1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28

« · 974198 · » Till forumet


Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
de timrå saknar anser jag är i alla fall två riktigt stabila backar som kan slå riktiga första pass ja blir snart galen på alla fel pass och dumpningar ner i sonen. sen skulle de inte skada om dom kunde slå ett pass parallelt med blå utan å passa ut pucken ur sonen.

sen så skulle tamefan i mig alla backar träna tacklingar med sanny vi har kalle och lotvonen som är 100 kilos bjässar. men är tamefan i mig snällare vid sarghörnen en vad en bäbis är dom måste börja tacklas å sätta mer press och få respekt från motståndarna de gäller även forwards.

de är bara å hoppas att dom kommer att höja sig till den kapacitet alla har i slutspelet speciellt tenkrat.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Frella: Bänka Moe men Tenkrat får fortsätta matchen ut...snacka om att tappat greppet. Moe måste fått en smäll eller nåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Frella: Tycker de är bedrövligt att bänka Moe bara för målet där, inte bara Moe som åkte fel i den sekvensen och sen måste man låta han få göra misstag annars går de ju aldrig.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Frella: Moe trött? Han hann ju även upp på läktaren ett par gånger :)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Kvällens glädjeämnen var väl Lander och Backe. Pyörälä och Tenkrat pinsamt bedrövliga. Sen får man hoppas Moe var trött eller liknande då han var en av få backar som lyckades med sina transporter och passningar innan han bänkades.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Blizzard: Det är tyvärr bara att erkänna det nu
Challe har börjat galoppera på upploppet.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Tjalle: kommer dom gnälla på publiken då J-VLAR vilka stötta dom i sthlm i gävle etc ska man inte få klaga när dom blir nollade på hemma plan mot SSK ja då kan dom lika bra köra upp resultatet i ar-elet !! timrå ik är bortskämda endå vi buar 1gång om året kolla på frölunda går dom ut i tidningen och grinar för att publiken buar ? nej
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Kerstin_k: Nu är det dags att börja fundera på tränarbyte:Av vilka anledningar då?1.Efter 42 omg har man fortfarande inget organiserat inspel i motståndarens Zon ,kommer man in med dump and chasepuck spelar man bara i hörnen INGEN framför mål.2Det är ingen ordning i Båset .Ett flertal gånger får man inte ut rätt antal spelare på plan(var 2 för lite vid ett tillfälle)Har varit för många vid ett flertal tillfällen.Ett annat exempel är når det år 1,5 min kvar,backlund står och vinkar och vill kliva av men det tar 25 sek innan han får gå.Uruselt.Varför inte använda Tenkrat på backplats istället för Robin"kasta plånböcker"jonsson.gör Tjalle till Presstalesman och skaffa en bättre Tränare
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Illa... konstaterar fem saker;

1. Det sista hoppet har lämnat - Tenkrat är inte bättre än så här.
2. Det är svårt för en målvakt att vinna mather åt ett lag som inte gör mål.
3. Jag lider med Moe. Står för den matchavgörande indianaren då han väl får chansen. Kom igen #2! Jag tror på dig!
4. Fan ta spelarna om de har mage att gnälla på publiken!
5. Det finns att jobba på avseende PP.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Vi kanske inte spelar klockrent frammåt men nå fan var det storspelande målvaktsspel och tur/flyt som gjorde att han höll nollan också. Pucken gick inte vår väg idag - och inte fan beror det på "Challes skitsystem". Skrämmande hur kräsna vi Timråsuportrar är - vi är inte Sveriges bästa lag för fem öre. Om 3-4 år kanske vi är det om vi får behålla våra unga talanger och dom får utvecklas. Men just nu, nej.

Vilka ska egentligen producera? (var det tänkt).

Finnkedjan + Jonte/Tenkrat/hynning.

Kan ju knappast förvänta oss att 86 kedjan ska fixa varje match.
Kan inte förvänta oss att 91orna + erik andersson ska vinna våra matcher.

Felet ligger i att finnkedjan är bruten, Jonte är borta och Tenkrat inte hittar rätt någonstans.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Olle: Ha ha ha...ok då är jag med!!! Har väl inte kommit dit än själv. Va fan är det för fel på mig?????
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Kerstin_k: Förlusten som sådan kan jag ta. Södertälje spelade en grishockey som Timrå har svårt att bemästra. Dessutom spelade Enroth fantastiskt bra matchen igenom.
Det som oroar mest i dagsläget är just vårt PP. Det händer absolut ingenting i PP. Undrar just om Challe kommer att formera Timrås powerplay annorlunda när laget får tillbaka sina skadade spelare?
Att kliva in i slutspelet med ett PP som liknar dagens kommer att ge respass rätt snabbt.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
MB: Lugn? Jag bröt nyss av en mp3-spelare på mitten. Jag är skitförbannad. Däremot så har jag varit skitförbannad här tillräckligt mycket och försöker istället att blanda ut ilskan med lite apati.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Kerstin_k:

Bra skrivet!! Men Anton Strålman var pp i tik i fjol. Sedan har inte tik haft bra pp nån gång i modern tid. Full övertygad att det från blålinjen pp styper. Sedan anfallen från egen zon går i ultrrapid!!! Man tar ett skär, sedan glider man bredbent och tittar, forward får stanna upp och det dumpas!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Olle: Då är vi ju överens om en sak i alla fall, jag skulle kunna ta en sån här förlust om det var enstaka matcher, men dett sker med väldigt jämna mellanrum, och då reagerar jag. Två matcher utan mål i princip (bjudning av Liv) i HOCKEY är katastrofalt, men jag reagerar, du är lugn......

SSK vinner man över med fart och speed, det behöver man inte heta Charles att fatta, men gör han något åt det????
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Förbannat otroligt, obeskrivligt, ohyggligt jävla odugligt. Skandal. Jag skämdes när jag satt på läktaren. Fy fan. Och allt vi ser i morgondagens tidning är "Sanny beklagar sig över att fansen busvislade". Herrejävlar.

Det finns så mycket att anmärka på så att det blir svårt att börja någonstans. Men det som är så smärtsamt tydligt är väl ändå att Timrå helt saknar Powerplay. Det finns INGET spel alls där. Visst saknas Strålman, men herrejävlar - han själv gjorde ju inte allt PP. Dom andra spelarna måste ju kunna slå ett pass snabbare än Koskinen åker?

Uppenbarligen fungerar inte Challes taktik med att låta alla kedjor lira PP. Varför inte då konstruera två stycken PP-kedjor? Det kan ju inte bli sämre iaf! Det måste vara omöjligt att mönstra ett sämre PP än Timrå just nu.

Nollade hemma mot SSK - Smaka på den!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Yellowcard:

Dom yngre var helt ok, men oflax?? Vill kalla det inneffiktivitet. Framför kassen är man inte ens två på puckarna!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Klart man är besviken men fan, vi skulle ju ha kunnat ha vunnit med 3-1 om det inte varit för oflax. Grymt härligt att se Lander och de andra yngre grabbarna ta för sig så innåt. Satt mest och svor åt Tenkrats okunnighet - fattar inte hur Challe kunde toppa med honom hela tiden.. Hade bänkat han efter första, ruskigt usel den karln.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
MB: För det första så är det ju inte busenkelt att göra mål på ett lag som spelar en sådan defensiv. Om motivationen dessutom saknas så kommer man inte närmare än så här.

Att bli nollade på hemmaplan mot ett allsvenskt gäng det är ganska uselt, jag håller med. Laget lär dock inte spela bättre bara för att jag spyr galla över dom.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Olle: Du ser vad du skrivit själv va??? och vad säger det om årets Timrå??? nollade på hemmaplan mot det gäng du beskrivit!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
lungan: DÅLIG DAG,om man var så dålig själv skulle nog 99 arbetsgivare av 100 sätta en stor känga i röven på en.
Och då jobbar man i regel 8 timmar om dan 5dar i veckan för en betydligt lägre lön.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
lungan:

Måste fråga varför timrå är slutkörda?? Man står och faller med 1-3 spelare. Har man ett pp som timrå är det inte lätt att vinna matcher!! Så enkelt är det..
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Timrå IK = Bedrövliga =(
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
MB: SSK är ju inte i närheten av ett komplett hockeylag. Dom kan bara spela defensivt från blå och bakåt, resten går på chans. Jag såg frenetiskt många icingpuckar och ett riktigt skitlag. Det behövs bara köttklumpar för att spela SSK's hockey, det krävs väl inget geni för att förstå det? Kolla bara på kändisarna i laguppställningen.

"tiger i kassen"? Man måste ju skjuta lite kvalitativa skott för att målvakten ska förtjäna en guldspade. Såg inte hela första men av det jag såg så hade han inte speciellt många svettiga skott att mota.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Detta var en match som inte kommer gå till historien. Timrå hade en dålig dag på jobbet, och vi som lag är för slutkörda, vi ska va glada om vi tar en pinne innan landslagsuppehållet.

SSK vann rättvist, de spelade en mycket bra bortamatch och med landets bästa målvakt så redde man ut denna match perfekt, hoppas bara timrå såg och lärde för SSK var bra i defensiven idag.

Dock skulle 0-0 vara ett rättvist resultat, lider med Backe, han hade hållit nollan var så säker om inte de där skitmålet skulle ha trillat in. Men vad ska man säga SSK har studsarna på sin sida, se bara förlängningsmålet emot Frölunda, Men bra lag förtjänar tur.

Bra match SSK - Grattis till segern.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
73Sjöbba: Ja dom är duktiga och styra ut spelet mot sargerna.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
När skall ngn ta tag i detta,ngt är så innehelvete fel med Timrå.
Tränare???
Osämja i laget????
Tränare som tänker mer på trav än att lista ut varför detta timrå suger i PP?
Idag kan ingen säga att de försökte helhjärtat vinna,ja Backlund då.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Tvåtallar: Pissgäng och pissgäng, SSK har släppt in minst mål i årets omgång av ES tillsammans med HV. En dålig andra period räckte tydligen för SSK
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Olle: Är du blinda??? SSK tryckte ju ut Timrå i hörnet, krigade och Ernroth en tiger i kassen, är inte det motivation att kriga ner ???
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Springsteen: hoppas att du inte mena 62:an ? för han gör INTE rätt för lönen, du vet vell att man värva honom för att höjja mål statestiken...när gjorde han mål senast och hur många? INTE rätt för lönen!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
mikenomad:

Håller med. Man är så j-ulskt ineffektiva framför kassen så man blir mörkrädd!! Finns inget anfallsspel över huvud taget. Man dumpar och jagar. När spelade man sig fram till ett direktavslut senast????? Vet inte om det är spelsystemet som suger för med dessa spelare ska det inte se ut så här. Efter en sån här insats ska man bara skämmas nåt kopiöst!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Detta är för jävligt dom borde faan skämmas ge tillbaka lönen dom fick nu i januari,dom gick i deras fälla

BORT MED CHALLE FAAN EN KATTUNGE HADE GJORT DET BÄTTRE!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Springsteen: Ehhhh vem?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
detta duger absolut inte, det blir 4 snabba förluster i kvarten!
godnatt
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
MB: Det är ju för fan bara han som gör rätt för löningen !!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
tiker: Hur i helvete kan man förlora mot en sånt pissgäng
Kvalserien nästa
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Gillar inte dom onödiga utvisningarna vi fick i sista perioden. Minst 1 utvisning var felaktig.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Tack o gonatt....
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
MB: Har du sett motivation eller klass hos något av lagen ikväll? Det här må vara den tråkigaste matchen jag sett på länge. Hade nästan hellre sett en repris av damlagets brons.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
men sug min blöta röv
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Dra åt helvete
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Kom igen då för fan
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
är det mål???????????????
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Olle: Gör man inte ett enda mål på SSK hemma är det publikens plikt att bua ut hemmalaget!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
6mot4 nu. IN MED PUCKEN OCH TA POÄNG!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Man säger att motivation slår klass, alltid men Timrå är inte klass tyvärr!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
När anser folk att det är legitimt att bua ut hemmalaget? ÄR det ok att bua ut dom och vad krävs i så fall?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
spud: Jag har ingen aning om vad han kan om hästar. Det var uppenbarligen inte själva poängen med inlägget...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
spud: That we in swedish call "Räkmacka"
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
62 inte ett rätt
Kommentera

« · 974198 · »