1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581068 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2018-10-06

1912611 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Lillberra: mot Mora? :-) Använd gärna rätt tråd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Gewe: Dahléns Utica Comets vann 3-1. Ett ass på JD.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Lillberra: tvåmålsskytt nu i samma match. Totalt i denna 2+1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
KiefD: Atta boy. Bara att lyfta på hatten.
Uppladdat:

450x300-nihwnhf.jpgnihwnhf.jpg

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Gewe: andra målet för EP ikväll, inte ens halvvägs genom andra perioden
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Lillberra: Han har målat igen nu den där pojken 👌
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Jämtlandsfil: No pressure.....
Uppladdat:

450x300-t3aqvy1.jpgt3aqvy1.jpg

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Synct: Vi har en riktig värdemätarvecka framför oss, dubbla bortamatcher. Linköping och Djurgården. Innan serien startade hade jag sagt 0 poäng. Det kan det bli trots Timrås spel, men ja. Jag är ruggigt spänd på de här två matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Jämtlandsfil: Håller med om Wedin. Jag sa precis samma sak till min son att han kan bli landslagsaktuell framöver. Lustigt nog tänkte jag också på mannen med svarta jackan idag. Vem är han?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Viktiga poäng, som alla andra, idag igen! Tror Wedin kan få chansen att testa i Tre Kronor om han fortsätter så här. Betydligt talanglösare spelare har ju fått chansen genom åren.

Men, vem är den sköna farbrorn som alltid står strax innan matchentrén och klappar till gubbarna, och även i periodpauser med mera?
Jag tror han har en bra inverkan på manskapet :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
JobbaPuck: Hahaha..klart han gör. Nu svalde ni betet.. :-)
Hela den femman har varit väldigt bra.
Hoppas de kan bibehålla energin, det är nyckeln för dem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
kulltorp: Det värsta är ju att du inte ens gör dig till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
kulltorp: Lugna sig angående Wedin håller Shl-klass? Nej, tycker det syns rätt tydligt att han klarar av att spela på denna nivå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
jå1: Nja...lugna sig nu va...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
BlackBay: Det enda som talar för det är alla jinxar som regnar in just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Synct: Finns inte en chans att detta lag får kvala i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
SMÅLAND: Att göra en riktigt skräpmatch och ändå vinna, det lovar så jävla gott inför fortsättningen, otroligt viktigt! jag tror verkligen vi har en riktigt bra chans att slippa kvala.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Herregud, vi fick t.om. egna rubriker i kvällsdrakarna. Nu är vi stora på riktigt!

Fast det var väl för att det var Mora vi mötte. De är om möjligt ännu mer styvmoderligt behandlade än oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Ja herregud vad säger man! Sämsta matchen hittills denna säsong. Räknar inte med Linköpingsmatchen. Det var första matchen i SHL.
Mora ägde oss stundtals idag. Vi hängde inte med. Men Svedda i mål och alla andra extra målvakter och en vindsnabb Wedin så fick vi bonuspoängen ikväll 👍
Ett par Norrlands Guld förgyller denna underbara kväll.
På torsdag åker jag och 3 av mina 4 söner till Linköping igen och denna gång vill jag ha med mig poäng med mig hem. Vi ses i Saaben Arena på torsdag. Då blir det fest..
FORZA TIMRÅ IK i med och MOTGÅNG ALLTID!! ❤
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Heisenberg: ok missade det. Däremot har nog CHL en del att göra med läggandet av spelschema. Skrota åbäket söger jag bara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Sputnik: låter helt sjukt..dom har säkert suttit och gått igenom alla möjliga ekvationer på SHL allt för att gynna Fulgården.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Sputnik: nämnde det förra veckan tror jag,dock utan respons. Tycker också det är jävligt märkligt, men bra då vi kan ta djurgårdsmatchen på vägen hem. Men tvivlar på att det är därför de satte schemat så, är nog bara en slump..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Sputnik: Har ju helt missat att Timrå spelar i Linköping igen redan på torsdag. Det betyder ju att jag har möjlighet att se Timrå live för första gången denna säsong, missade ju olyckligvis första mötet!!!!!! 😍😍😍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Sputnik: Ruggigt skönt mål av Wedin. Det kom precis när jag gnällde på att han var helt ensam i anfallet. Tji fick jag och Mora pucken i eget mål.

Vi var inte värda det här. Tycker att domarna och Mora jobbade tillräckligt hårt tillsammans för att dela på två poäng idag.

Men icke desto mindre skönt att få två poäng när spelet var allt annat än bra. Det är en styrka som vi bär med oss!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Har inte spanat in spelschemat så noga innan, men vilken stolle har knåpat ihop det. Vi skall alltså möta Linköping bort igen på torsdag?!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Woody: den här matchen blir en lärmatch.! Nyttigt med såna här kämpamatcher med slit och riv i. Vi kom undan med nöd och näppe.
Svedberg bäst på plan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Jag hoppas att alla som har varit på matchen på plats idag har tagit chansen att tacka av en riktig kämpe som hållit i länge, trots att kvalitén på vederbörande har varit lite knackig senaste tiden.

På matchen mot Rögle är den gamla mediakubben ett minne blott, må du vila i frid gamle vän.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Woody: Mora är ett hårt jobbande lag,det kommer fler än TIMRÅ få känna på den här säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Snackade med några Morasupportrar efter matchen. Svedberg blir deras Freddy Krueger inatt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Sen, tror faktiskt det retarderade spelschemat kan ha ett finger med i att benen såg lite sega ut. Känns som att vi inte kommit in i flowet. En veckas uppehåll, sen två matcher på tre dagar. Lite svårt att väga av träningsmängd/intensitet där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Bragd-Birger: Skönt att få se Wedda avgöra och lite återupprättelse för honom efter utvisningen senast. Go TIK!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Sputnik: Även lagen under har 1 eller 2 matcher mer, men själv ser man bara uppåt. 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Bragd-Birger: Ja livet är inte direkt piss som Timråsupporter. Lägg till att lagen över oss dessutom har 1 eller 2 mer spelade matcher än oss. Vi spelar inte bra hockey men vinner ändå, lyxproblem deluxe!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Bragd-Birger: mål i två raka matcher för Wedin nu. Jag sitter och hoppas lite att björnen har vaknat nu. Det finns så sjukt mycket potential i wedins offensiv men han har sällan fått till det där sista. Tills nu.

Gällande Svedberg så vill jag inte ens tänka på var vi skulle vara i tabellen utan honom. Vilken gigant!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Sputnik: Vila benen kanske. Intressant annars hur snabbt man blir bortskämd. För två veckor sen var alla överens om att vi skulle hamna sopsist och börja räkna in eventuella räddningsplankor. Nu spelar vi glimrande i alla matcher utspel den första och den senaste, och genast är missnöjet där. Det såg ut som trötta ben i Timrå i dag och så kommer det att bli i en 52 matcher lång serie. Ändå en styrka att ta två poäng i en sån match. Dessutom är Mora i nästan samma sits som vi och jobbar hårdare än många andra lag vi mött. Jag är mer än nöjd så långt. Tack för två fräscha poäng!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Tikkare: de heter ju så. Skrek nog bara sitt eget namn. Obesegrade hemma det tar vi med oss. Inte lätt att ta 3 pinnar med domsluten emot sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
BlackBay: vem underskattar motståndet? Mora var bra tack vare att dom fick spela massor av PP av en mycket full domare och för att vi hade noll eget initiativ i 60 minuter. Det här var ett bottennapp, därför otroligt viktigt att plocka poäng ändå. Det här hade varit 0 pinnar i 90/100 matcher, som laget uppträdde.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Sputnik: Sjukt logisk matchutveckling idag, precis sån jävla grismatch jag befarade.

Men fan! Vi är fucking femma i tabellen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Haha! Faen så underbar han är, Wedin! Var kom det där avslutet ifrån? Sjukt värd att få avgöra iaf, tycker han var bästa forward i matchen.

Skitmatch annars, vilket man ju anade på förhand. Tycker Mora var riktigt bra på ett jobbigt sätt.

Och: skönt att vi verkar vara lika svårslagna i år som i fjol. Utmanövrerade i princip hela matchen, men på något sätt slutar det med att vi får med oss fler poäng än motståndarna. Eller, något sätt...Svedberg! Han är så übersnuskbra och viktig för det här laget att det är löjligt. Sanslöst bra värvning.

2 nya fucking poäng!
Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
The great one: Hur är det man brukar säga?...
"Bra lag vinner även om man spelar dåligt"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Sputnik: En fråga.. Varför väljer man Molinder före Drugge? Tycker Drugge besitter ett bättre passningsspel än Molinder och är ju inte mjukare i spelet än Molinder precis. Kommer ihåg att komentatorn på cmore i matchen mot Färjestad kallade Drugge för quarterback tack vare sina långa fina pass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Ruskigt nöjd med två pinnar idag, Mora klart bättre.
Kändes som det var tunga ben, har vi tränat hårt under ”uppehållet” ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Jockz: vilka skrek dom hora till?
Härlig stänkare av Anton.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Timrå IK - Mora IK 2-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Shl-Wedin 😊
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
kulltorp: Wedin är en Shl-spelare 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Starkt att vinna trots att vi verkligen inte spelade så bra idag! Bra lägstanivå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Jiiihaaa!!! Så välförtjänt! Inte för Timrå kanske, men för Wedin. Bäst i laget med Svedberg och Gallo idag. Obesegrade på hemmaplan. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Nu tackar vi Svedberg och Wedin för 2 pinnar när vi förtjänade NOLL! Visst är det en styrka att vinna matcher även när man spelar katastrofalt. Hoppas på mer energi i benen i nästa match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
smackkkkk där satt den i krysset
vilket mål
Kommentera

1912611 · »