JoseGonzales: Vet inte vad du/man tror, men vill gratulera om ni går upp, sedan tror jag ni får det supersvårt att undvika negativt kval kommande säsong. Pengarna i SHL är tyvärr inte att leka med.
Rallarn: Håller med till 100% om äcklet. Däremot vinner Timrå IK en hatmotståndare och en "eventuell räddningsplanka". Någonting vi såklart aldrig får ta för givet.
Andersson: Första målet kommer ju på grund av ett helt kopiöst slarv av BIK-spelaren som fick för sig att agera Paul Coffey i egen zon. Gick väl halvbra med det.
Modano: Olofsson kan väl knappast bli kvar? Deras 1:a center i Lundin blir snabbt en 4:e center i SHL. Dom kommer behöva stöka om mycket i laget för att undvika kval. Men det vet dom nog om själva och lär satsa allt dom har. Hoppas dom kör i diket totalt iaf. Äcklig jävla förening med allt vad det innebär.
Modano: Japp.... "Grattis Norrland" kan man säga där. Bara Modo som saknas nu efter norrlandskusten. Blir roliga matcher att tampas med dom igen. Sen SAIK-Löven..... där snackar vi matcher med äkta hatkärlek av rang.
JanneH: Det behöver inte vara helt sant heller i och med att man inte vet hur gammal den C/LW/RW-uppgiften är. T.ex så är Knivens nuvarande parhäst Antti Kalapudas listad som enbart center, men just nu lirar han vinge i den kedjan med Kniven och Nikkanen. Många C/LW-ligger nog också kvar från tiden när många spelare värvades nästan uteslutande på EP-profiler då det var ett sätt för agenter att sälja in spelare.
Smörgåsen : Dock är frågan hur många av Genborgs poäng som hade med Dahlens förtjänst att göra men den frågan får vi svar på nästa säsong när han får en annan wingman.
OM nästan alla gör en bättre säsong än denna, OM Nubben hittar nån succé-ersättare till 54 och OM Linköping underpresterar och HV suger igen, då kan vi bli 12:a nästa säsong också
JanneH: du kanske har bättre koll än jag har, men det lilla jag läst så verkar han ha spelat fjärdecenter en hel del i nhl, vad han gjort i ahl har jag ingen aning om.
Långskott deluxe från mig nu. Ett finskt rykte säger att toppklubbar i Finland försökt locka till sig Jansen Harkins, men att han hellre skulle välja Schweiz eller SHL. Förmodligen lär han vilja avvakta lite och se om han kan få ett kontrakt till där borta, så kanske inte så troligt att han skulle vara nära att vara klar för en europeisk klubb än.