1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581788 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23

1230859 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
T T: Men det har ju sett likadant ut hela säsongen, visst viljan finns nog men dåligt grundtränade lag tappar oxå det mentala speciellt när det är tätt mellan matcherna sen så kommer ju dåligt självförtroende för att man tappat matcher och att man vet att man inte riktigt orkar utan en ordentlig återhämtning, det är min teori i alla fall
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
T T: Isf skulle det aldrig bli såhär från start eftersom vi hade så bra försäsong, näe det är för många spelare som "rider på andra" i vårat lag hade man spridit ut våra spelare i olika topplag hade dom klarat sig okej eller mycket bra, men nu när dom ska göra det själva blir det bara skit. Det är fel värvat redan från start, fantastist dåligt"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
sarg ut: Inte nödvändigtvis något av dem. Anspänning och taskigt självförtroende kan göra att spelare uppfattas som slöa. Jag tvivlar inte på att viljan finns där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
250kg kärlek: Håller med men vad beror det på?
Dåliga karaktärer eller en allmän lättja från både ledare och spelare?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
T T: Ja visst fel av mig, hemma mot SSk kan ju vara en liten fördel kanske..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Laken: Med lite otur i början hade matchen varit rökt redan efter 7-8 minuter. Som tur var så undkom laget med blotta förskräckelsen även om laget återigen ger motståndarlaget fördel eftersom man glömde sina huvuden i omklädningsrummet. Igen.

Jag tycker fortfarande inte att det är en bra match vi får se. Det är alldeles för många spelare som inte ger sitt yttersta, det är alldeles för många individuella misstag och det finns alldeles för lite tanke i grundspelet. För egen del tycker jag helt enkelt att det är för lite hjärta för att jag ska tycka insatsen var bra. Det här är inte Timrå IK, så som jag lärt känna Timrå IK.

Helt ärligt tar jag hellre en torsk när laget kryper av banan av total utmattning än en vinst när man inte tagit ut max. Det känns liksom mer äkta då. Jag blir skogstokig då jag ser spelare som bara glider omkring och inte krigar max för sitt lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Vi kanske har för få KARAKTÄRSSPELARE (som hatar att förlora) i laget...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Laken: Det värsta är ju att, om vi gör en bra start då SUGER vi i slutet istället, vi kan lixom aldrig vara jämna en period, utan anting skit dåliga i början av perioden eller slutet av perioden
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
sarg ut: Vi har SSK hemma i sista matchen innan OS.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Om detta stämmer är det ju SKANDAL!!!

"– Inledningen var anskrämlig. Det kändes inte bra där inne före matchen, det var lite för lättsamt och inte ”eye of the tiger”, för många satt och flamsade."


Trots allt tycker jag det är en bra elitseriematch vi bjuds på idag! Det är just fokusen i inledningarna på perioderna jag kan vara frågande till.
Skellefteå tycker jag som sagt gör en riktigt bra bortamatch.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Jag är fortfarande besviken och nu efter ett tags funderande så får man ju mer o mer klart för sig en hel massa:

Hur många lägen Timrå haft att skaffa sig bra försprång nedåt under denna säsong och då kommer laget inte upp i "normal standard" med torsk som följd.

Har de spelat bäst när det blir lite längre mellan matcherna?
Jag återkommer hela tiden till dålig grundfysik vilket gör att de inte orkar/hinner återhämta sig när det blir tätt i matchandet.

Vad sprider laget och dess ledning för signaler när man återigen inte är med vid matchstart när läget att krypa närmare Frölunda kunde varit 3 p inför matchen mot VF på tisdag. Hur kan man inte ha rätt inställning inför såna här matcher? Det är en gåta. Det är oförlåtligt och en ledarsak om inte gruppen klarar av det.

Challe må ha defensivt tänkande men det är ju där bristerna är som störst vilket inte heller blir bättre av lågbudgetlösningar a la Nevalainen.
Såg att nån skrev här i på HS att Sanny är en medelmåttig hockeyspelare o det kan så vara men en högklassig pådrivare det är han som ställer krav på sin omgivning och nån sån har inte Timrå idag, ingen naturlig ledare på isen och utanför. Närmast är väl Lander kanske....
Styf är ju bara skadad...Sonnenberg blev ju inte en sån härförare som åtminstone jag förväntade mig

Vi har kvar att möta Rögle o SSK på bortais innan OS!!
Nu måste det vara slut på tramset o flamset och det är hög tid att de tar tag i detta nu för SSK kommer inte att bli några slagpåsar under resterande matcher.

Det här laget är inte topp 6 men inte heller så dåligt att kvalserien ens skulle finnas runt hörnet som det gör nu igen.
Hur många krismöten kan man ha egentligen?
Flatheten från ledningen när ekonomin står på spel och risken att det inte blir nåt slutspel med uteblivna inkomster får ju föreningen att framstå som just "lillebror"
Ett antal backar i MoDo räckte inte till så det blev AS istället
Timrå gjorde tvärtom tog hit de som var sämre....
Jag blir tamejfan inte klok på detta men ger upp gör i allafall inte jag, inte än....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
"– Inledningen var anskrämlig. Det kändes inte bra där inne före matchen, det var lite för lättsamt och inte ”eye of the tiger”, för många satt och flamsade. Då tog det tolv sekunder också innan det small, suckade Challe i den första periodpausen. "

OK, självklart har spelarna stort eget ansvar MEN när det klickar så anser jag att coacherna ska se detta och rätta till detsamma. Vem anser Challe har yttersta ansvaret om laget inte känns rätt förberedda inför match? Materialarn, sportchefen, korvförsäljaren eller... coacherna?

Ursäkta om jag tar upp ett skräckscenario, men OM vi hamnar i kvalserie vill jag för allt smör i SMÅLAND inte ha kvar Charles i båset.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Reflektion: Ibland hatar jag det här trepoängssystemet. För bara någon omgång sedan kändes kvalserien långt borta, men man hinner fan bara vända sig om så känner man flåset i nacken från SSK. Tuffa tider...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
The great one: Bort med charles......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Laken:

Håller med. Skellefteå var riktigt bra idag. Vi gör en helt ok insats. Men tyvärr räcker vi inte riktigt till. Vi förlorar mot ett bättre lag, skellefteås grymma defensiv neutraliserade oss gång på gång.

Däremot i 3:e perioden när vi hade pp och Corso och grabbarna hade etablerat ett riktigt bra tryck i pp så väljer challe att byta ut dom. Corso skakade bara på huvudet.

M. Karlsson gör sin bästa match idag, synd bara att han skulle ha en startsträcka på ett halvår...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Laken: Jag tycker INTE laget gjorde en godkänd insats. Dom var inte med i början på någon period. Det kändes som dom första 30min var laget inte med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
erathoo: Sillstryparna så klart,men det bär mig emot att behöva säga det.
Men det bara att inse fakta att det som gäller nu för timråik är försöka undvika kvalserien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Laken: Jo, men det känns lite surt, vi var på gång efter kvitteringen, sen fick SAIK energi igen efter deras 3-2.

Och SSK gjorde det igen :-(

Vilket lag ska man heja på nurå? sillstryparna eller framstjärtarna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Timrå gör en godkänd insats.

Skellefteå en riktigt bra bortamatch.

Skyller inte på domaren eller någon annan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
MB: Om vi inte släpper in ett mål i början igen tror jag faktiskt att vi tar minst en pinne. Men klarar vi att hålla tätt i början eller ligger huvudena kvar inne i omklädningsrummet igen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
MB: 2-2 supernylander stänker dit den
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Jahaja boys and girls! hur ska detta sluta då????
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Kattgubben: Vi ligger inte på 9e pga av otur och dåliga domare.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Kom igen nu slapptaskar. Det här duger inte
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
tik02: Ett annat jag blev det ja. Men inte det lag vi ville se direkt. Jävla virrpannor!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Känns som vi inte kommer till lägen, men SAIK är bra, speed i vändningarna och vi har svårt att hänga med, de spelar Timråhockey.....det gillas inte när andra lag spelar som vi alltid gjort och det finns inte längre i Timrå. Gud va sur jag blir, är pucken djup i SAIKs zon drar alla och byter, va fan är det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Raggaren Putte: Troligtvis så kommer dom in som ett helt annat lag nu i andra, brukar kunna vara så efter en kass första period. Kan ju hoppas i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Skellefteå spelar som man skulle vilja se Timrå spela på bortaplan. De känns speediga som fan när de spelvänder.

Blödningen stoppades i alla fall efter timeouten. Den ska Challe ha cred för att han tog, för annars hade det säkert ringt inom ett par byten till som det såg ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Vi får hoppas att den 2:a och 3:e blir mycket bättre, trots allt bara 1 mål upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
John K: ser ju inte så lovande ut över huvud taget . HADE KUNNAT VARA 0-3 ELLER NÅT
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Det syns att vi möter ett mycket bättre lag än senast. Om vi inte höjer oss enormt snarast så är den här matchen snart över.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
John K: Du måste skoja med mig....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Hahl Bundy: 0-1 efter 12 sekunder, klantigt!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Kuben är haverist.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
icing: Han är sjuk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
tik02: Han är sjuk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
icing: Kan det vara så enkelt som att han platsar inte i laguppställningen idag!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
John K: Låter som århundradets sämsta bortförklaring ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
icing: Det ryktas om att hans ena skridsko gått sönder och ingen passande reserv finns att tillgå. ???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Nån som vet varför inte Hynning finns med i uppställningen på swehockey?
Kommentera

Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-01-23
Hemmamatch och jag kan inte gå. Katastrof är vad det är. Vad klantigt man planerade denna fest. Thats it!

Ni som är där får skrika för mig också. Lycka till!!!
Kommentera

1230859 · »