1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601767 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2022-11-03

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-11-03
Synct: För mig är det ok att laborera lite vågat inför imorgon, så länge Hartmann och Lundin är långt ner i hierarkin. Misstolka mig rätt, gillar grabbarna men de uträttar på riktigt nada just nu och någonstans måste man ner och gnugga när vi har så hög konkurrens om FW-platser. Släng in Bojjan som nätade senast mot Malmö.

Sedan kan man försöka mixtra lite med topp 3 utifrån att de 2 tidigare nämna herrar inte ingår där, samt dagsform på resterande. Kanske mer under matchens gång förresten, om vi har grus i maskineriet.

Synct: Du menar amerikanen? =P

Rico01: Såklart.

Synct: Men jag tänker att Jonte behöver nån som kan kämpa i sarghörnen och Halloran är väl inte den rätta isåfall?
Tror även att Wedda kan vara en riktig sniper med JD:s "smörpassningar"!

Rico01: Nordamerikanen så är man garderad!🙂

Bössa68:

Nej, är väl typ 700 ml som gäller nu. Har, tror jag, ca fyra år ner till Småland och har inget minne av några helrör. Visste inte ens om att det innebar en liter.

Riktigt snygga Timrå-t-shirts man hämtade ut efter jobb idag. Alldeles perfa med M-size. Blir snyggt att äntra Malmö Arena med en av dem imorgon. Känner mig dock lite nervös för backlash. Lär ju knappast bli bättre än senast. Men bara det landar i en trepoängare är jag grymt nöjd.

Malmö Arena hittar man till även efter ett helrör…

Meduza: En sak som blir uppenbar många gånger, men är enkel att peka på i gårdagens match, är hur DLP tänker hockey på samma vis, framförallt 54 & 14. Dahléns friläge kommer sig ur en perfekt "blindpassning" från EP14, den magin vill garanterat Ante ha så mycket som möjligt av.

Därför är det enda bytet jag kan tänka mig där att köra den kedjan från period 2 och framåt, I alla fall när Timrå möter sargkletarlag. Kedjan är för bra för att undvara en hel match.

Mot Växjö och liknande som vill få igång spelet snabbt kan DLP hellre spela hela matchen, då det inte finns samma behov av "sarggrävlingar".

Meduza: Antar att du tänker i PP nu. Jonte har ju grymma passningar men han kommer ju inte ha någon med rättvänd klubba att spela till med den uppställningen om tanken är att han ska stå på högersidan, det skulle vara om han står på vänstersidan.
Skulle helst se att man särar på 54 och 14 i PP så att båda kan stå på högersidan. Ge Jonte två högerskyttar, så får Hanzl får lägga passningar till EP från vänstersidan i en av uppställningarna. Vi har ju material för att bygga två bra PP uppställningar, det kan ju vara bra dom matcherna en uppställning inte klickar riktigt.

DJ Hemp: Kul! Ses på bortastå imorgon! Hopas vi blir ett gäng och att alla har välsmorda strupar :)

angeroath:

Roligt att höra. Hade precis tänkt kolla om fler härinne har för avsikt att närvara imorgon. Avsikten är givetvis att dyka upp på bortastå. Om laget bara är hälften så bra som senast kan vi nog hjälpas åt att svara upp mot ”grötisarna”. :)

Tror ni Timrå släpper fler sittplatser till Skellefteå matchen eller allt slutsålt? Långsidan redan fullsatt. Tänkte boka 4 biljetter.

Apropå ”grötisar”. Efter mer än åtta år i Skåne har jag ännu svårt att uppfatta vad fan många säger härnere. Måste säga ”Va!?” typ 3-4 gånger till svärföräldrar och kollegor. De tror säkert att man är hörselskadad, men varför inte anstränga sig lite och försöka tala en aning rikssvenska istället? Kan väl inte vara alldeles omöjligt. Ibland tänker jag att de gör sitt bästa för att man inte ska förstå. Lost in translation…

DJ Hemp: Min vän, det handlar om lyhördhet. Skånska är egentligen en öst-dansk dialekt, som har försvenskats under århundradena. Jag har numera inga problem att förstå, förstår vanlig danska också iof. Men min familj från Sundsvall fixar det inte. Riks-svenska är töntigt, ännu mer om man bor söderut. Gilla läget och njut av alla fantastiska dialekter vårt avlånga land har…

Mappe: Nue ljuuger due! Inte ens skåningarna gillar vad som pratas i Trelleborg eller Trellehulla som tydligen bara folk från mindre Skånebyar säger för att retas med Trelleborgare.

Mappe:

Min vän, jag känner till historien också. Men fattar man inte så är det som det är. Ännu värre med danska. Känner inte att det är min skyldighet som uppsvensk att fatta all jävla skit härnere. Alla har uppfattningen att jag är någon slags 08:a, men de begriper åtminstone vad jag säger. Riks-svenska är INTE töntigt, snarare gångbart. Slött av vissa som liksom bara slöddrar fram orden. Blir så besviken och särskilt på folk som kommer från universitetsstaden Lund, där jag jobbar. Fy fan…

{9829}: Finns ju massor med tomma stolar kvar.

Mappe: jag tycker nog också att dialekter är charmigt, huvudsaken man kan göra sig förstådd.
Själv har jag bott i Stockholm sedan -98 och det första jag får höra när jag träffar nån 08 jag inte mött tidigare är "du är från Norrland va?". 😖🙄

« · 2403453