1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581168 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15

« · 2128082 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Sedan förstår jag inte vad som är tänkt att ske OM Olofsson "kommer igång"? Ska vi splittra på den tidigare förstakedjan då för alltid och fortsätta spela Dahlén, Olofsson, Hartmann? Eller ska Olofsson flyttas ned i en annan kedja när han kommit igång? Vad sänder det för signaler?

Nej tycker det här experimentet är extremt kontraproduktivt om man ser till möjliga positiva utfall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Tom Topp: Faran i hela kråksången är att det i mångt och mycket ser ganska exakt likadant ut som sist det begav sig. Då kunde man förlåta honom för att han var valpig.

Men nu; med ett avancemang och x-antal shl-matcher kräver man mer av honom. Valpigheten borde ha blivit bortslipad vid det här laget. Men å andra sidan är det ju inte för inte han lämnade SAIK...

Han har enormt mycket hockey i sig och man väntar ju bara på att han ska kunna kombinera sin sköna, hala, tekniska spelstil med hårt och rakt spel. Att han ska blomma ut som hockeyallsvenskans motsvarighet till McDavid. Men än så länge tror han bara att han är McDavid.

Jag gillar honom lika mycket som jag blir gråhårig på honom. Men man vill ju så jävla gärna att det ska lossna för pojken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Sputnik: Väldigt konstig kommentar faktiskt. Timrå gör mer mål än Ssk, släpper in färre, vinner mer osv. Känns som att Ssk har mer att stoppa..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Tom Topp: Jag tror som Olle att Olofsson inte brinner för att spela ishockey. Tycker han ens att det är speciellt kul?

Och om han vill spela ishockey, så kommer det knappast förbättra hans självförtroende nu när han fortfarande inte producerar trots Dahlén vid sin sida. Freddan lägger ett jävla ansvar på honom som förstecenter, en roll jag dessutom aldrig tror att han kommer vara tillräckligt bra för.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Olle: så är det, Dahlén gör sina medspelare bättre. Och det är väl det dom hoppas på i Olofssons fall. Jag är optimist, jag tror han saknar lite självförtroende och överarbetar saker. Det är i slutspelet han ska vara som bäst. Hoppas jag har rätt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Tom Topp: Alla spelare som får spela med Dahlén blir oundvikligen bättre eftersom han gör dom bättre. Men jag tycker att det är långt ifrån tillräckligt när det gäller Olofssons bedrövliga kroppsspråk på isen. Han kliver aldrig in rejält i en situation och jobbar aldrig hem rejält när han har tabbat sig. Sista droppen för mig var förra matchen där han på egen hand sölade ut två puckar över blå i samma PP. Jag tror inte den killen brinner för att spela hockey som man borde göra för att bli bättre.

Sen grundar sig nog min bitterhet lite i att vi ändå gav honom chansen igen (även om han säkert var billig) även fast han lämnade klubben på ett dåligt sätt och nu när han är tillbaka så åker han bara och hänger med huvudet. Angående att alla blir bättre av att spela med Dahlén: Kolla Lööke. Tidigare på säsongen skrek kommentatorerna hans namn hela tiden, han fick prickskjuta slagskott i krysset på krosspassningar av Dahlén. Var är han nu? Visst gör han fortfarande poäng men det är inte samma giftighet i hans avslut nu när han inte får puckarna i slottet helt ren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Mattson: Har du kollat in topp 5 i poängligan? Vem vare som skulle stoppa vem? 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Mattson: Herregud, du snackar som att Södertälje är de de största favoriterna i mannaminne. Om vi har tur så kanske vi kan lyckas vinna, typ? Ta en titt på tabellen och ta i akt att vi just nu spelar på halvfart i princip. Södertälje hade kanske kunnat knipa någon match men inte mer. Om vi behöver stänga ned deras förstakedja så kommer dom behöva stänga ned alla våra fyra kedjor för att ha en chans.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Kerstin_k: Om Olofsson inte kommer igång då? (Som alla andra år). Vart ska man placera honom då? Kommer Fredrik sätta honom i fjärde då eller? Dilemma.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Mattson: Mja. Nu ligger vi ju ändå 16p före. Precis samma avstånd mellan er (13) och SAIK (7)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
jå1: Klart ni kan vinna. Men då måste ni klara att stänga ner deras förstafemma. Blir spännande på söndag. ”Moralisk final”.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Olle: Tror att han stavas O L O F S S O N
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Olle: tror att man vill ha ut mer av både Olofsson och Lodin. Tycker faktiskt att Olofsson börjar hitta rätt, däremot Lodin ser lite vilsen ut på plan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
sargad: Hehe man är ju knappt nervös inför matcherna nuförtiden. Kan ju förstå att det är tufft för grabbarna att tagga till i varje match med detta försprång och kommande slutspelsupplägg..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
sargad: ne det här är fan lite unikt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Hahl Bundy 2.0: Upprop till samtliga: Nyp er i armen. För det här kommer vi (åtminstone inte jag) uppleva igen i vår livstid. Serieledare med åtta poäng och FEM matcher mindre lirade.
O V E R K L I G T ! Njut!
Somna bokstavligen med tabellen på näthinnan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Kerstin_k: En grej jag undrar lite dom senaste 3-4 matcherna. Exakt VEM är det man försöker få igång genom att splittra förstakedjan? Dahlén har tappat, Lööke har tappat. Lundin gjorde en bra match ikväll men tycker han har kommit bort lite också sen dom började snurra i kedjorna. Alla tre var på topp 5-listan i poängligan innan man började ändra, vem är det man vill ha ut mer av genom att ändra?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Det finns en del Modo supportrar som jag har äckligt svårt för att ens försöka lista ut vaffan som gått fel med...

Men nu...

Just där vi är nu så låter jag dom vara...

Dom ligger ner rejält nu...

Att sparka på dem känns inte ens nästan som en sport utan mer som ursinnigt våld likt sånt man ser på taskig övervakningsfilm som släppts efter en förorts misshandel typ där en uteliggare fått smisk för det e kul...

Fy fan...

Minns ni känslan när Timrå IK förlorade allt...

Det var lixom omöjligt att vinna en match....

Det var tortyr! Usch...

Menmen! Snart match igen...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Sputnik: Ärligt; jag var lite orolig att Lundins succé ifjol helt var avhängd firma Lööke & Dahlén. Men han är jävligt bra. Ruggigt smart spelare och tung. Gillart skarpt!

Kanske inte en match som går till världshistorien som den bästa. Men man gör det som krävs. Tight försvar och bra målvaktsspel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Mattson: eller äh, om jag ska ge ett seriöst svar så möter jag hellre SSK som vi har dominerat i år. Det är klart att dom är ett lag för topp 6 men dom spelar mycket mer nord-syd-hockey än vad löven gör och det passar oss väldigt mycket bättre (i min mening). Löven må vara i en svacka och vi sitter här och gör oss lustiga över dom men vi är svajiga gällande effektiviteten och när löven spelar på sin topp så är dom riktigt bra defensivt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Mattson: Timrå har mött Ssk 2 ggr i år, vinst båda gångerna och en målskillnad på 10-2. Vad får dig tro att Timrå inte kan vinna?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Sputnik: HA:s bästa målvakt mot HA:s absolut bästa målvakt.
Vi vann.... för vi har den absolut bästa målvakten!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Mattson: ja vem vet? Jag kan inte relatera till er ångest just nu. Prova modoboken 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Olle: Då ses vi i allsvenskan nästa år. Kan bli kul!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Förklarade reglerna, har pucken lämnat bladet innan målet flyttas så är det mål. Flyttar man målburen frivilligt med mindre än 2min kvar så är det stfaff.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
mikenomad: jag med, jag lägger tre månadslöner och två årslöner och sen tror jag på LHC, Oskarshamn, HV71 och Leksand. Egentligen alla utom Brynäs tror jag på när jag tänker efter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
mikenomad: EXTRA EXTRA! Walsson har ställt upp på en intervju igen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Olle: Tror på SSK och LHC.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Olle: Lägger en månadslön på LHC
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Mattson: hinner hända mycket till 52a omgången. Se på Löven...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Mattson: Fixar ni LHC i bäst av 7?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
TimraStockholm: Har sett båda lagen en hel del. Lägger en tusing på kringelgänget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Tom Topp: det lutar mer och mer åt att vilja möta löven i slutspel...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Nisse på Mon or: Rättvisa till slut. Skitkassa överhypade hybrisbygget tappar 3-0 till 3-4. Det är kvällens behållning, våra 3 poäng är bara programenliga. På riktigt lider jag med Modo. Vi har vår 18 år långa Golgatavandring på 80 och 90-talet där jag formades som hockeysupporter. Hockey är i grunden lidande, lidelse. Modoiter börjar närma sig den avgrunden vi upplevde då
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Mattson: Löven och SSK med 54 poäng och bara en match som skiljer dem. 🚀🤣🤪 16 poäng före. Skål. 😃👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Timrågogogo: Löven verkar ff vara nertränade!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Nisse på Mon or: hur får Timrå domarna att uppmärksamma lövens flyttande av målburar vid dubbelmötet senare?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Rallarn: SSK! Rättvist.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Nisse på Mon or: Fusklaget från Umeå lyckas råna Södertälje på 1 poäng. Klättrar på listan över "ej upskattade" lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Nisse på Mon or: hade ändå varit vansinnig om jag spelat i Tälje, vilken skandal att dom inte får 3 poäng i den här matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Nisse på Mon or: Fixar ni SSK i bäst av 7?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Nisse på Mon or: Såja! SSK!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Nisse på Mon or: 4 domare på plan ser inte att Mantler flyttar buren 3 ggr under match...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
TimraStockholm: Lite av ett kryphål för målvakterna. Otroligt märkligt hur man kan diskutera annat än mål.

Som i fotbolls-vm för många år sedan, utespelaren rädda med handen i sista sekunden, annars hade den gått in, domaren dömer straff, missar, blir sedan utslagen på straffar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
TimraStockholm: det lustiga är ju att mantler inte bara flyttar målburen en gång utan han gör det ju i PP:et ett par minuter tidigare också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Nisse på Mon or: antingen borde det vara mål eller så inte, inte straff.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
DalleRalle: Alla dagar i veckan borde det tilldömts mål. Målvakten flyttar buren själv och pucken går klart in i mål.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Olle: Får man ens döma straff på detta? Sjukt udda domslut!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
KniveN: förut kunde man ju absolut döma mål i det läget. Domaren hade inte blåst och pucken hade gått in ändå. Fattar ingenting, ska ju vara solklart mål.
Låst ämne

« · 2128082 · »