1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577898 inlägg · 6216 ämnen

Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08

1541651 · » Till forumet


Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08

mikenomad:

Ska jag vara riktigt ärlig så tror jag att harmonin inte är så bra som man vill göra gällande, utan det här med uteblivna betalningar kan spela in, men jag hoppas att jag fel.

Det syns på en del spelare att man ger inte 100%, finns det gammal oljeshejk som håller på Timrå och som dött och råkat testamenterat några 100 miljoner

Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Laken: Växjö leder iallafall över AIK nu.
Finns hopp än
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08

haggen:Ja, jag är besviken på Brynäs som slutade spela hockey efter de gjort 2-0 

Men inte ens den chansen tog nog. Jag förstår tt ni är uppgivna efter att ha låtit Elitseriens i särklass sämsta målvakt hålla nollan. Han  sattes ju inte ens på prov.

Är det er tur att åka ur hockeyns finrum månne? Jag hoppas att ni håller er kvar.

Inte minst för att brynäs kan fortsätta att bygga på sin vinstsvit mot er på hemmais ;-)

Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Anonymous: Vi är ju kung på Kvalserier! :-)
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08

Grappar, ser ut som om det blir kvalserie för oss även i år. AIK har tre matcher på sig att segla om.

Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08

Vilken fest, vi var inte bra men Brunass spelade knappt hockey i en period om ens det, jäkla publikfrieri det när det är deras århundradets fest. Skämmes ta mig faan!

Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
mikenomad: ja den berömda harmonin ska vi vara oerhört rädd om
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Mattadoren:Ja jag tror fan jag gör det...
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Jag älskar Timrå. Du med. Glöm aldrig det.
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
liston: Vi ska akta oss för att värva, framförallt nån stjärna. Det kan förstöra harmonin i laget.
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Japp... Men om ni kollar på dom på datorn så är det bara att vrida skärmen 90grader...

Suck
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
söder över:
Uppladdat:

100x100-file-placeholder.png

Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Här är de sanna krigarna från utematchen.
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08

pmN-:

Se likheten med Önerud och chipspåsen i HV, han fick ju inte betalt på sekunden och då spelar inte jag, dom är patetiska!

Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08

pmN-:

Jag frågar fortfarande, varför envisas man med att ah Boyce-Rothewall med i laget och dessutom kör man stenhårt med honom i PP och BP.

Vi kan inte stå och falla med att Nordgren  blir sjuk, NU får det fan i mig hända nåt på värvarfronten!

Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
söder över: ja, men alla kan väl åka skridskor och tacklas? Ser ut som de flesta spelarna tappar det allt för ofta under matcherna?

Önerud..har han spelat de senaste matcherna ens?
Friberg..fungerar inte och kommer nog inte att hända så mycket mer med

Gå i konkurs eller åk ut med vilje! Det kommer att ske tillslut ändå att vi konkar eller åker ut! 😔🔫
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
pmN-: klart det finns ett visst mått av uppgivenhet. Men vi hade bara råd med ett slagpåse lag i år o jag tycker att dom stått upp godkänt hittils!
Vi saknar naturliga målskyttar ja.
Våran begrännsade ekonomi sätter juh hinder för att bara värva en med. Det måste drivas fram ur den befintliga truppen. Chrippe har jag givit upp pm men friberg rhodin och a larsson borde det gå att hämta mer ur.

Något som slår mig är att när väl önerud friberg rhodin o larsson tar sig till skottlägen i slottet så törs inte hagos o hedström framförallt slå passt till dom utan pucken hamnar i rundeln igen. Så frågan är om vi saknar målskyttar mer än speluppläggare?
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
söder över: Ja, så du håller inte med mig att det känns uppgivet när vi har flera lägen att göra mål men då slarvar vi bort det på något magiskt sätt? 

Jag har svårt att se hur spelare kan ha så svårt att göra mål? De kommer några gånger på match fram till lägena men då blir man så jävla kass..som att det vore div2 i Medelpad...inge kvalité what so ever.

Undvika att bli en slagpåse så har vi gjort en godkänd vårsäsong. 
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
pmN-: men orka... jag brukar gnälla hårt här när vi förloat men jag uppfattade det som jävligt svårspelat på isen och då får det ändå ses som ok tycker jag att med våran budget trupp vinna skotten markant och föra spelet för det mesta!

Största plusset ikväll får klacken. Jag stod mitt på ena långsidan och tyckte att timrås klack vann på knockout!
Var det 4 gånger under kvällen (utom vid brynäs mål) så brynäs ramsor hördes över så var högt räknat!
Verkligen skitbra jobbat!

Av spelarna tyckte jag att larsson rhodin carlsson och boyce fick mest farligheter att hända.
Hedström robinson och hagos hade svårt att nå upp till den nivå jag förväntar mig.
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
orkar inte ens vara arg. mysigt med alla trevliga tikare men förnedrade.
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Man visste på något sätt att det var här nere vi skulle härja, men inte på det sättet. Inte någon framför mål, Timrå skulle spela med mycker mer fart och smälla på eftersom vi skulle köra mycket "eget" och revansch sugna spealre från andra Elitserielag men det får man ju verkligen inte se. 

Man får se ett lag som är bleka framåt, P.hallin och Wedin är väl undantagen i någon match. Vi gör inga mål men kommer till lägen men där är vi alldeles för klen, Friberg i PP idag....mmm, borde finnas någon bättre i J20? Att man ens kommer innanför blå ( förutom när vi dumpar ) är ju bara det ett plus i sig. 

Nä, fyfan för detta! Blir ingen trevlig jul det här och troligtvis ingen bra vår! BBLÄÄÄÄ!!! 
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Ajfan... så sitter man här ihop med dom där två inte så ödmjuka brunasarna. Bara 4 timmar hem ihop med dem.
Matchen var inte sevärd.
Inramningen var häfftig!
Fötterna är borta. Dom verkar stå kvar på den enorma byggställningen som kallades arena...
Spelet var tragiskt och isen blev dålig efter ca. 6min spel...
Passningarna var inte särskillt bra mottagningarna snäppet sämre än så. Det jag tycker timrå var sämre än sämst på i dag var spelet utan puck. Få spelare såg till göra sig spelbara i uppspelen och när vi etablerade spel i brynäs zon så blev vi stillastående o tröga. Viljan att göra mål finns uppenbart i friberg mfl... synd bara att ju mer dom vill desto svagare avslut...
Men alltså den här tillställningen går inte att dra så stora växlar av denna tillställningen än att brynäs fick 3 pinnar o vi 0.

Det var ett bra arangemang av brynäs o det ända jag inte uppakattade var hon danschefen som skrek hål i huvudet på mig...
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
73Sjöbba: Ja jo men ändåååå.
Inte ett enda ludet mål :-(
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08

hubbenorlen: Dominera? Haha!

Jag kan hålla med dig om att vi inte är bättre än så här, men det är det enda.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
diffe: Då tycker jag att du säljer bilen och överlämnar pengarna till Nubben.
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Timrå Icon: Det är väl egentligen inget att bli upprörd över. Vi är inte bättre än så här. Det visste vi innan första nedsläpp på försäsongen.
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
73Sjöbba: Nej. Det blir vi inte. Vi förlorade med 3-0, egentligen 2-0, och dominerade stora delar av matchen.
Då blir man inte nerpissad.
Skulle exempelvis Lettland göra en sån här match mot Tre Kronor i vm, så skulle alla vara överens om att de gjorde en stormatch.
Det är dags för dig och många andra, att inse att vi faktiskt inte är bättre än Lettland, relativt sett.
Sjukt tråkigt. Men så är det faktiskt.
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
El Maco: Kyrkans Ungdoms Kör

God natt påre..
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Så kämpar man sig med gps och skogsvägar från trafikstoppet och lyckas med minsta marginal komma till första nedsläpp, bara för att se nå dylikt.. helt värdelöst. Hoppas det var uppgjort.
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Filip Ivar Tore Tore Adam
Natti bitches.
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Det här var ju bara sorgligt att se. Bara sorgligt. Det räcker så. Dags att krypa ner i idet.
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08

Det finns en plan... Ha ha! Är det att kliva ur ES?

Vilket jävla säck gäng, totalt jävla uddlösa... Jag är så grymt less på hockey´n nu.

Vi har två skit målvakter, vi är utan målskytt, vi har en spelare som kanske skjuter hårdast i ES men avlossar inte ett skott. Backar som liknar min mormor på isen, vi har spelare som älskar att åka ner i hörnet, men vad jag vet så görs inga mål i hörnet.

Om inte Nubben blockar in klass, då är det kört och det sätter jag min bil på! Lämna tillbaka mannen med massa namn, han gjorde en bra match, nu åker han omkring som en oljetank.

Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
hubbenorlen:Vad då? Vi blir ju nerpissade.
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
mikenomad: Gunno kanske hade petat in en i pp men vi hade nog sugit ändå
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
RTS: Ofattbart att man missat det faktiskt. Det här laget har ett stort problem som varit kristallklart sedan dag 1 och det har man fullständigt ignorerat. Tragiskt...
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08

Bara att konstatera att det här laget inte räcker till offensivt. VM i sargrundelhockey vinner vi, men knappast särskilt många hockeymatcher.

Fantastiskt att folk fortfarande tycker att Nubben trollar. Han har värvat billiga, begränsade spelare som visar sig vara just billiga, begränsade spelare. Fruktansvärt dålig spridning på skills. Endimensionellt, uselt spelsinne, defensiva centrar.

Jaja. Hamnar vi i kvalserien blir det Allsvenskan. I år har vi inga Murror eller Linkor som kan bryta mönstret. What you see is what you get. Där har vi årets Timrå.

Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Nåja, får man ingen utdelning så ser det ut så här.....man kan inte alltid lita på turen. Sen undrar man varför det ser så himla kladdigt ut, att man tappar så mycket puckar? Det behövs verkligen lite offensiv kvalité - har vi hört det förut eller....?
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
lincoln: Pissade på? Lägg ner för fan.
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
FYFAAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Har föresten ett förslag på hur vi kan förbättra spelet: vi skulle kunna börja snurra mer runt sargen och släppa till varandra. Sedan skulle vi också kunna köra lite dump and chase innan vi fortsätter att jucka mot sarghörnen och släppa till varandra
Kommentera


Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Blir så sjukt besviken att se detta pisslag match efter match.
När skall man inse att vi är centerlös!!!!
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Väntat att småkärringarna torska dra åt helvete pisslag
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08

Hälge:nu får grabbarna akta sig vid handskakningen. :)

Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Jag tycker att vi är det bättre laget i två perioder, men vi är otroligt dåliga på att göra mål. Vi gör alla målvakter bra.
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Timrå Icon: det blir till att tigga pengar under uppehållet om vi ska ha en chans att undvika kval.
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Hälge: Härligt signifikativt för vårt favoritlag! Pissade på och nollade i denna folkfest! Smart val av motståndare från Brynäs. Ett lämpligt villigt offerlamm som motatåndare. Ynkligt motstånd
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
73Sjöbba:Grattis Brynäs!
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
Men HORA!!!

Bränn ned bockjäveln och åk hem!
Kommentera

Sv: Utomhusmatchen Brynäs IF - Timrå IK 2012-12-08
73Sjöbba: Möjligt, jag vet inte. :-)
Kommentera

1541651 · »