1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - SSK 2007-09-27

914300 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Dream Team: Se det ur täljesupportrarnas synvinkel. Dom åker faktiskt 40-50 mil för att se sitt skräpgäng åka på en, av logikens förutbestämda lagar, torsk. Skadeglädje är således den enda formen av glädje som överhuvudtaget kan infrias.

Man ska inte reta upp sig på "små människor"...det sista fungerar även i dubbel bemärkelse (av snittåldern på fansen som kablades ut i tv, att döma iaf)
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Kanske sent inlägg :)

Men har inte sett bilden så bra förut som nu men e ju fan SKANDAL att en reservmålvakt i elitserien inte klarar av enkla uppgiften att ha båsdörren stängd på riktigt sätt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Svt har snackat lite med Pääjärvi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Gårdagskvällens mest menlösa, alla kategorier, var ju de totalt obegåvade SSK-supportar som allt medan Magnus Pääjärvi-Svensson låg på isen och inväntade sjukvårdshjälp, inte förstod bättre än att stå och skratta högljutt åt det som hände på isen. Nu var de inte många, kanske ett tio-femtontal, så i det här fallet är det väldigt lätt att generalisera. Och man undrar onekligen hur såna människor tänker om andra människor? Eller upphör de kanske att vara just människor, ja, alltså i deras lilla glasbubbla, när de inträder i rollen som hockeyspelare?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Kan inte förra säsongens rubrik om skadeläget återinföras uppe i högerhörnet? Känns redan aktuellt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
actionleif:
"4 dagar eller 4 veckor"
Hoppas killen har gott läkkött och hög smärttröskel ;-)
Skönt det inte vara värre iaf.
Kommentera


Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Skönt med 3 pinnar men inte utan att man var oroad över Magnus, men det verkar ju ha gått bra.

Det som oroar är alla kommentarer om hur dåligt vi spelar för tillfället men jag försöker se det hela positivt (Holy crap).
Det är bara 2:a matchen. Spelet kommer att komma det är jag helt övertygad om o formen kommer att stegras ju längre in på säsongen vi hamnar.
Så länge vi tar poäng så är det bra o allt efter tiden går så kommer spelet.
Håller med Dream Team i sin analys.

Modo spelar knackigt nu oxå, liksom dom gjorde ifjol, men se när dom kom igång vad som hände.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
jj: svenska fans.com
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Putte H: Ja skrev de nyss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Putte H: Vart säger galne/goe Gunnar detta om sin son?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Uddan: DET VAR INGE BROTT, ETT ÖPPET SÅR PÅ ARMEN ENLIGT PAPPAN.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Ambroo: Man kan inte länka till toppnyheter, dom ändras allt eftersom :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
73Sjöbba: Var inget brytet iallafall..
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Ambroo: Hoppas bara att det är ok med Magnus, det är bara Expressen som har skrivit det  vad jag kan se.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Ambroo: Sant om Hynning. Framförallt då både Jonte och Tenkrat ej deltar. Skulle bytt honom med Robban i andra linen.

Förhoppningsvis lirar väl Jonte på lördag och kanske också Hynning!! Det var modo/domsjö vi skulle möta då va?

God natt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Challe var iaf nöjd med tifot... Se film;
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Simmalugnt: Skönt för Magnus! Var det vändningen för oss?;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Ambroo: Vilka spelade han med i Lule? Var han inte i en brunkarkedja? Nånting säger mig att han kan bli årets flopp... Skulle inte vara fel om han kunde pissa på mig och istället vinna skytteligan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Sant och jag hoppas man slipper läsa dessa rader i fortsättningen;

"Timrå var det aningen bättre laget och vann rättvist i en riktigt dålig match med ett spel utan finess och utan riktig kamp."

Saxat från SvD.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Skarin: Jäjä! Jag tycker också Charles är en skön prick och vill verkligen tro på det här på sikt, men...

Nu till något helt annat. Jag tycker att man misshandlar Hynning rätt grovt då man inte matchar honom i en omgivning där han kommer till sin rätt. Han ska spela med en pucksäker kille som kan mata honom med fina passningar. Inget ont om Bagarn men han gör Hynning till en brunkare och det rimmar illa.

Har ett lite, eller två, mindre misshandelsfall också och det är först och främst Regin. Låt han spela mer i pp, mycket mer! Vill också se Marttinen i den spelformen. Idag fick han noll istid där, ok att han inte övertygar, men är det nåt han kan så är det att skjuta och det kanske även kan lyfta honom i övrigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
htikare: Så här är det kära hockeyälskare. Timrå spelar i elitserien inte fotbollsallsvenskan. I elitserien så åker man inte ner till Mora å leker hem tre poäng... Man kör inte över ett heltaggat tungt SSK på hemmaisen... Man killar inte Renberg på hakan...
Många av topplagen kommer märka det i år.
Självklart så ska vi kritisera TIK men man måste fatta att det är lite nytt för många i klubben att vara storfavoriter..
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Foyn: Tack!... ja jag fick en känsla av att han fått någon smäll...vi får hoppas på en mindre skavank..
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
RocknRolf2: Ja och det har ju inte skapats en mängd klara målchanser än heller, sådana som har missats allt för ofta tidigare år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Foyn: Tack!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
nectis: det var Dig jag skulle svara istället för Foyn..börjar nog bli sängdags
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
htikare: Han kom inte ut till andra perren. Jag tror han åkte på en tackling vid sargen. Men har ingen stenkoll på vad som hände.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Foyn: Håller också med dig ang. att så dåigt såg spelet det inte ut idag
tror att de också kände av nervtrycket av att vinna idag för att hänga med direkt på övre halvan av serien..o då blir det lite extra osäkerhet o lite "emansturer" emellanåt men det kommer nog att se bättre ut redan på lördag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Skarin: Sant. Hittills har man gjort 4 mål och inte varit särskilt effektiva alls, men det kanske blir bättre längre fram. Pärssinen och Pyörälä bör kunna dunka in några puckar
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
RocknRolf2: Finns det några skitgäng i årets serie? Ja MoDo självklart... Men sen tycker jag resten av de så kallade bottenlagen har bra trupper. Varje lag har ju landslagspelare. Kolla på Mora,SSK,SAIK och DIF... Vimmlar av bra spelare. Självklart inte samma bredd men ändå.
Kolla fjollårsfinalisterna ikväll.... Vilka lag mötte dom och vad säger man på deras forum?

Fred.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Foyn: Har Du koll på om Hynning bar bänkades el. var skadad han försvann väl i senare delen av matchen eller...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Simmalugnt: SKönt att killen verkar klara sig bra... känndes ju trist om en sån talang skulle få en så viktig tid i sin utvekling förstörd pga skada..... speciellt nu när det går så bra för honom, trots allt den enda spelare i TIK som visar lite vilja just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
htikare: Ja, Passningen han gjorde i mittzoon i första perioden var riktigt vass..
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
RocknRolf2: Eller kanske allra helst tappa en 2-0 ledning till 2-3 när mindre än halva matchen återstår. För att ta ytterliggare ett exempel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Simmalugnt: Härligt isåfall den grabben är Guld (sm) värd..genom sin spelsmarthet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Simmalugnt: Faen va skönt ! Då ligger vägen mot SM-guldet fortfarande öppen... Framåt röda kamrater !!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Simmalugnt: Hoppas det stämmer då.. Liten lättnad med andra ord: )
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
RocknRolf2: ...men publiken vill också se att man gör mål på chanserna. Därför tror jag nog att dem hellre ser att vi vinner matcherna med 2-0 än att det blir 2-2 eller 1-2 trots 39-11 i skott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Foyn:

Ska man tro på Sexpressen så kan vi vara lungna...Ingen fara med MPS....
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
RocknRolf2: Precis. Och det är klart att det inte får klicka alltför mycket om man höjer blicken och tittar säg nån månad framåt. Då bör vi ha sett vad laget kan när de presterar som allra bäst. D.v.s när spelet sitter som det ska.

Publiken år givetvis väldigt viktig, inte minst för framtida satsningar, och för att bibehålla den kvalitet vi skapat i laget även i fortsättningen. Men som sagt, laget bör inte vara som bäst redan nu. Då tycker jag upplägget haltar än mer än vad det ser ut att göra redan nu faktiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Skarin: Pärsinen såg riktigt sliten ut i många byten. Han verkar inte vara fultränad. Hynning verkar helt borta??? Men det är klart Hedström/Tenkrat saknades... Så forwardssidan kanske man inte ska vara orolig för.
Backe var grym idag !
Kan inte släppa armbrottet på "Lill Minken" dock.Så jävla tråkigt att jag måste spy !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Dream Team: Jo säsongen är ju tveklöst en satsning på sikt. Men laget måste spela någorlunda bra nu redan tidigt. Dels för att hänga med i tabellen självklart (det här laget ska utan bekymmer gå till slutspel) och dels för att locka marginalpubliken till arenan. Kraven är höga. Timråpubliken vill se den frejdiga och fartfulla hockeyn i arenan de är vana att se.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Foyn: Ja visst måste vi ha tålamod för Charles/Per. För spelarna gör ju inte riktigt som dom säger verkar det som. Krånglar till det i offensiv zon.
Det måste bli rakare, snabbare avslut. Framförallt bättre fart, snabbare omställningar. För det är ju sådana forwards vi har, som har dessa ingredienser i sig.

Sedan brukar aldrig PP-spelet vara erotiskt tjusigt så här tidigt heller. Och det gäller ju de flesta lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Skarin: Precis... SSK är inte lätta. Jag hadde gnällt om det var Nybro vi mötte. Eller pissgänget från Ö-vik....
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Tycker ändå inte spelet ser så farligt dåligt ut jag. Jag menar vi hade ju massa chanser som lika gärna kunnat blivit mål. Om det hade blivit 3 mål till och dom vunnit med 5-0 men ändå spelat likadant, Hade ni klagar lika mycket då? Nej, själv tror jag att Timrå kommer vara jämnare iår och i slutspelet smäller det till rejält.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Faaaan va trött jag blir på dessa skador !!! Ska vi få ännu en sån där jävla skitskadesäsong ? Armbrott !?!? Öppna båsdörrar ??!! Tycker synd om Magnus....

Spelet kan bli bättre.... Vi måste ha lite tålamod med våra nya coacher
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Sune: Trodde väl aldrig att du skulle häva ur dig sådana kloka ord ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Helg Ernest: Ja du har ju haft så mycket rätt tidigare menar jag. Med allt du häver ur dig.

SSK har ett väldigt intressant lag. 4 kompakta kedjor med många stora spelare. Ett hårt arbetande lag som match efter match kommer göra det svårt för motståndarna. Fysisk ishockey är jobbigt att möta, men givetvis också jobbigt att genomföra. Klarar sig SSK ifrån en massa skador blir dem..........ja jobbiga.
Det är ett jäkla tungt men ändå hungrigt lag. Jag tror inte the cats skulle haft en chans mot SSK idag. Och då kan dom säkerligen mycket bättre än vad som visades ikväll. För det var ju ingen höjdarmatch det här, om man säger så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
RocknRolf2: Och MoDo bevisade väl under fjolårssäsongen att det gäller att vara bäst, eller i vilket fall att avgöra i rätt läge trots att man inte är så mycket bättre, under slutspelet och inte under grundserien.

Jag måste säga att jag inte är så oerhört bekymrad av det jag ser. Visst, spelet flyter inte på likt Indalsälven under våren ännu. Just nu är det väl mer motströms och bakvatten som gäller. Men det är väl inte nu spelet ska sitta till 100% heller. Givetvis finns det inga garantier för att det någonsin kommer att sitta som man nu vill tro. De spelare man har i laget bodre ju kunna få det att funka, tycker man. Tålamod är givetvis ett nyckelord. Att Challe har det är jag övertygad om. Frågan är väl om publiken är lika förstående?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
RocknRolf2: Vi får höra hur det låter efter 10-15 omgångar.
Personligen tror jag han blir den förste ES tränaren som får gå.
Alt han går tillbaka till det gammla spelsystemet innan.
Tom Catterna skulle kunnat bjuda upp SSK på dans.
Väldigt intresant att tjuvlyssna på muggen, vad som sas.
Där var han totalsågad iallafall
Vi vet ju hur det gick för DIF ifjol och nu adopterar vi de spelsystem dom hade då.
Men vi får väl skylla tillsvidare på att det är för tidigt att sia om det.
Men man blir ju lite orolig när man ser dagens match, trots seger.
Kommentera

914300 · »