1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580933 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11

« · 122981 Till forumet


Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Som vanligt så är man först ut med ett tips inför lördagen;) Följ bara länktipset...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
mike66: Nix jag var först...
I inlägget
2002-09-25 19:17:38
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Man får säga grattis , ruskigt imponerande att slå svenska mästarna borta!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Tycho: yep ok :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Tycho uhmm
Sv: FBK-TIK

Amb-41: jag kontrar med FBK 1 - 3 TIK
1-0 Jörgen Jönsson
1-1 Matthiasson
1-2 Eriksson
1-3 Matthiasson
dr-nix
2002-09-26 18:14:13

Sv: FBK-TIK

dr-nix: föresten 1-2 målet får nog Nordgren..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
åhh wäjjjt 25 ..en dag före ok sårry hehe :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
En mycket bra matchrapport, se länktipset....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Man får gratulera till segern ikväll mycket starkt gjort
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
SMÅLAND: Vill minnas att ett ineffektivt Timrå förde och dominerade stora delar av matchen mot Södertälje och att två av deras kassar var rena slumpmålen. Tälje spelar på kontring vilket även tycks vara Johansson/Eldebrinks taktik iår. Återstår att se hur framgångrikt det blir...

Tror på tredje raka segern på lördag och tre dagar efter det den fjärde av bara farten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Tips:4-1......!
5500 åskådare(lapp på luckan)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Får instämma i hyllningskören. Gratulerar till segern. Det är ju tur att det är ett AXA-gäng som går bra i varje fall. ....och Styf gjorde mål också, vad har han nu? 1+1 på två matcher eller?
Skulle nästan kunna tänka mig att media blossar upp det här ordentligt och kommer att tala om "Miraklet i Karlstad" eller något sånt. Måste säga att jag är positivt överraskad av ert spel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Tycho skrev: "Förlust i Karlstad med 5-3 men snabb revansh på lördag mot SSK hemma och vi vinner med 2-1 efter straffar".

Här snackar vi klockrena segrar Tycho, 2-1 på straffar räknas inte;) Nepp på lördag ska vi kamma hem den tredje raka 3 poängaren. 3-1 är mitt tips och det har jag copywrightat.

Mahogny, framåt Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
mike66: Du får väl skriva reglerna innan de tillämpas....
Men tipset var först...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
mike66: SSK matchen kan gå åt pipan om dessa 2 vinster gått till spelarnas huvuden.. det gäller att dom verkligen kommer ihåg förra säsongen och hur illa det kan gå när inställningen är fel för är den rätt och killarna kämpar som djur så tror jag på vinst..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Tycho: uhmmm jo men om det inte var rätt tips så spelar det väll mindre roll??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Tycho:
Ok, ska skriva ner lite allmänna regler här på HS angående detta med renhårig tippning.

Vi vill ju inte att vi ska bli ovänner redan när det äntligen kommer ett par segrar på rad.

Själv så hoppas jag på 50 raka segrar så att klimatet i gb´n håller denna höga standard hela säsongen ut. Bara 48 kvar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
mike66: Spelare växer med motgångar det tror jag på, den föregående säsongen var bra för TIK och dess spelare.. man fick reda på att inget är i livet är gratis utan vinster får man endast stenhårt arbete (det är iaf tumregeln) och ok det har bara gått två matcher men inte f-n är dom andra lagen sämre förberedda än TIK..jag menar nu kan inte lagen och dess supportrar skylla på "näee men ni vann juh för att vårat lag var nedtränat" o.s.v. utan helt klart är det en meriterande vinst TIK tog ikväll.. jag tycker den är fullt rättvis då TIKs starka defensiv avgör matchen(!PS defensiven med backar och målvakt är också en del av den lilla leken vi kallar ishockey) Men jag hoppas för vår(TIK supportrars) skull att TIK inte svävar iväg nu i det blå och tror att man kommer vinna matcher enkelt och som inställningen var förra året "ja men dom här ska vi juh bara slå".. Men som sagt så tror jag inte att dom är så pass korkade att dom gör om samma sak 2 år i rad...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
dr-nix:
Visst, SSK har ett mycket bra lag det såg vi prov på i SCA-cupen. Deras försvarsspel såg äckligt diciplinerat ut. Men vi har en Kapanen, Kapanen, Kapaaanen som agerar levande vägg förtillfället.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
mike66: jo i mitt tycke så ser SSK klart bättre ut än LHC..men den åssikten är också färgad av att jag inte alls är någon större fan av LHC..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
dr-nix: Ock att inte förglömma ! I år har dom ingen sand mellan tårna från Tranviken ( c :
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Helg Ernest: jo, f.ö. så hoppas jag verkligen att C. Söderström tar ett yterligare steg framåt iår. Det skulle betyda mycket för TIK..han är en tvättäkta TIK tekniker, vi är juh kända för att producera dom..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
alternativt finna dom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
mike66: Jag håller med dig om att Södertäljes försvar såg disciplinerat ut och att de lyckades hålla ihop boxen bra men de har ingen egen konstruktiv spelide framåt utan förlitar sig på att bryta anfall i mittzon när motståndarlaget är på väg ut och utnyttja detta till kontringar. Tälje har två duktiga målvakter, osäkert om Wanhainen kan stå och hur är hans form? Lindqvist fortsätter troligen. Det blir en match i matchen mellan målvakterna och jag tror på en målsnål match som mycket väl kan sluta lika efter full tid med straffavgörande som följd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Johan J: jo SSK har onekligen ett ruggigt bra målvaktspar i Lindqvist/Wanhainen, Kapanen/Andersson går inte av hackor heller iof.. Andersson kan fortfarande briljera men Fagerström låter som framtidens melodi i mina öron..vad tycker du/ni ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Johan J:
Jo så såg det ju ut i SCA-cupen också. Såg också lite på DIF-SSK ikväll och det är nog som du beskriver det. Det blev ju också en målsnål match där det avgjordes på straffar tillslut. Själv så tror jag mer på på SSK till ett slutspel än t ex LHC som jag tror får det svårt att klara pressen från supportrar, media mm. Ett kryss kan nog ligga nära tillhands på lördag, men jag tror att Timrå smider medans järnet är varmt och behåller serieledningen ett bra tag till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
dr-nix: Jag ser fram mot att få se Fagerström utvecklas och det vore trevligt om han fick spela några matcher i Sundsvall så att han får matchning iår. Mycket viktigt att få fram en egen produkt på målvaktssidan. Såg honom på värmning inför en av Södertäljematcherna på bortaplan förra säsongen och det var tur den gången att Kapanen höll sig på benen och kunde stå hela matchen. Han tycks ju ha mognat i sitt spel utifrån vad jag såg i matchen mot Sundsvall under SCA-cupen. Fredrik Andersson kommer alldeles säkert att missa några matcher och då kommer Fagerström att få ta steget in i båset och känna på hetluften.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Johan J: Jo det låter som en fin ide, jag är ganska okunnig om IFSHs målvakter men det verkar inte vara några skrämmande målisar direkt.. Fagerström knackar juh redan på U20 landslaget så visst.. men någon som är mer insatt i IFSH får nog avgöra om det skulle vara intressant att ge Fagerström matchträning i Sundsvall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
dr-nix: Dessvärre kommer nog inte Sundsvall släppa in honom för att vakta kassen även om samarbetsavtalet gäller just juniorspelarna. Fagerström är inskriven som #97 men man har värvat både Samuel Jakobsson (-79) och Jimmy Danielsson (-82), två unga målvakter inför denna säsong. Vilken av dessa som är största framtidsnamn vet inte jag men de Bobcats torde satsa på sina egna framför lånet från Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Johan J: Fagerströms värming inför matchen mot Sundsvall i SCA:cupen var det jävligaste jag har sett. Han släppte in 95 procent av puckarna. Dessutom hade han Freddans uniform, fast han var ju två decimeter längre, och långhårig..vafan är detta?
När mathen började bytte han skepnad och agerade vägg i sextio minuter, den killen har potential! Det borde vara lag på att han ska lånas ut till SHC och matchas hårt, han kommer att bli fruktat bra!

Varför inga TIK:matcher på teve?

Vi är ju för fan uträknade av läktarproffsen, ett litet obetydligt lag som ska spela kvalserien, fattarå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
orion: Ja, det är naturligtvis så att målvakten tänder till extra när motståndarna skjuter skarp från höften. Blev också väldigt konfunderad när jag såg honom i SCA-cupen. Har inte sett Sundsvalls målvakter men av resultatet mot ÖSK att dömma skulle inte Fagerström gjort bort sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Jag hörde Andrea (hoppzan) säga att nu säger Expressen att vi är med i guldstriden, det är skrämande. 2/50, vad är det egentligen?
Fortsätter dom så här i 48 matcher till så fan kan vi komma till slutspel, MEN det är så himla långt kvar tills det är slut.

Kapanen är grymt bra, man blir nästan rädd för honom också.

Såg förresten Selina, Eva och självaste Smokey på HockeyKväll igår.. Sent och säga det kanske men jag tycker det var härligt! =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Nu är det bara minuter kvar till nedsläpp......Kom igen Timrå kämpa o kriga i 60 minuter så vinner vi mot SSK i eftermiddag.....
Älska TIK i med o motgång ALLTID!!!!!!!!!
Lall On Lall On..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
dr-nix:Vad har du för tips om dagens match.......mitt är 4-2 till TIK vad är ditt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Nån som vet varför Crippe inte varit med sen första matchen??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Patrick Polly: Han har en muskelblödning, läste jag i dagens Kvp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Patrik Zetterberg i Södertälje utvisad två minuter efter 26 sekunder.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
RAJAMÄKI !! (Och Kung Koivunen passar!)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
1-0 till Timrå av Tommi Rajamäki på assist av Toni Koivunen efter 17,12.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Nike89: Hmmmm, bättre att tugga toy än att vara tvåa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Sticker in med ett J20 resultat. Rögle-Timrå 5-0 snart slut på andrta perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
J20 ON-LINE:
Jag hoppas att du menar 0-5
Kommentera





Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Rajamäki är het idag =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
250kg kärlek: Vilken Match menar du ? =)

2-0 TILL TIMRÅ

RAJAMÄKI STRIKES AGAIN !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Någon som kan bekräfta resultatet? Jag läser 1-1 på expressens hockeybevakare? Samtidigt ser jag 2-0 till Timrå på swehockeys onlinerapportering... Jag tror på 2-0 jag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
Tydligen Matthiasson som fick målet!

Förstafemman är minst sagt het i PP!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
250kg kärlek: Det står 2-0!
Kommentera

« · 122981