1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580375 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12

2087619 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Tom Topp: Tänkte samma sak 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Nisse på Mon or: Nä, jag kommer bara bli raderad, eftersom det nästan är ett negativt inlägg om en modoit!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Tom Topp: Vem är Ohlsson?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Tom Topp: ställ frågan i mÅdÅboken...😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Sputnik: Hur går det för Ohlsson i modo? I dom matcher jag har sett så vet jag inte ens om har varit med!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
JanneH: Spelar Anders Broström fortfarande?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Tonymontana: Haha Dahlén nämnde ju att han sagt personligen till Ohlsson vad han tyckte om att han drog till Modo. Vad han sa ville han dock inte nämna. Så ja där är nog relationen en aning frostig kanske. 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Sputnik: Det komiska i det här är att Dahlén,Zetterberg och en viss Sebastian Ohlsson var riktigt bra polare när dom börja komma upp i juniorlandslag. Hädanefter får nog bara Zetterberg och Ohlsson hänga ihop😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
JanneH: Nån liknande Tie Domi skulle han få!! Då skulle jag sova lugnt!😇😇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
NDR: Hehe, ja det är en märklig sport det här. Walli åker för en slashing också, det är väl knappt så han träffar motståndarens klubba med sin egen. Eckmyhl åker på charging för att han puttas.

Två huvudtacklingar är dock okej, varav den ena från blindside. Man är dock hela tiden ansvarig för sin klubba, så en highstick åker man på i alla lägen, däremot är man alltså inte ansvarig för sin egen kropp. Tripping är tydligen också något som hör till gårdagen.

Den här bedömningen som införts i år är ett hån mot alla som vill få ner antalet hjärnskakningar. Man är fan mer rädd om klubborna än hjärnan i svensk hockey.

Det är en märklig sport det här.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Sputnik: Det blir ingen anmälan i efterhand.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
SMÅLAND: ja nu blir jag väl påhoppad av moraltanterna är men Dalle måste få en scheriff som avskräcker motståndare från sådana där tilltag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Synct: Njet, Zetterberg är inte en sån spelare, kändes mer som en krock där två spelare hade blicken åt olika håll. Sen kan man ju tycka att all dj-vla PK-skit gått alldeles för långt. Dahlén slänger hjälmen i båset ett par minuter efter, kan ha sagt något, svårt att höra, men om inte så är det ju så förbannat uselt att inte ha bättre bollkänsla som randig, alla känslor skall tydligen bort.. Sen Eckmyhls "charging", den hade kunnat släcka en karriär :-) Herregud.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
sargad: Ja visst känner man sig sådär läskigt lugn mellanåt? En sådan målvakstyp vi hade behövt senast i SHL. Då hade förmodligen utgången sett annorlunda ut i kvalet mot Oskarshamn. Där var Svedberg rent ut sagt svag tyvärr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
sargad: En sak som får en att sova tryggt om nättera är en bra vakt. Och jag kommer slagga kungligt med dubbel-J som väktare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
JonteD: Brott och påföljd!
Som gamle håkkydomarn Dåståjävskij brukade skalda.

Härligt med ett hattrick. Många kaniner han kan plocka upp ur hatten Jonte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
JonteD: Va väl Zetterberg och han och Jonte är väl "polare" sen innan? Frostigare relation framöver kanske....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Sputnik: De lät ju skapligt iaf! Jag har ju fått en del smällar som back o de har ju satt sina spår! Hihi! Men straff måste de bli på han som blindsidade Jonte!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Sputnik: såg riktigt läskigt ut och ofattbart att det inte blev någon utvisning?!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
SMÅLAND: Nå jävla straff måste de ju bli på en sån tackling! Dom brukar ju kunna dela ut sånt i efterhand vad jag förstår. Förjävligt e de o skada någon så där!! Jag är riktigt upprörd just nu!!😈😈😈😈
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
JonteD: Lugnt på Jonte enligt han själv på ST. Säkerhetsåtgärd han gick av. 🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Hockeyoraklet: lug n Albin gör en tavla boqvist faller
Lite mer resolut bättre kan vi
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
kulltorp: Ifall Jonte inte kan spela då borde de bli ett fall för Disciplinnämnden vad jag förstår dom kan ju titta på sånt efteråt elr hur?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Ikväll skull vi haft Todd Bertuzzi eller yxhuggs Hjalle...
Man rör int Dallhen ostraffat!!
Nakken skull ryk ikväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Hahl Bundy 2.0: borde ha blivit 5-0 eller 6-0 i den här matchen. Fattar inte dom här situationerna som vid Västerås mål tex. en spelare ramlar och kapar Boqvist så att nästa västeråsare blir helt ren, i min bok är det lika mycket tripping som vilken hög klubba som helst. Helt oavsiktligt men ändå spelförstörande. Sen missar domaren 5+20 för tacklingen på Dahlén och sen får vi inte frilägesutvisningen med oss på slutet. Domaren hade en dålig dag på jobbet men en promenadseger ändå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Andersson: Det tror jag inte att han gör tyvärr
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Andersson: Du den pöjken e från Jämtland så han e segare än en gammal läderstövel!😈
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
JonteD: Önnå på högsta ikväll!!!😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
roger_sundsvall: fast det märktes att dom saknade matchvana, dom mattades mer och mer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Synct: Om nu Dahlen spelar nästa match .......
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
roger_sundsvall: Ja, det är första matchen med nya formationer, kommer att bli bra det här.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
SMÅLAND: Rödsprit e bättre=heimkokt o ruschian!😵😵😵
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
kedjan
dahlen.lundeström.boqvist
ge dom lite tid
kan bli succe' 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Hassan: Japp han kastade hjälmen i backen när han gick ut. Domare med spelförståelse? Not...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Hassan: Ok. Hoppas på att han tog det säkra före det osäkra då. Såg rätt groggy ut som sagt. Kan man ju göra av en tackling ändå om man tappar luften etc. 😬
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Sputnik: Riktigt ful tackling bakifrån i skallen, kan mycket väl handla om hjärnskakning då inte han var med på den öht, och var förmodligen helt avslappnad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Sputnik: Han fick ”bara” en tvåa
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Dä rinn lätt ikväll rabbuslingar!!!
Explorer smak gott ikväll
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Kerstin_k: En tanke. Gick Dahlén kanske mest ut för att han fick 2+10 för snack. Plus att kolla läget extra efter tacklingen. Hoppas det inte är en hjärnskakning bara. 🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Tikkare: Precis!! Bara lugn i stormen alla glada timråiter detta lag kommer att bli djävulskt roligt att titta på! Vänta o se ja bara säger det!👏👏👏👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Linkovich: Vilket tvättäkta jävla Madsen-mål. Friläge och sånt tjafs är ju överskattat, det ska vara brottningsmatch med tre motståndare för att det ska räknas.

Grymt med 3 poäng! Hoppas bara att dom inte blev dyrköpta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Rallarn: Risken är stor...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Linkovich: Nä.. vi detta var i kategorin mediokert. Men skönt med 3 poäng
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Linkovich: Hoppas hoppas verkligen att det inte är ännu en hjärnskakning
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Timrå, Timrå IK
Timrå, Timrå Ik
Vi är laget som som vinner mest.
Vi är laget som är bäst.
Vi sjunger,

Vi är Timrå IK
Vi är Timrå IK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Rallarn: ja.. ett gott tecken är att han blev arg och skrek nåt skit. Han såg något groggis ut på isen dock
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Hahl Bundy 2.0: Nu ska vi straffas för att Dahlen protesterade.
Men det löser sig nog om vi fortsätter att hålla i pucken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Spock: Myrenberg har räddat Västerås från fler Timråmål. Tycker Timrå spelat lite lojt och svajigt. Stundtals har dom blixtrat till och då har det blivit farligt. En medioker Måndagsmatch i början av serien. Finns mer att hämta.!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
Ingen utvisning när Lööke trampar runt i friläge 😂😂😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerås IK 2020-10-12
josha840: Han är ju tacklingsbar, men inte finns det någon regel som tillåter glidtackling? :-D
Låst ämne

2087619 · »