1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581818 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - SSK 2007-09-27

« · 913767 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Ingen var på väg in, ingen var på väg ut. Ändå står båsdörren på vid gavel.

Är det verkligen bara "otur"? Någon måste ha ett ansvar här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Ambroo: Lita på mig och kyl ner dig. Därefter kan kvinnan få göra dig varm igen.

Jag diggar Challe hårt så här långt. Känner mig bekväm med honom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Ambroo mfl:

Nu ska man väl också ha i åtanke att det är nog ganska svårt att möte Södertälje när dom backar hem och gör allt för att förstöra och klumpa ihop spelet i sin egen son. Det är nog inte så lätt att snurra på och skapa målchans på målchans då. Vi får väl se hur det ser ut framöver när något lag bjuder upp. Men visst...det finns mycket att bevisa...men ge det lite tid så kommer det här bli bra...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Ambroo: ja visst är det oroväckande, såg försäsongsmatchen mot Sundsvall o tänkte "det kan inte bli sämre".... mot Linköping blev det just... sämre.... o sen så kommer hemmamatchen o då tänkte man "men hemma är dom ju starka"... o så blev det detta spektakel..... håller med dej.... har aldrig varit mer besviken efter en seger när man ser ett sånt viljelöst tempofattigt underpreserande gäng välbetalda idrottsmän..... kom igen nu Timrå o visa vad ni kan annars blir det vi som blir som fjolårets Frölunda
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Skarin: Egentligen ska jag väl lita på dig och kyla ner mig aning, men i dag går jag i RR2:s fotspår och skriver under på allt han skriver. Jag vet som sagt inte vad det är. Kanske var det längesen jag fick ligga...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Helg Ernest: 201x105? Inget litet skithus det...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Norden_AN: Ja det är inte bra för hans utveckling.. det ska ju hellst bara flyta på när dom är så pass unga...

Ja hoppas dom märker nått..
Foppa.. visst skadade han sig i en öppen dörr?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Robban74: runt den 5:e minuten i 3:e perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Men jag tror Challe är en bättre slutspelscoach än Kenta. Mer aktiv osv. Däremot är jag övertygad om att Kenta hade skrapat ihop fler pinnar i grundserien
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
ralus: Kan iaf meddela att jag nyss såg Jonte och Hynning. Hynning såg då inte så värst skadad ut... det gjorde iofs inte Hedström heller men ifall Hynning hade åkt på något värre ikväll så hade han nog vart hemma eller på sjukhuset
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Olle:
Namn Kristian Kudroc
Född 810521
Längd 201 cm
Vikt 105 kg
Födelseort Michalovce, Slovakien
Moderklubb Mez VTJ Michalovce, Slovakien
Position Back


44
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Ambroo: Nja, nu har det gått två hela omgångar bara. Vi behöver ju inte leka hem de första 10-15 omgångarna denna säsong ;) Behöver ju inte vara fyrverkeri-hockey från start. Men håller denna tendens i sig ett tag framöver så är det klart att även jag blir orolig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Nikke80: Jao, det blev ju ändring efter att Källarsson fick sig en kyss av Fokin in i kanten på plexit vid båset. Då blev det skumgummi eller nåt i alla arenor. Dom kanske reagerar på detta nu med. Olyckligt att det hände honom. Nu får han vänta bra länga på att komma i rampljuset igen. Synd på sån ung talang. Men vi har ju en till ung talang med :)

Tror att det är tack vare Challe dessa 2 st 16 åringar fått chansen. Kenta vågade ju nästan aldrig spela med juniorer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
nån som har koll när jonte kommer tillbaka ? och hur allvarlig är skadan på hynning ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Skarin: Jag tror jag aldrig har varit så här besviken efter en seger. Det är väääldigt mycket som oroar mig. Har ingen bra känsla för det här och vad som komma skall...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Ja alltså jag vet att jag tjatar, men det där nya spelsystemet syns det ju inte mycket av. Och det är väl också kärnan i min Challe-skeptism ligger, varför ändra på ett vinnande koncept (läs Kenta). Vi åkte ur med en hårsmån mot Modo. Spelet var grymt så länge inte halva laget var skadad. Kentas insats i Timrå talar för sig själv osv. Challe ska alltså vara en bättre tränare. jaji.

Men nu ska vi ha stort tålamod och överseende osv för en spelmodell som hittills inte liknar någonting, utom just menlös fulhockey som Ambroo sa. Ingenting imponerande nåt särskilt idag, varken offensiv eller defensiv. Och det där med målskyttet, har man verkligen specialtränat den biten? syns ju inte ett skit än varken på träning eller tävling. Det tar sig kanske, men vad fan har man pysslat med under försäsongen egentligen? Det här ser ut som SCA-cupen hockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Norden_AN: Jag? självklart så måste ju Hockeyligan ta ansvar för det.
det är ju rent av livsfarligt.. dom oviga får väl se till å strecha mer då..

ska nån bli förlamad eller behöva dö innan nån gör nått?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Skarin: ...SSK var faktiskt nära några gånger och borde också gjort något mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Ambroo: Pratar bara om modo håller med såg direkt att det var allvarligt med MPS, men Tenkrat dyker väl upp i oktober
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Robban74: Tror det var tredje perioden han vart skadad ...:/
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Ambroo: Går alltid hitta lite positivt ;) Förutom defensiven så verkar ju Backe väldigt het. En annan positiv detalj är ju att vi ikväll hade marginalerna med oss. Tveksamt 2-0 mål av Bagarn. Iofs hade vi ju en styrning i ribban alldeles i början. Jämnade ut sig där kanske ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
TD: Jag tycker det är skitdåligt att man inte skriver en enda mening om Pääjärvi på officiella, dyngsida... Lägg ner bajset!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Får väl fråga igen då... När i matchen blev han skadad? Tänkte kolla reprisen..
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
tobbe_d: MPS Inget på Timrås hemsida avvaktar nog, och inget på Mittnytt
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Skarin: 2-0... Jaha liksom... Fy fan för skadorna och fy fan för spelet...

Vi börjar med spelet som är ängsligt, svårt och alldeles för tempofattigt. Det är bedrövligt att Backe ska vara matchens lirare mot SSK! Vart är det raka, snabba och för all del även det överkonstruktiva spelet som vi blivit bortskämda med genom åren? Det enda man känner igen från tidigare är vårt usla päpä och vår oförmåga att göra mål. Det som dock gör mest ont är ändå att vi spelar fulhockey nu, precis som alla de lag man hatar, som Mora, Luleå och MIF. Äckligt värre är det och jag lider i detta nu...

Skadorna är väl något man numera förknippar med TIK och nu jublar väl oraklet GävelLasse. Nån som har koll på vad som hände Hynning? När det gäller det som hänt med MPS/MSP så är det inget annat än fruktansvärt ledsamt... Varför i helvete skulle SSK:arna öppna båsdörren i precis rätt tiondel? Helt jävla otroligt! Man lider nåt hemsk med pojken och hoppas nånstans att inte armbrottet är allt för allvarligt, men med vårat flyt så är den naturligtvis helt söndertrasad och frakturen ytterst komplicerad...
Kommentera


Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
BlackBay: Tuffta att ge han så mycket speltid som 16 åring men jag klandrar inte Challe..
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Fan, jag lider med er ikväll grabbar. För jävligt med en sån skada !! Så fruktansvärt tråkigt... Det är alltid kul att se svenska talanger - även om de spelar i motståndarlaget. I vilken period blev han skadad? Tänkte kolla på reprisen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Nikke80: hehe...ja, du kan ju fixa det du. Tror inte någon kommer göra det så länge inte hockeyligan kräver det. Först då får alla hoppa över sargen under tidens gång, viga som oviga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
BlackBay: Håller helt med dig. Det är bara defensiven som är okej. Kalle-Lotvonen sköter sig riktigt bra... Men det offensiva, vart är det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
D är fan skandal att man att kan öppna båsdörrarna under spelets gång.
Inte första skadan som orsakats av just båsdörren lr ja öppningen.
har väl blivit en å annan spräckt mjälte oxå.

Nä.. när klockan går igång då borde d vara ett magnetiskt lås lr liknade som låser igen dörrarna.
Sen när klockan stoppas.. ja .. då går det öppna igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
TD: njae...... nu är väl inte MPS tänkt att lira i förstalinen resten av säsongen,, det är ju bara en temporär lösning just nu

För övrigt känner jag mej väldigt kluven till vad laget egentligen håller på med... dom är verkligen inte bra nu... den berömda skridskoåkningen saknas helt, mkt felpass, inget tryck i anfallszon utan mest bara sargbök om dom väl kommer in i zon, på dom två inledande matcherna är det väldigt svårt att se att detta skulle vara ett lag för top-4..... snarare gränlandet till ingemansland...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Bara 3 borta i andra matchen inte bra, bara hålla med Challe segern kändes inte bra
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
tobbe_d: Annars finns redan länken under "Nyheter" på denna sida ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Happ, får hoppas att jonte e tillbaka snart då
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
LingaN: Såg ut som han bröt armen inte bra, 2 ur förstlinen borta redan, Nubben var lugn i går på¨fotbollen men en armbrott tar sin tid 4-6 veckor en som brutit armen själv inte roligt..
Kommentera


Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
tjobba: Han sa det i intervjun efter matchen. Såg den på web-tv men jag antar att det var den ordänära canalplussändningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Alla vi som spelar rinkbandy i Eon Arena vet att låset i den båsdörren har strulat i flera år nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Olle: Vart går den kommentaren att läsa?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Paddan: Fråga Modo-tifo-nissarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Paddan: Möjligt att det kan vara han. Själv trodde jag att dte var förbjudet att maskera sig i stora folksamlingar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Röda Tallen: Ja det där raka, enkla spelet som Challe pratat om ser vi ingenting av just nu. Alltså snabbare avslut, mer rakt på mål.
Istället är det på tok för omständigt fortfarande. Men det blixtrar väl till framöver.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Varför denna perversa fachination för sargerna i årets Timrå? Såg likadant ut mot LHC i två perioder...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
LingaN: Är det Eugen Sandberg?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
andyo: Här har du en bild.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Måste få fråga vad det stod på läktarflaggan idag? Sitter ganska dåligt till för att se.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Kerstin_k: Jag kan gå med på en kompromiss. Han reder upp situationen med en fullständigt fenomenal benparad :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Taurus: Tycker ändå att man kunde se en markant skillnad i skridskoåkningen från matchen nere i linköping. Bättre fart, framförallt i första, gav ju verkligen utdelning i utvisningar. Sen att man inte producerar optimalt i PP det är ju en annan sak. Om något ska kritiseras så tycker väl jag att det är antalet kvalitativa skott man får iväg i just PP. Omständigt spel i anfallszon och bitvis usla uppspel (i PP).

Helhetsintrycket blir ändå "en dag på jobbet".
En del positiva tendenser: skridskoåkning, stabilt backspel och väl godkänt målvaktsspel.
De negativa borde då vara ineffektivitet och den katastrofala båsdörrsincidenten. Mår illa när jag tänker på det där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Skönt med en seger och man ska väl egentligen inte klaga.
Men allavarligt, det såg verkligen inte bra ut offensivt.
Skapade vi någon het chans överhuvudtaget?
Och spelet i Powerplay var katastrofalt dåligt.
Det ser ut som att vi går mot ännu en säsong med få gjorda mål.

Defensivt finns det däremot inte mycket att klaga på.

Sen är det ju helt jävla otroligt att SSK inte kan ha båsdörren stäng ordentligt.
Kommentera

« · 913767 · »