1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578017 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15

« · 2127281 Till forumet


Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Spännande match imorgon! Första mötet med VVIK och kanske det allra mest rafflande: seriens bästa målvakt mot seriens bästa målvakt. Om nu Marmenlind ens står imorgon, han vilade mot Löven.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Knylan: Definitivt spännande om Marmenlind ska stå för bägge lagen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
fantasilos: Haha, det var en lite subtil hint till diskussionen som pågått här på forat ett tag. Seriens mest vinstrika målvakt mot den med bäst statistik.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Knylan: Ah, den hinten var för subtil för mig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Enligt artikel i dagens ST "Västerviks främsta poänggörare är Victor Öhman på 20 (11+9) poäng." Endera har de en enorm spridning på poänggörandet eller så gör de väldans få poäng men laget ligger ju ändå 6a i tabellen så ska vi gissa på en målsnål tillställning ikväll? Säg 1-2 till VVIK endera i full tid eller OT/straffar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
JanneH: Har fått för mig att V Öhman gör extra mycket poäng mot Modo. Undrar hur många som kommit mot dom?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
JanneH: Jag har inte sett mycket av Västervik i år men ser man till siffrorna så verkar de (precis som du antyder) leva på att ta poäng i målsnåla tillställningar, de har också överlägset flest antal kryss. De har sämst effektivitet i hela ligan, men den statistiskt sett bästa målvakten.

Över tid kan det nog bara gå åt två olika håll det där, endera förbättrar de målskyttet och då kommer de börja vinna mer eller så går målvakt-/försvarsspelet ner sig och då är risken stor att det blir svårt att ta sig ur det hela. Senast mot Löven så tog Västervik 75(!!) skottförsök mot Lövens 43. Det kan bara vara vi som ens varit uppe och snuddat på 75 i år, möjligen Löven i någon av deras tajtare matcher då de jagat frenetiskt. Trots Västerviks massiva tryck slutade matchen 1-2 till Löven.

Jag har respekt för VÄS (som Swehockey kallar dem, ej att förväxla med VIK och VäIK) och det kan bli riktigt tajt detta om de får göra första målet/målen. De verkar sannerligen veta vad de sysslar med i egen zon och Karlin är definitivt ingen dumskalle. En liknande match som mot Hästen hemma är nog det jag ser framför mig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Knylan: Mot Västervik behöver vi vara påslagna från start och hellre jobba 100% i period 1 och kanske period 2. Inte som brukligt med Timrå att vi blir bättre ju längre matchen lider. Kan vi kliva av första perioden med ledning så tror jag vi tar det här. Får dom spela på ledning har vi problem.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Olle: Västervik är en riktigt svår match. Dom har dock dominerat mot AIK, Modo o Löven men torskat ändå. Rättvist? Absolut inte men dom har svårt att få dit pucken.
Tror på en riktigt målsnål match som går till förlängning... Vi snackar ju om att den bästa målvakten möter den absolut bästa målvakten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Är ni med?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Nisse på Mon or: Intressant match ikväll, Kenttä fick en fråga om vilka/vilket lag som är svårast att möta taktiskt då svarade han Timrå och Västervik. Intressant match idag :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Nisse på Mon or: Jajamensan, fattas bara!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Nisse på Mon or: Klart som korvspad Nissus!
För egen del smiskar jag till med 6 stödisar idag, som en hyllning till Chrippe Söderström som gjorde både 6 mål och 6 ass säsongen 00/01
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
JoseGonzales: Timrå har en liten knepig relation till Västervik sen innan. Eller snarare Västervik Borta i plivit hallen vill säga som nästan varit en mardrömsarena för Timrå. Var inte förens förra säsongen vi slog dom för första gången i deras arena. Hemma har vi lyckats slå dem med siffror som 6-2 och 7-2 bland annat. Sen har det varit målsnåla jämna bataljer i NHC också men oftast vinmer vi ett par mål. Dock ny säsong med nya förutsättnibgar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Sputnik: Jag är ju en extremt dålig tippare. Men 4-2 till Västervik känns rimligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Värst vad folk sänker förväntningarna för att slippa bli besvikna vid förlust. Klart vi vinner idag, 6-1.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Heisenberg: Friskt vågat! Själv bävar jag lite inför faktumet att Västervik är det lag som släppt in näst minst antal mål i ligan, efter oss. Färre än Löven t.o.m. Men då har de å andra sidan GJORT näst minst antal mål framåt också. Anmärkningsvärd ekvation, minst sagt. Allt annat än en målsnål historia skulle överraska, likväl som att OM något lag ska få Västerviks målskillnad att kuka ur så är det nog just Timrå IK anno 2020/2021.

Om någon (t.ex. jag själv, som precis upptäckte det) inte noterat det så är det alltså matchstart 18.00 som gäller idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
kulltorp: Wennerholm har redan en artikel redo om så skulle hända.
”Småländska doldisen knackar redan på dörren till finrummet”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Lerebäck tillbaka ikväll. Var inte han avstängd en match till? Eller räknade dom med andra matchen mot Modo som en av dom eftersom han väntade på sin dom då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Knylan: Ja, samtidigt tycker jag det är dags för Timrå att få islossning igen, det får gärna stå 4-0 efter första perioden minst. Varit på tok för många jämna matcher på senaste tiden :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Heisenberg: Det är ju den berömda anti-jinx filosofin!

Sägs ha tagit över Medelpad i samma skeende som Livets ord blev stort i Uppland.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Heisenberg: 4-0 är de största siffrorna som VÄS förlorat med den här säsongen. Låt oss bräcka det! Dahlén gör fem poäng ikväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Spock: haha ja, men precis. Vi får tacka fansen som anti-jinxat oss till en bekväm förstaplats då :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Vi VINN ikväll sa Lönnå på Systeme 🙏🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
SMÅLAND: Ja , vad kan då gå fel ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
För övrigt ... Olofsson igen i första kedjan . Bortsett från suddenmålet nyss så har de inte hänt mycke
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Andersson: det händer ingenting med Olofsson. Till och med ett 4 meters pass i sidled lyckas han inte få på bladet till medspelare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Andersson: Har Freddan bestämt sig att någon är en SHL spelare så kommer han vara det för evigt i hans värld.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Fyra mål hade jag hoppats på minst.. Blev det ens fyra skott?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Heisenberg: bättre effektivitet i BIK-matchen. Sebastian Fucked har precis gjort 2-0 där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Olle: Men sätt ihop första femman nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
1-0 🔥🔥🔥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
roger_sundsvall: domarna har helt släppt nivån när det gäller hakningar. I början av serien tog dom ju en obligatorisk utvisning om klubban var uppe under armen eller på handskarna, nu ligger ju Västervik och tolkar bakom timråspelarna utan att domarna tar utvisning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Olle: Dom har steppat upp nå jävulskt i andra iaf. ett lag på planen.

Så, nu har vi skrivit något positivt om denna match också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Olle: Ja nya direktiv verkar bara gälla på försäsongen typ. Det var dock alldeles för petigt då så jag är glad att de har höjt ribban lite. Men extremt oklart när de är olika nivåer olika tider på säsongen..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Gnaget e laget!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Heisenberg: håller väl med dig i sak men tycker det blir orättvist i en sån här match när vi parkerar i anfallszon. Västervik är riktigt dåliga på deras offensiva halva av isen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Förstalinan är en katastrof defensivt sen Olofsson hamnade där. Han kan verkligen inte få vara kvar i den.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Olle: Ja det är ett jäkla lotteri. Idag är hakningar okej..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Min första kommentar... Domarna suger!
Jag blir förbannad!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Hahl Bundy 2.0: hoppas det gick bra med Svensson, jävla psykopattackling han åker på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Olle: Så sjukt jäkla onödig.. Dock bara 2+10 i statistiken?
Edit: Korrigerat 5.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Olle: Han måste ju nästan hoppa för att nå upp till huvudet på Skägget, så den var ganska skolkar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Woody: Fem minuters PP. Borde bli mål? 😏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
MÅÅååååLllll???
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Woody: HELT värdelöst PP. När vi får 5 min PP är det ju för fan bättre att Freddan tar en timeout och vilar spelarna och låta första formationen spela dubbla byten istället.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Olle: Helt värdelöst, när släpper svackan!?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
TimraStockholm: Världens sämsta PP.
Provocerande uselt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Olle: Hardegård saknas i PP
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Blommjävel!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Västerviks IK 2021-01-15
Man tappar allt som heter beslutsamhet så fort det blir powerplay. Otroligt dåligt!
Låst ämne

« · 2127281