1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580386 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2020-02-28

« · 2040022 Till forumet


Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Vi har inte ens hunnit jogga ner gårdagen innan det är dags att titta framåt. Mora körde över oss i Dalarna senast, hur deras form ser ut just nu är desto mer diffust. Meeen det är väl lika bra att sikta på tre pinnar nu när vi trots allt jobbat in den vanan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Knylan: Alle man till kapellet!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Knylan: Efter deras fina trend mot topplagen så kom förluster mot bottenlagen. Såg ut som dom började fuska i sitt spel. Ser dock bättre ut i dom senaste matcherna. Tungt avbräck på Brant Harris som är deras topp! Lurig match för er. Säger 75-25 till er fördel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Knylan: Se upp för J Persson. Har alltid gillat hans stil. Sniper o explosiv aura runt sig när han är i form.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Era bidrag rullar in i en härlig fart och nu fattas det bara 3000:- för att nå vårat mål. Vi tackar ödmjukast.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
VST: Glömde bilden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
VST: Hoppas som sagt att några från klackens centrum ser detta. För ni kommer väl ihåg, från finalen mot Leksand och framåt, när ni skanderade "VI SKA TILLBAKA"? Det var mäktigt, och jag tycker det är hög tid att börja sjunga det redan i morgon och hela vägen fram till säsongens sista match. Sänd signaler - nu går vi!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
tjobba: Det skreks åtminstone borta mot Modo senast och lär nog köras mer och mer nu framöver.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
nectis: Låter kanon. Vi ska vara enade nu, hela laget andas och snackar om att vi ska upp igen, Dahlén inte minst. Vi ska inte vara sämre :) Nu är det full stöttning hela vägen in som gäller!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
tjobba: Mer än en person på modosidan nu som låter konspirationsteorierna löpa fritt. Ganska underhållande men lite skrämmande. Både Åslin och Almtunas keeper ska ha fått bra med deg under bordet av Timrå tydligen.

Är det för att de själva har sådana tendenser? Är det ett desperat rop på hjälp?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Hassan: Å ändå är dom fortfarande tvåa . Då kunde väl lika gärna Almtuna betalat lite mer så skulle timrå vunnit med 15-1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Andersson: Ja, de är roliga däruppe i tomteland.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
sargad: JP var grovt underskattad när han var här. Ifjol kom han in efter sitt sedvanliga skadeuppehåll och hade högst corsi av samtliga forwards i laget, i ett läge där säsongen redan var körd. Hög klass på hans förmåga att hela tiden vara en drivande motor i vårt offensiva spel, han värvades som en sniper men hans riktigt starka sidor fanns i den delen av spelet. Väldigt tråkigt att han inte blev kvar men det var samtidigt rimligt då det gick att anta att han skulle ha fortsatta skadeproblem, därför oväntat att han gått så otroligt bra i Mora i år. Spelat alla matcher och stått för 23 kassar, jag både gissar och hoppas att Nubben fortfarande har kvar JP:s nummer i telefonboken inför nästa säsong oavsett vår serietillhörighet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
VST: Fixat! Tack för ert underbara jobb.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Knylan: Blir ingen läggmatch av Mora det är en proffsigare klubb
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
udden: Skit också - det var väl till det vi swishade?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
udden: Vad bra, då vet vi att det inte kan skyllas på det ifall siffrorna eventuellt skulle få det att se ut så.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
udden: Ni har ju lagt er tre gånger mot oss i vinter, så ni kan ju ett och annat om läggmatcher, för inte var väl det där er högsta nivå?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
VST: Nu fick ni en slant till! 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Hassan: Då var det domarns fel!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
udden:

Här har du, och håll käft!
www.hockeyallsvenskan.se/play/video/85341?provider=staylive&autoplay=1

När man kör över någon så grovt så folk tror att det handlar om läggmatch, jadu. Då har man iallafall gjort det bra, mycket bra.

När ni slog SSK hemma med 9-3, det är lite samma matchbild, det ena laget bara kör och kör, det andra har knappt något att sätta emot tillslut, läggmatch där också eller? Vad betala ni? ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Tom Topp: Swishar nu med!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
udden: Hehe så roligt att det alltid är någon annans fel att Modo inte räcker till.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
RasmusVS: Standardfras i modoboken "såklart ingen ursäkt, men en förklaring iallafall"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
VST: Swishat!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
VST: Bidrag till Västra stå från lilla farbrorn!!👍👏👍👏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
DalleRalle: 400 i odds eller vad blev det ,,,Blir nog en läggmatch till då Löven vill möta er i finalen för som Dahlen sa bara vi slår Modo så skiter jag i resten citat Aftonbladet så glöm SHL ni Timrå fans då Löven har lätt för TIK laget är slutkört efter jakten,,,, nu ska jag satsa 100 kr på 10 - 1 mot Löven blir bra odds men troligen stoppas spel på sista matcherna och det har hänt förut
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
udden: Punkt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
udden: släng in en hundring på 20-2 mot Mora också! #insidertips #fredagsbonus
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
udden: Kom tillbaka när du kan stava och framförallt läsa. Du kan börja med att öva på läsförståelsen av vad Dahlén egentligen sa.
Lägg dig och sov först så att du är utvilad och kan läsa ordentligt. Gonatt bubben!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
udden: Wir werden bald da sein!👍🏼🍾🔥
Uppladdat:

450x300-hqdefault-3.jpghqdefault-3.jpg

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
udden: har du tillstånd att vara i vår bok? JFK manade väl alla modioter att stanna i buren för att inte bli uppätna av tigrarna? Tufft av dig att trotsa regimen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Timrågogogo: Ha ha klart man kan skriva här är ingen hatare och blir ni tvåa så hoppas jag att ni tvålar dit Löven för dom vill dom flesta inte ha i SHL,, ser hellre TIK eller Modo gå upp 2 klassiska lag som fostrat stora spelare det är min åsikt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
udden: Löven är ett klassiskt också ju som skapar stora spelare. Tre jämbördigt intressanta lag enligt mig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Axle San: Vilken stor spelare har dom skapat? Själv kan jag ingen på rak arm iallafall utan att gå in och kolla någonstans.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Synct: Här har du en...." Sasja "....👍🏼
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
udden: Känns som att du kommer ta Udden av våra ev. segrar...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Axle San: Bjud på tre stora bjorklovenspelare från det här årtusendet. Tänker mig att de åtminstone bör ha gjort en säsong i NHL och en i deras A-lag, för att ens kvala in.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
SMÅLAND: Nja, björklöven har inte skapat han, och han är inte en "stor" spelare heller. Nu kanske du driver, vad vet jag.

Pratar inte om folk som har spelat många matcher i en klubb.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Synct: Bröderna Sundström, Mikael Andersson, Tore Ökvist, Matti Pauna, Daniel Rahimi, barndomsidolen Göte Wälitalo
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
bisterfinnen: Är inte bröderna Pauna från Sundsvall och Timråfostrade?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
TIK-Lund: Jo, Matti gick jag i skola med. Och han hade sin storhetstid på 80-talet.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Axle San: Hur kan du jämnföra Modo och Timrå som lika klassiska lag som Löven? Modo/ Timrå bildade klubbarna på 20-talet och har fostrat en drös större spelare en vad Löven gjort. Löven bildades väl så sent som på 70-talet?? Jag tror till och med Timrås supportklubb är äldre en vad IF Björklövern är..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
TIK1928: Björklöven bildades 1970. Poplag, som Växjö och Malmö typ
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Tom Topp Äntligen : Jäkligt skönt att höra att Timrå höjer kraven på spelarena , nu går det inte att lalla runt , nu skall attityden fram och vinnar hjärnan .!
Visa en match till att det är nu/ mycket snart ..det börjar gälla , så vi vet att det är allvar i kulisserna och att alla visar att dom förstått vinken .
Ikväll tar jag 2 Dammsugare och 1 kaffe ..i Varje paus !!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
mikenomad: Ja exakt, jag tänker aldrig förneka deras guld, men när folk ibland utrycker sig om Björklöven som ett klassiskt lag då börjar man fundera. Det är som du säger, Växjö har också vunnit guld, inte så mycket klassiskt över dom heller..Men det kanske är vad som själva önskar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
bisterfinnen: Roger Hägglund
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Axle San: Menar du Rahimi det är väl den enda bra spelaren Löven fostrat på sista tiden och det var många år sedan dom åkte ur fd Elitserien och det var inte många år dom var med där så jag ser inte Löven som ett klassiskt lag som Timrå och Modo och Brynäs och Leksand mm
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
TIK1928: Supporterklubben bildades 1962 så den är 8 år äldre än IF Blötröven och hela 20 år äldre än Green Devils.

Jag har alltid trott att Wikipedia var hårt modererat, men tydligen inte...

” Klubben är känd för sin stora supporterskara och räknas som en av de klassiska ishockeyföreningarna i Sverige.”
Låst ämne

« · 2040022