1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581326 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17

« · 2128808 Till forumet


Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Det lutar åt att det blir samma lag i alla fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Knylan: I en match mot seriens överlägset bästa lag, kan Timrå ens hoppas hänga med i första perren?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Eugen Sandberg: Haha, med tanke på hur otroligt bra Södertälje SÄGS ha varit under den här säsongen så har vi haft nästan förbluffande lätt för dem. Förväntar mig något helt annat än Västerviksmatchen senast, Södertäljes offensiv ska man passa sig för.

Skulle kanske kunna vara en match för Ohre, men gissar att han får stå en av back to back-matcherna mot KIK till veckan istället. Personligen skulle jag kanske ställa honom idag, JJ på tisdag, Ohre på onsdag och sen får JJ stå fredag och söndag. Eller ställa Ohre tre matcher på rad nu för att se hur han klarar av det. JJ fick trots allt en riktig jävla genomkörare i fredags där han verkligen klev upp, en av säsongens absolut bästa matcher från hans håll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Var ett tag sen jag fixade stödisar så idag blev det 5 st. Vilka hakar på?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Knylan: Nä det här blir tufft, tippar 5-2 till SSK
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Knylan: Kringlorna är säkert revanschsugna efter våra 2 vinster mot dem och har säkert fått en kick av att hämta upp ett 0-3 underläge till vinst mot Löven senast. De vill nog visa hur bra de är och sätta sig i respekt inför slutspelet. Blir nog en öppen och rolig match med 2 offensivt väldigt skickliga lag. Vinner vi igen så har vi skaffat oss ett rejält mentalt övertag men då måste vi göra en riktigt bra match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Ssk 5ggr pengarna just nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Har spelat på SSK men tror timrå vinner!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Matsg: Löven fick dessutom inte iväg fler än 18 skott på mål i den matchen. SSK sköt fler skott på mål än vad Löven ens fick iväg bokförda skottförsök. Utan att ha sett den matchen skvallrar det om ett monumentalt spelövertag från SSKs sida, de har å andra sidan pressat Löven fler än en gång den här säsongen.

Tror också att detta kan bli en rolig match, förra mötet lagen emellan i NHC blev väldigt frejdigt. Något helt annat än det 60 minuter långa ställningskrig vi fick se i fredags, får vi hoppas. Vi matchar samma lag som i fredags, i alla fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Knylan: SSK är tillsammans med Västervik ett lag som löven alltid har svårt mot. Men SSK var klasser bättre i den matchen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Nooky: Samma här. Så om Timrå förlorar får man åtminstone lite extra pengar i plånboken ;) Tar givetvis hellre en Timråseger såklart!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Matsg: Har "insider"-kontakter i SSK o deras förväntade 3e vakt Bergsvik har stått på slutet o varit mycket bra. Får se hur vi lyckas knäcka den nöten.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
TimraStockholm: Fyfan vad sorgligt.. troligtvis döttrarna som åkte på släden 😢 Vila i frid..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
TimraStockholm: Spännande att se hur det här slutar. Tror på en svår, men rolig match.

Skulle ju vara roligt om Timrå chockade och kom ut tokstarkt direkt från nedsläpp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Kerstin_k: Hartmann skadad direkt då. Tar inte domaren minst en tvåa på den så är det bara att ladda slagskott på domarna resten av matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Int sjuksängen , inte sjuksängen . Tråkig start detta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
SMÅLAND: någon som såg vad som hände Hartmann? De vevar ju inga repriser för tillfället. Ser inte bra ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Olle: Ja, visst fasiken hade det kunnat varit en interferens?

Jävla skitstart på matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Skit.. Svanskota, ländrygg? Hoppas det ser värre ut än vad det är, bådar dock inte alls gott är känslan :/
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Kerstin_k: Nu blire nog leta forward för Nubben trots allt. Ser inte ut som att det tog jättebra precis, och på en viktig forward som Hartmann dessutom..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
covfefe: han jagar puckförare nere i sargen och en annan motståndare tacklar/knuffar honom så han brakar in i sargen. Solklar utvisning.

Det där ser inte bra ut alls.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
covfefe: ser ut som liten knuff , sedan åker han olyckligt in i sargen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Kerstin_k: Solklar Interference. Inga frågetecken på det. Tycker dock det är anmärkningsvärt att domaren följer blicken under händelsen men att det inte händer något?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
aj aj aj aj
hartmanm
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Sputnik: Fan så trist, hoppas det går bra för Hartman!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
russkiy medved blyat: Hade han hoppat upp igen hade ingen skrikit på utvisning, mer ett kampmoment Hartmann försöker ta sig förbi. Svårt för domarna att ta en utvisning beroende på om spelaren faller illa eller inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
jå1: Aj aj aj Hartmann.

Har nog aldrig hört en tystare isarena tidigare. Hoppas det går bra med honom, vi har inte råd med fler avbräck!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Andersson: En helt onödig knuff när pucken var påväg mot ett annat håll. Tog solklart olyckligt men den sekunden renderade i allvarlig skada. typiskt...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Synct: lätt för domarna när han inte är puckförare, det är en solklar interference. Hur solklart som helst.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Solklar interference och knuff på farligt avstånd från sargen. Oförklarligt om det inte är utvisning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
jå1: Hoppas verkligen att det är lindrigare än det ser ut. Förjävla tråkigt.

Krya på dig Hartmann!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
jå1: Han rörde sig ju i allafall, men inte mycketså han hade ju väldigt ont vad det såg ut, känslan är ju inte jättepositiv tyvärr..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Synct: Hur skulle du definiera en interference?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Sputnik: alltså 2min absolut, men 5???
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Sputnik: Lite väl hårt med en femma? En 2a mer rimligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Sputnik: 5+game!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Kerstin_k: såja. 5+game. Enda tråkiga med den utvisningen är att ingen får chansen att mosa honom under resten av matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Jävulsk olyckligt för Hatte!!
Men rätt domslut!
Hoppas att det inte är något allvarligt ❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
jå1: Ja, riktigt hårt med en femma, men jag klagar inte på 5 min pp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Solklar inteference som sagt men sjukt olyckligt.

Krya på dig hartmann! Stort avbräck för Timrå 😔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Synct: interference som leder till skada, det är väl solklart enligt regelboken? Du kan ju gå in i SSK’s forum och beklaga dig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
1-0 🔥🔥🔥🔥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Linkovich: Yeeeezzzzzzzzz!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Olle: Grinolle.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Linkovich: jag håller med om att han screenar bort Hartmann och det är 2min för Interference men inte 5 min.
Det är riktigt hårt, och jag tror de dömer utefter skadan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
JonteD: Hade hellre tagit 10 raka torsk än om Hartmann nu blir borta längre tid och i värsta fall helt denna säsong. 😱
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Olle:

Fast vart hittar dom matchstraffet? 2 min interference kan man ta, men det var ju ingen huvudtackling eller liknande, knappt någon kraft. Dock föll Hartman in i sargen och hade maximal otur.

Läskig skada, inget man vill se, hoppas han repar sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
BLOMMAN!!!🤟👍🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Olle:

Incidenten var ju 2 min interference, inget mer än så. Resten var ju en olyckshändelse. Men man bedömer efter skada numera?
Låst ämne

« · 2128808