1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596513 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 130323

Timrå IK - Rögle BK 130323
Monténs tankar:

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Nägra frånvarande från träningen.

Hälge: Fattar inte varför de tränar i Leksand. Där kostar ju hallen över fyratusen i timmen att hyra. För jag antar att vi inte betalar mindre än självaste Leksands kommun? Eller är det bara kommunen som betalar Sveriges i särklass högsta hyra?

För övrigt tror jag vi vinner imorgon.

El Maco: Fel. Maria Andark (som borde vara rätt neutral i frågan) har själv gått ut på twitter och uttryckt att Leksand har långt ifrån den dyraste hallhyran i allsvenskan.

Jag tror också att Timrå vinner imorgon, tyvärr. Rögle är helt under isen med sargat självförtroende och har riktigt svårt att vaska fram de heta mållägena och försvaret släpper igenom allt för mycket. Hoppas inte att VIK trasar sönder matchen mot oss imorgon.

El Maco: Trodde det var Rögle borta på lördag, därav av träning i Leksand idag men det är väl hemma?

sargad: Se matchanonnsen ovan. Vi har Rögle hemma i morgon 18.30. Retur i Ängelholm tisdag 19.00.

Redigerad kommentar

Dream Team: Rätt resultat ikväll o vi har allt i våra egna händer igen.

Vilka ska till EON ikväll? Alla förutsätter jag

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: D.v.s segrar för SSK och Leksand?

Jag är självskriven på matchen. Snart kanske vi har Vita Hästen på besök menar jag. 
Jag laddar som bäst med att spisa lite digital musik. Just nu en låt med klar eftertanke: "It's a long way to the top if you wanna rock´n´roll". 

Dream Team: Framförallt SSK men även VIK men det förutsätter att vi tar en 3:a ikväll

Hahl Bundy: Vad är bäst, att vi är tre lag som går loss lite i tabellen, eller att VIK slår Leksand? Nu tror jag inte på VIK i det långa loppet ändå så alla tapp Statens IF får är nog det bästa.

Dream Team:

De kommande tre matcher är överlevnad, den som är bäst rustad överlever, och jag kan inget annat än tro att ett utav lagen är TIK.

Hahl Bundy: Ni lär nog behöva minst 4 poäng i dubbelmötet mot Rögle för att inte vara avsågade. Jag håller tummarna.

Dream Team: För min del så hoppas jag att Timrå blir kvar i ES och att Örebro tar den andra platsen. Resultat som bidrar till detta är min förhoppning inför fortsättningen.

Dream Team: Jag hoppas att nån av Örebro o Statens If fallerar. Hoppas att bägge förlorar o vi vinner. Det är nog bäst för oss.

Hahl Bundy: Matchen visas konstigt nog ikväll på S24.. Någon som har ett sådant account? Känns så j*vla drygt när man har inversterat i ett "Viaplay" inför denna mardrömsserie.

Pjernut: Jag är på matchen så jag skiter i S24. Är less på alla kanaler man måste köpa efetrsom allt ska gå överallt i PPV

Redigerad kommentar

Någon som vill gå på matchen i kväll? Jag har en plats över och bjuder på det. Ring 070-657 81 81, först till kvarn gäller.

Jahapp... Då har man fått böjt sig fram, dragit ner byxorna och köpt matchen ikväll från s24. Detta är 3e kanalen jag måste vända mig till i år för att få se Timrå. 

Fan, nu är det jävligt hög tid att ta Örebro på allvar. 3 poäng i kväll känns mer och mer som ett måste. Jag har tyvärr väldigt svårt att tro att det blir så.

Kom igen nu för fan Timrå!

Bragd-Birger: Nu blev det skarpt läge, på riktigt! 3 pinnar är ett måste efter att de andra resultaten ramlar in

Jag är ju ingen expert, men nog känns det väl ändå som att Lundström borde ha fått chansen från start idag?

Åhhhhh.... bedrövligt rakt av!

.........

Det här är inte godkänt nånstans, inte i närheten!

jå1: O där rök Bellan.

Skön öppning. Backparen och Bella ser stabila ut.

Tack för den här tiden. Vi kommer aldrig få uppleva den igen.

Hahl Bundy:De sista åren var väl sådär....

Montén känns verkligen som snubben som ska ta oss genom den här kvalserien. Fingertoppskänsla, preparering, taktik. Vår egen Tichonov.

Alltså...vad säger man?

Det är som att alla mardrömmar, all ångest man haft, plötsligt rullas upp och blir verklig....

Fy faan vad pinsamt uselt. Ska man åka ur ska man tydligen göra det på ett värre sätt än alla andra lag också. Hur i helvete kan man komma till match med en sån här idiotinställning??!!

Bragd-Birger:

Det kan fortfarande gå....eller hur var det nu?

Bragd-Birger: Monten bör ta första flyget vart som helst efter matchen och lägga locket på, bara försvinna.

Bragd-Birger:Snyggt om han skulle coacha ner två ES-lag till allsvenskan på lika många säsonger... nåja förra säsongen var han visserligen bara assisterande coach i DIF, men ändå.. FFS! Ner med Tommy i båset! Gör myteri vafan!

Kattgubben: Det är alltså nu det händer - på riktigt...

Bragd-Birger:

Gamla Djurgådare är ju experter på det. Hardy lyckades i MoDo, Challe var nära att lyckas i MoDo, så det är väl logiskt om Montén är den som lyckas i Timrå.

MoDo har 11 poäng på de sju första matcherna, så det är långt ifrån kört. Det värsta är att väl att det inte finns några tendenser som tyder på att det ska vända. Men jag håller tummarna för er.

Erytrocyt: Ja, det kan det. Gör tanken dig förbannad?
Noll poäng här innebär dock att man i princip måste gå rent resten. Sannolikhet 0,2%.

lincoln:Verkar inte bättre.... Nu ligger hon med en annan på riktigt och det är inte bara den gamla uttjatade svartsjukeångesten längre... ungefär så känns det...

Bragd-Birger: Ja men det är väl lika jävla bra. Den här ynkliga besättningen som kallar sig Timrå IK har fått mig att må så förbannat dåligt länge nu så skilsmässan är oundviklig. Tack för mig fitt-Timrå, på måndag ska vi se vad kroppskarvarn kan göra åt min deformerade överarm. För det där skämtet till klubbmärke ska fan inte vara kvar!

Bragd-Birger:

Förbannad? Nä, inte det minsta. Jag hoppas fortfarande på mirakel.

Men det är ju intressant att folk börjar få upp ögonen för hur brunt läget är.

Det verkar som om en del är chockade över dagens resultat, hur man kan vara det efter insatsen mot Leksand är för mig en gåta.

Hahl Bundy: Jag  ställer mig i skaran för den tid som varit,det har varit en fantastisk tid blandat med misslyckanden som trots allt redde ut, men nu är det kört karlskoga here we coms.

Erytrocyt: Jösses. Jo visst, det har ju varit ständiga lovsånger till laget härinne. Särskilt jag har ju inte gjort annat än att dela ut ros.
Skönt att du finns och vågar skriva obekväma sanningar!!1

Tänk vad skönt att äntligen få säga upp det där förbannade CMORE-paketet.............

men vad fan? kom precis hem, tänkte att matchen 19,00. slår på sändningen 15 min in i perioden och vad fan? vad har hänt?

Gunno och Murran är verkligen sjukt dåliga just nu.

Kan man sparka coachen  i pausen? In med Tommy nu!

In med Wedin också. Vi kan ju åtminstone ha nån som bryr sig på planen. Det här är tillsammans med 0-5 perioden mot HV för några år sedan den absolut sämsta period jag någonsin sett laget spela. Helt jävla otroligt att man kan komma ut till match på det här sättet.

Bragd-Birger: lönestrul?

Bragd-Birger: Det är så dåligt att det finns egentligen inga ord, men det som är risken med att åka ur är konkurs. Hemska tanke...

Bragd-Birger: Jag förstår att det är svårt när man är helt oförberedd och verkligheten kommer som en chock. Själv har jag dock varit förberedd på detta en längre tid så du får gärna ta fortsätta att ta ut dina aggressioner på mig.

räddningsprocent : 62,5%

« · 1572091