1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598790 inlägg · 6213 ämnen

TV

Sv: TV
Chief: Äh det är lugnt - rakningen kommer på onsdag och då blir jag snygg igen ;)

Grattis VF!

mike66: arne och ankan ÄGER!! :D
och.. ja.. det var lite det jag menade! man har ju aldrig skämts över oss direkt!

El Maco: Själv så brukar jag tänka på isglass och cykelpumpar!

Chief:
Blir det än 7:e avgörande drar jag o några till ner till Kålleseum.

Chief: Jag satt och kollade upp flygtider men jag kommer tyvärr inte hem efter matchen och måste vara på plats i (faaaaantastiska) Stockholm tidigt tisdag morgon. Så det blir Olearys på götgatan igen.

mike66:
cykelpumpar?.... "kom igen mike.... pumpa på bara, pumpa på bara"

El Maco: Jag tycker det vore dags att chartra ett flygplan igen som på den gamla goda tiden. Var väl nångång som även supportrarna fick flyga med ner till Kålleseum.

Nån som vet vad det kostar att flyga ner till Götet?

mike66:
fråga "gud", fick nåt pris på det klargjort av han i höstas men har glömt det för längesen...... lär dock kosta en skaplig slant helt klart.

BlackBay: Ja det är nog billigare att flyga ner till Polen och där ta en taxi upp istället - Inrikes har jag för mig är dyrt.

mike66: Arlanda-Landvetter tur och retur i morgon kostar 3786 spänn. Det hade jag eventuellt slängt upp (om ingen skvallrar för sambon) men sista planet hem avgår redan 21.05. Så det blir tv. Å andr sidan kan jag ha rätt kul på Olearys och ändå spara massor av pengar. Hmmmm.

Billigaste tur och returen från Sundsvall jag hittar under morgondagen går lös på 7165 spänn... Nästan så det vore ett hetare alternativ att lägga de pengarna på en tur och retur till NY och se lite NHL-hockey.

El Maco: Ah, som hittat - ska genast väcka frugan!

El Maco: Är det så dyrt att bli över 26 så skiter jag i det, 1400 kostar det för mig t&r från Svall-Gbg. Ett mera rimligt pris om du frågar mig.

El Maco:
sanslöst att det i princip ska va billigare att resa utomlands.

BlackBay: Å andra sidan kan man vara ute mer än tolv timmar före flygstart så går det att hitta billigare biljetter. Eller anlita en resebyrå istället för SAS egen bokningsfunktion, de brukar kunna trixa till det med rätt rabatter.

Jag har även märkt att SJ:s telefonbokning hittar billigare tågbiljetter än vad hemsidan sorterar fram. Lite inte på internet...

BlackBay: Ja, men man kan kringgå det !
Man gör en sk. Apexbokning.
En resa till Götet kostar 5500 Kr (Billig avg.)
Men stannar du borta över 14 dgr. blir det bara 550 Kr.
Alltså bokar du ner ikväll , hem om 14 dgr. från GB i morgon
Från sundsvall till GB om 14 dgr. Då har du 2 resor á 550 kr
så din resa kostar 1100 kr. sen är det ju upp till dig om du vill nyttja den andra resan.

Helg Ernest:

DEn andra resan är om 14 dagar alltså den 7/4: fjärde SM-finalen spelas i Karlstad om FBK vinner den 7/4. Perfekt upplägg ...

« · 249668