1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581315 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28

« · 972864 Till forumet


Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Nu gäller det. Upp till bevis att det verkligen var en formsvacka. Låt nu SSK få riktigt mycket mål i baken. Återupprätta hedern! Visa olyckskorparna att vi är ett lag för SM-final.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Jag har svårt att tro att SSK skall kunna vinna två bortamatcher på raken, vi "krossar" dom. Revanchlusten tar över och vi tar hem en storseger på måndag.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
John K: Det här måste jag få kommentera :) Storseger på hemmaplan? Efter alla hemmamatcher de senaste 5-6-7-8 åren har jag vant mig vid att vi aldrig vinner med stora siffror. Därför skulle nog jag bli gladast av dem alla om vi lyckades med.......låt oss säga, enkla tennissiffror på måndag =)

Så dina odds är inte stora precis. Men det vore fantastiskt om du får rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Jag undrar jag när Timrå skal lära sig vad målvakts spelet betyder för ett lag.
Har skrivet det förr och skrivr det gärna igen det håller aldrig för at vinna ett sm guld
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
kidcox: Målvaktssidan är inte TIK:s styrka, det är rätt klart. Detta brukar precis som du skriver visa sig avgörande i negativ bemärkelse i ett SM-slutspel. Så har vi förväntningar på att gå riktigt långt i år finns det helt klart anledning till oro pga detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Tycker vi skall glädja oss att vi vunnit mot Brynäs, Frölunda och Mora med tanke på vilket lag vi ställt på isen de sista veckorna. En förlust borta mot Hv är knappast något att höja rösten för. Dessutom var 2 av deras mål regelvidriga, första är det är en Solklar hakning/tripping och de femte när det är minst 2st Hiv spelare i målgården.
Tycker vi höll spelet uppe hyffsat ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Och HV vinner inte bucklan i vår, så bra är dom inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
RTS: om dom inte vinner, vem gör det då??? Som är så bra!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
RTS: Tror inte jag heller. Kommer stå emellan modo, Frölunda och Färjestad. Vill gärna nämna Timrå här också. Ett hjärta har alltid rätt.

Nu hoppas vi väl alla att Skellefte trycker dit modo? Det vore en klart godkänd avslutning på denna omgång.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Skarin: Absolut det kan jag iaf skriva under på :) Hejja SAIK
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
jonmannen: 0 - 1 Renberg :)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
jonmannen: Man får tycka vad man vill utan att läsa tidningarna. Däremot kan det bli lite fånigt mellan varven. Ungefär som att jag skulle skriva ett inlägg och skälla på att Hedström tydligen inte orkade spela kvällens match. Mitt något aggressiva inlägg med din adress på var kanske mest en allmän kommentar till de skribenterna som argumenterar på ett snarlikt sätt. Vad de egentligen vill säga med sitt inlägg är ju något helt annat, såsom 'Challe är värdelös, där ser ni'. Typ.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Bragd-Birger:
Att vi förlorade mot suveräna serieledarna har jag väldigt stor tolerans mot, och med dessutom många skador på våra "stjärnor". Men på det sättet vi förlorade på är jag mer upprörd på. Allt saknades kändes det som.
Jag har aldrig gillat Fladderlund pga av hans spelstil, snabb hit och dit, kastar sig hejdlöst men samtidigt öppnar han upp sig pga sitt agerande. Jag tycker Backe är bättre alla dar i veckan samtidigt som jag inte är något märkvärdigt Backefan.
Jag skyller apselut inte förlusten på Fladder, hela laget agerade statister idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Skarin: Har suttit och tittat lite i historien, och vi vann faktiskt två matcher i januari förra året med 5-1 resp. 5-0.
Dessförinnan får vi titta tillbaks till lock-outsäsongen innan vi hittar några storsegrar. 7-1 Djurgården, 7-1 Malmö och 7-0 SSK samt 8-1 på bortaplan mot Malmö.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Kevin O Shea: Det är klart det finns undantag. Inte minst under "låtsassäsongen".
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Skarin: Håller med att det är undantag, tycker det är ynkligt att man inte oftare kan "punktera" matcherna när man leder och skaffa sej en ordentlig målskillnad.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Kevin O Shea: Ynkligt var ordet. Varför vinna liksom när man inte bemödar sig om att göra det ordentligt. Nästan så att man blir sugen på att spotta på spelarna om man ser dom på stan.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Bragd-Birger: Lite sköna tröstens ord hämtade ur Expressens hockey-blogg (Nyström): "HV vann välförtjänt mot Timrå. Men jag tycker siffrorna ljuger lite.
Och fatta när Timrå har sitt bästa lag.
Då kan HV få det väldigt, väldigt jobbigt.
Visst, HV är fantastiskt bra. Men de som yrar om att HV är en klass bättre än alla andra stirrar för mycket på tabellen och för lite på verkligheten."
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
mikenomad: Riktigt kloka ord av den där Nyström ännu en gång.

Synd att modo gör två snabba på slutet. Men, vi mosar Assyriska på måndag! Det har John K sagt.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Kevin O Shea: Ynkligt kanske inte är rätt ord. Men däremot märkligt. Det tycker nog Nubben, Challe och spelarna också när dem funderar och tänker på vilka forwards dem har.

Men det är väl en tjusning att nästan varje hemmamatch vara nervös i slutskedet av matcherna. Det är bra för pumpen ;)

Hur som helst är jag nöjd med säsongen och ser fram emot avslutningen och det väntade slutspelet. Men först och främst matchen mot Södertälje.

Frågan är om vi får lite positiva vibbar inför matchen i form av att Pärssinen är tillbaka, på heltid? Kanske t.o.m. en sådan som Hahl är med.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Skarin: Hoppas kan man ju alltid vad gäller comebackande finnar. Annars känns scenariot oroväckande likt förra sässen. Nån får en skitskada och tros snart vara åter, det visar sig helt plötsligt vara någat annat eller tio ggr värre än först befarat och comebacken dröjer...och dröjer...och dröjer....
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Gårdagens förlust bekommer mig inte alltför mycket. Timrå IK är förbannat skadedrabbat (som vanligt), men jag noterade ändå att vi bland annat vann skottstatistiken. Jag drabbades av en så kallad temporär förlamning idag och kunde först inte ta mig ur sängen. Därefter hände samma sak igen när jag väl hade lyckats åla mig till TV-soffan för att kolla in MoDo - Skellefteå på Canal+ (spännande med bland annat ett roligt slagsmål i första "perren"!). Jag insåg att detta måste vara psykosomatiskt betingat och fick detta bekräftat i och med ett samtal med den lokala sjukvården. Men nu kan jag åter röra på benen och kommer med stor sannolikhet att infinna mig i arenan på måndag... Krossa SSK!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
DJ Hemp: Ja då laget inte längre orkar prestera på topp längre hoppas jag att vi får tillbaka Både Riku och Timo, Lotvonen behöver inte komma tillbaka vi har ju Moe att tillgå och honom vill jag att Challe matcher konstant även om han gör blunders till och från.

Men Men

Imorgon kommer vi kunna spela på 4 femmor det är skönt. Pärssinen kommer garanterat att vara tillbaka, Hahl tror jag iofs att man kommer vänta med till efter uppehållet....

Efter uppehållet hoppas jag dock att alla är tillbaka, pigga och fräscha förutom Hedström.

Då har vi ett lag att förbereda för SM-Slutspelet.

Och nu är våra skador avverkade!

En skadefri och spelsugen Hynning kommer ingen kunna stoppa. Han är vårat slutspelsvapen... Det bästa man kan få!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
lungan: Ja även om Hahl sannolikt är lagets bäste spelare allround, så är Pärssinen den klart mest spektakuläre. En riktig lirare som man saknar nåt förbannat när han inte kan spela - Underbart att killen skrivit på nytt flerårskontrakt!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
lungan: Jag tror han kommer bli en liten "Gubben i lådan" som kommer göra ett jättebra slutspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Jensen_12: Hynning alltså
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Någon som vet säkert vilka som är tillbaka imorgon ? känns viktigt att få tillbaka spelare nu om vi vill vara med och kriga om 2:a platsen.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Snoop: Jag är nog 99% säker på att Timo är tillbaks.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Snoop: Vet bara att Hahl, Pärssinen & Pyörälä var en kedja på träningen idag. Osäker om Lotvonen var med....
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Ice Tea: Skönt att höra, hoppas både Riku och Timo spelar imorgon för de är viktiga matcher nu
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Undrar om Oskar Johansson spelat klart A-lagshockey den här säsongen. Han hämtas väl hem från Bobbarna för resten av säsongen sista januari och i takt med att centrarna tillfrisknar så lär han få svårt att få speltid med Timrå. Skulle vara om han får bli vinge istället för någon av Lander eller Svensson-Pääjärvi.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
El Maco: Oscar Johansson är inte på något sätt center.

Hade det inte varit för oklarheterna kring Fredrik Hynning så hade han nog kunna fått ha varit hos Sundsvall tror jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Riku Hahl gör comeback imorgon, för den som inte visste.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
tjobba: Är du säker? Hur vet du detta?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Jensen_12: En kontakt, och det styrks väl i och med att någon hade sett honom i en kedja på träningen idag, tydligen..Och isåfall verkar du ju även som att T. Pärssinen gör comeback imorgon.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
tjobba: Från Dagbladet;

"Timo Pärssinen vilar på nytt i kväll. Däremot är Riku Hahl tillbaka – och spelar med största sannolikhet i kvällens match. – Det är inte 100 procent, men jag tror att jag kan spela, förklarar Hahl."
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Tjalle: Vi får väl se hur det artar sig...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
tjobba: Erik Andersson har en skön och snygg åkstil, lite gammaldags... lite som Crippe... en ödmjuk och fin kille verkar det vara ! Timrå IK hockeykultur i samtiden - MOT SM guldet vi förtjänar men det måste kämpas och spelas till först, förståss. l vÅR ska vi bada i vängåvan och i Wifstatjärnen !! JAG tror på er killar HELA TRUPPEN !!
Kämpa på Timrå och glöm inte att ha KUL på isen och utanför !! ALLT hör ihop. Furukram T.L
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
tjobba: Kul att Hahl verkar göra comeback, Pärssinen har ju för skjutton varit spel klar i två matcher men vilat, vilket jag anser vara en tillräckligt stor försiktigthets åtgärd, eller är han inte helt frisk, varför går man då ut i tidningen och ljuger.

Varför spelar inte Pärssinen, är han kry ska han spela, vart är gambling hjärtat och viljan att vilja hjälpa sitt lag till seger.

Pärssinen är du frisk så ska du banne mig spela, inget skit snack!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
lungan: om du inte vet säkert hur det är med Timo så skall du inte uttala dig!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
iggy: Kan inte någon snäll och vettig människa ge Ove Öst på ST sparken. Mannen verkar ha ett konstant rus på lyckopiller som gör att hans logiska tänkande blir en aning grumligt. ALLTID när han tippar TIK-vinst så förlorar dom. Fan va less jag blir!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Mappe: Nu är du fruktansvärt orättvis och onyanserad tycker jag. Håller med dig om Öst var fullständligt oduglig för nåt år sedan. Detta påpekade jag för Rolle Engström personligen och till Oves försvar skall sägas att han inte är en sportreporter i grunden utan bildredigerare och hade fram tills han för något år sedan började på ST-Sport aldrig tidigare sysslat med detta yrkesmässigt. Han var på väg att bli arbetslös då han erbjöds fast jobb på redaktionen och givetvis tackade han ja till detta erbjudande. Det skulle vem som helst ha gjort om alternativet är arbetslöshet.

I början var karln en rundningsmärke bland sina medarbetare. Osaklig, okunnig, oengagerad, trött och i allra högsta grad ordinär. Men sedan har han spottat upp sig fantastiskt bra och gör idag ett fullgott dagsverke.

Och ikväll vinner vi, om än inte med 6-1 kanske, men vinst blir det under alla omständigheter!

FORZA TIMRÅ!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Dagens domare är:

Christer Lärking
Erik Åström, Klas Nilsson
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Jag vet inte hur mikenomad tänkte men det här är väl kvällens matchtråd.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
T T: Då kan jag svara att jag inte tänkte alls. Var bara så lat att jag endast scrollade några rader ner och förutsatte att ingen tråd startats ännu....
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
mikenomad: "Visa ämnen".
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Det är två huvuddommare i kvällens match!

Referee: Lärking C och Lindqvist M
Linesmen: Åström E och Nilsson K
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
Ja vad ska man säga om matchen, känslan är väll att SSK kommer att storspela speciellt Enroth då han kommer vara uttagen till LG Games. SSK är i större poängbehov och jag tror inte Timrå kommer orka med ettriga och tuffa SSK ikväll. Timrå har kört för mycket på tre kedjor och orken kommer komma tillbaka förrens efter landslagsuppehållet.

Det kommer bli bittra 1-5 till SSK.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
lungan: Usch vilken negativ inställning. Ska man vara helt realistisk så tror jag att vi får lite svårt för dom, att vi får kämpa för segern. Men vi vinner tillslut med 4-1. Hahl gör 2 assist.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
lungan: Jag är oroväckande säker på seger. SSK vill massor men idag vill vi minst lika mycket. Då blir det tre poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK 2008-01-28
El Maco: håller med jag är nästan 100% på en timrå seger det känns bara så säkert !
Kommentera

« · 972864