1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604042 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2009-11-17

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2009-11-17
liston: Amen

Springsteen: T R O L L !!!

Starkov Meniuer bör omgåendes parkeras av till Sundsvall,sen in med en ruggigt bra back till!Sen behöver vi minst 2 eller 3 nya på forwardsidan!Finalen är en riktig bra förste center som kan styra upp första linan vore inte helt fel...hur det här nu ska gå till blev många det här..

liston: Vad ska han spela då? Starkov eller BS? Hihi.

En notering: Eftersom det var så tyst i hallen så kunde man ju höra nästan allt som sades i båsen. När vi spelar sudden och challe ska bestämma sig för vilka som ska in i nästa byte så säger nygårds något varpå challe svarar: "Vill du ha honom där?"

Får inte ens challe bestämma vilka fyra som ska spela i sudden? Nej in med någon med auktoritet nu.

Alf Larsson:
Transatlantiska ledare är lika överskattade som en bunt bruna bananer

Pär: Fast som föreningen mår nu är det fan lika bra att börja om på ny kula i AS igen som det känns. Även om BIF lyckades sanera ekonomi och spela KS ett gäng säsonger. Känns inte så troligt att Timrå klarar av den bedriften.

lincoln:
Vill inte veta

Frella:
Det som retar mig mest är att Challe inte vågar bänka dom.
Hynning, Anger har inte gjort en jävel glad än så länge.

RTS: Nygge och Challe går hand i hand. De har samma tänk. Vi måste ha en ny ledarstil. Gärna transatlantisk. Mer rak effektiv hockey.

Laken: Är det så förbannat svårt att göra som andra ES-föreningar, gå ut till sponsorerna och be om den hjälp som behövs för att överleva...Ramlar TIK ur Es i år, så kommer vi aldrig tillbaks....

GÖR NÅTT NU!!!

htikare: Han får inte vänta på våren, även om det verkar så. Han måste göra nåt nu!!! Annars spelar vi inte i ES nästa säsong.

liston: dU VET VÄL VAD HAN KAN GÖRA MED EN COLA-FLASKA?

kulltorp:
För att visa att man bryr sig om udda personer.

Jag vet inte hur det är med er men jag kan bara få ur mig en- och tvåstaviga ord:

HAT
SKIT
BAJS
ARGHH
FAN
GRRR
SOPOR
PISSLAG

Fan jag ser nog hellre 12 Anton Axelsson som forwards än de skämt som nu glider omkring på isen. Vad gör Pärssinen, Anger och Hynning som ger dom rätt att plocka ut 150 - 200 brak i månaden? Glider omkring och är rädd om naglarna. Hynning må ju vara världens största medgångslirare iaf. Aldrig sett en så tafatt jävel på isen. BORT!

Vad har vi gjort med VM-backen Caslava? Just nu är han marginellt bättre än Erik Tägtström, och då är säkert Tägtström skadad.

Vi ska värva spets framåt men var hittar vi en karaktärsspelare som är jobbig samt gör poäng? Det finns knappast en Pihlström ledig och transatlanter har vi fullt av. Har vi tur får vi väl in Hynning version 2.0.

liston: Varför pratas det med Springsteen?? Han jobbar på cirkus..

RTS:
Challe & Nygge = Ler & Långhalm Får den ene gå försviunner den andre också

Skulle gärna se Roger Melin på plats kanske

Laken: Nygge behåller jag gärna. övriga bör bytas ut efter säsongen.

känns inge bra nu!osså modo som går och klappar dit drygbrynäs,skit också!

ALLA härinne måste väl ändå förstå att vi kan inte samtidigt byta ut TJ, Linkan, Challe, Nygge + flera spelare... Det skulle bli kaos!

Därför måste man försöka nyansera sig. Prioritera.

Jag vill först och främst ha bort Challe.
Därefter förstärka upp laget med ett par KARAKTÄRSspelare.

Dared: akta du får Laken på dig, han gillar baguetten.
men nu vill han att challe skall avgå och där instämmer jag -men kan vi inte då komma överrens om att han tar baguetten med sig.

Baguette betyder för övrigt liten käpp -Fransosen har satt en käpp i hjulet.

John K: Det är nog alldeles för sent o hoppas på att Challe hittar en samspelt spelide Han lämnar snart till våren det snabbt sjunkande skeppet o han har ingen förmåga att skapa självförtroende hos spelarna ...oron på bortaplan är total...

RED DEVILS:
Klart man ska kräva, men han gör en bra match han kan inte gör målen också.

Fråmåt MÅSTE det till mycket mer.
Ingen presterar nåt idag, i en sån viktig match, skandal ta mig fan.

Klasen:s bägge inget att göra nåt åt sedan 3-2 ser han inte mycket tar 1:a men släpper retur som backarna måste rensa åt honom.

Så ser jag på det.

Springsteen:
Jaha, så du menar att du sett samma match som RD.

Laken:
Jag TRODDE att Anger skulle börja leverera nångång, men det är somatt vänta på bussen Pajala, den kommer nog snart eller inte..........

RED DEVILS: Åkerlund är vår förstemålvakt nu. Det går inte att hålla på och dribbla fram och tillbaka!

Laken: Jag antar att du nu ser att även Forwardsuppsättningen är allsvensk.

Folk här inne verkar ha en enorm övertro på Björn S, Hynning, Corso, Axel,Måns,Jeppe,Starkov mfl.

Och ja Jag tycker Corso underpresterar, och i defensiven det kraftigaste.

liston: jo man tackar, men jag har kört laser på dom, kanske något blev fel. lol

men jag sa inte att han var dålig han seplade +-0 räddade några lägen som skulle ha varit mål, och släppte in några han skulle ha tagit.

jag kräver mer av en målis.

RED DEVILS: Nja, nog tror jag att Challe vill vinna med Timrå IK. Han har knappast något nytt välbetalt jobb att gå till när den här säsongen är över. Oddsen lär öka markant om han skulle göra underverk med Timrå detta sista år (jag utgår från att föreningen inte tänker förlänga med honom).
Jag tror hellre på att Challe kört fast, ordentligt. Han har inte de spelare som själva kan ta tag i en match och avgöra den. Det har han haft tidigare år. Spelare som med individuell skicklighet kan göra saker på en ishockeyplan som renderar vinster för sitt lag.

Här tror jag också att föreningen blivit "lurad". Challes förmåga att vinna med ett lag som saknar riktiga stjärnor har i år aldrig varit mer påtaglig. Det syns tydligt hur Challe kört fast och hur svårt han har att ta sig ur det. Det gör inte saken bättre att Challe verkar ha en stolthet som är större än sitt eget ego. Challes oavkortade förtroende för Meunier tycker jag ger en bra bild över Challes tankegångar.

liston: Då bjuder jag dig på en med !!!

RTS: Måste säga att det är helt otroligt hur dom misslyckats så in i bomben år!Allt är ju puts veck borta från åren som varit,snacka om nermontering av laget..

RED DEVILS:

Inte vet jag vilken match du har sett, men om du tycker att Åke var dålig idag så bjuder jag på en synundersökning.

RTS: Nu när vi har skador måste vi så klart förstärka.

Det verkar vara rena trollkonventet här i kväll.

RTS: Sanningens ord.. det är nästan så att man kan tro att det är Landstinget som sitter i ledningen..

RED DEVILS: Ja så är det uppenbarligen! Bara att hoppas att nån knäpper balle på näsan o ställer krav nu! Och självklart, ta ut pengarna på banken o överlev som förening....Vi behöver förstärkningar NUUUUU!

Ambroo: Eller du !

Springsteen: Kanske skulle du ta och logga ut?

Ambroo: Jag fattar inte hur klubben lyckats sätta sig i den sitts vi befinner oss i.

Hade ett vanligt företag skötts så dåligt hade det hänt saker fortare än fan.

Som jag ser det finns det bara 4 st som är nöjd med Tiks trupp, Challe, TJ,Linkan o Laken.

kulltorp: Realist försvann och helt plötsligt dök Springsteen upp.
Spela banjo......

Ambroo: Kanske vi ska byta matrialare ?

250kg kärlek: Ja men så är det ju och som det är nu så kommer vi inte att överleva den heller. Tänk dig ett skitnödigt TIK glida in på Hovet, i Ejendals eller i Malmö, fy fan, det vill iaf inte jag vara med om. Timråhockeyn finns inte mer. Tidigare har vi överlevt på hjärta och smärta, fart och fläkt och kämpa och slit kryddat med finess.

Redigerad kommentar

Man hade ju trott att vår franske ingenjör skulle va en smart kille, men det är fan den dummaste spelare jag sett i en Timråtröja.

För övrigt verkar Timrå totalt ointresserad av att kämpa och åka skridskor, man är dessutom inte samspelta för 5 öre. Nåt håller på att gå åt helvete. Dags att agera....

liston: räddade? hela laget var ju helt under isen.
men visst han gjorde några räddningar och släppte in någon puck för mycket. i mina ögon +-0 men att kalla det för att rädda, jo jag tackar.

Springsteen: Höhöhöhöhö.....Jodå så att e

Bragd-Birger: En Manderville i laget skulle inte sitta fel. Frågan är var man hittar en sån spelare? Dessutom behöver vi, som du är inne på, en spelare som hela tiden producerar, typ Hlinka, Hlavac. Tyvärr ser det ut som att vi får lägga pengar på en back och att det därför kommer finnas ytterst begränsat med slantar för att värva framåt. Några har varit inne på det, kanske är det läge att frigöra några spelare från sitt kontrakt för att spendera pengarna på en utpräglad powerforward.

Kattgubben: Det är bara Springsteen som dissar hoppas jag, men han är genomskådad. Han jobbar på cirkus..

Pär: Challe sa före säsongen i dagbladets nedsläpp eller vad tidningen heter "att det finns ingen TIK-anda det har jag aldrig upplevt, det får stå för Styf, om han säger så."

Redan då var nog challe inställd på ett nytt jobb, han "spelar" bara av den här säsongen han kommer ju ändå att försvinna, det känns som han inte ger detta 100%.

Springsteen: Timrå måste investera i några riktiga målvakter !!!!!
Annars kommer det här att gå åt helvete .............

« · 1202247 · »