1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582030 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02

« · 2664394 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Sputnik1: jag vet att hemvändarnas kontrakt ökar, och att licenskraven höjs. Det är bara det att 15 miljoner verkar gå åt till detta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Sputnik1: Rättar dig här.
” Skall vi få nått utrymme att spetsa till laget i övrigt”…så gäller det att publiken går på matcherna och att supportrar blir medlemmar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Ifjol va hemvändarna mfl hungriga
I år ser dom mätta ut
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Nisse på Mon or:
Licenskravet toppar på 10% av intäkterna i eget kapital.
Vi klarade precis kravet 2023 på 5%.
Vi sparar och snålar för att nå upp till 8% nu till 24/25-säsongen.

Så förutsatt att vi klarat av att höja vårt egna kapital med 3% under den pågående säsongen så har vi en säsong till där vi måste gå med en märkbar vinst.

Sen ska ju även nivån så klart även MINST bibehållas.
Förhoppningsvis så räcker det att vi lyckas spela 24/25 med godtagbart resultat utan att höja spelarbudgeten för att kunna börja vara offensiva på marknaden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Nisse på Mon or: Hemvändarnas kontrakt är utformade att deras lön ökar nu kommande säsong. Skall vi få nått utrymme att spetsa till laget i övrigt så lär de självmant behöva gå med på att sänka lönerna lite..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Nisse på Mon or: Det finns väl bara en anledning till varför vi sitter fast med blyskor på 9 meters djup och inte kan ta oss upp? Kent Norberg. Hans saltande av kontrakt för att locka till sig spelare har bara fortsatt, nu i HV71. Där har vi boven i dramat. Ett drama som tyvärr inte kommer få ett lyckligt slut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Har jag fattat det hela rätt att hemvändarnas kontrakt + licenskraven, gör att Timrå inte har mer att röra sig med trots höjning från cmore/tv4 med 15 miljoner per säsong ? Det måste betyda att vi får vänta några säsonger tills, de tydligen, sanslöst dyra hemvändarkontrakten går ut innan det kan satsas. Hur fan hamnade man i denna sits? Och vad får man för pengarna? Och vad kostar Jokinen ? Dubbelt upp mot Ante?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Karlsson74: Målskyttet är vad som är problemet. För det har varit så uselt i år att det inte går att jämföra. Historiskt dålig effektivitet och har ytterst lite med det taktiska att göra. Ante har fått spelarna till lägen där dom bara ska göra mål, men det misslyckas spelarna med.
Så vad Jokinen möjligtvis kan göra är att täppa till bakåt ännu mera, så att lallarna klarar sig med att göra 2.5 mål per match.

Hade vi i år haft defensiv likt Luleå hade vi garanterat haft bättre grepp om 6:e platsen. Hade vi haft målskytte likt Leksand eller lhc hade vi förmodligen haft ännu bättre utgångsläge.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
DenRöda: Nej nånting i slutspel har vi garanterat inte något att hämta som det ser ut....oavsett vilket lag vi får möta .
Sen är det märkligt hur vi i det en hel säsong kan vara så mycket sämre i pp än i spelet 5 mot 5. Tränar man inte på sådant som inte fungerar?eller vad är det frågan om.
Blir mer och mer övertygad om att tränarbytet till nästkommande säsong kommer att göra gott ..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Förlåt men det här laget har fan ingenting att hämta i ett slutspel om det ska se ut såhär på isen. Vi kommer att torska 2 raka i en åttondel. Vi är sämre i år jämfört med förra året då vi hade mer rollspelare att tillgå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Synct: alltså skott och axell? Ja rätt mycket…

Duellerna kring sargen? Rätt mycket…

Jag tycker ändå han syns i PP där utrymmet är större spelsinnet finns där med.

Det som klämmer är väl kanske ovissheten när man inte känner igen honom.

Jag kan tyvärr tänka mig att Ante är en faktor med.
Jonathan har varit öppen om vikten för honom att funka med tränaren.

Det handlar ju dock om mental träning och även om din chef inte passar dig så måste du komma runt det.

Det viktigaste är ju att inte stanna upp…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
söder över: Jag vill tro att det är Dahléns axel som hämmar hans spel.

Och är det så, ja få accepterar jag det…"

Men hur mycket borde det påverka hans spelsinne och skott? 40 matcher in hade han väl mest skott på mål i SHL. Att han inte går all-in i närkamper är ju en sak. Vad det än är så är det oroväckande hur osynlig han är match efter match senaste tiden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Det är frustrerande…

Jag vill tro att det är Dahléns axel som hämmar hans spel.

Och är det så, ja få accepterar jag det…

Han han gjort så jävla mycket för oss under den moderna eran att det är helt ok.

Gör sin formation sämre…
När fan var det verkligheten senast?

Jag håller med just nu…

Men fan… Dahlén och EP i samma formation…
Vad fan förväntar man sig då!?

OJ eller EA ja någon med lite oumph krävs om man vill se oumph på isen…

Jag hoppas han får en operation direkt efter säsongen och en riktigt bra rehab på det över sommaren och ingen jävla stress utan kom tillbaka och visa vägen.

Någon defensiv jätte blir han inte men han är en av de största vinnarskallarna och lagspelare senaste åren i Timrå.
Han är värd utrymmet men är det inte axeln eller annan skada som stör honom då tror jag han behöver sortera ut livsfrågor!

För han är gör inte sig själv rättvisa alls nu…

Han är inte bra nu men han har förtjänat utrymmet att läka eller sortera vad nu som är trasigt…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
tekarn1968: Dahlén är inte beredd att lägga ner jobbet för att bli en toppspelare i ligan, det har varit tydligt hela säsongen. Han är faktiskt en medelmåtta om man drar ett tvärsnitt genom hela SHL, han är ingen spetsspelare.

Jag tror han behöver förstå att SHL är den högsta ligan han kan möjligtvis kan bli bäst i. Det finns inget NHL för Dahlén, det bästa han kan bli är en Joel Lundqvist och där har han en jävla resa kvar att göra innan han kan jämföra sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
TIK_TIK: Japp, han är en lat spelare som vill fiska vid blå och hamna i fina lägen.nP Smedberg 2.0.nDet funkar inte i dagens ishockey. Vakna Dalle!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Karlsson74: Fy fan. Jag fick se andra halvan av matchen i efterhand. Det såg ju så ljust ut. Vi spelar stundtals helt fantastiskt i anfallszon, men i egen zon låter vi Skellefteå göra lite som de vill. En typisk Skellefteåmatch. Jag tycker att de är smått obegripligt att vi får en utvisning med oss så som de spelar. En bra bit över gränsen ganska ofta, medan vi inte gör det. Suck. Det fanns åtminstone geist i kväll och det känns ljust framöver, men fan som man inte unnar västerbottningarna den här vinsten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
tekarn1968: tydligen ..för med det här spelet blir det nog inget spel i Schweiz och absolut inget spel i NHL...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Turkiska Tiken : ja på totalen har han ju gjort en säsong betydligt under vad som förväntas. men det är det ju även fler som gjort....Eronen tex ..så han är inte ensam på något vis ..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Smetovish: Problemet med Dahlen är att han inte tar ansvar bakåt, oavsett vilka han spelar med så blir dom tvungen att täcka upp för honom och tänka hemåt. Du kan aldrig få flytet i en kedja när det inte synkar och ansvaret ligger på vissa hela tiden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Smetovish: De jag menar, har han givit upp på sin karriär? För glöden finns inte där längre. Han ser olycklig ut på planen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Labban:
Tänker att det är två sanningar samtidigt.

Han gjorde det bra (inte överjävligt) stundtals, men släpper både ett billigt 1-2, 3-3 och 3-4. Hade han haft en bättre dag på jobbet kanske något ordentligt läge hade gått in och så hade han inte släppt tre billiga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Dalllas: Jag håller tyvärr med i sak. Men vill inte lägga den svarta sortin på Ante. Hans brinnande hjärta för klubben skojar man inte bort. Men vi ska vidare nu, och då måste vi lämna ngr på perrongen tyvärr. Nubben, nu Ante sen...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Karlsson74: Ja alltså jag menade denna säsong överlag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Zäta75: Jag ser ett mönster på den. Exakt alla kedjor som Dahlén spelar i fallerar. Det är ju som att spela med en gubbe mindre. Inte en kedja den mannen spelar i har lyckats tyvärr. Förstår inte vad som hänt med våran president. Det är tragiskt att se ärligt talat
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Det viktigaste i hockey är att röra på huvudet, man ska veta vart sina med och motspelare finns. Vet du det kan du slå ett snabbare pass och få ett snabbare spel. Det verkar vara något som är bortglömt och speciellt i pp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Turkiska Tiken : är ju inte bara just nu han är totalt ur slag...de första 10omgångarna på säsongen gjorde han knappt ett poäng. . (Kom ihåg det väl eftersom jag hadde han i mitt fantasy team)
Var väl en period där ... nov dec nånting som han producerade som.mest...och knske vad som förväntas ..
Efter nyår har han producerat ynka 4 mål..uselt med tanke på att han tar rätt hyffsat med avslut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Var JJ verkligen så dålig som folk får det till? Lyssnar på presskonferensen och SKE ass tycker vår målvakt "står på huvudet" i andra perioden.

Som jag ser det är JJ grym när han får rätt förutsättningar, vilket han kanske inte fick riktigt idag. Även i första perioden gjorde han några riktigt svettiga räddningar. Ingripandet vid 1-2 och 3-4 kan man väl ha synpunkter på. 1-2 tycker jag han borde hållt tätt vid stolpen. 3-4 är ett direktskott på tek från en rätt så bra vinkel, tyvärr är det sådana puckar som kan gå in. Av målen är jag kanske mest kritisk mot 1-2 där jag tycker han borde hängt med bättre. Annars har jag svårt hitta några stora problem med JJs insats ikväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Nisse på Mon or: Det såg man inte mycket av ikväll va?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Rip Kirby: 7 poäng senaste 5 matcherna är de 9a på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Dalllas: han tog ut målvakten i förlängningen 3mot 3 och vi tog extra poängen inte bara en gång utan två ...blev väldigt hyllat i media .
Sen stod han i båset.när vi lite överraskande spelade ut Djurgården i fyra raka... Han har även varit assisterande i Färjestad...i övrigt vet jag inte just som huvudtränare.. Dessa saker och hans charm har gjort han väldigt populär och näst intill till en gud bland en del supportrar...
Är han rätt man att utveckla spelare och ta laget ett steg till?
Nej det tror jag inte ...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Zäta75: Är det någon spelare som är behov av en nytändning i form av en ny coach, så är det Dahlén. Karln är helt ur slag. Aldrig sett honom såhär blek under tiden i Timrå. Jävligt tråkigt att se våran största spetskompetens offensivt gå till spillo.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Nisse på Mon or: Just ikväll kändes det rätt så klart att orsaken var ett övermäktigt motstånd. Skellefteå mycket tyngre i närkampsspelet, egentligen över hela isen. Man är mycket bättre på att på ett sjysst sätt "ta bort" våra försök till anfallsspel. Det känns istället helt uddlöst när vi väl får chansen och kan vi inte hitta ett sätt att komma ur impotensen i t.ex spelet i power play än såhär, ja, då blir det heller inte många barn gjorda.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Dalllas: Dahlen är det du? 😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Trist att Timrå inte själva kunde bjuda till och leverera, när man haft sånt flyt med andra resultat i många omgångar bakåt. Vilja eller kunnande som brister ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
DJ Hemp: thats the spirit,. Väl mött
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Dalllas: Är du medveten om att det finns fler lag i serien än Timrå? Dessutom lag som är bättre även på papperet?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
puffe:

Tacka fan för att vi möts kommande säsong! Om inte förr… Ju tidigare revansch desto bättre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Modano: Hoppas vi möts kommande säsong. Derbyn är ju kul.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Dalllas: Bästa laget i mannaminne på 🤣pappret möjligt men totalt felbygge ser en 5åring. Mjuka snälla sköna penga kåta glidare som inte brinner för klubbmärket 💯
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Modano: Käre bror, nu tror jag ni klarar er kvar och hoppas vi gör det också. det innebär minst 4 fina derbyn kommande säsong, där ni kanske kan skölja över oss
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
mikenomad: Även 2 säsonger där vi nått runt 80 p, det tycker jag är bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Dalllas: Pajas nummer ett solklar är du annars har vi spela i hockey allsvenskan. Men du bor säkert nära Tingsryd Västervik Nybro Kalmar publik dragande lag i ditt hjärta 🤣💯. Ante are KINGEN
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Andersson: annorlunda sätt att säga att du skulle haft mys med Dahlén om chansen gavs 😅 han är under all kritik, skapar inte något längre.. tyvärr
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Dalllas: Han hade stor del i förra säsongen och var en direkt faktor i kvalet mot Dif där han coachade ut Fagervall. Med endast Ante den säsongen tror jag vi t.om sluppit kval. Men med det sagt är jag också för ett tränarbyte nu, det är välbehövligt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Dalllas: Ante slog ut hela Djurgården?

Ante må ha sina brister men I slutändan är man väldigt tacksam till vad Ante gjort för klubben.

Man kan ge konstruktiv kritik, men nån form av respekt och värdighet bör vi ge vår hemmason till tränare som har ett hjärta som bultar för Timrå IK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Dalllas: Tog över rodret från en Clown och lyckades på något sätt göra så att vi höll oss kvar, var med och tog oss till en 6:e plats förra säsongen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
mikenomad: Nej ! Svara istället om du vet: Vad har han åstadkommit ? Vi har väl det bästa laget (på papperet) i mannaminne och han lyckas inte att motivera spelarna att leverera.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Dalllas: Nu måste du ha fått i dig nått som kroppen inte kan hantera.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
mikenomad: Ja Svensson är en toppback med vårt lagbygge mätt. Går före Erixon och Didde alla dar i veckan i min bok. Stabil bakåt och bättre på att sätta igång spelet överlag. Han behövs när det vankas slutspel/play in.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Dalllas: Skojar du nu eller?
Låst ämne

« · 2664394 · »