1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580587 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06

1096706 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Jesse P: Skön matchinledning med 4-0 efter 10.30, det är vi minsann inte bortskämda med. Att vi sen vinner med 3 mål hör inte heller till vanligheterna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
hittade den här kommentaren på aftonbladet:

Helmer, 49 år, Idag 21:40
"Jaha. Då var ordningen återställd. Timrå är på väg mot slutspel och Rögle ska vara glada om de klarar sig kvar i Elitserien. "

Ja de är bara att hoppas!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
lungan: Robin Jonsson fick en puck på foten, klev av för att kyla med is och kom inte tillbaks.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Blizzard: ....såg nu på hockepuls att han sa hata jävligt ofta :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Kevin O Shea:

Gissa!

Ledtråd: MoDo är säkert helsköna grabbar, men det enda jag bryr mig om i denna sport är Timrå IK:s väl och ve. Jaji...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
"Avslutningsvis ställer vi oss frågan om Timrås klubbledning verkligen tycker att det är representativt och proffsigt beteende när deras spelare Björn Svensson i den direktsända segerintervjun efter matchen kallar Rögle BK för "ett jävla pack som jag hatar mest", gång efter gång?"

haha "gång efter gång" ?? xD

han sa "som gammal malmöit så finns de inge bättre än att slå Rögle, ett jävla pack!"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Min kommentar till matchen blir den samma som Börje Svensson levererar i Hockeypuls, nämligen att "vi vinner matchen ganska konflemtåabelt".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
DJ Hemp: Ironi ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Jättekul att MoDo fick avgöra till slut. Det var mycket bra för oss. Tack "Svartis" för att du förgyllde min lördag! Oj, vad bra man mår nu då...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Laken: Om jag förstått det här rätt så har Jeff Ulmer gjort 4 mål idag??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
58.54 4 - 4 EQ SAIK 9. KOSKENKORVA, Kimmo
(82. SÖDERSTRÖM, Christian
11. SKRBEK, Pavel)
57.53 3 - 4 PP1 MODO 19. ULMER, Jeff
(35. HEDIN, Pierre
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Yellowcard: 4-4 woo!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Yellowcard: och en snabb kvittering! -Yes!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
damit 4-3 till modo nu..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Ytterst viktig seger! Roligt att Sundh och Axelsson fick utdelning för sitt slit också! Nu börjar vi närma oss... Men vi kan bara vara nöjda fram till nästa match. Poäng mot SSK tack, annars är vi nere i skiten igen.

Två saker att anmärka på bara, eller eeh... Jag tar det på min blogg istället, vill inte sprida onödigt mycket negativ energi en 3-poängs kväll som denna. ;-)

Bra jobbat Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Mackelito: ja alltså 2-3 år tror jag vore nyttigt så timrå har ågot och bygga kring för de är en sak som verkligen måste upp på bordet. timrå måste sätta några treårskontrakt på några tongivande spelare i alla fall....

sen blev jag lite förundrar under spelarpresentationen.

Alla utom bagarn åkte fram och peppa backe under lineupen. finns de nån schism dom emellan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
lungan: Jag såg Robin efter att de hade käkat efter matchen, och då haltade han iaf..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Snoop:Rögle satt kvar i bussen,sköönt med poängen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Långben: Du låter nästan sur :S Kan ju vara så att Timrå var riktigt bra och gjorde Rögle dåliga, hur som helst vinner vi och tar 3 åpoäng så de är väl bra :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Långben: Johan Andersson (Y)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Rögle var ju sunkdåliga i första perren!Timrå fick ju åka hur som helst med dom i första!En riktig dyngmatch å inge mer!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Bigthelin: Haha jaa de lär ha vare en liten felträff där men de vart ju mål så :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Snoop: Boggs mål var en skönhet:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Kevin O Shea: Håller med, och ja visste att Bogg skulle vara en bra spelare för Timrå IK, han jobbar hårt och tar inget för givet.Sen va Timrås första period idag helt sannslöst bra och en riktigt skön seger :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
dr-nix: Bogg bäst i Timrå idag (förläng med honom två år redan nu!), tillsammans med Bagarn och Moe...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Jag missade iof en hel del av dagens match (glodde på travet), men av det jag såg så tyckte jag Erixon såg ganska hyffsad ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
U137: Absolut inte! SAIK - Modo 4-1!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
lungan: Han klev av, varför vet jag inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Någon som lade märke till om Jonsson klev av?? Eller blev han bänkad eller varvade man honom med Persson?

Tacksam för svar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
fighter: diffe: ge faan i att gå in o läsa här då! hur svårt kan det vara.




Har du ett sånt behov att leta fel på personer så är du helt fel ute, då ska du inte sitta på Hockeysnack.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Kändes hyfsat stabilt efter 4 - 0. Rögle presterar 12 skott hela matchen igenom, och även om det ibland kändes snurrigt i försvarszonen släpptes dom sällan in på några jättelägen. Vill även ge en jättestor eloge till Bagarn-kedjan som verkligen hittat spelet.

Skön seger. Ladda nu om tills på Tisdag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Yellowcard: Så du tror inte på några MoDo-poäng ikväll mot Skelet då ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
En helt underbart viktig seger och därtill rättvis. 40-12 i skott säger det mesta. Har inte sett en minut av matchen, men gläds givetvis när man kommer hem och tar del av denna matchfakta. Trist dock att DIF lyckades vända och vinna, då jag främst tittar nedåt i tabellen. Men helhetsintrycket av dagens matcher är självklart positivt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
lincoln: I och för sig. Timrå gav inte bort något (även om den där jämra kommentatorn på Canal + försökte ge intryck av det var Rögles match). Efter 4-0 behövdes inte mer än så här och chansmässigt var det väl fördel Timrå, tycker åtminstone jag. Men huva, inte såg det vare sig stabilt eller kul ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Moahaha vi passerar i detta nu MODO!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
U137: Hmmm...man kan ju undra. Är det en själv som tappat förståndet eller vad är det? Så här i efterskott så inser man att Rögle gjorde mål på sin enda målchans i tredje. 11-3 i skott till oss! Kanske vi, med en objektiv bedömning faktiskt spelade av detta ganska komfortabelt? Är man så jävla luttrad av alla konstiga tapp av ledningar att man inte längre bör bli betrodd med en sån här bedömning! Kanske vi gjorde en Färjestad stängninga av matchen?

Ja jävlar... ;=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Riktig skitmatch. Timrå fuskar sig genom och vinner tack vara briljans/flyt i avgörande offensiva moment under matchens första tio minuter.
Rögle ofattbart menlösa och helt oförmögna att komma till avslut. Inte ens Modo hade undgått att vinna mot dom i dag.

Jaja. Tre poäng är givetvis huvudsaken. Rögle passar oss uppenbarligen riktigt uselt. Nu mötte vi dom i ett perfekt läge. Förmodligen kan det bli bistra tider i Ängelholm framöver. Nu ligger vi bara tre efter, med en match mindre spelad.

Återigen: tre poäng. Riktigt jävla viktigt. Nu blir det en holmgång nere i scaniarinken härnäst. En seger där och tillvaron känns betydligt ljusare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
diffe: ge faan i att gå in o läsa här då! hur svårt kan det vara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
lincoln: I och för sig inte helt oväntat. Spelet har inte stämt nåt vidare dom två sista perioderna, men å andra sidan har inte Rogle skapat speciellt mycket heller. Deras mål ser rätt billiga ut och som match betraktat är det ingen höjdare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Wandelleffekten?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
diffe: Puh!!! Den satt som smäck! Tack grabbar!

Vem letar syndabockar? Tycker bara det är synd att vi inte stänger denna och vinner med en 7-1 eller nått! Varför göt vi aldrig det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Men döda denna match nudå!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Tänk att ni sitter här på hockeysnack o gnäller fortfarande,, helt otroligt va fan har ni för liv egentligen??

Timrå vunner matchen och ni ska fortfarande hitta syndabockar.

Helt otroligt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
lincoln: Det är då faan! dom måste lära sig att räkna EN MATCH ÄR 60MIN!!HUR JÄVLA SVÅRT KAN DET VARA.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Ska rögle vända detta nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Det ska inte gå att få titta i lugn och ro - det är som en förbannelse...

Nån som törs gissa i vilken minut trean kommer?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Alltså, hela sista bytet i 2:a perioden var onödigt tjafsigt i egen zon . Det är där problemen finns, framåt producerar vi betydligt mer. I egen zon däremot är det stirrigt, valhänt och obeslutsamt. Tur, som någon skrev, att Rogle inte förstått att utnyttja det (hittills...) .Spela nu klokt i tredje per. Döda utvisningen, täpp till och kontra. Och sätt chanserna, tack, men framförallt inget dräll i egen zon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
Mackelito: Precis, därför säger vi nej till Henrik Zetterberg också när han kommer hem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-12-06
fighter: ja båda ligger i Sverige.
Kommentera

1096706 · »