Jag stör mig mest på SVT som ändå ska vara public service…
Dom har ju förutsättningen att vara opartiska och kliniska utan att behöva ta hänsyn till vilka lag man behöver prata mer om för mer tittare och mer annonsförsäljning för bolaget bakom…
Dom tar ju aldrig chansen att riktigt visa sin lite fördelaktiga sida.
Där sitter mr FBK och Dusan ihop med Johanna och kör ganska unisona snack med varenda annan förstå sig på studio…
Inte komma med något djupare någonsin…
Det är lite trist…
När det gäller många andra studios så är dom inte obundna utan har finansiering från aktörer med intressen i sporten så deras inslag och fördjupningar kan alltid ha mer än en mening med utrymmet…
Söderöver: haha vet att ja är bitter men vore ju kul att läsa lite analyser eller t.o.m. bara ett bekräftande att de ser vad vårt lag åstadkommer o de behöver inte va hyllningar .
alltså ta denna artikel av adam johanson som exmprl. han listar 14 (!) spaningar efter omg 5, timrå nämns inte ens ? hur är de ens sport journalistiskt möjligt att inte ens nämna seriens form starkaste lag (som till stor del är kvaltippat) o de enda med 4 raka segrar?
SKRIDSKOSKENAN: jo precis… det behöver lixom inte vara en jäkla hyllningssång! Bara lite jäkla rapportande räcker…
Det kanske är på gång vem vet…
Att tokfokusera på i grunden negativa vinklar är ju inte kul egentligen men det ligger verkligen i tiden.
Hacka på dom svaga. Det är kul! Det skrevs mest om oss när faktum var att Hållander och Kapanen försvinner, Kapanen senior försvinner och Jokinen försvinner… Då är det lixom ett djupt fint värde i rapporterandet.
Resultatet efter omg 5 är ovidkommande.
Aftonbladet hade ett inslag där Nygårds provar lite olika övningar med utrustningar från nu, 90talet och från Salmings tid.
Det är nog det bästa reportage inom svensk ishockey hittills från media generellt. Domus med Dalle och Barre är bland det trevligaste jag haft med fokus på mitt Timrå.
SKRIDSKOSKENAN: Det är anmärkningsvärt ändå att ingen satt tänderna i Timrå på riktigt än så länge. Man ger beröm i förbifarten bara. Tidigt på säsongen än så länge såklart, men med tanke på all hype kring siffror i dagens hockey så bör borde man ju belysa våra defensiva siffror lite mer kan jag tycka. Ifjol skrev medier spaltmeter om Jokinens succé efter några vinster, och då hade Jokinen (över hela säsongen) usla underliggande siffror. Dom flesta kanske tror att detta bara är tillfälligt och inte tar Timrå seriöst för att man tippade dom i botten, men fortsätter vi kriga till oss poäng så kanske det ändras, till slut.
men lek med tanken i en sån där text av adam , att brynäs nu haft 4 raka där man bla taktiskt manövrera växjö o nollat fbk. de hade varit bäckström effekt, gällstedts genialitet o lov ord om hur sveriges lag är på allas läppar.
eller om dif som enda lag hade haft 4 raka. wikegård är hockeyns svar på einstein, hockey feber i stockholm o hellberg är årets värvning.
vi får inte ens ett omnämnande . o vi är mer botten tippade än dif.
SKRIDSKOSKENAN: nu förstår jag att spelarna inte sitter och lusläser allt men ”röda trådar” från media får nog de flesta med sig.
Och avsaknaden av Timrås positiva resultat än så länge kan väl ligga lite i att det är detsamma som att säga - hej jag är expert! Jag lyckas inte spå ett lags spel.
Rätt jäkla prestigelöst ändå. Timrå blir av med 3 artister och en gammal lokalhjälte till sportchef och fyller på med ett tjog junisar och två anonyma nordbor… (Heiki är inte riktig nordbo och inte Lilja heller). Ganska flat försäsong…
Det är vad det är…
Vi var grymma mot Lejkers och ännu grymmare mot FBK mot HV var vi på 75-80% igen och det ger ändå känslan att Dyyrgarten kan bli en riktigt bra Timrå insats. Att spelarna själva känner att det inte blev perfekt skulle jag tro är det bästa sättet att få bra insatser.
Att vinna matcher när man inte får till det riktigt är viktigt om man ska haka på toppen av serien.
Imorgon blir det äntligen en match jag kan gå och se med familjen. Stora fördelen för mig när DIF är i SHL. Annars blir det endast under mellandagarna och efter nyår med någon strömatch under våren. Så himla taggad! Dessvärre är barnen inte speciellt intresserade men jag ger inte upp 🤣
7-0… detta är pinsammare än när djurgården förlora 2-11 med tanke på Modos ambitioner och alla experters tippningar hit och dit. Ska inte ta Oskarshamns prestation alls men Modo spelar OTROLIGT uselt och vekt. Helt avklädda
Har hör att Micke Eriksson pillrar på en ny text till "Viljans vackra namn". Textraden "Förenade i viljans vackra namn" byts ut mot "Förnedrade av IK Oskarshamn".
Smörgåsen : jag är oerhört tacksam att det inte skrivs om Timrå. Låt oss käka poäng i det tysta med bibehållen ödmjukhet. Stora rubriker är inte något som brukar landa bra hos spelare.
Rallarn: nu kommenterare jag inte ungdomssatsningen, den tycker jag för övrigt verkar var mycket god. Men juniorverksamheten anser jag är ett problem för vår framtid. Vi kommer behöva ta fram egna spelare i vår juniorverksamhet, vi kommer inte ha råd att köpa in spelare om vi vill vara kvar i SHL.
Och ska det lyckas så måste vi inse att vi idag inte förvaltar de spelare vi plockat in på rätt sätt.
Rallarn: Ja, eller kanske enklare å titta på vår A-trupp idag. Hur många har sin start i TIK J18 ? , Att vi inte lyckats bättre är för att vi inte varit tillräckligt objektiva och satsat på de som har störst utvecklingspotential (spelsinne , coachbara, ?rätt? storlek) och det oavsett vart de kommer ifrån.
Sånt som ex nubben håller på med nu - Ge polare Torines grabb ett kontrakt för två J20 år ?. Bara så där , det är inte så vi får fram framtida tallanger. Nepotism är döden för tävlan och konkurrens .
Angående J20, finns det några spännande spelare där att plocka upp runt jul och nyår när det är jvm? Annars bör man väl värva nåt? Känns som att det blir tunt att gå runt på bara 12 forwards plus kanske nån skada på det.
Backsidan finns det ju bra bredd på så där är inte jag orolig iaf.
Hypocrisy: Ilari Kapanen - 07:a. Snabb och respektlös Edwin Annerstedt - 07:a. Spelsmart och bra teknik Olle Därth - 07:a. Snabb med puck. Stark. Emil Stadin - 06:a. Har spelat A-lagshockey förra säsongen. Spelsmart. Alex Kristiansson - Högt hockey-IQ och en krigare.
Dessa är med och kan konkurrera om en plats i A-laget lite senare under säsongen skulle jag säga. Sedan finns det alltid någon underdog som kan få en redig utveckling på ett par veckor.
Vi har en väldigt spännande kull på gång. 10:orna. Väldigt talangfulla grabbar och får dom en bra utveckling i puberteten så kan jag se att någon/några kan bli draftade sommaren 2028.
DenRöda: därth o Annerstedt håller jag med om . Kristiansson enormt överreklamerad, borde spela andra-tredje femma i J18 ( det ärr typ dessa vi blir svaga av och missar tallanger. Illari platsar som 2-4 back i J20
DenRöda: som sagt Därth och Annerstedt kan jag hålla med om , Stadin kanske sen skulle jag kika på Brauer, Östman o Salzer . Kristiansson o Ilari hör hemma i J18
Heffners: Är du tillbaka med skitsnacket nu? Det frågades om belägg senast men du kom inte med några, fram med bevis för det du påstår. Fattar inte hur du kan tycka att det är rimligt att fortsätta skriva samma sak när du inte kan backa upp det.
Heffners: Du påstår att klubben inte går efter vem man tycker är mest lämpad utan om man är ifrån trakten eller känner rätt personer. Hur kan du försöka dra det här till en åsikt? Antingen så sker det eller så sker det inte, det här är inget som du kan tycka att det sker...
KniveN: Det sker och det sker i alla föreningar, men i bla Timrå är det extremt, det är supertydligt, Medelpad ha ca 130.000 invånare om vi endast använder det endast är spelare härifrån som satsar på kommer vi få fram en blivande a-truppa spelare vart 10:e år om vi kikar på de vi oftast tar in från Stockholms området 2 miljoner invånare. Så borde det gå 20 tallanger på varje vi har från egna led . Men vi ger dem inte chansen och inte heller oss själva att låte dem växa och bli våra kommande stjärnor , vi offrar dem i hop om att hitta en från orten .
Här är ett super konkret Nämen alltså? det här känns ju inte helt seriöst. Att Nubben ska ta in Torines grabben i J20 ? det luktar mer efternamn än spelskicklighet om du frågar mig.
Vi vill ju se de bästa ungtupparna få chansen, inte att det ska va nån ?kompis-klubb? där rätt kontakter väger tyngre än vad man presterar på isen.
Timrå IK ska vara större än så. Det här blir mest pinsamt.
Heffners: Nu vet alla om ditt hat mot Timrås ungdomsverksamhet. Jag tror INGEN vill fortsätta att lyssna på dina predikningar om det, utan att du leverera ngn form av fakta. Alla föreningar har saker som kan förbättras. Punkt! Så snälla lägg ner.
Rallarn: :-) härligt att du tror att Nubben inte har någon påverkan. Det är inte personerna jag velat lyfta utan att vi går miste om tall-anger som vi skulle behöva . Samt att det påverkar vårt rykte .
Heffners: Det fanns väl ett sådant rykte om Timrå tidigare. Men som andra skribenter är inne på, så har vi ju städat kring våran junis verksamhet och det ryktet har inte förekommit på ett par säsonger nu.
Men visst, har du belägg för det du skriver så får du gärna presentera det. Om inte så kommer du tyvärr att få bära stämpeln som troll :)
Cobbel: är väll inget som talar för de men rätt att låna ut han . skulle väll inte få lira även om vi åker på 2 skador på ord. backar nu när samtliga gör bra/ok ifrån sig samt att back sidan är intakt. är inte även stadin före i hierkin?
Cobbel: Nej vi kommer inte att tappa honom på sikt. Perfekt att få in Ilari i seniorhockey. Lagomt till alla skador kommer och JVM så är han i form. Mycket bra 👍
Cobbel: Finska ligan är steget sämre än sn svenska,SHL bättre spela i sämre liga och få speltid där men han tillhör väl Tik och han behövs för framtiden
Synct: Ett tips till alla som eventuellt stör sig på någon person på forumet. Svara inte på inlägg från den personen, då lovar jag att saker lugnar sig.
För övrigt, lite väl mycket pajkastning här inne för stunden tycker jag. Läs ovan tips för trevligare forum!