1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577912 inlägg · 6216 ämnen

Timrå - Södertälje 17/01/09

1114085 · » Till forumet


Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
JimmyH: Ok, det var lite överilat skrivet av mig. Jag ber om ursäkt!
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Laken: Har jag försvarat Hedström in i det sista? Lugn nu.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Jag föreslog ju tidigare Jukka Hentunen som ersättare för Pyörälä men han kanske är för dyr, för gammal?

Kom just på, hur länge har Nordgren kontrakt nere i Schweiz? Där har vi verkligen en "drömytter-värvning"!
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
JimmyH: Sundh bidrar med attityd och kämpaanda, till skillnad mot en viss Hedström som du försvarade in i det sista, eller?
Sedan gör han (Sundh) mycket färre poäng men kostar säkert inte i närheten av vad Jonte gjorde heller...

P.S. Jag är inte ute efter att kristisera Jonte, utan mer belysa hur olika man som supporter till samma lag, kan se på spelarna D.S.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
RocknRolf2: Håller i sak med, å andra sidan tycker jag Sundh varit bättre sista tiden även om han fortfarande är ruskigt ineffektiv. Igår dock tyckte jag Sundh och Axel fick upp bra fart med Sonnen som center, känns som om den killen kan göra sina medspelare bra mycket "bättre".

Björn Svensson spelar också riktigt bra med klasskillar i samma kedja, skulle kunna bli en ny Skröder med rätt omgivning:-)
Det vete sjutton hur vi bör formera laget framöver, Pyrret är ju kanon som center, och MPS och Tenkie såg ut att trivas ihop.

Igår saknade man ju knappt Johan Andersson efter att han utgick, så var stoppar man in Hynning och Boggen när de är tillbaka?

Man kanske kan göra så här:

Pyrret - Wandell - Pärsa

MPS - Sonnen - Tenkie

Hynning - Bagarn - Svensson

Axel/Samuelsson - Bogg - Sundh/Lander

...tyvärr har inte Nate visat tillräckligt och får nog åka hem efter 1 feb.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Blizzard: Hossa? Äh, som sagt, för dålig defensivt! =)

Såg Sharks-Red Wings i natt. Årets bästa match än så länge! Hade allt, enda minuset var domarinsatsen.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
RocknRolf2: Kan vi inte värva Hossa ist för Hynning :) Eller vha fan vi kanske kan byta Hynning mot Hossa ;-) detroit kan ändå inte behålla alla sina stjänor pga lönetaket Z:a kommer spränga!


Ironi.....vad är de......
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
JimmyH: Oscar Sundh är allt annat än allround, jag syftade på Hynning, vars kvalitéer framåt borde vara fullt tillräckliga för ett nytt kontrakt. Men vissa tycker ju han är "för dålig defensivt"... Och det är DET jag menar med "typiskt svenskt tänk". Ibland tar det rent absurda proportioner, t ex i Mora där dem gnällde på Marian Hossas defensiv under lockoutsäsongen, skrattretande!
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
RocknRolf2: Är man allround som forward om man gör 3 mål på 42 matcher?
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
dr-nix: Timrås defensiv har haft problem främst för att RJ och Lotvonen (som var de sämsta backarna ifjol) hade kontrakt kvar och att Skogs floppade. Dessutom hade man problem med skador på backsidan i höstas vilket vi led onödigt mkt av pga tunn trupp. Timrå kommer garanterat tappa flera offensivt starka spelare, därför ska man självklart försöka förlänga med Hynning. Spelare som Sundh som visserligen "jobbar bra" men är totalt harmlös framåt kan inte vara svåra att hitta, så värva istället nån som har chans att slå igenom. Hynning är bättre framåt än vad Sundh är bra bakåt!

Men vissa ville väl inte ens förlänga med Lehtonen så...
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
RocknRolf2: Timrås defensiv har inte varit suverän och Timrå behöver även spelare som är bra bakåt!. Timrå är rätt bra framåt, det är bakåt problemen ligger.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
The great one: Obegripligt att du rankar Oscar Sundh som har varit iskall hela säsongen högre än Hynning som var bra innan skadan. Dålig defensiv? Typiskt "svenskt" tänk att alla ska vara så allround hela tiden. Timrå behöver offensiva spelare som kan GÖRA MÅL - och där är Hynning överlägsen Oscar Sundh!
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09

Berglund: En match säger förvisso inte så mycket, men nog kommer vi få nytta av Die Sonne nu under slutspurten av grundserien.

Här har vi tekningsstatistiken, topp 5 (tilläggas bör är att Andreas Karlsson är skadad och borta för resten av säsongen):

1 28 Karlsson, Andreas FHC CE 11 180 118 62 65,56
2 22 Sonnenberg, Martin TIK CE 1 23 15 8 65,22
3 13 Eriksson, Joakim LHC CE 42 842 517 325 61,40
4 24 Hrdina, Jan HV71 CE 3 48 29 19 60,42
5 20 Pakaslahti, Petri SSK CE 40 983 574 409 58,39

Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
T T: Skojar du? Det här är viktiga grejer det. Tror även att den där juniorbacken, Sunnqvist, stod i bar överkropp efter modomatchen. Hmm... Märkliga grejer det här.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Kerstin_k: Det såg ut som om dom hade löpartröjorna;)
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Kerstin_k: Det här måste utredas. Kolla samtliga inslag på st-tv och räkna. :)
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Knylan: Kolla på ST-TV efter Djurgårdsmatchen så ser du att Pääjärvi står helt utan tröja under intervjun. Pyörälä gjorde det även i dagens intervju om jag inte missminner mig helt.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Får man vara besviken, nja då menar jag på mitt lag i bottom of my heart. Satans, SSK hade inget i den här matchen å jag är lycklig över att vara en sann TimråIT.

Med det här liret så kan det bara finnas ett, till slutspel blir det.

Sonnenberg var magnefik, å så gillar jag när man stänger matchen efter 4-2, det var strongt av TIK.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Mappe: Min teori är att man helt enkelt måste ha en matchtröja på sig under de där intervjuerna. Att det är en vit replica tycker jag också att man ser tydligt på det där patenterade billiga, glansiga replicasättet. Där ligger svaret, man har en ST-TV-replica hängandes och som måste användas under intervju.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Om jag ska bidra med ett namn så vill jag framhålla Sebbe i dag. Lugn och säker med många bra beslut.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Mappe: Mannström vill väl köra igång tvättmaskinen och komma hem. :)
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
sibbesabbe: Kan någon som är mer insatt än jag tala om varför Sonnenberg och MPS har vita tröjor på sig efter matchen idag? Jag förstår då inte varför...
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Skarin: Apropå Nate och Sonnenberg så sa Challe igad att det lät som bröderna Hanson från slapshot när dom drog igång i omklädningsrummet. Kanon om dom kan öka adrenalinnivån på hela laget.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
haggen: Den kan jag ta... =)
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Tycho:

Sorry, du har helt rätt:)

En lätt vinst mot anonyma Brynäs nästa så är vi snart topp fyra.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
haggen: Kan vara men det var motsägande mot ditt inlägg där alla resultat gick Timrås väg... Alla resultat gick DIN väg... ;P
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Tycho:

Jag hatar MODO över allt annat så jag är glad varje gång de blir smiskade. När Sundström/Schröder åker på den obligatoriska 10 min skitsnack så är det ren utlösning.

Jag tror ändå Timrå fixar detta på egen hand och inte behöver lita på andra resultat.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
haggen: Fast jag hade hellre tagit modovinst och 9:e plats istället för 4 poäng till DIF...
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Skönt också att alla resultat gick Timrås väg i afton.
Inte många poäng upp till fjärdeplatsen för det är ju uppåt vi tittar.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Glömde säga att Sonnenberg gör en riktigt, riktigt bra debut. Han kommer vi få stor nytta av. Det är "förläng-känsla" redan nu faktiskt. Men det hinner ju ändra sig så klart.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
En bra början iaf... :)

22 Sonnenberg, Martin TIK CE 65,22%
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
The great one: Oj då, bra händer var en en ruskig överdrift. Men, men. Du ser kanske något som ingen annan ser.

Jag tror att han blir kvar säsongen ut. Vi lär åka på fler skador. Det kan bara bli bättre.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Snelhest131:

Detta kan bli riktigt bra, hoppas bara Challe ger han gott med speltid, precis som med MPS nu efter junior-VM.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Skarin: Man har ju hört talas om f***rädd, men puckrädd?
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Loma: Äh, Nate är ju grym........på att mana på sina medspelare. Det gillar jag. Resten kanske kommer sen. Eller inte. Han kan ju börja med att gå in mer i närkamper och bereda plats för övriga och leka kanadick, som han ju faktiskt är i grund och botten hör och häpna.

Nate breddar på ett godkänt vis. Inget mer, än så länge. Men Ska vi vara helt ärliga så är han väldigt osynlig ;)
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
haggen: jag skrev ju nyss det, han säger även till hockey plus att han inte är i 100% form och kan mer ;) låter gott tänkt om han kommit i sommar istället :)
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
The great one: Jag som trodde du ville ha Pyörälä som center?
Men då kanske laget blir för bra!? ;-)
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Snelhest131:

Hoppas jag törs skriva detta men han är ju även en riktigt grym tekare;=)

Fortsätter han såhär så gör han skäl för lönen.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
The great one: Tyck ja!

Jag tycker personligen att Nate saknar det mesta i hockeyväg, iaf när det gäller teknik och fysik. Han är hyfsad på rören och drar sig inte för att gå in i situationer, men hans spel med puck och hans bristande speluppfattning gör att han allt som oftast kommer fel i banan och inte hittar rätt adress med passningarna. Han känns som en Lainekopia fast utan målkänsla, men lika klen, tyvärr. Han är en allsvenskspelare fast så länge vi har skador så lär han dock få stanna och det är alltid bra med bred trupp även om han aldrig går in på fyra kedjor när vi är ordinarie.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
helvete vad imponerad jag vart av Martin ! vilken kille och vilken tekniks stil ;) men duktig va han på det, given första center tycker jag gav allt i alla byten från början till slut ! skriv kontrakt nu 3 år minst ;) Nate måste vara härlig att ha i omklädningsrummet då han väntar på att få peppa alla sina spelare innan han sen åker av. antar att han är lika peppande i omklädningsrummet :) hoppas han finner tempot och kan bli kvar för han verkar ha grymma ledaregenskaper :)
nu tar vi bruunass av bara farten :D
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Snoop:Är säkert på att inget är klart med Hv angående bagarn.Klart är det först när hans singnatur finns på ett kontrakt.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Loma:

Aj f-n, glömde bort Sonnenberg där, ska genast uppdatera.

Kolla in Nate nästa match så kommer du se att han har bra "händer", bra på att täcka pucken är han också. MEn som jag skrev så måste han ta för sig mycket mer.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
The great one: Inget omdöme om Sonnenberg, men bl a det här om Nate: "bra klubbteknik"...?
Kommentera


Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Cartman:

Saida Andersson, (8 oktober 1923 – 14 november 1998), var en i Sverige välkänd sierska. Saida Andersson hade under många år en spalt i veckotidningen Hemmets Journal, där hon gav råd och hjälp till människor som tappat bort saker. Hon blev riksskänd när hon medverkade i Café Luleå på TV under 1990-talet.

Den synskhet hon påstods ha, sägs gå i arv i hennes släkt. Hennes mor Hanna Lidman var berömd påstådd fjärrskådare på sin tid, och hennes dotter Sol-Britt Rönnqvist är verksam som sierska sedan många år. Det sägs även att hennes sonson Bengt Andersson är en aktiv siare som har hjälpt många att hitta försvunna saker och djur.

Källa Wikipedia (se länktips)
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Laken:

Kolla in mitt lag på min profil (längst ner). Det ser sjukt bra ut faktiskt.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
Cartman: spåtanten, tror hon är död iof.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
haggen: vem fan är "Saida"
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
ante08:

Hoppas du är nya Saida för det skulle smaka mumma att reda ut denna säsong.

Slutspel är en bonus, nu verkar ju många lag rasa ihop så hoppas TIK med Sonnenberg & Co. öser på.
Kommentera

Sv: Timrå - Södertälje 17/01/09
salle11: Bagarn skulle vara en tung men inte oersättlig förlust om han lämnar. Sonnenberg eller Pakaslahti (om SSK åker ur) kanske t.ex. skulle kunna ta hans plats?
Om Hynning skulle lämna för LHC så skulle det inte bekymra mig det minsta då han har klara brister i det defensiva spelet.
Kommentera

1114085 · »