1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580901 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18

2475423 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zäta75: Tunga avbräck i FBK också, bl.a Lennström
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zäta75: om vi vinner mot FBK så kommer vi även att gå om endera OINK eller Fuskland, då dessa lag möts imorgon. Och OM vi tar 3p och OINK vinner i OT/staffar så är vi helt plötsligt 5a istället för 8a.

Jag gissar att det blir plattmatch med hängläpp å motorsåg som följd
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zäta75: Ja Hartmann har blivit bättre men är likt %¤W#% kvar och fast i kedja 3 . Hoppas han kan spela i slutet av veckan istället
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Villervalla: Tråkigt att Hartmann inte kan spela imorgon. Han blir bara bättre och bättre. Bra att Lander är med igen. Hoppas han orkar hela matchen nu.

När Värmhed spelar vinner vi. Det är sen gammalt.

Ser fram emot morgondagens match och chansen att gå om FBK i tabellen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Synct: Wedin hade otur i senaste skadan. Hoppas han slipper fler stora skador framöver. Då blir han en stor tillgång. Vilka mål han gjorde i höstas när han bara drar dit den snabbt långt utifrån. Skridskoåkningen blev bättre och bättre
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Pacta sunt servanda...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Blir lite ett sluttande plan om en förening ska börja omförhandla kontrakt skrivna på lång tid.
Se på Frölunda och Johan Sundström. Frölunda kommer ingen vart, när J.S. motsätter sig Frölundas förslag med all rätt. Wedin och Timrå har skrivit långt kontrakt. Wedin kan knappast rå för att han blivit skadad. Timrå skulle i så fall tänkt till en extra gång innan msn skrev kontrakt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Tikarn97: Hur menar du att kontrakt går att omförhandla? Och jag menar, varför ska Wedin vilja göra det? Det är inte direkt så att Lyytinen och Rindell kan gå till Kapanen heller och säga att vi vill ha högre lön nästa säsong trots att vi skrivit ett avtal med lägre lön.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Hassan:...på sex år och garanterad hög lön.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Tikarn97: Jag säger inte att Wedin förtjänar 250k+ i månaden med 0.2p~ i snitt per match och skadad 70% av tiden, jag menar att det inte bara är att gå in och sänka lönen efter prestation, så lätt är det inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
kulltorp: Han får gärna motbevisa mig, alla tycker olika så är det bara, skulle inte vara roligt om alla tyckte lika heller. 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Tikarn97: Wedin är en powerforward med ett bra skott när han är som bäst.

Nej, det är inte rimligt när han är skadad hela tiden. Klart det suger att en spelare med så pass hög lön är skadedrabbad. Men skador är en del av sporten, det är surt. Det betyder inte att han och hans agent kommer gå med på att sänka lönen efter prestation. Han har några år kvar på kontraktet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
kulltorp: Å Engsund till oskars nästa år…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Tikarn97: Wedda har väl inte fått ngn chans att visa sig värdig lönen ännu kan jag tycka. Skadad, sen kom han tillbaka och blev bättre och bättre. Sen skadad igen.
Tycker det är onödigt att spekulera i vad spelarna är värda. De har förhandlar fram sina kontrakt och fått lön utifrån vad de är värda.
Vi har nog alla upplevt att vi har arbetskamrater som har bättre lön än de förtjänar som ett exempel. men det är ingen jämförelse med Wedda. En frisk Wedin är en toppspelare i SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Synct: Var inte så jag resonerade, jag menar att han sitter på alldeles för hög lön för det han presterar, han är inte längre top 6-mässig, Nubben skrev ju ett otroligt dyrt kontrakt med han, tror aldrig Kimmo skulle göra det, kontrakt går att omförhandla, går även att bryta men det lär bli en dyr historia, det är inte rimligt med +250k i månaden för Wedda, tycker du själv det?

Kan också argumentera att EP inte heller borde lyfta den lönen men han besitter ju mer offensiva kvalitéer än Wedda, man ska också komma ihåg att Wedda var en PWF för några säsonger sedan som sedan fick ett stort kliv säsongen 18/19 tror inte han kommer komma upp i samma kapacitet som förut tyvärr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Tikarn97: Försäkringen kommer ta över stor del av Wedins lön när han är skadad. Sen har dom skrivit på ett kontrakt. Skulle du själv acceptera att du fick en lönesänkning när du kommer tillbaka till jobbet i skogen efter att ha brutit ett ben på arbetsplatsen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
kulltorp: JJ, Walli och Lander är de kontrakten som smakar betydligt mer än de kostar.

Stenqvist med samma lön som Didde och Erixon kan ju diskuteras och nog kommer väl Bernhardt att vara billigare än så?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
kulltorp: Walli förtjänar en löneökning, inget snack om det.

Wedda borde vara aktuell för samtal om lönesänkning med Kapanen pga sin skadehistorik, iallafall enligt mig personligen. Skulle strävat efter att försöka sänka lönen för Wedda om jag vore Kimmo.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
kulltorp: Inför Färjestad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Dr.Krykov: Jag kan gissa att många klubbar som kan scouta, borde se den enorma potential som Walli besitter.
Jag har sagt det länge, jag ser en Mats Sundin light i pojken.
Får han bara ihop alla delar så blir han enormt svårstoppad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
JanneH:

Månadslön i svenska kronor brutto
250 000 kronor i månaden eller mer

Jonathan Dahlén, forward

Emil Pettersson, forward

Anton Wedin, forward

200 000 - 250 000 kronor i månaden

?

150 000 - 200 000 kronor i månaden

Anton Lander, forward

120 000 - 150 000 kronor i månaden

Tim Erixon, back

Jakob Stenqvist, back

Didrik Strömberg, back

Robin Alvarez, forward

Sebastian Hartmann, forward

80 000 - 120 000 kronor i månaden

Jacob Johansson, målvakt

Erik Andersson, forward

Jacob Blomqvist, forward

Albin Lundin, forward

50 000 - 80 000 kronor i månaden

David Rautio, målvakt

Per Svensson, back

Erik Wall Walterholm, forward

30 000 - 50 000 kronor i månaden

Jeremy Boyce, forward

30 000 kronor i månaden eller mindre

Noel Edfeldt, back

Oliver Johansson, forward
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
parssinen27: han hänvisar till nån lista i Expressen. Jag skulle uppskatta om nån har en länk till den listan.

Edit: tack Sputnik
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Sputnik: har du hela listan på lönerna i Timrå?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Pyrret: Skulle bli mycket förvånad men vad vet man egentligen =)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Dr.Krykov: Vetinte sanningshalten i det men hört att Nubben ligger på rätt friskt där..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
kulltorp: Lööke är kanske inte mogen just nu, men låt han mogna på i Liiga nått år till. Sen tror jag absolut att han kan vara rätt för Timrå framöver. Rätt säker att han kommer spela SHL om nått år, med eller utan Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Har gapat om det länge nu men Kapanen måste genast förlänga med Walli.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Rödluvan: Måste vara ett skämt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
söder över: Håller med. Åsikter och kritik måste få utrymme oavsett om man håller med eller inte. Och eftersom det är hockey i allmänhet och Timrå IK i synnerhet vi diskuterar här så hamnar ju personer och deras prestationer i fokus. De synas och bedöms efter prestationer. En dålig prestation=en del tycker nån är värdelös, andra finner förmildrande åsikter. Så länge man skiljer på sak och person, på prestation och människa, så är allas åsikt ok. Har otroligt svårt när vissa ska in och styra och ställa där, tala om och ställa skåp för vad man får och inte får tycka
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
kulltorp: Helt klart. Det är bara en dröm. Vilket spel dom hade tillsammans alltså!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
söder över: Vad vill du ha sagt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
DenRöda: Den tiden är förbi. Varken Lundin eller Lööke är ngt för Timrå IK om vi ska ta steg uppåt.
Det hoppas jag att de flesta förstår.
Sen kan man ju få vara nostalgisk om man vill.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
DenRöda: i HA ja. som det är just nu så har jag svårt att se att Lundin tar plats i nåt shl lag på 4 kedjor.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Rödluvan: lite sanning kan det vara. Jag tänker på hur jäkla nöjd Kapanen var efter att HV hade tagit över Laleggia!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
DenRöda: Sen drömmer man lite om Dahlén, Lundin och Lööke i en återförening. HA's bästa kedja någonsin.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zoogin62: Bara en ren önskan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Höken säger i Sanny & Svensson att en tipsare påstått att Nubben lagt 4 mille på bordet för att få Soumela resten av säsongen. Måste vara en tipsare som rökt på
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
DenRöda: Är Ylönen och Laaksonen klar eller är det ett önskescenario?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
snushane: Alltid lika trevligt negativ!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
DenRöda: Wedin kan du räkna bort efter 1 månads spel. Då är han skadad igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Dahlén - Hanzl - Ylönen/Lodin
Hållander - Pettersson - Hartmann
Wedin - Lander - Mieho
Värmhed/Johansson - Andersson - Walli
Boyce, Pääjärvi

Erixon - Rindell
Bernhardt - Laaksonen
Strömberg - Lyytinen
Svensson
Edfeldt
Forsmark

3 producerande kedjor. 1 Smash'n'Grab-kedja.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
snushane: Det var många som grinade när han lämnade och ifrågasatte Kapanens kompetens.
Om vi få Bernie, så vill jag gärna ge honom en chans innan jag tar ställning.
Han är ju dessutom bara 25 och utvecklingsbar. Dessutom har han de egenskaper Modano vill ha 1,93 och 95 kg!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
UbbeNils: En ny Lalaggeia med andra ord. Behöver vi en sån i Timrå?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Elliot12: Inget ont om Bernhardt,
men har sett ganska många matcher med Modo, och det jag har sett så är han hyfsad i anfallszon men defensivt finns det mycket att önska.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Marodören: Från NSD: ” Både David Bernhardt och Fredrik Forsberg har kopplats samman med Luleå Hockey. Men ingen av dem kommer att spela för dem nästa säsong. Det stämmer, enligt mina källor, att de har erbjudits dem. Klubben tackade dock nej i ett tidigt skede. Anledningen ska ha varit att de inte bedöms vara tillräckligt bra defensivt.”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Sputnik: Men med Tanke på att Stenqvist lyfter mellan 120-150k enligt Expressens lista, så borde Bernhardt kunna vara en bra ersättare med högre uppsida!
Är det tänkt som ersättare där så borde det vara en slant billigare och givetvis en bang for the buck om Bernhardt visar sig kunna blomma ut även på SHL nivå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Marodören: Frölunda kan jag ha blandat ihop, men de har dragit sig ur förra säsongen och han blev kvar i Modo.
Dock så kom det ut i Lokalmedia, tror det är tidningen NSD
som skrev att Luleå drog sig ur budgivning på grund utav Bernhardts defensiva spel nu inför nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
För min del är Bernhard varmt välkommen! Alla spelare som tar på sig Timråtröjan och kämpar för laget är välkomna! Kom hit och fräls oss!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
DenRöda:

"Dock 2,30h med bil till Gävle om man har lite klumpfot."

2h 26 min från NHC till MERP de la Herp enligt Google Maps. Vet inte om den tar med hur jag brukar köra i uträkningen, men jag tror att det är baserat på lagstadgad hastighet. Så 2,30 är ju en oerhört mild klumpfot!

All förlorad tid inhämtas ju annars mellan Hudiksvall och Söderhamn, i övrigt är det ju ett evigt 2 + 1:ande.
Låst ämne

2475423 · »