1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576240 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22

1988187 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Sputnik: Nu är väl förvisso Madsen Timrås överlägset bästa tekare?
Sedan vettetusan om jag tycker Jansson gjort sig superförtjänt av någon annan miljö än den han spelar i just nu, madsen hade ju faktiskt en av de bättre produktionssiffrorna på försäsongen.

Nä, så himla tokigt tycker jag nog inte att det är ändå. Om något borde väl isåfall Kaijser ha spelat till sig lite mer istid i den kedjan.

Vidare tycker jag nog inte man ska stirra sig blind på vilken formation spelarna är uppsatta i matchprotokollet, upplever det som Fredante kommer försöka matcha laget ganska jämnt, både på gott och ont.

F.ö var det riktigt längesedan jag upplevde att Timrå hade problem med botbänken, spännande!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
The great one: Riktigt jävla illa, okej om om dom missar något poäng i div 4 där dom inte kan se repriser osv, men här, ajaj.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Synct: Det där går att maila till förbundet . Jag gjorde det ifjol när Gallo missade att bli uppskriven på en helt uppenbar assist . Det rättades till .... tyvärr minns jag inte mailadressen men prova . Rätt ska ju vara rätt
Kommentera


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Skandal att Dahlen står kvar på 5 poäng på allsvenskans officiela statistik, han har 6 poäng. Vilket även påverkar eliteprospects, både Hartmann och Dahlen är 1 poäng kort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Sputnik: Hehe ja, vi tycker uppenbarligen olika. Så länge vi vinner behöver vi inte ändra nåt. 2,5p i snitt per match ger ändå 130p när tabellen summeras och då tror jag inte vi behöver oroa oss för det nedre kvalstrecket. Då kanske inte någon behöver avgå heller.... så jag sitter lugnt i båten ett tag till innan jag börjar slipa sågen
Kommentera


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Sputnik: Någon som vet hur man kan få se introt (om nån filmat) med hissningen av Dahlén tifot ifrån hemmapremiären?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Hassan:Haha nej men det borde väl ge mig rätt då? Att Madsen inte kan leda en 2:a kedja offensivt? 😉
Jag hade ju mycket hellre sett Jansson mellan Ohlsson och Lööke än Madsen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Sputnik: Jag läste att du ville ha honom i en mer produktiv omgivning och den kedjan var väl inte så produktiv, eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Hassan: Läs om läs rätt. Madsen va i 2:a kedjan mot Södertälje! Det är det jag inte fattar, att Madsen skulle ha mer offensiva skills än Jansson? Han är ju Center med som sagt och är en bra tekare dessutom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Sputnik: Då går ju Jansson in istället för någon av Dahlén-Hartmann-Lööke-Lundin. Nej, jag köper det inte
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Öndulat: Vi är " BARA " i början och inget sitter ännu 100%..
Nä...vi kommer att växa under säsongen...
Ja kommer att ligga " Dygnrak " framför Bratten å lage på isen( Sportbladet ) när går upp i SHL igen i vår!!
Precis som i Karlskrona för två sessar sen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
SMÅLAND: kollar man runt låter det ungefär likadant som här inne. Ingen har ett fungerande grundspel, alla behöver förbättra försvarsspelet och alla blir räddad av 2-3 lirare.

Kritiken är faktiskt inte befogad än, vi har tagit 5 poäng, vi har haft bra produktion framåt och räknar man bort sista perioden mot hästen har vi inte släppt in orimligt mycket.

Anledningen till att jag räknar bort den perioden är för att de handlade om inställning mer än själva spelet. Perioden var förskräcklig helt klart, men kan inte användas som argument på att våran defensiv. Än är det för tidigt att bedöma nånting egentligen, förutom ommöblerandet i kedjorna. Det måste bort omgående!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Kan vi int bara sparka varenda jävel i klubben!!!
Det har ju gott så in i helsike dåligt så jag har firat våra 5...FEM POÄNG!!!
På 2...TVÅ MATCHER!!!
Sedan i fredags!!
Och vet ni vad..!!!
Dä rinn lätt ikväll mä...!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
jå1: Speltiden är jag osäker på, min mening var väl mest att det är bättre att låta Jansson va i en mer produktiv omgivning så att säga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Sputnik: Hur mycket speltid har han?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Sputnik: Hade du velat att Freddan slängde in Jansson i sista PPt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Men HALLÅ vår kung har gjort 6 poäng och inte 5, tycker Modano kan ringa och skälla ut statistikgrabbarna
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Sputnik: Tycker det verkar lite allmänt slarvigt med assister i allsvenskan . Många läggs till i efterhand , ibland efter matchen är slut och ibland inte alls
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Sputnik: Skall förövrigt se Västervik vs Västerås på plats live ikväll. Så blir spännande att se våra kommande konkurrenter och hur de står sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
jå1: står på lika många poäng som Hartmann =0
Fast nu har man ju missat skriva med Hartmanns assist senast så det är ju felaktigt!
Summa summarum så ges ju Jansson definivt inte chansen att utveckla sin offensiv om man slänger in han i en 4:e kedja i HA.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Sputnik: Den där Jansson känner man ju inte igen, vad har han uträttat hittills denna säsong?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
JanneH: Att SSK fick 5 mot 3 var domarens fel. Brukar alltid vara svårare att få en utvisning mot sig i 5 mot 4. Förutom i den här matchen då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Knylan: Jovisst sen har ju mediokra tränare gjort bragder med lag förut. Fågelholken med Leksand tex. Nej jag tycker inte Freddan är rätt man vid rodret för att föra vår förening framåt i rätt riktning. Men det ju jag det. 🙂
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
kulltorp: Hellkvist får komma tillbaka och fresta med sin uppenbarelse den dag han vänt 1-3 i matcher till 4-3 mot ett SHL-lag i ett direktkval. Tills vidare kan jag tänka mig att avvakta och se vad Nubben och Freddans plan utmynnar i, når man inte topp fem den här säsongen så blir Freddan givetvis inte kvar nästa år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
kulltorp: Gick ju sådär för modo mot Västervik... personligen så bryr jag mig inte vem som står i båset så länge vi vinner. Att byta för bytandes skull tror jag inte på. Skulle man bytt tränare skulle man gjort det efter förra säsongen, nu när man inte gjorde det så ser jag ingen anledning till att det ska göras efter två segrar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Bort med Freddan asap!! Låt Ante ta över!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
kulltorp: Nästa Coach skulle jag vilja ha ett lite sexigare prestigenamn likt Hellkvist i Modo. Eller så blire Ante, tvivlar inte att han har mer taktiska kunskaper än Feddan i allafall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
John Cena: Kolla Modocoachens matchning sista 7 minuterna mot Västervik i första matchen...
Den kompetensen och modet kan Freddan bara drömma om...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Sputnik: Håller helt med. 5p tack vare Brattström och Dahlén i mina ögon. Spelet annars känns inte alls bra. Hoppas innerligt att Nubben övertalar Westerlund att stanna. Den enda backen i laget som kan göra något vettigt med pucken.

Freddan har spelarmatchande är fortfarande uselt. T.ex. varför spelade han Madsen i 3 mot 3. Han är varken spelskicklig eller snabb. Allt han gjorde var att dra på sig en interference. Får otäcka flashbacks till kvalet mot oskarshamn där han envisades med att köra wedin och madsen ihop. Förstår inte vad madsen ska bidra med i något annat än en checking-line.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
mikenomad: När jag skriver att jag ser framtiden an med tillförsikt, så räknar jag med att Freddan lämnar efter årets säsong. Vi kommer inte utvecklas sportsligt med Freddan vid rodret.
Tror att vi tar fart när han lämnat...
Sedan vill jag trycka på att vi även börja rensa i övriga led. Ut med det gamla, in med det nya.

Bulla, Lars, Nubben mfl bör ifrågasättas utifrån att det är nya tider.

Bra är att Romö kommit in på marknad. Han är en oerhört kompetent kille som är mycket seriöst. Ett steg på rätt väg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Öndulat: Jo där har du ännu en anledning jag glömde skriva med. Tvärtemot vad Ante sa i artikeln jag hänvisat till, där man skall ge grabbarna kontinuitet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Sputnik: Sen skrev jag att ser det ut så här efter 20 omgångar eller nått så håller det inte. För vi kommer inte kunna leva på denna turen länge till och snart kommer topplagen som kommer ta till vara på att vi är så uddlösa och bjuder på lägen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Sputnik: Håller med fullständigt, det är fantastiskt obegripligt att Freddan fick vara kvar efter förra säsongen. Och vår undergång tyvärr
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Sputnik: helt ärligt så hade jag varit glad bara han inte möblerade om kedjorna varje match. Saknas det någon pga skada i andra kedjan så plockar man från 3e istället för att bryta upp första så det kan bildas någon sorts kemi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Knylan: Jo men det är också 5 poäng som vi skall vara väääldigt glad över. Har sett lika ostrukturerat ut som som förra säsongen och denna försäsong. Mot Hästen gjorde vi 1 bra period och likaså igår då jag tycker det inte varit orättvist om Södertälje haft större ledning än 1 mål efter de 2 första perioderna. Vi hade en bra start även förra säsongen men det höll ju inte i längden och kommer inte göra nu heller. Ok vi ligger i HA nu och kval meråt kan vi nog glömma men med denna chans med Dahlén i laget så måste man i allafall ta chansen att satsa för avencemang!

Freddan har inte heller lärt sig något vad det verkar och spinner vidare med Berglund och Boyce i viktiga skeenden när vi går för mål som PP och slutskeden av matcher där det står och väger. Sen hans märkliga tänkande av Kedjeformationer som inte nån begriper sig på. För mig är det otroligt bortkastat att slänga in Jansson som har offensiva egenskaper och potential i en 4:e kedja och ha Madsen i en 2:a kedja.
Dessa saker gör enligt mitt tycke att vi inte får ut max av potentialen i detta lagbygge.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Knylan: Ja, här jobbas det proaktivt Knylis...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Vahettere... fem poäng de två första matcherna och vi ska sparka tränaren?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
nectis: Jo om man läst intervjun för ett par dar sen med Ante så verkar han sitta på mycket hockey så att säga. Känslan är lite som nån skrev att Freddan och Ante kanske inte drar åt samma håll strategiskt sätt och hur man arbetar med ett lag. Då blir det ju lite spretigt i sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Gorkyman: Ja det är verkligen helt obegripligt. Coachas fan hårdare i U-16
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Sputnik: Beredd att hålla med ang. Freddan. Jag tycker helt ärligt inte han var en bra coach året vi gick upp heller. Tror mer på Ante Karlsson som HC.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
nectis: Samma sak i PP, även om det så bara är 20 sek kvar av PPt, så ska INTE de defensiva pojkarna komma in. Man måste ta alla chanser framåt. Nä rulla på 2 fasta PP formationer
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
nectis: Jag är väldigt tacksam till det Freddan gjorde säsongen vi gick upp, men efter degraderingen skulle det varit tack och hej för Freddan. En ny säsong av magsår pga Freddans ologiska matchcoachningar och Kedjebyggande. Nubben snälla, lägg eran vänskap åt sidan och din stolthet med att aldrig sparka en coach. Ser det ut så här efter 20 omgångar så kan inte Freddan va kvar vid rodret. Visst vi har lyckats få med oss poäng men vi kommer inte kunna ha denna tur i alla matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
nectis: Det kan vara så att magplattan fått så många skott på sig av Berglund under matchen, att det bara behövs ett par till för att målisen ska få magproblem....
Målisbyte vid den tiden på matchen är inte bra för Tälje..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
JanneH: Södertälje tog verkligen skitjobbet framför mål på allvar. Hundra procent hela tiden, täckte skott, bort med pucken till varje pris.

En sak förstår jag inte med Freddan. Det står 2-2 och det är 2 minuter kvar och vi jagar ett ledningsmål. Varför i helvete spelar man Berglund/Boyce? Jag gillar verkligen det dom gör på banan, men när det drar ihop sig i slutet på matcherna och man jagar ett mål så måste man våga gå ner och köra två offensiva kedjor. Det här känns som ett väldigt vanligt fenomen när det gäller Freddan, likadant året vi gick upp och senaste året i SHL.

VÅGA COACHA UNDER MATCHERNA!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
JanneH: Tycker Clay säger det bra, man känner igen Timrås spel sen tidigare.
Grundspelet, ser med god vilja, otränat ut.
Uppspelen ser, men god vilja, osäkra ut.
Positionsspelet, ser med god vilja, 30%-igt ut.
Passningsspelet, ser med god vilja, okalibrerat ut

Men, vi ska tydligen in med ett nytt spelsystem så vi ger det lite tid.
Rom bryggdes inte på i timma..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Timråit H-sand: Ja mkt märkligt, solklarare ass finns ju inte
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
Nisse1: Gissar att det är 75%-25% till fördel att han stannar just nu....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2019-09-22
JanneH: Besynnerligt att man fortfarande inte gett Hartman och Dahlén ass till Lööke's mål!
Är ju solklara ass det! Märkligt va ordet...
Kommentera

1988187 · »