1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598981 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Zäta75: "Ska det bli 4:E raka förlusten imorgon. Allt talar för det. Sedan blir det en måstematch s.k 6-poängsmatch mot Örebro hemma på torsdag"

Tror inte vi har mkt att hämta mot SAIK och två faktorer jag inte gillar med den där Örebro matchen är:
1 vi suger hemma
2 det är för många dagar mellan Lördag och Torsdag - och alla vet att vi suger när det blir för många dagar mellan matcherna.

Dvs samma förutsättningar som gjorde att vi svarade för en usel insats mot Rögle igår

Nä nu måste jag stämpla ut, åka hem och hälla upp en Arran single malt och skölja ner med några Staro så jag rycker upp mig lite

OlliJanne: I ren allmänhet är 5 dagar mellan matcherna helt värdelöst . Ska va 3 matcher i veckan

Tom Topp: Edfeldt kommer aldrig bli någon SHL spelare är en liten fluga som bara surrar bort sig. Melander har klart bättre förutsättningar både fysiskt och spelsmartare

Modano: Melander absolut! Men när Harde lyckades så borde Edfeldt också klara av det.

Modano: Jag håller inte med. Tycker Edfelt klarat sig bra när han fått chansen. Han har ju inte direkt fått fina förutsättningar heller. Skulle vilja se hur exempelvis Stenqvist skulle klara sig om han fick 5 minuters speltid var 4e match.

Modano: Håller inte alls med dig här, tycker edfeldt är en skridskostark spelare som behöver få speltid. har hellre han på isen än Svensson, stenqvist

Modano: Som jag skrev igår, förstår faktiskt inte vad Timrå ser hos Edfelt. Helt klart en back som inte ska spela i SHL, ett tempo han inte behärskar. Knappt så han skulle göra något större avtryck i allsvenskan. Det är väll i åldern som han är i nu som han ska visa någonting iaf, men tycker ingenting tyder på att han är en framtidsman. Lär väll sluta som Gustav Nielsen, Pontus Englund osv. Vi får hoppas vi får fram större talanger i framtiden på backsidan.

Modano: jag håller inte heller med. Edfledts skridsoåkning och offensiva initiativförmåga kommer bli mycket intressant att följa. Och gällande det fysiska skämmer han inte ut sig, trots den unga åldern. Vänta 2 år och addera 4-5kg muskler, då spår jag att han kommer vara riktigt bra

Patrick Polly: Ja Stenqvist är sen gammalt håller inte på långa vägar i SHL han och Edfeldt måste vi skeppa om vi ska ta steget högre nästa säsong vilket klubben måste ha som mål. Får inte bli samma jävla fiasko på kort om backar då utan en ordentlig uppgradering på kvalitet där

Modano: tycket Edfeldt av, det jag sett, har gjort en hel del bra saker snsbb och följsam. Kan bli bra nästa säsong. Han och Melander 7e och 8e back. Enligt Kimmo K. ska det ju satsas på juniorer. Dags att börja då.

Gällande backar kommande säsong "i min bok".

Didrik S. 25/26, Per S. 24/25
Joonas L. 23/24, Noel E. 23/24
Tim E. 22/23, Elmeri E. 22/23
Jacob S. 22/23, Axel R. 23/24
Emil Melander, junior även nästa säsong?

Efter manfallet senaste tiden så var ju naturligtvis backsidan tunn numerärt redan från säsongsstart.
Alla på kontrakt är givna enligt mig.
Alla har ju för och nackdelar, men Kimmo K. förlänger inte med spelare nu för att sen skeppa efter säsong. Det torde gälla generellt.

Snart kommer förlängningar med både Tim E. och Elmeri E.
Förvånar mig inte heller om det förlängs ytterliggare även med Joonas L. och Axel R.

Noel E. tycker jag blir bättre och bättre, och Emil M. blir nog nästa junior att göra en "Noel".

Summa summarum;
5 på kontrakt+ 1 junior. Kommande förlängningar på Tim och Elmeri = 8 backar. På 6 backar + 2 (7e-8e backar Noel+ Emil) blir Jacob S. över. Om 9 backar...Jacob S. eller 1 ny högre upp i hierkin, 1a backpar?

Någon undrade i boken varför Kimmo värvar nya även över kommande säsong. Kan inte en orsak vara höjningen av ersättningen från Cmore, upp mot 60 miljoner per shllag? Lär bli huggsexa till våren, senast.

Sputnik: Lukas Klok ledig ... han lämnar om ni är sugna

Ingen Didde med imorgon heller så det var ju roligt... Vi åker till SAIK med samma backuppställning.
Uppladdat:

500x0-screenshot-2023-01-13-190246.png

Charliejfz: varför lämnar han?

Tårtan: inte en aning. Antingen en överenskommelse eller något annat som påverkat.

Patrick Polly: Nej, inga mentala tränare utbildade på kalaspuffsakademin. Johan Forsberg vore avsevärt bättre och då har han inte ens gått klart psykologprogrammet.

Det bör ställas krav även på de runt om kring, legitimerad psykolog med inriktning idrottspsykologi. Det är vad som borde införskaffas. Den föreningen som heltidsanställer detta för att jobba med hela föreningen kommer ha en jäkla fördel mot övriga.

Lyssna bara på Jonathan Hedström och de två andra i podden de gjorde för Aftonbladet. Hockey har en enorm utvecklingspotential på den sidan av spelet.

Podden: www.aftonbladet.se/podcasts/ab/program/1374

Dubbeld: Inget datum , bara klockslag . Får gå nån dag och chansa

Modano: Unge herr Edfeldt är väl tidig att räkna bort från att bli kunna bli en god till bra SHL-spelare om några år. Lite lagom antal minuter så får vi se om han senare i vår eller i höst visar att det går åt rätt håll.

Däremot är det ju galet att tycka det vore bättre att nu matcha honom 20 min i stället för sheriffen när vi går kort på backar. Några stora loggtider är han då rakt inte klar för ännu.

Modano: skippa Edfeldt som är 19 år junior föratt ta steget högre med Svensson? Lycka till.

Dubbeld: ja men nu har buttersmurf generalen (dvs jag) fått i sig både bärs å wirre så nu har jag faktiskt något positivt att komma med... vi har ju bortaplan imorgon!!!
Vill inte jinxa genom att betta men oddsen på 2an imorgon lär ju vara smaskiga

Tårtan: Rögle resonerade som så att eftersom dom bara behöver 12 man för att krossa Timrå i match efter match så kan dom släppa hälften av alla spelare i laget redan nu och spara pengar.

« · 2445075