1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581388 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25

2638090 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Rip Kirby: Det gör det varje år när det väljs en styrelses. Som sagt, sonder och nominera till valberedningen. Alternativt ogilla valberedningens förlsag och gå ihop med några för ett eget styrelseförslag, sen röstar medlemmarna om det.

En annan sak att ha med sig är att skicka in motioner på varenda förändring ni vill se, skriv med att ni kräver votering på årsmötet, sen röstar alla medlemmar. Går motionen igenom är styrelsen skyldiga att arbeta efter den.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Rip Kirby: sånt här är jätteviktigt! Inget lag är bättre än sin styrelse! Det smittar av sig på klubbchef, sportchef, tränare och till sist spelare. Så jag hoppas att det kommer kompetenta personer på dom platserna. Men låt det hellre ta tid, så att det blir rätt, än att det ska hastas fram nånting bara för att någon halvtaskig journalist lyckats utnyttja sina kanaler!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Turkiska Tiken : korrekt. Du kan ju ladda ner FUP så har du nåt att göra ikväll. Sen kan man bilda sin egen uppfattning men verkar otroligt för mig om det inte kommer spilla över ordentligt på LB.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Starostenko: Vill du utveckla det om rättegången? Antar det handlar om Jörgen-Gate. Lars gjort bort sig?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Sputnik1: Läser på viss social media där folk spekulerar om Nubben inte skulle kunna vara nått får styrelseroll.

Nej säger jag på den i så fall. Orolig att Nubben skulle lägga näsan i blöt lite för mycket och att Kapanen inte skulle få fria tyglar riktigt..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Rip Kirby: LB kommer på lokal-tv nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
mikenomad: Ja, eller hur! Nu tar jag helt för givet att detta blir den i särklass viktigaste punkten på årsmötet i slutet av den här säsongen, att medlemmarna genom en omröstning faktiskt ges möjligheten att kunna påverka vilka nötter som jobbar åt klubben!?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
mikenomad: Som sagt, det går bra för er nu och är klubben smart så ska sånt här skit bort fort så att det blir lugnt och att ni kan få framgång utan skitsnack!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Rip Kirby: Ja det är såklart rätt väg att gå. Att faktiskt närvara på de mötena och göra sim röst hörd. Så många som möjligt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Sputnik1: Hans dagar är räknade. Kommer inte kunna vara kvar. LB har gjort mycket bra men senaste åren har det blivit fel för många gånger. Dessutom gör kommande rättegång sitt. Det blir omöjligt vare sig han vill eller inte
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
mikenomad: Som supportrar borde det finnas någon väg att på ett effektivt sätt markera sitt missnöje med styrelsen, annat än banderoller på läktarplats och arga mail? Det kanske är en medlemsfråga på ett årsmöte att ta tag i?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Villervalla: Exakt. LB uppger senaste veckans "drev" som trolig orsak till JS avhopp. Ett drev där dessa båda verkligen varit ledartikar. Vad trodde man? Att man lägger ut ett öppet brev som sågar en ledande person i klubben vid fotknölarna och att de enda reaktionerna då skulle bli "Aha, då vet vi. Bra förklarat och bra jobbat. Nu glömmer vi det här och går vidare"?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Tom Topp: Nu är det ju inte Jennifer som tog upp om damerna, det var klubben själv som släppte detta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Tom Topp: Kanske är så att vi står ut lite med just detta med Klubbchef och mindre bra val av dem. En gång är ingen gång men...

Det är väl bara att lyfta blicken, andra klubbar på denna nivå är lite mer proffesionella helt enkelt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Sputnik1: fast vad jag vet så utnyttjar inte madhawk sina kontakter till att gräva fram skit i föreningen! Nä du får ursäkta men jag har inga höga tankar om fröken Engström!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
RasmusVS: Där var det jag sökt idag, hittade inte igen det men kommer ihåg att det skrevs om en elitsatsning, med detta faller LBs snack helt platt och de hoppas att ingen skulle hitta igen det. Dags att AVGÅ.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Alvarez klar för Malmö
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Tom Topp: Men skitisamma, vi har ett SM-guld att bärga till våren, sen löser sig resten. Fråga Modo.
Då kan vi bärga den sjunkande Finlandsfärjan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Tom Topp: Kanske det enda sättet att få till en förändring med en självutnämnd Backlund på posten, som inte lär flytta på sig självmant i första taget.

Jag kanske är hård, men jag tycker det börjar kännas aningen trött från hans håll.
Jag tappade det lite när han hade mage att sitta och klaga på att supportrar inte dyker upp, med typ 20 raka hematorsk i ryggen och obefintlig underhållning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Tom Topp: Nä men i nuläget känns det väl inte som att den Finlandsfärjan är på väg att vända öht tycker jag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
mikenomad: Jo men visst är det så. Men det tar tid att vända en Finlandsfärja. Och då är det synd att random journalist ska komma fram och hetsa fram en förändring. Sånt kan aldrig bli bra!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
mikenomad: Valberedningen är Tord Salomonsson (72), Bo Berggren (72) och Bertil Littmar (70).
Lars nominering är säkrad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Tom Topp: Äh, Jennifer gör bara sitt jobb. Klart hon skall utnyttja att hon har ingångar i Timrå. Det faller mer tillbaka på glapptrutarna inom klubben som avslöjar för mycket då!

Madhawk gör ju precis samma i Malmö där han har naturliga ingångar till exempel.

Sen har hon rätt i sak. Vårat kära Timrå bli mer proffsigt och lämna sånna här gamla barnsjukdomar med "skandaler" titt som tätt.

Börja med att Backlund flyttar på sig, tack för trogen tjänst men nu är det dags för nytt blod, för att ta oss framåt och ta steget till att bli mer professionella och "moderna" i allt vi gör.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Tom Topp: Fast nog tror jag det ligger jävligt mycket i att styrelsen med Backlund i spetsen skulle må bra av en rejäl ansiktslyftning
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Barkborren: jobbigt sa Bill!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Det känns lite som att jag slår på en död häst nu men den här informationen belyser väl kommunikationsproblemen rätt bra.

Timrå IK Dam på sin hemsida innan säsongen:
www.laget.se/timraikdam/News/7337667/Sasongen-23-24

”Detta betyder att vi kommer ha två lag även i år där några utav er kommer att ha en självklar plats i div 1 eller juniorlaget och några pendla emellan, viktigt att vi har en tydlig kommunikation till varandra om ambitioner så ni tillsammans också utvecklas som hockeyspelare under säsongen!”

”Nytt för i år är att div 1 är en elitsatsning vilket gör att vi kommer ställa lite högre krav på närvaro/engagemang och likande på träningar för att spela match.”

Lars Backlund i Sundsvall Tidning idag:
www.st.nu/2024-01-26/i-det-har-laget-maste-alla-fa-spela

”Det har aldrig varit tanken från vår sida att vi snabbt ska kliva upp till SDHL. Vi har aldrig gått ut och sagt att vi har ett elitlag, vi har heller inte tillräckligt med spelare för att ha ett elitlag.”

”I det här laget är fallet att alla måste få spela. Man förtjänar inte sin plats i det här laget, utan här måste – speciellt de yngre tjejerna – få speltid”



Det här kan givetvis ha förändrats under säsongen men har isåfall brustit i kommunikationen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Tom Topp: var det det inte Engström som var på samma swish lista som Lodin??
Pinsamt sa bull....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Tom Topp: Har väldigt lågt förtroende för dem som säljer ut sig till patetiska tidningar som slänger ut skit. Älskar dock riktiga tuffa journalister som gräver upp sanningar och inte böjer sig framåt den 25:e.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Costanza: det skulle vara Jennifer Engström då!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Tom Topp: Tycker att TIK kan gå vidare, rida på framgången nu senast och begrava denna lilla historia. Finns ingen som tjänar på att pissa på Timrå, inte ens George.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Costanza: och känslan är att Jennifer har tagit sig vatten över huvudet iom det här jobbet! Det får Timrå lida för!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Blir det för slaffsigt om Supporterklubbens ordförande sitter som ledamot i Timrås Styrelse också?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Kanske gammalt, men Alvarez klar för Malmö.enl. Expressen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Bra att Jennifer pratar klarspråk.

Det är på tok För mycket inavel i den här föreningen.

Så fort det blir SHL så plockar man in vilka idioter som helst.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Costanza: jag är också skeptisk till Jennifer! Det verkar som att hon har en provanställning hos Expressen! Först gick hon ut med det här om Ante, och nu det här! Men det är väl bara Timrå hon kan nånting om!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
RasmusVS: Det är väl lite det här som är problemet i en bonde-klubb. Har du sålt lotter och öppnat båsdörrar kan du passa och ha chans lite på vilken position i klubben som helst till dödagar. Men verkligheten är tuffare än så.

Ibland har pöbeln rätt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Labban: Jag tycker 26 år i styrelsen och 9 år som ordförande räcker för Backlund.

Utan att recensera hans insats så tror jag vår förening skulle må bra att nytt blod i styrelserummet.
Uppmanar alla att sondera terrängen efter lämplig ordförande och lämpliga ledamöter och nominera dessa till valnämnden!
Vi ska inte ersätta för ersättandets skull, utan för en ljusare framtid.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Per HApps: Jennifer Engström på Expressen verkar ha koll på den situation som råder i klubben. Om detta stämmer är det nödvändigt att man som organisation reder ut sina problem och ordnar så att vi får behålla de personer vi anställer, gärna längre än ett år. Och helst utan att man i själva processen som anställd inte tvingas arbeta dygnet runt, helt utan någon som helst hjälp eller stöd.
Börja med styrelsen. Vilka är det som sitter där? Varför gör man det? Sköter man sitt arbete? Är man satt där "på livstid"? Och isåfall, varför i helvete då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Eugen Sandberg: Ja, bra skrivet av Jennifer. Har dock svårt att hänga på ett drev mot en förening och då menar jag inte att Jennifer gjort nåt fel. Det är snarare ord som storm och pinsamt. Förtroende för dessa tidningar närmar sig snart nollstrecket och de borde väl för fan fatta detta mellan rödvinsglasen på Östermalm. Nånstans vill man att de där kokainjävlarna i Innerstaden ska gå ner i hamnen och sen inte återkomma.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Eugen Sandberg: Är Jennifer verkligen rätt person att uttala sig om saker som är pinsamma? Tycker Lars och styrelsen gjort väldigt mycket för klubben som är bra. Sen stormar det i alla föreningar då och då, inget konstigt i min mening. Det var ju trots allt samma styrelse som rekryterade Torines
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Rip Kirby:
Oavsett. Men vem ska in för att det skall bli bra då?
Undrar om sca ska kunna låna ut någon från egna leden ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Herminator: Trevlig kille känner honom 🤠 bra val om de blir så 😎🇺🇿
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Herminator: Vilket var precis det jag skrev här alldeles nyss. Jag skulle dock inte rekommendera att betta på mitt förslag..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Rip Kirby: Han är väl logistikchef på SCA Skog numera.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Per HApps: Okej. Jag har ingen egentlig koll. Jag snubblade in på den allra första länken på Google. Är detta hans arbete FÖRE sin roll i Timrå IK?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Återigen (enligt mig) riktigt bra text av Jennifer. Tror att hon dels har en del insyn, men också en rimlig känsla runt detta.

Kort summering: Det kanske inte enbart är en slump att det stormat runt Timrå IK från tid till annan senast 15 åren. Styrelsen har dock varit relativt intakt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Rip Kirby:
Nu är du lite fel ute.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Turkiska Tiken : Någon av Rindell och Lyytinen måste bli kvar iaf. Hoppas på båda såklart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Zäta75: Ett klipp med Nässen från tiden i Växjö. Spelade tillsammans med Pettersson och Erixon i Växjö när dom tog guld. Plus Jokinen som nuvarande tränare, så här vet man ju att Timrå har stenkoll på vad man får in för typ av person och spelare. Känns bra. Hoppas på en liknade spelartyp som Lyytinen.

www.vaxjolakers.se/article/1bpkaka6i-4af7d/view
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Starostenko: Lars Nolander är rekryteringschef på SCA Skog.
Låst ämne

2638090 · »