1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601189 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers HC 2024-10-03

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2024-10-03
Det går lite för bra nu.

Hela soff-coach-gänget här på HS far plötsligt runt i ett typ sockerdrickabubblande solstrålande gnällfritt lyckorus...

Flinande och smålallande likt en skara lobotomerade miljöpartister på ett typ fri sex och tantra-reatreat.

(Jag har förvisso aldrig varit på ett sådant, men sett klipp på Youtube).

Jag har till och med fått ett mail från skattemyndigheten att den här typen av överdriven lycka kan komma att beskattad som förmån på nästa deklaration.

Det här är fan ingen lek för en TIK-are präglad av ångest, svårmod, hockeypsyk och allmänt eländes elände.

Oron för vad som kan hända, om vi mot förmodan, tar full pott, mot "the six hand fingers" från trakterna kring Nolaskog, den är stor.

Finns det kurser i att hantera den här typen av ovanliga känslolägen?

Man får tusan kämpa för att tvinga ner det fåniga smile man plötsligt fått mitt i sitt rödbrusiga nylle.

Just nu är Timrås ångestfestival med svarta partytält, kallt rödvin, Bruno K Öijer och pölsa mycket avlägsen...

Vi lider givetvis med Pilö. Men det räcker inte hela vägen:(

Det är fan ingen lek att vara TIK:are.

Jag säger som legenden SMÅLAND:

- SKÅL alla lyckliga!

Och fortsatt ovanlig trevlig jobbig jäkla helg;)

Rip Kirby: Det blir tidigast i mitten eller slutet på januari då..inte omöjligt att det blir ännu längre.

Rip Kirby: Nån som kan dela från Sportbladet från deras Silly om vad den senaste om Kapanen är?

Marodören: Så resonerar Timrå runt Kapanen

Timrå spelar just nu utan sin tilltänkta förstacenter, Oliver Kapanen. Han är på träningsläger med Montreal och gör det bra både på träningar och i matchsituationer.

Montreal äger frågan vart Kapanen spelar kommande säsong. Antingen är det i Canadiens i NHL eller så är det med Timrå i SHL, där han med stor säkerhet får en väldigt stor roll.

Canadiens kommer bestämma sig i nästa vecka om Kapanen ingår i den trupp om 21 spelare som får inleda säsongen i världens bästa liga.

Om han gör det så innebär det inte att han kommer spela hela säsongen med Canadiens. Man kan när som helst välja att skicka honom till Timrå, men då har man ingen rättighet att ta tillbaka den spelskickliga centern.

Timrå kommer heller inte att göra någon ivrig värvning och redan nu ersätta Kapanen i truppen. Man kommer invänta besked från Montreal, när nu det kommer.

{8179}: Klokt att inte få panik ang Montreal och kapanen. Går tydligen rätt bra även utan kapanen..så ingen panik där. .Är betydligt viktigare att hyffsat kvickt få in en ersättare till pilö med tanken på den redan sköra backuposättning vi har

Karlsson74: jag skriver bara instämmer

jhnd91: ääh krossa inte deras drömmar så där, det är ju Fredag och vi vann igår ju 😉

jag googlade "värva back" och högst upp i sökresultatet fick jag en artikel från hockeysverige.se där det stod "Timrå IK ser ut att värva en back från Färjestads BK"
... tyvärr var artikeln från 2019 och det handlade om Hugo Enock

Jag tycker att inför matchen imorrn är det ödmjukhet som gäller. Derby är derby, såna här matcher längtade man alltid till när man var aktiv. Känslan, nervositeten och draget runt arenan är ju så otroligt häftig.

TIK_TIK: håller med. Derbymatcher är nått helt annat. Har en känsla att det kommer bli tuff match att vinna.

Rico01: det där var riktigt fint formulerat av Adam.

Vi har haft streakar med bra spel tidigare säsonger med men det här var riktigt fint skrivet!

Hoppas det smittar. Timrå behöver fina rubriker som hjälper till att presentera laget för framtiden.

Defensiven förtjänar det och siffrorna stöttar de fina orden.

På det gör vi bra med mål framåt och snygga sådana med!

Häng i nu Timrå! Fortsätt gå till jobbet på detta vis!

Som ett LAG, integritet, kamp o glädje!

(Adam har lagt undan Lakers kleenexarna och vasselinet, my bad)

jhnd91: Du får ha överseende med att jag vill lite för mycket ibland. Vill så gärna att vårt kära Timrå IK ska ta SM guld. Och ibland blir då min vilja lite större än vad som är rimligt. Jag inser också att vi inte kommer att få in någon superback. även om jag skulle önska det såklart.

Ska försöka att vara lite mer realistisk i vissa av mina inlägg framöver.

Men så jäkla bra känns det nu ändå för laget. Allt känns bra förutom skadan på Pilö.

Nubben får ringa Strålman , han är ju arbetslös nu

« · 2741610