1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580617 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 130323

1572718 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
250kg kärlek: Jahaja...ok...har ingen aning om sånt där. Har bara ögnat igenom lite av det han skrivit senaste dagarna här och inte uppfattat honom som direkt provokativ, snarare tvärtom. Men jag kan ha misstagit mig, kanske är det trollande han sysslat med. Vad gäller "få så stor handlingsfrihet" så är det väl så att man får det utrymme man tar sig och att man till viss del får förtjäna det också. Är man allmänt trist får man ingen respons och försvinner snart. Är man över gränsen provokativ och bara ägnar sig åt trollande lär man ju modereras bort och kanske stängas av. I övriga fall antar jag att man trots allt tillför nåt om man får hållas. Mer eller mindre...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
mikenomad: tycker mest att det är tråkigt att en Brynäsfantast får så stor handlingsfrihet i detta forum. En trollande skribent som bytte namn för ett tag sedan, en person som leder den interna "anmäla inlägg" med 100-0.
Från 1 Januari i år har hen anmält 73 inlägg. Något hen är outstanding med och totalt ohotad. Men visst, jag kan diskutera med hen också, om det skulle vara så.
:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Dream Team: T.o.m mot Leksingar. Såna som mattias74 vill säga...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
mikenomad: T.o.m mot Leksingar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
250kg kärlek: Hehe..fan tro't. Jag har känt mig jävligt bitter idag annars, inte alls så här jävla präktriktig som jag försöker framstå härinne. Och det jävligaste är när nära och kära försöker lindra genom välvilliga försök att se nåt positivt i situationen. Dra åt helvete med allt är det enda jag känner. Fast som sagt, när det gäller likasinnade fast med andra lagsympatier så tror jag man gör rätt i att bita ihop och visa en liten aning god vilja iaf..:)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
mikenomad: aldrig bitter. Kanske sammanbiten men aldrig bitter.
:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
250kg kärlek: Gör det. Och var inte bitter. För Guds skull, var inte bitter. Vare sig för att vara Timråit eller för att bli emotsagd av egna härinne.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Mattadoren: okej. Jag såg det som en diskussion, inte som något annat.
Men jag kryper in, under min korkek, och ber om ursäkt att jag är Timråit.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323

250kg kärlek: Låt Lejonkräket vara nu. Vill du sitta och tycka synd om dig själv och Timrå IK så stäng då av datorn. Låt oss andra uppskatta att åtminstone en utav resten av hockeysveriges supportrar sympatiserar med oss och lyckönskar Timrå IK. 

Vi tar oss igenom det här, det vet jag!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
250kg kärlek: Jag förstår din bitterhet till fullo, jag känner likadant. Trots mina försök att leva ett normalt Svenssonliv med familjen i det underbara vädret. Dock tror jag du ska vara lite ödmjukare härinne när du bemöter andra skribenter. I synnerhet motståndarskribenter som uppenbarligen vill väl och uttrycker sympatier för vår nubarande situation. Det känns inte som att sympatier från övriga hockeysverige är nåt Timrå IK har i överflöd f.n.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
250kg kärlek: Men snälla lilla grabben det kan ju inte vara mina inlägg du läst för de är ju harmlösa och inte elaka. Vad menar du förresten med att jag ska "dra" om du inte menar att jag ska lämna forumet? Dra i snorren?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
mikenomad: Ja vi tog ett gäng SM-medaljer i en helt annan vintersport i helgen men det känns ändå förjävligt det här.
Jaja.
Vi är inte fetkörda än. Men nästan.
Men vi ska inte lägga oss att dö än
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Carl Lejonkräk: men snälla. Jag förstår din välvillighet, du försöker sätta dig in i det läge vi är i. Tyvärr kan inte du eller dina närmaste vänner förstå vad vi genomgår. Jag har aldrig ens sagt att du ska lämna forumet, däremot har jag bett dig respektera oss andra som mår dåligt för tillfället. Skriv du, hur du tycker synd om Timrå IK, hur du tror att Tinrå ska bygga rätt, gör det. För Guds skull.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Helvete vilken underbar helg med familjen i skidbacken! Och så afterski igår där den tjeckiska ölen flödade...harmoni rakt igenom.

Hockey? Baah...orka!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
250kg kärlek: Du bör inte skriva som du gör riktat mot mig. Lämna forumet själv eller ignorera det som inte faller dig på läppen. Jag kommer inte att lämna på grund av hot från dig. Det finns ingen regel att man måste vara timråsupporter för att skriva i detta forum.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Carl Lejonkräk: ägna dig åt ditt eget lag istället för att kliva in här med ditt 'psykologiska' snack.
Vi har nog med bekymmer. Låt oss ventilera det innan du som utomsocknes kliver in och ska försöka medla.
Jag klarar mig bra utan din försök att nå samsyn.

Puss puss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
250kg kärlek: Psykologiskt skitsnack? Vill du inte läsa så får DU dra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Carl Lejonkräk: men dra! Jag undanber mig psykologiskt skitsnack från de som inte håller på Timrå IK.

Piiiiiiiise.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
sargad: Jag är ingen som drar igång någonting heller eller ens går på så många matcher men jag följer Elitserien stenhårt. Det är supportrarna som köper biljetter, sovunirer, ser matcherna på TV osv. det är helt enkelt vi som konsumenter som har möjligheterna att påverka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Carl Lejonkräk: God tanke, att fans för många(majoriteten?) av alla lag i ES och AS går samman och skriver på något slags upprop för utökning av ES. Är själv ingen eldsjäl på den nivån att dra i gång något slikt men jag skulle gärna skriva på en sådan lista.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
250kg kärlek: Kul att höra att det finns go i föreningen nedifrån så att säga. Tyvärr så andas det hockeykultur på många ställen i Sverige men endast tolv får vara med och jag tror att detta gör mer skada än nytta för svensk hockey. Fler lag skulle öka intresset, ge fler juniorer chansen att spela elithockey och ge fler föreningar som andas hockeykultur en ärlig chans att spela med de stora elefanterna. Snart  måste jag säga så är det dax med någon form av uppror från fansen (kunderna) som enligt alla undersökningar som gjorts vill se fler lag i serien. Tyvärr så har allt för många föreningar mer eller mindre dött när de åkt ur elitserien eller satsat för att komma dit och detta är ingenting annat än en stor skandal som inte gynnar svensk ishockey för fem öre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Carl Lejonkräk: det sämsta som hänt under min tid som jag följt Timrå IK är just sammanslagningen med ST hockey. Där tappade Timrå IK fart. Det finns inte ett enda positivt ord att säga om det samarbetet, det tror jag de som håller på Sundsvall skriver under på.

Det största problemet som Timrå haft att brottas med under senare år är den usla ekonomin. Som ringar på vattnet har de negativa skriverierna fått stora delar av hockeyetablisemanget att vända Timrå IK ryggen och när det funnits tillfälle att kasta skit på Timrå så har det gjorts så.
Naturligtvis är det ingen annans fel än Timrå IK själv. Under en rad av år var man för naiv i sitt ekonomiska tänk. Man shoppade hejvilt och det där åtråvärda guldet som nådde kulmen i och med Lehtonens tappade skridskoskena var början på slutet. Föreningen hade shoppat för pengar man förvisso hade men som skulle räcka till andra saker än enbart A-lagets försök att vinna ett SM-guld.

Det här shoppandet som gjordes i ett antal år, som ställde föreningen i en knepig ekonomisk situation är det absolut sämsta som kunde ha hänt. Från att ha varit ett lag som spelare ville komma till så var Timrå IK ett lag som fick betala avsevärt högre löner få att få hit en spelare. Och på den vägen är det.

Det som får mig att ändå hoppas är Skellefteås framgångar. Jag tror inte att det är speciellt mycket mer exotiskt att flytta till Skellefteå än Sundsvall-Timrå. Det handlar om produkten man erbjuder. Här ligger Skellefteå i framkant, och här har vi massor att lära.
Har en förening en bra organisation, en trygghet att falla tillbaka på, så kommer spelare att söka sig dit. Inte ens när man entledigade Anders så påverkar det föreningen. Man hade ett mål, man var stark i situationen.

Jag ska inte påstå att vi ens är i närheten av Skellefteås arbete, men vi har något på gång. Jag jobbar väldigt nära inpå den ungdomssatsning Timrå IK bedriver och jag måste säga att jag gillar det jag ser. Det var längesedan det jobbades så målinriktat som det görs just nu. Därför är det lite synd att A-laget inte förmår att knyta ihop säcken. Vad det verkar räcker inte laget till och att åka ut nu är väldigt olyckligt. Det innebär i så fall en total sanering av ekonomin, något som påbörjats, men som måste stramas åt ytterligare med en degradering.

Hade vi klarat av detta är och dess stålbad så tror jag att det vänt. Nu verkar det som att vi tillslut inte mäktar med en nästan omöjlig uppgift. Jag hoppas att det för något gott med sig även om det känns som att någon satt en dolk i ryggen.

Men vi kommer igen, var så säker. Det andas hockeykultur i Timrå, den tar ingen ifrån oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323

Bragd-Birger: Lite förstående måste ni ha över en sportchefs arbetssituation. Det är garanterat inte lätt att få spelare till Timrå IK även om det skulle finnas rejält med pengar till spelarlönerna. Betänk att de spelare som Timrå kan tänkas vara intresserade av är granskade med lupp av hela hockeyeuropa. Om det nu är så att en spelare är någorlunda eftertraktad på marknaden så kommer inte Timrå att ha skuggan av en chans på att vinna en budgivning. Sen är det inte alltid högsta budet som avgör heller utan spelaren ska faktiskt säga sitt också. Kanske ett Timrå IK som har problem med likviditeten och legat i botten av Elitserien några säsonger inte direkt skvallrar om en chans att vinna titlar för potentiella värvningar. Sen kan man fundera på hur spännande och intressant det är för en spelare att bosätta sig i Timrå, kanske de har fru och barn som ska säga sitt också?

Brynäs har haft samma problem (och har det kanske delvis fortfarande) och vad jag har fattat är att man ska vara otroligt försiktiga med att skylla lagets misslyckanden på sportchefen i ett läge när han inte har tillräckliga medel att arbeta med.                                                                                                             Brynäs räddades till stor del av att det kom fram talanger underifrån men möjliggjordes av att Brynäs ökade satsningen på juniorsidan i samband med att föreningens ekonomi sanerades.                                                      Det finns bara en enda väg till att vara ett stabilt elitserielag och det är att ha en ekonomi som är i balans (eller köra Leksand style)och borgar för att laget kan byggas på en stabil grund. För Timrås del kan det vara så att ni var dömda redan när S/T Hockey-projektet lades ned.......sug på den.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323

lincoln: Jo deras usla spel är en del av det hela, men sen blir folk bekvämare och bekvämare.

Eon arena ligger dåligt till men det är inte det största problemet, en påfart på motorvägen utanför arenan hade kunnat gjort susen.

En av dom vanligaste grejorna man hör om arenan är hur jobbigt det är att åka dit, istället för att höra bra saker som tillexempel vilket tryck det kan vara vid fullsatt och hur trevligt det är med dom branta läktarna.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
AndersN: Du har rätt i en del, men inte allt. Under mitten på 2000-talet hade TIK bland den högsta beläggningsgraden i eliten. Dvs procentuell uppfyllnad av arenan. På den tiden fanns publiken du pratar om, samt också behovet av ytterligare platser.
Alla lag som degar ner sig flera år i rad tappar publik. Det är ett idrottssyndrom och inte signifikant för TImrå IK.

Jag börjar mentalt ställa in mig pådet oundvikliga. Skulle kunna bli kul att skåss i toppen på en serie nästa år! Ja, jävlar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Bragd-Birger: Det är inte det att jag inte är kritisk till TJ och den ledning som satt då. Utåt framstod han som något av en envåldshärskare och gjorde garanterat mängder av fel. Däremot känns det ohyggligt förenklat att bara utmåla honom (tillsammans med CJ och Linkan) som helt ansvariga för nuvarande situation. Lika förenklat som det faktum att arenans läge är och förblir Sörberge är orsaken.

Sanningen är väl att mängder av felbeslut i kombination med "otur" (skador, tappade skenor, spruckna "nästanhelt100%klara"-värvningar etc etc) har lett oss hit. Precis som du har jag en ganska klar bild över Nubbens ansvar i det hela. Och precis som du anser jag det ofrånkomligt att konstatera att han har stor del i det ansvaret.

När det kommer till TJ är det däremot luddigare för mig. Att han givit en osympatisk bild av sig själv utåt kan jag slå fast. Men sen blir det värre...."Allt är TJ:s fel" brölas det till höger och vänster. Och jag har till viss del hakat på och slentrianmässigt brölat med. Men exakt vad är det han gjort fel? Jag skulle verkligen vilja ha lite exempel på det för helt ärligt kan åtminstone inte jag precisera det. Men det är naturligtvis inte detsamma som att jag inte inser ATT han gjort en massa tokigheter. Jag inser såklart att som klubbdirektör har han förmodligen haft störst ansvar för utvecklingen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323

Timrå har inte ekonomin för elitserien inte en arena för elitserien och inte supportrar/publik heller.

Tyvärr har man levt på lånad tid mycket tack vare att man ligger där man ligger samt sundsvall hockey, hade man kunnat komma överens om att ha ett stabilt lag i elitserien och ett i allsvenskan kunde det ha gått nu har man ett i allsvenskan och ett i division 1 istället tack vare storhetsvansinne från sundsvalls ledning och dåligt samarbete mellan klubbarna.

Stora felbeslut som tagits tycker jag tillexempel ombyggnaden av eon är, varför kostade man på massor på en balkong när man inte har publik till den mer än nån enstaka match per säsong?

Nu får vi sikta på bli ett stabilt allsvenskt lag som kanske får kvala ibland, men att vi går upp till elitserien tror jag inte, det finns för många lag underifrån med bättre förutsättningar för det.

Ett tajt samarbete med sundsvall och en Arena i stan hade varit Timrås chans, detta gick inte att uppnå.

Timrås publiksnitt 2013-2014, ska vi tro på +3000 iallafall?

Placering i tabellen, blir tufft men hoppas på topp 6.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
MrSaetterboeg: Ni leksingar har ju sagt varje jävla år så länge jag kan minnas att "i år, då går vi upp, sanna mina ord" när ni haft fel då har man inte hört ett ord förrän nästa säsong igen. Hur jävla svårt är det att få rätt EN gång på 100 försök. Lägg till er ekonomiska doping och far långt åt helvete.

Välkommen att ställ dig i vår klack. Tuffing.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Taurus: Tja, jag konstaterar bara att Nubben satt samman ett felkomponerat lag med extremt låg träffprocent i värvningarna. Det är klart att han haft lite pengar att röra sig med. Men du menar att det är TJ:s fel att Nubben valt att lägga pengarna på dom spelare han valt att lägga dom på?
En sån som Sterner kämpade Nubben två sillys för att få hit. Varför? Montén. En debuterande tränarrookie, ingående i en tränarstab som fått total härdsmälta inför kvalet.

Nubben skulle värva ett lag för överlevnad, 'spelare med karaktär.' Så väljer man att lägga en stor lönepost (med timråmått mätt) på en helt slut Crippe. Det envisa, stereotypa defensiv-centervärvandet. Nubben har varit involverad i följande senaste centerfyndand: Hagos, Bagarn, Lindqvist, Molinder, Sterner. Helt makalöst.
Sen, när det stod klart att det måste in någon jävla playmaker till center, ja då värvar man Rasmus Edström. Smolenak (sämst bang-for-the-buck ever?). Murran. Och gnäller om hur svårt och omöjligt allt har varit, undflyende sitt ansvar.

Nej, Nubben har kapitalt misslyckats med sitt lagbygge. Har man små medel till sitt förfogande har man inte råd att bomma med 90% av sina värvningar. Kolla in våra allsvenska konkurrenter i den här kvalserien. Undantaget Skattebetalarnas IF pissar vi på deras lagbyggesbudgetar. På isen pissar dom dock på oss.

Jag ser ingen röd tråd i det här bygget. Jag ser trötta, gamla lädernötare och elitserie-rejects som är helt ovana att ta ansvar.
Om Nubben tyckte den här silly var jobbig är det frågan vad han tycker om nästa, då vi kapar sisådär 20 millar. Jag befarar ännu fler obegripligheter (men Jonte kan vara lugn. Hans enda chans att få spela i Elitserien var ju med Timrå, och jag tror inte han är särskilt het på den allsvenska marknaden heller. Men i Timrå har du en plats i första ledet så länge du orkar knyta grillorna!), nya nostalgivärvningar (Moe, vänta vid telefonen), nytt prat om hur hårt han jobbar men hur allt är så svårt, ja nästan omöjligt. (Och detta kommet sedan att eka härinne: gnäll inte på Nubben! Han jobbar skithårt, men det är nästan omöjligt! Tacka TJ och Linkan för det!)

Så. Nu har jag förmodligen spräckt ett par blodkärl hos 'vissa'. Alltid något, som Nubben sa när Rasmus Edström skrev på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
MrSaetterboeg: Välkommen upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
MrSaetterboeg:

Du menar Leksands Kommun IF. Mår dåligt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Bragd-Birger:

Art det ska vara så svårt att förstå att man inte kan handla utan pengar!! Då pengar fanns gjorde Nubben ett kanonjobb och köpte in rätt spelare på rätt plats. Men sedan finns det folk, som tror att dom kan och vet allt!! En klubbchef som skulle bestämma allt och anställde en sportchef som marionett!! Man slängde pengarna i Vivstatjärn på ren inkompetens vad det gäller det sportsliga!! Ledningen som satt i fjol och åren innan är de ansvariga för klubbens förfall! Men vad vet jag!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
MrSaetterboeg: Wow vad du är duktig. Trodde inte att fyra åringar kunde hantera målarprogrammet paint. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323

Bragd-Birger: Passa dig så du inte blir avstängd butterbulle, det där känns som ett personangrepp!

Men hääärrrrrligt att konstatera och att se DIG inse att jag hade rätt redan när jag skrev dessa inlägg i december!!!

Leksands IF - Sveriges mest älskade hockeylag!!!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
MrSaetterboeg: Jag är rädd att svaret blir det du kanske känner på dig innerst inne. Du är fortfarande helt störd i huvudet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323

Hej kära Timrå-fans!

Vill påminna om mina inlägg daterade 30/12 2012 som bemöttes hånfullt av er, hur ser det ut nu. Svara mig gärna. Jag skrev enligt följande och förlöjligades:

Timrå Icon: Jag ska hemsöka er åter när kvalserien inleds - får se då hur kaxiga ni är! Namnet är en pik till en idiot som är överskattad och har en pantad brud.

Leksand till Elitserien 2013! Sanna mina ord!


Tänker inte skriva mer i er bok nu - vi syns i kvalserien!

Ha - fy faen vilka skojjare ni är! Riktigt lustigt att läsa frustratioonen sina över här - snart kommer vi upp! Vi ska pissa på er i kvalserien!!! Ni är det mest själlösa laget i Elitserien. Kul att du jämför några jönsar i Timrå som aldrig hört namnet på med Foppa, Näslund och Sedinarna. Vad kommer härnast - ska ni påstå att Jonte Alf Hedberg eller va fan han heter är bättre än Malkin?

Timrå kommer att åka ut! Har ni några folk på läktaren - nej! Finns någon hockeykultur i Timrå - nej!

Leksand går upp på Timrås bekostnad - sanna mina ord när kvalserien är över!

 

Kommer följa med upp ställa mig i eran klack i min vackra blåa tröja och högt skrika ut min glädje när vi tar ett steg närmre elitserien!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Olle: Vid vilken kyrkogård ska jag lägga blomster ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Olle: herregud Olle, spara några ord tills Kvalserien är avgjord i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Gå med i KHL säger jag. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323

Jag tänker inte skylla på någon. Vi hade ett tillräckligt bra lag för att klara kvalserien men det gjorde vi inte inte. Mitt hockeyhjärta har långsamt dött ju längre jag tittat på Timrå IK för hockeyn man har spelat har inte varit signifikativt med det jag älskar med sporten. Högsta serien har ändå lockat men nu ryker vi och det finns en uns i mig som känner ångestframkallad lättnad. Båten sjönk till slut. Vi hade vår "run" och nu är den över. Nu kan man på något sätt börja fungera som en normal människa igen.

Vissa skyller på folk som borde betala tillbaka oss pengar, vissa tycker att det är fusk att Leksand går upp med deras vidriga ekonomiska situation. Vissa kanske tycker att det är trist att vi, än en gång, har skador på nyckelspelare men vafan...sen när blev livet rättvist?

Nu blir det till att släppa allt vad svensk elithockey betyder och börja följa världens bästa hockeyliga istället. På ett sätt kan det bli skönt att slippa se liket "Timrå IK" sprattla, som det gjort de senaste fem åren. Det har varit en plåga, det har gått ut över allt annat socialt liv jag upplevt under tiden.

Vissa av er kanske slår er för bröstet och säger "visst fan kommer jag att följa TIK i div.1" och det kommer jag med att göra. Men jag beundrar er som behåller samma glöd för TIK för det kan inte jag göra. De få ord som jag vill beskriva uttåget på är "skandalöst" och "äcklande": Mer skit än så vill jag inte kasta för en dag som denna finns bara sorg.

En era är över. Vi gjorde aldrig några större rubriker, vi bråkade aldrig på riktigt med dom stora. Däremot tycker jag inte att man ska skämmas för vi gjorde ett jävulskt intryck på svensk hockey. Ett tag var vi de som levde om mest, de som var jobbigast att möta. Idag dör vi och alla dör en dag. Det ska man inte skämmas för.

Vi dör, precis som Mora och SSK men till skillnad motför dessa pissklubbar så var vi ändå med som en maktfaktor ett tag. Ta med er det eller vad fan ni vill, själv tänker jag inte ta med mig något speciellt. De goda minnena finns kvar.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Jag glömmer aldrig TJ. En typ äcklig översittartyp i kavaj som såg ner på folk i matchtröjor. Han är troligtvis den som är ansvarig för att det ekonomiska läget är som i dag. Eller? Jag gillar i alla fall inte det han införde i min förening. Sedan har vi ett gäng spelare. Typ 80% som borde betala tillbaka sina löner till Timrå IK. Dom har helt enkelt misslyckats!!! Eller? Själv är jag mest ledsen över att jag fostrat ett barn till timråsupporter! Han lider för att ett gäng losers inte kan visa lite stake. Skämms era djävlar! Ni vet vilka ni är.
Rädda läget och vinn det som är kvar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Greven: Och självklart har han rätt. Det måste vara enkelt att vara målvakt i ett lag som är så oerhört på tå i en så otroligt viktig match och som verkligen ger sin målvakt en chans att lyckas.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Greven: jag hoppas bara att monten inte har bränt alla broar vad gäller förtroende för timrå. Jag menar har man spelat så stabilt som jocke och haft det stats som han haft och ändå blivit petad så kan jag förstå om han är frustrerad. Och jag är också en av dom som tycker att jocke är den mest stabila målvakten av de två. visst bello kan göra sinnessjuka matcher men också som bevisat riktiga genomklappningar. Och förvaret blir mer tryggt med jocke. Hade däremot bello haft jockes lugn och position spel men utnyttjat sin explosivitet och vighet hade han varit en klas målvakt. Men tror inte att vi hade haft honom i vårat lag då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323

Bragd-Birger:

Jag har bara varit med om så mycket skit genom åren. Såväl på planen som utanför. Då har man dessvärre vanan inne. Men jag är ingen Dr Phil för den skull. Jag är bara en miserabel idiot från ledsamhetens allé eller något. För övrigt är jag även en radioman i det tysta : )

putte_patte87:

Det var bra sagt. Hur många år vi än kommer att få tillbringa i den där lägre serien så hoppas jag verkligen att vi fans kommer att hålla ihop på den här sidan. Som jag tidigare skrev är det ju inte helt ocoolt att få spela i samma serie som Malmö, Djurgården och nu även Södertälje. Det är ju inte som gamla norrettan direkt. Jag anser att vi kan överleva det här. Tråkigt nog var det väl vår tur att åka ur den här gången. Det blev smärtsamt tydligt när den där finnen satte 3-5 efter halva den tredje perioden. Jag gav mer eller mindre upp då. Men jag bröt inte ihop. Det var mer en djup suck av uppgivenhet. Vi får komma igen...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
DJ Hemp: Fan, Hempen...snart får du byta nick till Dr Phil. Du är en man med många strängar på lyran. Respect.

El Maco: jodå, nog har vi delat läktare. Första matchen på hovet nästa säsong (läs mot DIF eller AIK beroende på optimismgrad) ska jag presentera mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
DJ Hemp: tycker det är härligt på något sätt att när vi nu har det som tyngst som supportrar. står vi starkare tillsammans här på HS än vanligt. Kan inte minnas när det var så här lite kiv senast. Klart att man måste få ha olika åsikter och få diskutera. Det är inte det jag menar. men tillsammans är vi starkast och vi kan inte ge upp bara för att vi skulle åka ur. jag kan inte påstå att jag kommer älska tik mindre bara för att vi åker ur. det är bara att bryta ihop och komma igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
putte_patte87: Jo.  Skulle gärna behålla Robinson. Och Persson och Sebbe. Sedan vet jag inte. En frisk Stenqvist förstås. Jocke håller som målis. Forwards? Hallin, Murley, Gunno (revanch), Wedin, Öhrn, Larsson, Boyce kanske. Vi måste behålla nån sorts stomme trots allt. Fyll på med flera junisar / förstaårsseniorer. Värva några kloka ledargestalter typ som vi hade Huss till  2000. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323

Erytrocyt:

Jag tycker inte att du behöver be någon om ursäkt. Du har liksom alla oss andra uttryckt din frustration över det uppkomna läget. Det kan vi göra på alla de sätt. Jag tycker inte alls att du har betett dig det minsta illa. Känn inte så. Vi är alla besvikna. Det känns rent förjävligt det här. Och nu måste man försöka att förminska det här helvetet så långt det bara är möjligt...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323

putte_patte87:

Tack för det inlägget. Jag vill verkligen inget illa härinne. Känner mig dock allt som oftast ganska bitter på det mesta och det kan väl smitta av sig på det man skriver. Jag beklagar detta. Sedan fattar jag att många här är lite förbannade på att jag i första hand är en fotbollsfan. Det är väl det som den mesta debatten har handlat om för min del. Men vad gäller hockey är jag lika ledsen som vilken annan som helst att Timrå IK nu ser ut att åka ur efter 13 år i eliten. Nu är det inte riktigt klart ännu och jag har inte riktigt tagit in det mentalt heller...

Kommentera

1572718 · »