adrenalin, men inte fan såg detta så illa ut? Absolut ett steg i rätt riktning. Tycker många gjorde rejäla insatser, speciellt de 3 lägre kedjeformationerna. Första 10 minuterna var en smärre katastrof stundtals, sen tycker jag vi åt oss in i matchen och var BETYDLIGT mycket bättre resten av matchen. Lite sämre kortare perioder, men det blandades ju med total köttkvarn i Modos zon. Så på stora hela en otroligt välförtjänt vinst.

Nu mötte vi ett förmodat bottenlag, men Timrå kommer med stukat självförtroende och ska prestera med ALL press på sig. Vi har liksom inget att vinna en sådan match egentligen. Modo har 4p på 2 matcher, som nykomling. Allt att vinna. Tycker på riktigt det är urstarkt. Och att man hämtar upp underläge 2 gånger? Nä alltså jag är djupt imponerad.

Vi har ju tyvärr en ihållande situation med förstalinan. Men igår såg det mycket bättre ut. Fan att den inte går in någon jävla gång. Hade varit så fint om Jontes pass till Lander i slottet hade genererat mål. Snacka om axlar som släppt. Menmen, fortsätter det så här kommer målen. Defensivt är det fortfarande rörigt där dock. De behöver snarare träna på backcheck än anfallsstrategier, för det senare kommer klicka rätt snart skulle jag tro.

Men alltså formation Pääjärvi - Lander - Pettersson.. När t.o.m. EP kämpar som en rabiessmittad hund.. Ser ut som total harmoni! Fan vad bra de var. Barre - Lundin - Mieho också en magisk insats. Hjärta matchen genom. JJ såg ut som det var match 7 i ett slutspel, flög och flaxade som livet hängde på det. Fin han är!

Lång text men sett en del panik bland fans efter matchen, att det inte är tillräckligt bra. Nej, kanske inte i en perfekt värld. Men detta var faktiskt starkt, och ett otroligt steg i rätt riktning. Och oavsett, 3 poäng! Det viktigaste är att ändå ta poängen, när allt inte klickat än.

Avslutningsvis så gick jag självklart och handlade frukost i de rätta färgerna ❤️🤍
Uppladdat:

450x300-img6197.jpegimg6197.jpeg

Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
The great one: Skulle ändå önska lite mer flexibilitet från ante. Förstår inte varför DHL ska vara nån sorts helig ko, respektive spelare kanske skulle få igång sin produktion i andra kedjeformationer.
Uppladdat:

450x300-img0996.jpegimg0996.jpeg

Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Marrdin:
Alla
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
jens_88:

Förutom att domarna envisas med att ta 2 min roughing så fort spelare kramas lite framför kassen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Angående gårdagen så återigen gör ju OJ en riktigt bra insats. Stark i närkampsspelet, vinner mycket puckar efter sargerna. Stark skridskoåkning och avig i spelet. Trodde inte han skulle ta plats direkt efter fjolårets insats i HA, men snacka om att musklerna han byggt på sig i sommar givit resultat. Kul att se.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
solbacken: finns inga enkla poäng mot MoDo.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Marrdin:
MODOs spel håller kanske ett par matcher till Sedan plockas ni ner på jorden igen. Timrå kommer att ta 12 enkla poäng mot era gäng.
Låst ämne

« · 2570698 · »