1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581274 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

1571309 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Bad_Brett: yepp .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

superfalle:


Hmm. Nej, du har rätt. Ser att många här hoppades att FBK skulle torska.

Rivaliteten skall vara stor mellan lagen, men när vi ställs mot FBK och ni mot trottoargänget känns det rätt att stötta varandra.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
superfalle: ärtan känns genom bolstren
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Bad_Brett: tycker du att en person är mycket skadeglädje?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Pjernut: Sånt där är ju en smaksak. Personligen skiter jag egentligen i sådana fruktansvärt triviala saker som när andra lag än Timrå spelar låtsasviktiga slutspelsmatcher. I synnerhet när Timrå kämpar för livet i KS. Men vad jag än tycker om Modo så är det ändå en av naturlagarna att FBK-nederlag är njutningsfullt och det motsatta vämjeligt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Pjernut: finns inte ett lag i världen som jag mindre vill se vinna än fbk . Jag mår dåligt så fort jag ser tröjorna .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

Pjernut:

Mycket skadeglädje här märker jag. Skulle mycket hellre se Timrå lyfta bucklan än Färjestad.

Nu är ni ju emellertid inte speciellt nära. Lite ödmjukhet kan vara på sin plats om ni inte vill locka hit MoDo-trollen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Pjernut: Äh, tycker att Modo kunnat få vinna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
superfalle: Hade väl varit värre om Modo vunnit eller tolkar jag dig fel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Pjernut: va fan då för . Fruktansvärt att se wallin glad .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Blake: Nemas problemas! Tjalalalalala
Kommentera


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Pjernut: sen att FBK torskar semin
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Pjernut: Vi tackar för stödet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Andersson: Nu håller vi bara tummarna för att Modo torskar i förlängningen!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

mikenomad:

hade inte jag varit , då drar ju leksand ifrån

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Minst en pinne i morrn så är jag nöjd.

Oj...fel tråd.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Olle: Ja, fast vad jag förstått var den träffade Modoit och då hade han inte stor chans om pucken kom aldrig så lite från sidan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Jaha . Då ska man sätta sej och hålla på modo då . Känns fördjävla skumt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Olle: Han siktade ju faktiskt på mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
mikenomad: Egentligen finns det ju ett visst eget ansvar också. När crippe laddar slagskott så måste man vara beredd att ducka, oavsett var någonstans man befinner sig i arenan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

Knylan:

Jag såg inte början på matchen så jag missade det.

Tack

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

jå1:

Klart man får bära favoritskapet hemma imorgon, jag personligen tycker Timrå är det bäta laget, iaf om man ser på papperet.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
mattias - 74: Timrå är bästa laget men Leksand är favoriter?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

DJ Hemp:

Ja igår var det en perfekt genomförd match av Leksand. Hoppas verkligen man inte blir för bekväma imorgon för jag håller fortfarande Timrå som det bästa laget i serien. Kommer bli sjukt spännande.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

En sak jag reflekterade över i går var att det verkade ganska så dött i E.ON Arena. Inte alls den kokande häxkittel man tidigare var van vid. Först i den tredje perioden vaknade arenan till som det tycktes. Frågan är också om det verkligen var 4 266 personer på plats. Antar att det är många som struntar i sina platser denna säsong. Har nämligen noterat samma fenomen tidigare under säsongen.

Men nu ser fram emot Leksandsmatchen. Hockeyn verkar vara het i Tegera Arena i år. Och hemmalaget verkar starkare än på länge. Återtåget kanske håller sig på banan våren ut...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
liston: Han hade ju varit på begravning nämnde Montén inför gårdagens match. Det kan eventuellt ha att göra med något. Annars vet jag inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
mattias - 74: Den där sista meningen kommer du att få ångra, länge o bittert.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

Grattis till segern mot SSK, kommer bli en fin och rolig batalj imorgon mot oss. 

Vi går in med favoritskapet och hoppas vi pallar för trycket. Rögle var riktigt jävla dåliga igår men samtidigt spelade Leksand taktiskt och smart och aldenfelt var rena rama väggen. Längtar redan tills imorgon.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Berglund: jag måste ha haft hjärnan i aftonbladet mode o gått på deras 4-0 seger åt tik... :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Fy fan vilken skön 3-poängssömn jag sovit inatt! Men Crippe, Crippe....även om det självklart inte var hand mening att det skulle gå så illa så blev det ju än tydligare vilka attitydsproblem den mannen har.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
söder över: Japp Pelle FTW. Och det var till 3-1 oxå så ännu viktigare än ifall det vart 3-0 :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
KORITFW: jag tycker att domarnivån i es i år varit svag. Under den nivå jag förväntar mig. Nu ska jag erkänna att jag brukar kika lite på afte rice med ros och där har domarna avhandlats ganska ofta. Garpenlöv har en ganska bra syn på domeriet... dom gör det bra som dömmer det är en svår uppgift. Det som framför allt skulle göra det lättare vore om domarförbundet kunde vara lite mer strikta med vad som skall beivras. Det skulle hjälpa nya lite yngre domare att sätta samma nivå. Jag upplever det som att domarna är åthelvete för ojämna i vad som skall beivras och inte på isen. Vidare så skulle det även vara bra om domarkontrollanten tex kunde gå igenom utv situationerna efter matchen för att kika efter filmningar. De är så jävla tråkiga och osportsliga att man fan spyr. Man kunde kanske ha ett system med böter vi de första två anmärkningarna för diving och sedan en avstängning och böter vid tredje tillfället. Jag menar att det skulle göra hockeyn en tjänst att ha en nolltolerans mot diving då det finns andra sätt att sätta motståndare ur balans än att filma till sig ett pp. Detta skulle gälla rena filmningar alltså! Inte tex en klubba i en armhåla som hålls där för att visa upp en hocking jag menar att splaren som sätter upp sin klubba där vet att den inte skall vara där...
Jaja iaf så tycker jag standarden varit klart sämre på domarna i år än ifjol. Dom gör fel titt som tätt och utåt skickas inga signaler om vad förbundet gör för att rätta till saker o ting utan snarare målas det upp en bild om skyddad verkstad för zebrorna...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Tack för länkarna! Jävla bra forum det här! Hsverje hade jag provat och där lyckades jag se en sekund innan det var färdigt... (på mobil) men tt's länk funkade klockrent så nu har även jag fått se vinsten. Helskönt. Gör han inte sin patentare där med två motståndare precis i hälarna på 3-0? Fan va skön han är alltså! Han är värd sin vikt i guld kapten p! Kommer ni ihåg när granath var kapten... det är skillnad på skit o pannkaka! Klockren kapten i timrå i år. Vilken ledare!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

Jockz:

Vart är Bagarn?

Kommentera


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
söder över: "come on" precis under huvudsektionen eller vad jag ska kalla det
Kommentera


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Nu börjar jag fan bli bitter! Vart kan jag se highlights och video bevis på timrå ik's 3poängare mot ssk? VART! JAG VILL SE! NU!! 1!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Andersson: Ja hur man kan ha så dåliga, dåliga av erfarenhet vad vet jag, domare när det gäller så otroligt mycket, kan jag inte förstå. Om det förhoppningsvis blir ES nästa år igen, så ska jag fan inte klaga på domarna. Även om de gör felbedömningar så håller de en jämnare nivå totalt i matcherna. Inte för att jag brukar göra det nu för tiden menmen. Man är ju härdad sen slutspelen mot HV.. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

KORITFW:

Det måste väl finnas elitseriedomare kvar ?

Även dom som 'inte platsar' i slutspelet måste väl vara bättre än det här

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Det som skrämmer mig mest hitils i denna kvalserie är domarna, vad fan är det för nivå? "trippingen" SSK åkte på och trippingen på Demén som de sket fullständigt i. "Holdingen" på Nordgren och interference utvisningen på Hedman mot Örebro. En jävla tur vi inte blivit straffade i BP, än. Skulle aldrig stå ut en hel säsong med dessa zebror så för guds skull VINN!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Pelle blev hjälte igen alltså...

Gött! Jag röstar för vinst mot lif på torsdag. Hallin leder oss vidare! Sedan får vi nog äntligen lite härliga publiksiffror på det.

Hallin får en staty!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Äckliga jävla Leksand, ska Timrå denna säsongen gå ut och göra en kross så må det snälla bli mot detta fuskarlag. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19

Bästa matchen i kvalserien hittills. Och Hallin visade vägen till slut. Nu är vi definitivt med där uppe. Men Leksand i Tegera blir en svår nöt att knäcka. Blir en riktigt spännande stund på torsdag. Brände rätt mycket pengar på bandyfinalen så det blir nog mest Timrå i TV-rutan som vanligt. Är ju ändå där man ser bäst...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Och som come backande Drgonssupporter ikväll kan jag meddela att Sundsvall avslutade strålande och vann mot 08 Stockholm. Snyggt! Kanske ska åka till Uppsala och se Storvreta-Granlo nu?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
lungan: Jag kollade i kristallkulan och såg dels att Timrå kliver upp och tar 8-9 poäng av de kommande tolv, dels att SSK inte tänkt låta sig nollas utan kommer plocka en hel del poäng i sina matcher mot Örebro och Västerås vilket ger oss lite lucka ner till tredjeplatsen med tre omgångar kvar. Tar vi SSK borta har vi råd med tre av sex i avslutningen mot Örebro och Västerås. Så kulan verkar lovande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
Bragd-Birger: det finns spelare som kontrakterades för att visa vägen i såna här lägen som måste upp ett par snäpp. Crippes idiotiska tilltag måste ha varit ett sätt att visa hans missnöje över sitt egna spel. För även om det inte var meningen att skada så var det ett hjärnsläpp modell större som förhudligast visade Crippes missnöjsamhet över sin egen insats. Larsson, Hedman, Erixon, Murley, Nordgren med flera är spelare som inte riktigt känns het, något som måste ändras om det ska gå vägen.
Glädjande att spelare som Hagos, Friberg och Hedström verkar trivas allt bättre. Mer tid gör att dessa spelare mer kommer till sin rätt och då är dom duktig.

Detta blir en enda lång ångest som verkligen sätter hjärtat på prov. Frågan är om pumpen håller. Jag har ett taskigt hjärta och inte blir det bättre av att följa kvalserien och hålla på Timrå. 9 av 12 de nästkommande fyra så fixar vi det här. 6 av 12 då är det nerv, 3 av 12 då blir det mycket jobbigt. 0 av 12 så är det kört. Precis som du säger så avgörs detta de kommande 4 matcherna.

Åker bort i morgon, kommer inte att se vare sig torsdagens fight eller lördagens. Jag klarar inte av att se detta. Jag åker till fjälls och försöker tänka på annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
lungan: ja . En 8-9 poäng skulle smaka fågel
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2013-03-19
lungan: Nu är det dags att styra återtåget på fel spår och lära ougle var dom hör hemma!
Kommentera

1571309 · »