1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10

« · 2307684 Till forumet


Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Håll hoppets låga brinnande
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
T T: Det är aldrig för sent att ge upp, därför hoppas jag ett tag till 🙂.

Serien är så jämn att det kan svänga rejält efter 1-2 omgångar. Hoppas på en gedigen insats av TIK ikväll…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
T T: Skulle onekligen sitta fint med den första trepoängaren det här millenniet mot Örebro ikväll
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
mikenomad: Tråden är låst, så jag svarar här. Vad TIK hade kunnat göra annorlunda är en svår och komplex fråga. Borde man spela en mer cynisk ishockey, framförallt på bortaplan? Kanske hade det gett ett bättre resultat, men det begränsar lagets utveckling över tid. Hade en annan laguttagning förändrat resultatet? Möjligen något på marginalen. Hade en optimal matchcoachning förändrat resultatet? Möjligen något på marginalen. Våra tränare är skickliga, men självklart finns det skickligare tränare. Skulle vi ha värvat Mikko Manner? "Tjena Mikko, vill du träna Timrå 21/22? Förhoppningsvis går vi upp nu under försommaren, och vi kan bara betala hälften av vad Brynäs erbjuder". Skulle vi ha värvat skickligare spelare? Självklart, men vi hade/har fortfarande samma marknadsläge, och hade fått sikta in oss på samma segment - och det finns tyvärr oftast inga garantier på utfallet.

Alla i laget och i den sportsliga ledningen vill vinna. Anser SC eller tränare att det bästa för att vinna är att sparka en tränare eller bänka eller sparka en spelare så gör man det. Man kan kritisera ledningen för att man inte har gjort det, men det handlar knappast om att man värderat relationen högre än möjligheten att vinna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Stå upp för Timrå IK I alla väder å kläder!
6 matcher kvar och VI FÅR INTE GE UPP rabbuslingar!!!
Det KAN gå!!!Det MÅSTE gå!!!!
För vi ä Timrå IK och TILLSAMMANS ger vi ALDRIG UPP 🙏❤️
Kl 10 öppna bolage och kl 19 släpps puckuslingen i EON!
Ge oss frid å VINN IKVÄLL 🙏🎉🍾
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
SMÅLAND: 3000 personer i arenan i kväll eller? Ser ut att vara sjukt mycket platser kvar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
tjobba:

Det blir ju så när fansen ger upp innan det är kört ens. Vi har alla möjligheter att klara detta om vi tar hemmatcherna. Det är nu laget behöver oss!

Det är mycket gnäll på laget att dom viker ned sig men dom som viker ned sig är ju Timråfansen just nu. Mentalt svaga supporters i Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
mikenomad:

Vad ska du med 3 poäng till ikväll? Du hade ju givit upp igår.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
The great one: Håller helt med. Vi har dessutom fortfarande en rätt bra chans. Vinner vi i kväll och DIF och Malmö torskar är vi en poäng ifrån säker mark igen. Och den förbättras om supportrarna sluter upp i hemmamatcherna. Var säker på över 5000 på varenda hemmamatch här nu men så blir det ju inte. Fansen och laget gör inte detta tillsammans. Laget gör det tillsammans med den grupp som är hardcore-fans, resten sviker. Sjukt svagt! dessutom billigare biljetter på några sektioner i kväll men det verkar inte spela roll. Till och med långsidorna har många platser kvar. Jag skäms! Kommer nog se rätt tomt ut när spelarna skrinnar in i kväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
tjobba: marginalpubliken är kräsen, det är väl inget direkt nytt? Det lustiga är att Växjö, Skellefteå och Rögle går fantastiskt mycket bättre än oss men dom har inte just något bättre snitt vad gäller publik än vad vi har. Så frågan är om det är ett timråproblem eller ett allmänt SHL-problem?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
The great one: Ja jag är helt övertygad om att det blir kval men det är inte detsamma som att jag vill att Timrå förlorar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Kongo: Hinner inte med nåt långt svar men konstaterar att Timrå är unikt vad gäller att inte tro på förändringar i truppen/tränarna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
mikenomad: diskuterar vi fortfarande om vi borde ha sparkat tränarna eller ej? Dom har vunnit 32 matcher av 98 spelade på 2 säsonger. Dom har vunnit 11 bortamatcher på snart två hela säsonger i SHL. Det totala poängsnittet är under 1 poäng per match. På två SHL-säsonger.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Trist om det blir lite folk. Även om jag är övertygad om kval skulle jag aldrig föredra tvn framför live. Tycker att en förlust är mer lätthanterlig på plats, och en seger är ju ungefär 20 ggr skönare.

Å andra sidan var laget inte mycket bättre sist. Man gav ju upp helt efter 3-0. Kändes lagom hånfullt mot oss som trots allt hoppades på mirakel.

Vinst ikväll så blir det nog mer folk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Olle: generellt tror jag det är svårt att locka folk till hallen när det är sportlov. Otroligt många är bortresta över veckan. Det är fjällen, släkt och äventyr. Vi som är där får göra ett jäkla jobb istället men tråkigt med lite folk.

Känns som Timrå bara lägger ut antal sålda biljetter när det sålts mycket. Önskar att man gjorde det när det sålts lite också också. Likväl som folk drar folk så har dom allra flesta människor samvete också. Kanske inser att fan, jag måste dra mitt strå till stacken och gå på hockey och stötta laget. Så känner jag iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Lub: Ge upp är det sista vi skall göra ,men vi måste se framemot ett ev. kval också,tycker vi måste få igång vissa spelare som kan bidra i ett ev. kval nr 1 hitta en tydligare roll åt åberg,2 få i gång ett betydligt mindre förutsett pp där måste finnas plats för åberg,o framförallt sätta ett offensivare försvarsspel ha mycket tydligare utgångar o ingångar i zonerna i dags läget är det att spela efter sargerna i stället för att våga spela loss pucken centralt,framåt många puckar som vi styr ner o jagar på som,sällan det leder till puckerövning,otroligt viktigt att komma samlade ur egen zon samma gäller anfalls zon,Tycker vi skall låta fille spela med paigin där kommer få ett mycket skicklig o fartfyllt backpar som kommer att bidra med mycket fart i uppspelen nåt vi saknar idag ,Gärna sett Åberg ,Lodin,Hanzl som första line,2a line Rattie Blomman Hartman3e Lööke ,lundin Alvarez 4e Walli, Andersson Boyce Tycker även Oliver förtjänar istid nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Smetovish: finns säkert många externa faktorer som spelar in, precis som du säger. Sen kunde det ju ha varit värre också, vi kunde ha varit Oskarshamn, legat på slutspelsplats och ha ett snitt på 2200 pers på läktarna också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Bragd-Birger: Vinst ikväll är ett måste. Om vi förlorar ger jag även upp i princip att undvika kval.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Enligt expressen ska tydligen Emil Pettersson vara ”klar” om vi håller oss kvar i SHL. Nästa års centersida? Lander-Pettersson-Hanzl-Lundin? He he he hehehehe hehe he hehehe
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
nectis: Även Wedin om vi får ihop ekonomin... Kommer inte palla kolla på resterande matcher, för mycket står på spel🤯Kan bli en 18/19 all over igen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
nectis: Jävla superångest det här ger, att vi kan få ett riktigt slagkraftigt lag OM vi håller oss kvar. Men vi får inte glömma att det blir storflykt från KHL även till andra lag, så det kommer nog bli ett jävligt tufft andra år ändå om vi klarar det.

Själv tror jag inte att vi spelar i SHL nästa år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Puckat: Som om det inte var nog med att bara åka ur SHL känns det extra bra att Wedin, Petterson, Lander alla 3 är klara. Kommande 4-5 veckorna ska bli skitkul att genomleva, verkligen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
nectis: Haha har snart magsår på riktigt..😅😱
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
nectis: Då får Freddan en centersida att arbeta med! Eller är det sagt att den nervöse Mittbenan tar över?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Icing-Ove: Fredrik Andersson - Han ska ingenstans
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Olle:

En faktor som du missat totalt är ju publikupptagningsområdet, Oskarshamn har väl en 18 k invånare medans Svall/Timrå har 120 k plus. Det borde kommat minst 4000 i dag till NHK men det lär bli strax under 3000.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
The great one: Folk i Kalmar som gillar hockey kanske åker till Oskarshamn?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
The great one: ska du räkna på det sättet får du väl jämföra Oskarshamns kommun med Timrå kommun? Sundsvall ligger ju väldigt nära men har du inte promenadavstånd till arenan så kanske det inte spelar så stor roll när det gäller match på vardagskvällar?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
JanneH: Kalmar folket gillar nog fotboll i första hand och följer hur det går för Kalmar FF samt hur det går för handbollslagen. Tror att Oskars hockey publik är främst från Oskarshamn med omnejd. Jag var mycket i trakterna kring Högsby (några mil från Oskarshamn) och Fågelfors som liten och där pratades mest om fotboll under 80, 90 samt 00-talet. Hockey var inte särskilt stort i östra Småland förrän till för några år sedan då Oskars började ha framgångar. Det är ju betydligt mer hockey intresse i västra Småland, dvs HV, och i Växjö.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Sputnik: Nä ni boys and Girls. Nu gråter vi ut, biter ihop och går på matcherna och visar att vi supportrar vill det här i allafall. SHL 22/23, vad som än krävs!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Olle:

Trodde det var 8 mil mellan, sista gången jag inte kollar upp innan jag postar. :-)
Oavsett usla publiksiffror överlag på idrott numera. Men det är väl en kostnadsfråga och bekvämligheten framför teven som styr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
The great one: Ja det är 8 mil mellan men vart tycker du folk i Kalmar som vill se SHL ska åka då? Växjö och Jönköping ligger ju 10-20 mil bort så Oskars borde ju vara deras 1a alternativ. Nu kanske folk i Kalmar mest ser fotboll men några hockeyinstresserade borde det ju finnas. Möjligen att man inte åker 8 mil en vardagkväll men helgmatcherna kanske? Hur många åker från Hudik för att kolla på Timrå?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
JanneH:

Nej, det är 19,7 km mellan, var ju det vi konstaterade nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
The great one: 2 mil eller 8 mil är väl skitsamma om man gillar hockey... fast inte faan skulle jag åka 8 mil för att se Torskars
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Mitt största problem med att få in Paigin i PP1 är att 1) LaLeggia har gjort det snuskigt bra, han är uppe på historiska siffror för en back i SHL-Timrå och 2) vi måste styra spelet från vänstersidan om Paigin ska skjuta direkt. Det innebär antingen att Rattie ska vara speldosan, vilket han inte visat sig vara tidigare alternativt att Hanzl spelar på vänstersidan och Rattie till höger.

Med det sagt vore det såklart ohyggligt intressant att se vad Paigins skott kan göra i PP där han i teorin borde få lite mer tid och yta. Vi måste dock ha folk på kassen, för det ska mycket till att sätta dem från blå utan skymning
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
The great one: Klart det är tråkigt att marginalpubliken sviker men jag kan ändå ha förståelse för att man kanske inte lägger 1000 spänn på att ta med frugan och ungarna på hockey en torsdagskväll. Eller åtminstone inte allt för många vardagskvällar på en månad. Gick man på brynäsmatchen och djurgårdsmatchen så har man redan där lagt 4 månadsabonnemang på Cmore på livehockey. Jag kan förstå att Örebro inte lockar i det läget, även om det betyder mer för den sportsliga sidan än vad tidigare matcher gjort.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
JanneH: Alltid mycket folk från Ånge-området som åker på Timrås matcher iaf. Oavsett veckodag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Icingpucken: Paigin i pp är säkert bra och allt det där men han spelar ju också i princip nonstop i 5-5 och i boxplay. Det där är en avvägning där jag faktiskt litar på Freddan och ante, killen kan inte spela hur mycket som helst. Han klockar ju redan i princip 30 minuter per match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Olle: Det gör ju å andra sidan Laleggia också. Hoppas de vågar testa lite nytt nu, visst är det viktiga poäng men att få igång PP inför ett ev. (och kanske troligt) kval är riktigt viktigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
JanneH: i dessa tider kan 6 mil för en vanlig knegare vara skillnaden..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
ionloo: Kan vi bara få utdelning från domarna som vi fick i senaste matchen mot DIF så lär poängen börja rulla in igen. Mellan Malmö borta och DIF hemma fick vi snuskigt få utvisningar med oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Jag vet att det är alldeles för tidigt egentligen för en betygsättning av spelarna men jag tänkte att jag skulle försöka ta bort lite ångest inför matchen som kommer. Betygsättningen är på en skala 1-5.

*Målvakt
Jacob Johansson 3
Sami Rajaniemi 1

*Backar
Filip Westerlund 2
Per Svensson 2
Joey Laleggia 3
Tim Erixon 2
Oliver Bohm 1
Nolan Zajac 1
Albin Carlsson 1
Ziyat Paigin(spelat för lite)
Didrik Strömberg(Spelat för lite)

*Forwards
Ty Rattie 4
Robin Hanzl 3
Sebastian Hartmann 3
Viktor Lodin 2
Albin Lundin 2
Jens Lööke 2
Erik Andersson 2
Erik Walli-Valterholm 2
Pontus Åberg 2
Robin Alvarez 1
Viktor Liljegren 1
Jeremy Boyce-Rotevall 2
Morten Madsen 1
Oliver Johansson (spelat för lite)
Jacob Blomqvist 2
Christopher Liljewall 1

Är det någon som jag missat och hur tänker ni? Finns det någon som varit bättre/sämre än det jag skrivit?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
DenRöda: Håller med i stora drag förutom Svensson och Westerlund som jag tycker förtjänar 3or. Laleggia varit nyttig överlag trots brister i defensiven plus att jag tycker han tar mer ansvar nu än han gjorde tidigare nära en 4a för mig. Som man kan se i din lista är det alldeles för många 1-2or på forwardssidan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
DenRöda: Det hade inte utbildats många läkare i Sverige om du varit betygsättande lärare på gymnasiet.
Hårdare än Fantomen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Labban: Förstår det med Per Svensson. Jag tänker mig mest på det att hans styrka är lugnet och hans tacklingar. Tycker det har försvunnit efter hans skada. Westerlund tycker jag inte har stuckit ut något jämfört med resten. Glömde skriva att 1 är underkänt och 2 godkänt osv. Madsen får underkänt eftersom han är på vippen till att spelat för lite.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
DenRöda: Walli kan jag kanske tycka förtjänar en 3:a. När han väl får tid, så gör han det med speed och kraft. Ytterst sällan han ställer till med ngt negativt, men det blir inte mkt framåt heller iof, men det kan nog oxå skyllas på omgivningen och den roll de skall ta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
DenRöda: jag tycker man ska väga in vissa saker i en sådan bedömning.

Svensson och Westerlund tex. dom kommer från allsvenskan men gör det rätt bra i SHL. I min bok är det en 4:a i betyg. Lodin blixtrar till och gör fina saker men under långa stunder låter han humöret ta den bästa hockeyn ur honom. Även han kommer från allsvenskan men på grund av hans tidvis bristande disciplin skulle jag max sätta en 3:a på honom. Åberg tex. han tycker jag är en solklar 1:a. Svindyr, senior spelare som värvas från utlandet och åker bara och hänger med huvudet trots att han får en andraassist lite här och där. LaLeggia, lika bländande bra som han är i offensiv zon, lika svag är han i egen zon. Max en 3:a i min bok. Poängrekord eller ej.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Gorkyman: den satt jag och funderade på också. Han har gjort det jävligt bra i den roll han har. Bra offensiva tacklingar, presspel osv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Hela Timrås framtid o existens vilar på den här säsongen känns det som. Spelar vi kvar i SHL så blir vi en storklubb med tanke på vilka spelare som är på G isf.
Åker vi ur... Hej Kovland!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Olle: Jo absolut, tänkte mest på hur säsongen sett it och inte vart spelarna kommer från. Hur hade det sett ut ifall vi hade haft en SHL-meriterad tränare från start? Med Ante och Freddan som assisterande. Tror ni att det hade kunnat se ännu bättre ut?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2022-03-10
Kongo: Tack för ett konstruktivt svar! Blir inte långrandig nu heller men håller med om att de exempel du räknar upp möjligen skulle inneburit marginella förbättringar. Grejen är att översatt i poäng sett över hela säsongen kan "marginella" vara lika med 5-6 p. Du kan säkert själv räkna ut vad det skulle inneburit för oss
Låst ämne

« · 2307684