1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582977 inlägg · 6215 ämnen

Vad är det som händer?

« · 611637 · » Till forumet


Sv: Vad är det som händer?
Per HApps: Du skrev
RocknRolf2:
Nubben har inte misslyckats, läs BragdBirgers inlägg så förstår du

Jag påstår att "Nubben" visste att Hagos och Hedström skulle till NHL
Dom hade säkert tala om det för honom. Eftersom resten av Sverige visste om det.
Vad/Vilka spelare värvadades för att ersätta dom ?
2 spelare snackar vi om. Var det månne Ström och Wenneberg ?
Ge mig namnen på de 2 spelare som skulle ersätta Hagos och Hedström !!!
Kent Madervill höll inte på att få förnyat kontrakt, han dög inte. Hette det.

Att Norgren drog, har inte gjoirt så mycket om dom 2 tidigare nämda ersätts med likvärdigt matrial.

Vad är det för jävla PUCKON som står och skriker skit åt våra egna spelare ?

Avstäng skiten från arenan. Jävla Pack !
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
LingaN: Jag hör inget än klagande från dig! Har du inget positivt å säga eller hatar du allt och alla?
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
General_Moisio: Leker vi ombytta roller?
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
LingaN: Skulle du inte klagat så mycke skulle världen sett bra mycke bättre ut!
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
KFUS_Timrå: Nu låter det som vi är närmare varandra, det är en början. Jag hör av mig närmare via brev, längre fram.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
JimmyH: Tycker inte att du ska ta på dig hela smällen.
Blev bara så irriterad av hettan i denna disskussion.

Ett samarbete skulle inte vara fel, men då måste ju den sociala kontakten fungera också.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
KFUS_Timrå: Jag ber om ursäkt om jag på något sett försakat dig/er i det förgågna. Det var i så fall fel av mig.

Knappast någon som hindrar dig/er att göra egna tifon, det skulle nog alla uppskatta men nog skulle det fungera bättre om det samarbetades.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
JimmyH: Du skulle bara veta hur många gånger VI har försökt att samarbeta med DIG utan att lyckas.

Men men... vi får väl fixa våra egna tifon i fortsättningen.
Ursäkta om vi var till besvär.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
KFUS_Timrå: "Ni"? Jag är ett eget nick och en egen person.

Jag bjuder gärna din/er förening på ett styrelsemöte i supporterklubben. Jag tror det finns mycket vi kan komma överens om. Man behöver inte tycka allting lika, men ni/du och jag har i alla fall samma böjelse för klubben och vi gillar dessutom klacken och du/ni har väl ett intresse för flaggor, resor, ramsor och så vidare.

Men finns det ingen vilja för samarbete från din/er sida så är det ju ingen idé.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
JimmyH: Är ni "mogna" själva ??
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
KFUS_Timrå: Okej, du/ni var alltså inte mogna att ta första steget utan trivs så som det är just nu om jag tolkat ditt svar rätt.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
JimmyH: Skuldkänslor ?? Eftersom du tog åt dig tänkte jag.

Vi känner oss inte skrämda av sociala tillställningar, men det känns inte som att ett "möte" skulle göra någon skillnad eftersom ni redan verkar ha bestämt er för hur ni skall bemöta kritiken.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
KFUS_Timrå: Jag skrek: "Tackla, Aalto!". Alltså i den meningen att han hädanefter borde använt kroppen istället för klubban, det är mer ett tips från min sidan snarare än en häckling. Sedan är det ju olyckligt att någon annan hörde dåligt och sjung "tacka" istället men jag tror inte det var fler än max tre som skrek med ändå så.

Motståndarmålvakter ska hånas, men gärna med fyndighet och relevans. Det var en del alkohol i kroppen från männen på den övre delen av klacken i lördags. Det är på både gott och ont.

Annars känns det som du eller om ni nu är en grupp borde kunna ta sådana här diskussioner på annat sätt än via gb-inlägg och era presentationer. Känns ganskla starkt trots allt som att du/ni vet vilka/vilken person det är ni har meningskiljaktigheter emot. Eller hur?

Föreslagsvis ett möte, där det kan diskuteras lugnt och tryggt eller åtminstone skicka brev eller bubblor här om sociala tillställningar skrämmer. Någonstans måste väl alla ändå känna att ett bättre samarbete vore att föredra. Tyvärr tror jag inte gästböcker och HS-presentationer löser det, med tanke på nivån på snacket.

Det gäller så klart till alla sortes "åsiktsgäng" i klacken. Vad säger ni? Vem är mogen nog att ta första steget?
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
ståpäls: Gårdagens matchtråd tog upp 4-5 sidor av gästboken. Det hade varit enkelt för den person som raderat den om det gick att markera inläggen som skulle raderas. Nu måste varje inlägg tas bort, en efter en. Det skulle ta en jäkla tid just för gårdagens matchtråd. Därför raderades hela ämnet.
Jag vet att webmaster håller på med en funktion så att det går att markera de inlägg man vill ta bort på en och samma gång. Det skulle underlätta väsentligt.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
LingaN: I denna gb menar jag.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
ståpäls: Vore verkligen en bra idé. Men tydligen så får folk jävlas hur mycket dem vill in denna gb.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
Tänkte scrolla igenom matchtråden men det vart tji det. I stället för att slentrianmässigt stryka hela trådar kan man väl stänga av dom som missköter sig en vecka eller två. Och då menar jag inte Aalto.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
RocknRolf2: Och hade vi haft Sidney Crosby, Peter Forsberg,Sven Tumba , Mats Näslund och Rolf Riddervall hade vi varit trea. Allt enligt Din logik.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
Här var det livat här var det glatt här var det blommor till laget godnatt......
eller hur var den gamla ramsan.

Jag tror inte Kenta sagt så där till Kvällspressen, de har hittat på som vanligt.

Kom igen nu och bli medlemmar i Timrå IK eller Supporterklubben om ni inte redan är det.(eller båda).
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
RocknRolf2:
Tyvärr så är det jävligt svårt att INTE läsa dina inlägg
med tanke på att du står för 60-70% av dom som finns
här inna på denna GB...
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
gud: i så fall. Skit i att läsa mina inlägg. Du har tydligen fortfarande inte fattat att varken du eller nån annan kan kontrollera mina åsikter eller min rätt att framföra dem här.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
RocknRolf2:
Herrejävlar..Och det tycker du att andra inte redan har gjort??

Att du är som en papegoja som upprepar samma tröttsamma
skit dag ut o dag in betyder inte att jag behöver upprepa det
andra har försökt nå dig med...

Ta av dig skygglapparna nångång och försök allafall att förstå..

Vi andra har redan förstått vad du menar..Det gjorde vi redan i
mitten av Oktober..
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
gud: kom med argument nångång istället.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
RocknRolf2:
Ändå förstår du inget...
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
Frella: Hahaha! Ja jag driver med er. Våra nyförvärv har presterat 9 mål. 9 mÅL! En spelare har redan fått kicken och flera andra nöter bänk då och då. På topp 10 i interna poängligan hittar vi två nyförvärv.
Visst driver jag med er som tycker att detta är ett misslyckande.

Jag har som sagt läst och svarat på Bragd-birgers inlägg.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
RocknRolf2:
Hur kan du då säga att Nubben har misslyckats?
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
Per HApps: Han kan läsa det hur mycket han vill, han kommer inte ändra sig ändå. Jag tror numer mest att han är här och driver med oss den gode Rolf...
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
Per HApps: har läst och svarat på det inlägget.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
RocknRolf2:
Nubben har inte misslyckats, läs BragdBirgers inlägg så förstår du.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
TIKbiff:
Vi är för dumma i huvudet för att denna GB ska bli stendöd..
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
Per HApps: samma här. Men jag har samma oroliga känsla angående Timrå nu som jag hade för GIF i april. Hade rätt om GIFs säsong och kommer sannolikt ha rätt om Timrås också.
I båda lagen ser vi två sportchefer som misslyckats
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
RocknRolf2:
Å skulle inte du vara så rolig så skulle vi ha en stendöd GB
;-)
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
RocknRolf2:
Sant, så allt annat än kvalserien denna säsong ser jag som en bonus.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
LingaN: Skulle Peter Ström, Wennerberg, Warg, CJ- Johansson m fl. varit bättre hockeyspelare så tippar jag att vi skulle ligga på 4:e plats
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
Skulle Aalto inte varit med denna match av någon anledning så tippar jag att vi skulle vunnit med 3-2.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
Knylan:
Sant, gör man 4-6 mål per match kan man dra på sig en idiotutvisning som Alto gjorde i går kväll, men årets upplaga av Timrå skall vara glad om man gör 2 på en match. Och då går det inte att bjuda in Frölunda på det vis som gjordes vid just ställningen 2-0.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
RocknRolf2: Det är väl klart att målskyttet är det största problemet vi har, därför går det absolut inte att göra som Aalto upprepade gånger har gjort.

Vi hade sanslöst med oflyt i vissa lägen, som Sloans läge då tex. Men Frölunda hade iofs lite dom med, tex då dom stod och passade paralellt över mållinjen i princip.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
RocknRolf2: Måste säga att du är inte fullt så enkelspårig som vissa vill tillstå! Håller med dig till fullo när du skriver att man kan peka på flera orsaker till att gårdagens match förlorades. Aaltos misstag var ett och kanske det enskilt största men oförmågan att göra mål är ändå det klart överskuggande problemet för TIK!
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
LingaN: Jovisst, mycket möjligt. Men om Aalto inte skjutit skottet som Robban styrde in till 1-0 då? Det hade blivit en helt annan match.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
RocknRolf2: Men om Aalto aldrig tagit utvisningen och det hade stått 2-0 i tredje? Det hade blivit en helt annan match...
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
Knylan: Vid ställningen 2-2 i början av missar Timrå flera jättelägen. Vad har dem missarna med Aaltos utvisning att göra? Är det Aaltos fel att Sloan misslyckas slå in en puck i öppet mål. osv osv.

En sån här match avgörs pga serier av händelser.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
LingaN: Kenta har all rätt att skälla på Aalto. Men han ska inte göra det i det offentliga
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
RocknRolf2: Vi som var på plats såg att det helt uppenbart förändrade spelet hos båda lagen. Timrå vart mer försiktiga och Frölunda tröck på lite hårdare. Ger man någon av Frölundas toppspelare den minsta intention till målchans så blir det mål. Så även igår. Kallios mål satt stenhårt i krysset.

Gör man två mål mot Frölunda och leder med 2-0, styr spelet så är det otroligt matchavgörande att dra på sig en så fruktansvärt onödig utvisning. Vi kom aldrig igen efter det, därför är det väl gaaanska så matchavgörande?
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
RocknRolf2: Kan du inte säga att du vet bättre än Kenta också?
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
Knylan: Visst var det en dum utvisning. MEN.
1. Det är alltför generaliserande att påstå att den avgjorde hela matchen.
2. Det är dumt att häckla egna spelare med nidramsor.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
RocknRolf2: Aalto förtjänar verkligen skit för detta. Det var hans fel och det ska ha ta på sig själv också.

Teemu Aalto tackla för att döda
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
Klart man kan håna Salo, det har vi ingenting emot, absolut. Får det honom ur balans så är det ju perfekt, men det går att håna honom för något annat än något som hände för snart 4 år sen och som är så fruktansvärt uttjatat.

RockRoelv: Du har uppenbart bättre blick än vad Kenta själv har, det ska du ha grymt med cred för. Aaltos fullkomligt idiotiska utvisning hade ingen direkt effekt på matchen ändå...

Och ja, hade vi haft målskyttar i detta lag så hade vi kanske kunnat vinna ändå, med massa flyt. Men spelar man boxplay 3-5 mot Frölunda så vet alla att det blir åtminstone en pyts i röven. Nu kom både 2-1 och 2-2 under Aaltos utvisning, klart att grabben ska ha en klapp på axeln för det. Speciellt eftersom det inte är första gången i år han torskar på just den där sortens utvisning.
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
Å andra sidan var det fler som sjöng hoppa salo än Tacka Aalto..!

Tycker personligen inte att man ska sjunga skit om spelarna om de gör något dåligt, jag menar inte blir det bättre av det iaf!!!

Dock riktigt orutinerat av Aalto igår :/
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
Knylan: Ja Knylan, jag har sett åtskilliga matcher med Timrå genom åren. Inte ens när Freddan släppte in 5 tavlor i en och samma match drogs det igång nån jävla ramsa om honom.

btw. jag ser flera matcher nu också. Hört talas om ppv?
Kommentera

Sv: Vad är det som händer?
RocknRolf2: Jag kan lova dig att vilken annan spelare som helst hade fått samma behandling. Nu uppkom "Tacka Aalto" eftersom folk samtidigt körde "Tacka domarn". Därav att det var en ramsa av det hela. Hade Oksa gjort dom misstagen han gjorde borta mot LHC på hemmaplan så hade han nog fått höra en hel del.

Förmodligen så vet du nog detta bra mycket bättre än oss som var på plats. Du förlitar dig på en fucking webradio och någon jävla polare. Patetiskt.

Generül: Du upphör aldrig att förvåna.
Kommentera

« · 611637 · »