1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582984 inlägg · 6215 ämnen

Vad är det för fel med Jonte Hedström?

« · 816369 · » Till forumet


Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Ambroo:

Jag har skrivit att Hedström har presterat bra med poäng tack vare att han är en så duktig spelare. Däremot saknar jag inställningen, just nu glider han bara runt o spelar hockey.

Det är bara att kolla plus minus statistiken. Den bevisar ganska mycket faktiskt.

Jag har aldrig skrivit att jag skulle visa några papper! Läs hela sammanhanget en gång till så kanske du fattar bättre.

Eftersom hälften kallar mig "talang(lös)scouten" så har jag inte idiotförklarat mig själv.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Basen: Kanske....men tio dagars julledigt hjälpte inte det heller....
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Man kanske skulle ge grabben lite mindre istid. Han verkar lite sliten tycker jag.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Maggan: Nej det bestämmer inte Jonte men Kenta är för mesig i det fallet.

På samma sätt som under lockouten när Kapanen fick stå borta mot Djurgården då Mika Kiprosoff antagligen låg fyllsjuk någonstans.
Kapanen var helt fantastisk...

Nätsta match hemma fick Kiprosoff stå igen och var som ett såll...

Han kunde inte bänka en världsstjärna trots kapanens storspel.

Nej lite mer Boorkfasoner skulle inte skada.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Ann, Maggan: Han började säsongen bra.....problemen var innan säsongen.

Faktum kvarstår....han är proffs at skall uppträda som ett....
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Maggan: Jag håller med Maggan...Ge honom en chans ....vi vet ju vad han kan prestera och jag är övertygad han kommer visa det för oss igen..Som sagt han har ju genomlevt ett helvete på alla plan sista året..Vi får inte glömma han är bara människa han med ,har känslor o tankar precis som vilken j-ä vanlig Svensson som helst.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Nybbe: Ja men det är väl tränarens ansvar att bestämma vilka som spelar i första femman, eller?
Har väl inget med Jonte att göra.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Shadar Logoth: Vilken tur din chef har! För med tanke på ditt tankesätt, så måste du prestera 100% hela tiden, varje dag!
Inte dåligt.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Shadar Logoth: Just det. den sidan reggade jag mig på när den var super hypad på aftonbladet, fick bl.a. se chefens lön .. hugaligen
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Maggan: En kille som tar ett sabbatsår!! skall väl inte ta en plats i första
kedjan, det finns en del andra som skulle vara där, som gör sig förtjänst av att vara där.Flytta ner han ,och låt någon annan vara där!!!!!!!!!!!!!! LAINE
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
actionleif: Kolla på Ratsit.se
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Hahl Bundy: Ja. så kan man se det också.... :-)
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Maggan: Hedström är hockeyspelare till yrket och han underpresterar....

Skiter fullständigt i förklaringen till detta....jag ser bara att han är värdelös.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Hahl Bundy: Poängen gjorde han i början.....kan inte ha blivit många sista 20 matcherna.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
actionleif: Niskanen verkar bli en riktigt bar värvning för oss. Skönt!
Sen så kommer Hedström allt vad det lider. Om han gör så här mycket poäng trots att han spelar "dåligt" HUR bra kommer det inte att bli när han är på topp??
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Fantastiskt att Jonte lyckats knåpa ihop 29 poäng ändå.. trots att han bara glider omkring.

Man kan hoppas att Niskanen fortsätter som han börjat, han sätter varannat skott han skjuter. Inte illa!
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Maggan: Det där citatet tycker jag känns mer Expedition Robinson
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Shadar Logoth, m.fl: Fan vad gnäll det är ifrån er ang en person som vi vet har varit i psykisk obalans under större delen av fjolåret!!!
Hur många av er har upplevt och gått igenom det Jonte gjorde ifjol? Förmodlingen ingen.

Det måste ha varit oerhört jobbigt att må som han har gjort, och framförallt så är det inte gjort på ett kattknull att komma tillbaka till ordinarie mentala läge.

Låt han få ett "sabbatsår" där han får en chans att återhämta sig och tycka att det är roligt med hockey igen. Jisses vi vill ju ha många år kvar av honom och hans kvalitéer. Inte vill jag att han ska gå in i väggen igen, bara för att vissa väljer att ösa galla över hans prestationer.

Är faktiskt tvungen att citera en ur klacken:

"Skämmes ta mig fan!"
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Shadar Logoth: Ähh... visst platsar han, men jag kan hålla med om att han har settt ovanligt slö ut på slutet. Han började ju säsongen så bra...... Han är dock fortfarande i överlägsen ledning i den interna poängligan, så jag tycker att så länge han är i topp där så ska man inte bajsa på sej.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Shadar Logoth: Är Timrå såå bra???? :)
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Abron: ?????

Hedström var ordinarie i fjol i ett NHL-lag men patsar enligt mig inte i Timrå....

Det är vad jag pratar om.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
actionleif: Ja i och med att hon säkert har en hel del att göra så kan man väl nästan hoppas att den inte är ackordsberoende!! ;) eller??
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Abron: Den största frågan enligt mig är vilken lön Kicki Höglund har
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Shadar Logoth: Kanske Jontes psykolog måste ta hjälp av en psykolog???
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Laken:
Nja det vet i väl, fa... Men visst, det är intresant att ta upp lite snack om saken, men jag tycker inte att det som kommer upp under den här tråden är så relivant i ett hockey perspektiv.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Abron: Vaddå? Detta har väl verkligen med hockey att göra!?
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Shadar Logoth:

Måste vara ett torftigt intresse av hockey när den här länken varit så populär, om hurvida Jonte har fel lön, eller vad det kan vara för fel på hans aggerande i tröja 71..

Bör väll finnas annat att ventilera, men tydligen är det liknande trådar som sätter fart på surret här på HS, mycket märkligt.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
andyo: Ja, jag ser hellre en kämpande Laine än en oinspirerad Hedström....självklart!

Boork hade inte tvekat en sekund att sätta Hedström på läktaren.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Frella: På TOPP nu.....?
Han platsar inte ens i ett komplett TIK....

Det är riktigt dåligt av en spalare av hedströms Kailiber.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Frella: Det jag menar är att för en bra spelare spelar inte omgivningen så stor roll. Man kan inte ha det som ursäkt.
Så kan man inte resonera, jag vill att spelarna i Timrå IK ska hålla en jämnhög nivå hela säsongen. Ytterligare en skitursäkt.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Gidde: Visste inte att hur bra en spelare är enbart speglas i poängligan
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Frella:

Sveriges bästa spelare lär väl vara Mikael Nylander för tillfället?

Zäta har ju till och med lägre poängsnitt än Foppa, trots att han spelar i ett klart bättre lag...
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Laken: Att jämföra med Sveriges bästa spelare känns ju kanske inte riktigt relevant. Jämför istället med en spelare med samma spelstil. Jag är inte orolig för Hedström utan räknar med att han tuggar igång ordentligt runt mars då det gäller. Varför vara på topp nu?
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
andyo: Väldigt bra?! Jag vet inte om du är blind eller vad det är men Hedström är INTE bra just nu.
Dessutom SLUTA använda Hahl och Pärssinens skador som en ursäkt för att Hedström inte presterar så bra för tillfället, en bra spelare fungerar i flera olika omgivningar. Se på "Z"...

P.S. Jag tycker Svedberg varit godkänd. D.S.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Talangscouten: Vet inte vad talanglösscouten tycker men jag anser i alla fall att med tanke på Jontes situation, dvs: spela väldigt mycket under alla spelformer, i princip ingen försäsongsträning, mått skitdåligt osv - så spelar han ändå väldigt bra tycker jag - Han gör inte som svedberg å gör MYCKET ALLVARLIGA misstag så som felpassningar i egen zon, går upp å checkar vid tekningar i egen zon när han ska falla tillbaka å ta djup, FRUKTANSVÄRT onödiga haknings- och fasthållningsutvisningar då han inte klarar att åka skridskor efter spelare gång på gång, och det är inte precis nån Gretsky som han ska åka ikapp och markera heller.

Så DET är anledningarna till att "dom personerna" kritiserar Svedberg mer än Hedström. Visst Hedström kan bättre men ska vi bänka han bara därför å sätta in Laine eller nån annan som är sämre men som kämpar mer?

Säg mig scouten, vem vill du helst ha bort från förstafemman och mest speltid? Svedberg som har absolut noll potential kvar och som gör så att Strålman och de andra 4 spelarna också faktiskt får jobba arslet av sig - eller en jonatan hedström som har fruktansvärt mycket kvar att ge och som förmodligen lider lite av att Hahl och Pärssinen blev och är skadade?

Ibland saknar man Kalle K lite, för han sköt åtminstonde iväg halvmeters passningar ut genom def. zonen som ingen kunde ta.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Ambroo: Eftersom Hedström, Hahl, Pärsinnen kallas miljonkedjan på grund av sina löner, råder det absolut ingen tvekan om att Hedström tjänar väldigt bra. Han är förmodligen en av de högstbetalda i ES.
Sedan räknas det ju även som lön borta på Majorsgatan.

Just nu precterar han för 25000Kr/månaden Brutto inkl. läghenhet och tjänstebil.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Talangscouten: För att hjälpa dig lite på traven så har jag bl.a skrivit och svarat följande:

"Jaja, det ska bli spännande att se de där papperen som du skulle visa upp här inne.

Jag tycker inte heller att Jonte spelat på toppen av sin förmåga, men inte fan idiotförklarar jag mig själv för det..."
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Jari Kaski: Det är "magmuskeln".
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Talangscouten: Vad jag snackar om?! Jadu, frågan är ju varför du dribblar som du gör...

Detta har du kritat ner ikv:

"Jaha, ska jag få tag i jontes lönespec o scanna in den så du får se?

Hur skulle jag kunna göra det?

Min källa avslöjar jag inte."

Och:

"Man blir ju idiotförklarad bara man nämner att jonte inte har spelat bra."

Till sist:

"Vad jag har hört från en mycket välunderättad källa. Så tjänar han dom summorna.

Sedan så har jag väl inget bevis för det som jag kan lägga upp här.

Skit samma, problemet sitter inte i lönen."

Vem skämtar du med?
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Perkan: ja vad är det för fel på honom. han var väl magsjuk för och sedan verkar magsjukan ha satt sig på ljumskarna. eller är det nån annan som har en ide varför han är borta?
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
73Sjöbba:

Kan ju iof vara att han helt enkelt inte orkar jobba som han gjorde förut etfersom att han säkerligen har en taskig försäsongsträning. Som det är nu så orkar inte karln jobba hem utan bara glider hem för att hjälpa till i defensiven. Han ser ju helt dyngslut ut efter en rusch...
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
mikenomad: Jag håller med. Jag vill minnas att Jonte spelade som bäst när han var förbannad och han känns lite för snäll nu. Jag är för dålig för att kunna peka på problemet, vad det sitter i.
Men visst hade han en uppswing efter han käkade puck på Karjala Cup(om jag minns rätt)
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Oj oj oj....så här är det. Jonte tjänar en helvetes massa pengar precis som en drös med andra idrottsstjärnor. Det är liksom inte intressant vad han tjänar, i idrott funkar det som så att man (klubbarna) betalar för gamla meriter. Det finns inga garantier för att den dyra stjärnspelaren man köper, som producerat mängder av poäng och varit bäst på plan i match efter match de gångna säsongerna kommer fortsätta så. Det kan klubben bara hoppas på. Skador, oförklarliga, utdragna svackor hör till spelet och är inget man kan reklamera för.

Däremot måste även Jonte få ifrågasättas, precis som KK, Svebba, Styf och de andra. Som det är nu (och har varit en lång tid) så presterar Jonte dåligt, dåligt och dåligt! Det hade jag tyckt även om han hade haft praktik i TIK och pyntat ur egen ficka för att få vara med och spela! Min uppfattning är att han främst brister i det som antas vara hans signum, dvs härlig inställning och j-a anamma.

Han skulle behöva lära av Sanny, som han gjorde mot HV71 när allt gick åt h-e. Dvs om inget annat funkar så ut på isen och proppa på så många motståndare du ser! Kör tills det funkar lixom, först rätt inställning och därefter kommer kommer spelet och resultaten.

Typ.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Talangscouten: Jag har absolut inga fakta bakom det jag skriver men någonstans har jag läst att Jonte blev erbjuden 10 miljoner av SAIK på 3 år, och 14 miljoner av Timrå på 4 år

4 år= 48mån
14 000 000/ 48 = 291 666,6 i mån
30% arbetgivaravg. x 291666 = 379 666:-
Det är bara spekulationer från min sida
Förresten är inte lön en offentlig handling? Jag vet inte.

Jag skiter i hans lön, mitt årskort blev inte dyrare för den delen.
Lite tråkigt att det går lite trögt för honom bara och många andra i laget.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Självklart kräver man mer av spelare med hög lön. Jag ser ingenting konstigt i detta.
Alla kan ha spelmässiga svackor även Jonte Hedström men det jag saknar hos honom just nu är pådrivaren, kämpen, ledaren o.s.v.
Poäng har han ju producerat hyfsat med.
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Talangscouten:
Låter lite som utpressning.
I förrgår var flera "uthängda" med sina nick att vi inte var supporters om vi inte ställde upp på en tifogrej....du också. (av samme man).
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Talangscouten: Jonte sköter sitt jobb bra,slutsnackat om det! Det är bättre att diskutera eller ta reda på vad Mange har för mystisk skada ???
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Ambroo:

Vad snackar du om???
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Talangscouten: Jaja, det ska bli spännande att se de där papperen som du skulle visa upp här inne.

Jag tycker inte heller att Jonte spelat på toppen av sin förmåga, men inte fan idiotförklarar jag mig själv för det...
Kommentera

Sv: Vad är det för fel med Jonte Hedström?
Per HApps:

Alltså, jontes svacka på ishockeybanan har ingenting med lönen att göra.

Men det jag menar är att en spelare som tjänar bäst i laget borde också vara den bäste spelaren. Annars hade man ju lika gärna kunna givit Nylander jontes lön. Självklart ska man få ha svackor, speciellt när man inte har tränat försäsongsträning ordentligt. Men det är just nu inställningen som saknas.

Ja, det stör mig lite.


Men förhoppningsvis är Hedström bäst på banan på tisdag så är vi alla lyckliga o glada.
Kommentera

« · 816369 · »