JonteD: Gath älskar någon som inte är helt reko i skallen. Fan, snälla, ge mig Shinnimin. Skiter i principer. Timrå behöver fan honom haha. Mål kan han göra också. Allt för överlevnad!
Jag är så otroligt ambivalent med kommande Timrå. Med ena benet tycker jag att dom gör massor av rätt, Gath som tränare känns spot on, ryktena känns spännande OM det slår väl ut, är det välscoutat kan det bli skitbra. Men samtidigt vill man ha något affischnamn, det är jobbigt för hälsan att alla ska ta stora kliv. Så det andra benet skriker ’ni är naiva! Skärp er!’
Det är lätt att jämföra mot Leksand men en skillnad är att vi har haft någon sorts plan med budget och utveckling. Leksand gick från att värva storstjärnor svindyrt till att inse att det inte fanns några pengar alls. Deras bredd bör därför vara sämre än våran bredd. Vi har ändå byggt för att använda hela laget, dom gick från att spela toppspelare på 25+ min till att gå till ett kollektiv. Så det bör finnas en skillnad här.
Det är så svårt! Ibland är vi topp 8 och ibland totalt sist i tabellen. Jaja, man känner känslor kring kommande lag iaf.
Knylan: Det mest rimliga för Hallquisth (som känns lite som att han har ett vägval att göra nu) är ju OM vi värvar honom att vi lånar ut honom till ett lag där han kommer att få spela & mkt.
Där kommer han att behöva göra avvägningen om han ska fortsätta vara den offensiva backen han varit hittills eller bygga på sig fler kilon och blir en stabilare back i det defensiva. Den här mellanmjölksvägen där han är lagom bra på allt kommer inte att ge ngt i långa loppet.
Men å andra sidan, han är 21 & kanske en late bloomer. Detta kanske är världens fynd som vi gjort.
Utifrån vad som ryktas in och hur Nubben pratade om centrar i Domustrappan så tror jag att jag börjat förstå vad vi söker. Det är en center med sniper som egenskap som ska in på lodrätt för att det här ska bli rimligt. Så börja leta upp centrar som har mål som sin usp och posta det här.
Montén Python: Absolut en självklarhet för oss som är duktigt utomsocknes: Är sedan många år guldmedlem och en flitig gäst i den allt bättre TIK-shopen.
Frun (håller på Lakers) frågade för nån månad sen hur många replikor man kan ha. ... | Läs mer