1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598812 inlägg · 6213 ämnen
2890751 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
JanneH:

Jag har alltid sagt att han inte kommer spela i Brynäs igen tidigare. Men under sommaren har det kommit så många rykten som verkar stämma att ordspråket ”ingen rök utan eld” passar in bra:

Sportbladet eller sportexpressen har skrivit att kontraktet är klart och att han kommer spela sparsamt under hösten för att efter jul vara med varje match

Bäckström har själv betalat för att hålla B-hallen igång under sommaren för att kunna träna

Hans skadeproblem ska vara borta och kan tränar för fullt

Sen är jag nöjd om han spelar 30 matcher nästa säsong. Så länge han är skadefri i slutspelet.

Ett powerplay med Djoos, Silfverberg, Lindblom, Bäckström och Bellows hade varit kul att se.

Berge: hur trovärdigt är Bäckström ryktet? Vore kul om han kunde förgylla ligan (jag har träffat honom - mkt trevlig kille!) men de skadeproblemen han brottas med känns väl inte så realistiskt att han skulle klara med en hel SHL säsong. Oddsen att Didde gör en skadefri säsong är ju fan lägre

Hypocrisy:

Svrcek kommer antagligen inte spela i Brynäs nästa säsong (tyvärr då han var den junioren som imponerade mest förra säsongen)

Sen glömde jag bort Bellows. Så 7 stycken (8 om Svrcek mot all förmodan blir kvar)

Hypocrisy: Själv betraktar jag alla som inte har gått på Brynäs hockeygym som importer.

Hypocrisy: Det stämmer säkert. Tänkte nog på tidigare guld med bl a Holloway

Berge: Enligt Eliteprospects har ni 8 st i truppen iaf. Dålig koll skulle jag väl inte säga att jag har, men ja det är lite kul att retas med er då ni brusar upp så fruktansvärt :).

Zappaholic: Senaste guldet hade dom 2 st. Enda spets skulle väl kunna sägas vara Sikura som då hade en halvpoäng per match. Känns inte som att dom stog och föll med honom.

Hypocrisy:

Har man en kärna med spelare som Bertilsson,Kinnvall, Djoos, Larsson, Silfverberg, Lindblom, Rödin, Ölund, Bäckström (om han är klar) och Greg Scott så kan vi nog vila tryggt i att det inte kommer accepteras att spelare kommer in och inte spelar för laget.

Sen är det också lite ironiskt hur du kan kall Brynäs en främlingslegion. Antingen har du dålig koll på hockey eller så försöker du vara rolig.

Men Brynäs har alltså just nu 6 importer i laget. Majoriteten av truppen har spelar juniorhockey i Brynäs. Brynäs har faktiskt fler spelare i laget som kommer från juniorlagen än Timrå har.

Brynäsaren05: Jo jag håller med. Men det är ju ett lagspel och det gäller att alla hittar sina platser, kemi osv. Färjestad t.ex har ju haft sjukt spetsiga lag i princip jämnt, men misslyckas alltid med att ta sig förbi kvartsfinal förutom 2022.

Hypocrisy: Fast nog hade de väl några spetskompetenser i laget?

Zappaholic: Vill minnas att Skellefteå vunnit sina guld med mestadels Svenska spelare i laget. Växjö dock brukar vinna sina guld med mycket importer. Så det funkar väl med båda modellerna.

Hypocrisy: Vi har en helt sinnessjuk spets nu om man räknar med Bäckström.

Brynäsaren05: Absolut inte, långt ifrån någon garanti att det kommer bli någon succe. Man har ju sett flashiga spelare från Nordamerika komma till Sverige och misslyckas ganska ofta genom tiderna.

Zappaholic: Luleå vann ju guld för att de satsade på bra finska spelare.. förstår inte problemet haha.

Hypocrisy: Ett dilemma. Vill man satsa svenskt och få svårt att nå det där guldet eller vill man gå för guldet med en del importer?

Jag har full respekt för Timrås satsning på svenskt. Men frågan är hur långt man kan tävla med det i SHL?

Hypocrisy: Avundsjuk? :)

Främlingslegionen i Gävle växer.

Rip Kirby: å så "storhetstiden" med Lill-Kenta på det. Det glada 00-talet var det minsann roligt att hålla på Timrå. Sen kom ångesten 2012

JD: Ett mycket svårslaget ögonblick även för mig förstås. Jag är runt 10 år när Timrå åker ur Elitserien 1982 ch 18 långa år tar det innan man är tillbaka. Magiskt!

#74 Gerhardssons mer eller mindre nonchalanta backhandpassning till 2-0 (Fredrik Tideman) ser ju rätt kylig ut haha

JD: Episkt! Som man hade väntat och längtat!

JanneH: 14 april 2000 kan nog vara mitt bästa idrottsminńe!

Fa fan svamlar dessa människor om? Måste ju vara några jävla utomsockens turister.
Rätt svar är ju såklart nåt med Strimma, Zäta eller Timrå. Inget jävla dravvel om Arsenal eller Lewis Hamilton

Greven: tempot i den matchen var inte i paritet med dagens nivå... men du skulle lika gärna tagit matchen från 87 i wien å det hade sett lika långsamt ut

Greven: känns fan som att man får ta sig tid för detta eminenta tips!!!

Rip Kirby: Om du har ännu mer tid över på semestern, varför inte se en hel match med Lill-Strimma... Detta är den klassiska VM-matchen mot ryssarna från 1970 med Arne Carlsson-målet.

2890751 · »