1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577971 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 120904

1514607 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904

mikenomad: Bellissimo har uppenbarligen en spelstil vi måste vänja oss vid. Oortodox som Boork hade sagt. Och det är ju knappast en nyhet, dessutom. Så jag tror vi kan lugna ner oss lite fram tills den dagen han skämmer ut sig i seriespel. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Ambroo: "Daniel Bellissimo rapporteras ha spelat strålande i Timrås kasse." Lustigt sätt att uttrycka sig på om man var på plats...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
hubbenorlen: Den här snubben var säkert på plats...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Olle: Tycker det är ganska tydligt att reportern inte ens sett matchen, utan endast läst sammandrag någon annanstans.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Thornet: Var hittade dom den mentala styrkan hos Skellefteå? Dom bör ju mena just straffarna då för sett till matchen i övrigt så var dom ju mer labila och griniga för att dom hade förväntat sig lekstuga men istället fick möta jämnbra motstånd.

Nacklåset på vår spelare där framför mål så att han missar att raka in en sopren retur som hade betytt 2-1 till oss istället för 1-2 till dom i samma byte, det glömmer man sent, försäsong eller ej.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Dalton: Förmodligen inget speciellt. Han var väl tidig och iddes inte ta på sig skridskoskydden igen i väntan på att isen skulle frysa på sig. Dom har ju en sån där utomhuspassage mellan omklädningsrum och hall i Strömsund. Världens bästa lösning, jag kan inte förstå varför inte fler har tagit efter :)

Angående straffarna så visste man förmodligen heller inte att det skulle läggas några. Inte publiken heller för när speakern utropade att matchen skulle avgöras på det sättet så skrek ju varenda kotte under 17 år halsen av sig på läktaren.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Dalton: Gjorde han? Det har jag missat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
jå1: Är det någon som vet varför Bellissimo kom ut så tidigt mellan 1:a och 2:a och satte sig på bänken själv....?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Dalton: Jo det visste dom, men dom är så mentalt svaga så dom försökte fly ut till omklädningsrummet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Wayne Gresky: Det har du helt rätt i. Och Timrå såg ut som om de inte ens visste att de skulle lägga straffar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Thornet: Som vi alla vet är den metala biten extremt viktig vid straffläggningar efter träningsmatcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Wayne Gresky: Låter som ABs hockeyredaktion i stort. XP helt överlägsen när det kommer till hockeybevakning även om det skulle kunna vara så mycket bättre. Ska man läsa fotboll ligger AB väldigt långt fram mycket pga Bank och Niva. Saknar liknande sportnördar på hockeyredaktionerna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904

Wayne Gresky: Börjar bli oerhört less på medias rubriker (och framförallt på Aftonbladet)... Så vinklade...

"Skellefteå straffade ut Timrå enkelt"...visst syftar de på straffarna, men ändå - som rubrik då en av huvudfavoriterna spelar oavgjort mot tidernas nederlagstippade lag....

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Herminator: Anrell är ju nollornas nolla. En populist som är bra på att prata skit, men totalt okunnig om allting.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Dalton: Det är bara nollor som jobbar med hockey på AB sedan Anrell gav upp. Namn som Ros, Wennerholm osv. lär aldrig hamna i Hockeyjournalisternas "Hall-of-fame".
Man ska inte ens bry sig, ren inavel på den redaktionen numera.

Fast fotboll, det är man hyfsade på.
Där skriver nämligen ingen av dessa två prakt klantarsel.  (c:
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
mikenomad: Det borde stått;"Skellefteå nära förnedrat av årets sensation.
De tippade SM-vinnarna hårt pressat av det av alla tippade kvallaget Timrå."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Och kan man så måste ju varje chans att lyfta Schälläftä till skyarna samt sänka Timrå så gott det går tas. AB:s rubrik "Skellefteå straffade ut Timrå enkelt" lägger verkligen fokus där den ska vara. :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904

sargad:dehär med att jinxa tror jag icke ett skvatt på :)

jag är rätt säker på att aik kommer vara efter oss i tabellen :)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
SuperMupster: Det är så många som dissat Perra nu så en torsk mot AIK är cementerad enligt vidskeplighetens logik. Därför, Perras stil kommer att passa som hand i handske med gnagets lag. Sådär, jinxa oss tillbaka till  en vinstchans tack. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
SuperMupster: Ja det förstås. I år är det payback-time på dem!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Dalton: vi får ju spöa fågelholken i premiären :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Dream Team: Leksand......vore roligare att få spöa AIK igen så vi får lite skälvförtroende.
Och så Perra tappar sitt hehe
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Dalton: Genrep mot Leksand hemma nu på söndag. Tiden är jag osäker på. 16.00?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
hubbenorlen: När är nästa match?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
sargad: Ja, jag måste säga att jag känner mig besviken på Belissimo. Känns inte alls trygg. LIte gammaldags i spelstilen. I övrigt står det ju helt klart att Hagos är betydligt bättre i år, samt att Sebbe är i en klass för sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Olle: Präxis, Jocke måste vara förstaspaden, inget snack om det. Någon initierad som vet hur Bellissimo reagerar på att vara båsvakt? Hans sätt/kroppsspråk ger emellanåt intrycket av bristande engagemang, hoppas jag har fel så att han inte blir en energitjyv i båset.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Ambroo: Håller med, känns som vi ska köra på Jocke som uttalad första iaf av det jag sett (3 med Jocke 2 med Bellissimo)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Knylan: Här kommer lite spelargnäll som sylt på grävlingen; Jag vet inte, men Bellissimo imponerar inte. Lite mycket DeRouville över honom. Sen agerandet på straffarna, njae...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
dr-nix: Behöver nog öka trycket en 10% på detta i ES för att dets ska rulla in poäng i lagom takt. När det speltekniska sätter begränsningar så måste man ju vara hänsynslös frmför bägge målen, det är en inställningsfråga i kombination med fysik som är lika bra eller bättre än motståndarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Detta eviga gnäll på kommentatorer. Så in i helvete jävla tröttsamt. Kan ni inte sålla eller vad är grejen? Kämpa. Först en evighet av Virus-gnäll sen har det tuffat på.

2-2 mot Skellefteå någon vecka innan premiären där vi mycket väl kunde ha vunnit. Mycket bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
dr-nix: Frågan är om man ens var intresserade av att lägga straffar, jag tycker att det såg ut som att timråspelarna var redo att gå av isen vid full tid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Berglund: Men fy fan vilken bitter torsk! PP spelet är ju under all kritik. Eller ja, något "spel" är det ju inte. Av all tid vi spenderade i PP så var väl kanske 30 sekunder "ordnat spel". Vi är jämnbra med laget som förväntas ligga i topp den här säsongen och det är ju helt klart positivt. Med lite vassare avslut och lite mer vakna domare så hade vi vunnit den här matchen.

Bellissimo ger ju inte direkt något städat intryck där ute på isen och på straffarna hänger han ju inte alls med. Finns det något som tyder på att han kommer att starta den här säsongen som förstamålvakt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904

Såg endast 3:e perioden, tyckte det såg ganska bra ut bitvis,,  men lojare straffar var det länge sedan man såg.

Tyckte Boys, Hagos och Sebbe utmärkte sig i sista , Belissemo var stabil under spelet , men helt borta vid straffarna.

Nån fler än mig som tror att starten på årets serie blir helt avgörande för Timrå i år?.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Berglund:Bra kämpa o inställning. Lite mer klass o spets i SAIK, syns ganska tydligt i en straffläggning. Apropå straffläggning, hoppas det inte är sånt i ES vid oavgjort denna sässe. För där torskar vi nog 4 gånger av 5 p g a lack of skills.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
dr-nix: Nu vill man bara ha info om att det inte är nåt med Sebbe så kan man känna aningens tillförsikt inför 13/9.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Lite tama straffar av Friberg och Rhodin kan man tycka, i övrigt gjorde de en rätt bra match faktiskt. Får man till målskyttet så kan det bli en intressant säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Berglund: Dessa jäävla skott på straffar, FINTA!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Berglund: Miss timrås 2a oxå, o saik sätter sin andra, så avgjort
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904

Straffar då

Friberg missar första

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Berglund: JAAAAAAAAAAAA!!!

SM-GULD SM-GULD SM-GULD....SM-GULD S M GUUUULD!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Abron: Det såg ut som att han vred sig i någon onaturlig vinkel på helt egen hand. Bara att hoppas att det gick bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Dream Team: Lite dålig bild o ingen repris så visst kag ha fel men jag uppfattade det som om det var en ganska lös isare som SAIK-spelaren sträcker sig efter med en hand och touchar ett par meter rakt framför mål o keepern verkar såsa lite åt sidan. Skit var det värt... hoppsan Kerstin, där satt 2-2 jippie.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Spelet i PP är väl inte bra. Men det blir ju mål..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Berglund: Mål i PP, igen. Vilken effektivitet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
2-2 yeess, Friberg med 14 sekunder kvar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Berglund: Viktigt!
Kommentera


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
mikenomad: 2-1. Time-out Timrå med mindre än minuten kvar och Bellissimo i båset.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904

Fa,,, fick Sebbe en smäll?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 120904
Berglund: Ok...tackar. Utan dator här...
Kommentera

1514607 · »