1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07

1318401 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Verkar osäkert med Axie's skada - men det låter inte hopplöst heller...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
73Sjöbba: Nej det var linjedomaren som drog ner honom, men SAIK'S #6 var också där och petade men det var inte mycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
73Sjöbba: Vi måste nog ta in Corso som ersättare för Axie. Lex Svensson.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
pratarn: Du satt väl skapligt till när det här hände. Det här såg iaf inte jag.

Det var väl SAIK's #6?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Skarin: Skriver under där jag... ...men du vet ju redan var jag står... ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Jag är så ledsen och besviken. Dessa två förlorade poäng ikväll gör mig så förbannat stum!
Vi gör ju en riktigt bra match. Bästa hemmamatchen sedan premiären. Ändå blir det så här. Nu har vi två tunga och mörka bortamatcher innan julskinkan. Jag tror inte vi kommer räcka till där, trots att det är på bortais! Det var ikväll vi skulle vunnit.

Jag är glad att man äntligen kickade Corso iaf. Det som varit på gång under så lång tid blev nu verklighet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Olle: jag gillar att vara här, men det verkar inte gå längre eftersom då blir det bara sånna här diskussioner.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
lu93rowa: kom in och hälsa på i SAIK boken ist, klart bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
lu93rowa: ...och där brann det av fullständigt? :) Varför envisas du med att komma tillbaka?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Kostiainen: jag har lika jävla stor rätt att vara här som ni har, och det var inte jag som startade denna diskussion så du kan väl lika gärna dra åt helvete?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
P J: Begåvad eller ej men nog fan var TIK hetare idag på hemmais än på hela säsongen, om man bortser från premiären, och det utan Corso.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
pefr:
Det brukar ofta vara de mindre begåvade som syns och hörs mest, därmed inte sagt att de vet mest om ishockey och förstår hur viktig Corso varit för laget. I samma skara hör du de som tror att Martin Sonnenberg bara kan gå in och ersätta eller att grinders i 3/4:e linan helt plötsligt kommer bli europeiska toppspelare. Dream on. Det är NÄSTAN (OBS: nästan) så att jag hoppas att Modo signar Corso och att de skickar Timrå till ingenmansland och tar sig själva till slutspel... Då kanske man fattar vad man har ställt till med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
lu93owa kan du inte bara fara och flyga åt helvete.. Dina åsikter och kattas skit stoppar jag i samma låda...

Däremot undrar jag vadfan sargollonet höll på med, så fruktansvärt jävla dåligt lagd straff...

Match betyg är iallafall klart godkänt.. ÄNTLIGEN ser det ut som ett lag som spelar och inte en jävla massa random cp divor som glider runt och hoppas på ett smörpass genom hela planen.

Bygg vidare på detta, ge Murley och AE hela säsongen, in med Sonnenberg istället för D.C så har vi ett komplett gäng.

Idag fick vi iallafall en försmak på det spel detta lag kan prestera genom period 1. Synd de slutade att åka lika mycket griller i övriga perioder.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Timrå gör en bra hemmamatch!
Nu är det bara segrarna som saknas på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Raggaren Putte: Pärras straff var inte bra, men jag tycker inte att man sätter in en så "ohet" spelare i ett helt avgörande läge. Men nu är det gjort... Två otroligt viktiga och jobbiga matcher på bortais nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Sjukt viktiga matcher kvar innan uppehållet och vila.

Bif på Tors som har lika poäng som oss och AIK på lör som ligger 4P efter oss.

Sedan tänkte jag dra till med en Mackelito
"vad var det jag sa"

"Hahl Bundy & Ambroo: Jag tycker omg 20-25 som vi hade efter uppehållet ser mycket bättre ut än om 26-30 som vi har innan nästa uppehåll kommer, i dessa matcher har vi många "Boogey" lag och dåliga vibbar.

omg 20-25 tog vi 13P, jag tror knappt vi kommer över 10P i omg 26-30 ifs en mindre match men endå. hoppas jag har fel!!!
Blizzard Kommentera 2010-12-01 19:45"

Vi har tagit 3P på 3matcher och tar vi 6 av 6 nu i återstående så tog vi 9tot alltså under tio.

Och har sjukt dålig känsla över BIF matchen, Hynning, G Karlsson, Axelsson äh fan orkar inte skriva fler och mot ett BIF som tydligen spelar rba och även bortaplan, fy fan vad kul -.-

Hade budgetera dessa poäng innan de två sista nu blir det fan svårt att ta mer än 6p Tot
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Blizzard: Pässinen satsade ju på låg fart och den var om möjligt ännu mindre farlig trots att han inte ens tappade pucken. Svenssons straff var självklart kass, men det fanns fler bottennapp så att hänga Svensson ensam för straffläggningen känns nästan lite som häxbränning faktiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Bragd-Birger: Känner mig också egentligen mycket nöjd trots det snöpliga slutet. Och som du säger, vi har inte backmaterialet för att harva runt nere i egen zon långa stunder så därför "försvarar" vi oss bäst när vi håller pucken så jäkla långt bort från egen zon som möjligt.

Men man har blivit så härdad av det här laget de senaste säsongerna så man vill se samma spel i två matcher till innan jul innan man vågar tro på att detta är ett "nytt" eller nygammalt Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
vadå har vi förlängt med barbro?? ja jag håller med många här inne förläng med murley FORT!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Jockz: det vet man ju aldrig, de va bara va aftonbladet eller expressen sa, fast dom sa att frölunda var ute efter dimitrakos också
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Oj så viktig match på torsdag, och oj så svår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
lu93rowa: Nu var det ju ingen som kallade på dig fjunis. Kryp tillbaka till någon av dina favoritlags forum istället för att gång på gång bli smädad här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
lu93rowa: Men frölunda var ju ute efter Björn Svensson efter nubbens avgång?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Raggaren Putte: antingen håller man då låg fart eller så kör man på andra sidan, hirso tappa på höger då skulle svesse och köra på höger, jävla geni han du.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Varför låter dom Lill-Erik lägga straffen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Kattgubben: haha fjortis...? jag kunde ha gjort det om tex blizzard och olle kunde sluta gnälla som nå jävla idioter
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Corso till AB
"Jag hade satt straffen ikväll"

Väntar bara på något kaxigt uttal.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Modano: Helt ologiskt val, särskilt i det läget, men ändå inte riktigt så illa som de där gångerna när Challe lät iskall Hynning och iskall Hedström lägga (båda missade såklart).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Långben: Sån tur att Börje försökte då...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
lu93rowa: Hörru, fjortis.. håll lite låg profil.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Ambroo: Till BS försvar bör dock nämnas att isen såg ut att vara riktigt usel. Hirsos puck liksom bara studsar iväg mitt i hans sista straff och även Skelleftespelaren som tappade ut sin rakt ut i hörnet såg konstig ut.

Men, han borde inte ha fått lägga den utifrån vad han visat på slutet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Jockz: fattar inte ens varför ni vill starta det här...
och NEJ! det är nubben som rankar underpresterande norrlänningar högt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Surt med straffläggningen, men all heder till Timrås insats i afton. Med rimlig utdelning hade det blivit en trea efter avgörande sent i tredje.
Jaja! Lander underbar i a f. Där kan man snacka om att leda laget med attityd.
Murran en skön måltjuv, lite Sonne-varning på honom. Trist att Axie utgick, hans kedja snurrade på bra.

Backsidan fortfarande svajig i defensiven överlag, dock syns det med överpedagogisk tydlighet hur mycket bättre man försvarar sig när alla - backar som forwards - går rejält in i situationerna. Och när man börjar försvarsspelet redan i anfallszon.
Pitten bra i mål. Räddade också tillräckligt många straffar för att vi borde ha tagit bonuspinnen.

Jaja! en överlag synnerligen bra kämpamatch av good ol' timråsnitt mot ett av seriens bästa lag. Det tar vi med oss. Och det var en jävligt rolig match att titta på.

Hockey är en skön sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
sluta tro på seger direkt när man såg B.Svensson, men perra ville väl ge han istid.....


Lite irriterande att både hirso och lander klarar pressen när dom var TVUNGNA ATT SÄTTA DEN, och sedan failar båda big time när dom ska avgöra -.-

Björn svensson oh herregud!!

SIGNA MURLEY ÅRET UT INNAN NÅGON ANNAN SKRIVER MED HONOM
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Olle:Pärsinen straff bedrövligt dålig!Det där kallar jag inte ens ett försök!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
lu93rowa: Du, far åt...! Vad jag vet så är det en regel, kanske oskriven, att vara inne och härja på ett motståndarforum direkt efter en svidande torsk.

Edit: Personangrepp är ju heller inte särskilt smart. Jag har blivit avstängd för mindre...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
lu93rowa: Synd om Björn Svensson? Hade ju varit värre ifall han hade hamnat i erat sopgäng, varför erbjöd ni inte honom 10 miljoners kontrakt? Han har ju spelat 4 år i Timrå det måste ju rankas högt i eran förening?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
RocknRolf2: Ja Barbro svensson lägga straff ha ha grattis perra som att be om tors
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Härlig straff av sargollonet... Varför får inte en så pass het spelare som Pikka lägga? Va, va, va?!

Faaaaaaaaan! Vinner vi inte en sån här match när ska vi då göra det? Jaja, visst, spelet värmde men det skulle ha blivit minst 2 poäng, även om det också hade varit i snålaste laget.

Kvällens underdrift: Vi måste börja vinna hemma och då menar jag 3 pinnar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
lu93rowa: ok. Trist för dig...eller nåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Blizzard: men äru helt dum i huvudet? jag tyckte de va synd om honom som tappade pucken... med tanke på att han nyss höll på att bli sparkad från laget också!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Kattgubben: Ja det förstår inte jag heller. Björn Svensson har ju varit iskall sedan kontraktet blev klart. Murley kunde gått ha fått en chans till eller Pikken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Kattgubben: Otaktiskt att låta BS ens vara i närheten av den där straffpucken och dessutom att låta Lander lägga en andra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Olle: och här kommer 12åringen igen ja, nä men 2 centrar blev skadad, hahl skott i ansiktet och lindqvist på foten tror jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Björn Svensson i det läget...? Suck och stön.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
lu93rowa: asså sällan så fort det går dåligt för TIK så ska du skriva bla bla blööö, asså jag går och grinar nuja, asså sällan du!! patetiskt pinsamt! Du skriver mer om timrå bläääääää
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Pikken hade satt den, for sure.. varför tog man in B. Svensson?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
lu93rowa: Vadå stackarn, det hade varit bättre med Styf. Svensson har teknik som en trästock.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
jojje_timrå: En riktig MoDolid för övrigt, Mats Edström, han jinxade sönder våra straffläggare..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-12-07
Synd att sopan och filmaren Rundblad får avgöra. Hoppas det går åt helvete för dej
Kommentera

1318401 · »