Andersson: Men hur länge kan Leksands formtopp hålla i sig egentligen?
Nu var Frölunda rätt så beiga mot oss, men vinner förstås ändå den matchen enkelt mycket på grund av vår uselhet och kommer dom inte upp i en högre nivå ikväll är man nog rätt chanslösa mot Leksand som verkligen lyckats toppa formen vid rätt tillfälle.
Eugen Sandberg: Drömkvalet är ju om det blir Örebro mot HV. Två skitlag mot varandra och man kan bara sitta och le i ångestmatcherna, jag hoppas Leksand klarar sig och vinner om dom hamnar i kvalet. Hoppas vi kan bistå och vinna mot Örebro ikväll.
TD: Ja Frölunda kör över Leksand tror nog ordförande i Frölunda tillhör dom 4 botten och dom vill han ha bort dom kan bantas men Leksand har ruggig form slår alla lag och varför inte Frölunda dom har lätt för dom
Kan Timrå lyckas mobilisera och ta två eller tre poäng ikväll? Som tur är har sonen match samtidigt så jag slipper sitta framför tv:n och våndas. Blir det vinst så kan jag se matchen i efterhand och njuta. Blir det förlust är det bara att hoppas på att resultaten i andra matcher är till Timrås fördel, ett negativt kval orkar inte hjärnan och hjärtat med.
JanneH: Oskar Lindberg är för övrigt den enda center i ligan som har gjort fler poäng än EP. Svårt att snacka bort dom poängen EP stått för denna säsong.