Saltmasen: Samtidigt, om det är som LHC supportarna säger, så är det väll rimligt.
Han ska ha ”suckat”, slängt bak huvudet när passningar inte kommit som han velat, slagit klubban i sargen vid byten, och inte jobbat/ försökt. Kört 20 sekunders byten som någon skrev.
KulltorpsOlli: Ja om det är 100 hyllningsinlägg och en sågning lär det ju vara sågningen man hakar upp sig på. Är det 100 sågningar måste man ju bli helt jävla knäckt
Kaj Ko: Fast helt reklamfria tröjor faller inte mig i smaken, tycker t.ex att Brynäs matchtröja ser ut som en uppvärmningströja. Djurgårdens matchställ för iår är faktiskt riktigt snygg.
Patrick Polly: Lite förvånande men båda var bra. En som också skall ha lite kred var även Pilö som visade bra aggresivitet (som så många andra i TIK) :-)
Jag tycker att det är väldigt fel att SHL väljer att döpa övertiden till Red Bull Overtime. Sponsring är en viktig del av sporten, men det här känns som att det går för långt. När själva spelets avgörande moment får namn efter en energidryck normaliserar man produkten och kopplar den direkt till dramatiken i hockeyn. Det blir extra problematiskt eftersom hockeyn lockar många unga åskådare. Att då exponera barn och ungdomar för varumärken som säljer koffeinrika energidrycker känns tveksamt ur ett etiskt perspektiv. Självklart förstår jag att ligan behöver intäkter och att sponsorerna är viktiga, men någonstans måste man dra en gräns. Reklam på sargerna, tröjorna eller i pauserna är en sak men att sälja ut delar av själva spelet tycker jag är fel väg att gå. Vad tycker ni andra, är jag ensam om att känna så här?
Labban: Hatar all reklam som lusar ner våra matchtröjor. Fult och otroligt rörigt. Hade önskat att det åtminstone fanns en reklamfri tröja att köpa för oss supportrar. Har en kompis som visade upp sin nyinköpta Djurgårdsmatchtröja som var reklamfri så när som ett litet ccm-märke. Nu kan man ju inte med all vilja i värden tycka att en DIF tröja är snygg, men lite avis blev man. En i princip reklamfri TIK tröja med bara färgerna och emblemet vore vacker konst... Hade gladeligen betalt några hundralappar extra för en sådan tröja.
Labban: Ja måste Lilium och RR ha dubbla loggor på bröstet? Om man bara kör dem på ena sidan och sedan Highcon och Saxnäs på andra sidan, sedan flyttar upp tallarna och eliminerar alla blå detaljer från tröjan utom i loggan
Patrick Polly: Vad som stack ut lite extra igår var spelet i power play vid Dahléns första mål till 2-1. Emil Petterson i hög fart driver pucken längs sargen, han hittar sedan Linus Nässén som fortsätter röra sig och redan här har LHC´s försvarsspel helt tappat positioneringen. Man står som helt fastfrusna i isen och här hittar Nässén Jonte med en till synes enkel men en genialisk passning rakt igenom boxen. Men det är ju rörelsen hos alla spelare i power play som skapar tillfället som ger Jonte den öppna ytan där han har i stort sett öppet mål som han också kan utnyttja.
JanneH: Tröjan vore 10ggr bättre om det inte vore för alla sponsortryck. Dessutom ser det av någon anledning grötigare ut på vår tröja med de färgkombinationer vi har. Räknade till 10 st olika sponsortryck. Finns kanske några lag med lika många, men tror vi ligger i topp där i SHL. Hoppas vi kommer till den punkt där vi kan sälja sponsorplatserna för dyrare och istället ha lite färre tryck.
Patrick Polly: Ja 3e kedjan ser lite vilsen ut. Men ska man ändra om där så måste man ju ändra om i dom andra kedjorna, men det tar säkert ett tag innan man hittar 4 kedjor som funkar.
Det är så jävla mycket härligt grått och massabruk över Timrå IK!
SM i svårmod och ångest.
Jagade av kronofogden. Explorer, rödnästa grå gnällgubbar, sliten hall, vad fan är lyxiga loger? Läktare brantare än pisten i Svartlien, sprucken ... | Läs mer