1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580384 inlägg · 6216 ämnen

Värvningsrykten

« · 80860 Till forumet


Sv: Värvningsrykten
DJ Hemp:
För faan! Du måste trycka på visa tråd, då får du upp enbart den tråd som det handlar om och kan läsa i lugn och ro!

Får väl se om bensinen räcker till en "Gurkresa" också, kan ju tänkas att man får ta och vidga sina vyer en aning! Men ungdomar!? Det ska vara gamla rutinerade rinkrävar såna som Rolle the pucktroller du vet!
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
mike66:

Du menar bjärn elle´?! Scrollade neröver, men blev mest yr och hittade inte trådens begynnelse...

För övrigt RYCKTAS det om att VIK Hockey kommer att sända en riktigt strong ungdomsfemma i utbyte mot att DJ Hemp äntrar kommun´...!
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
DJ Hemp:
Ja visst, tänkte att detta med värvningar är min melodi! Har ju bla varit i Bollnäs på "Mamma mos" och värvat Tikkanen, och även upp ibland Oviksfjällen och jagat Bjärv med Dahlén!

Du får nog läsa hela tråden om du ska hoppa upp och fethaja vad det är jag sysslar med!

Mot nya friska värvningar!
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
mike66:

Så du gör dig en helt ny karriär som agent, din jävel... ;-) Hyundai Sonata, såld av "Pekka", 200 mil rakt av så där... Jag är golvad!
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Efter min senaste tripp till Kiruna och min träff med både Salming och Pekka så styrde jag nu min kosa söderut, eller närmare bestämt raka vägen ner till Malmoe en liten nätt resa på närmare 200 mil!

Ska förövrigt också tillägga att nu så åkte jag i en sprillans ny Hyundai Sonata som jag fick till kraftigt rabbaterat pris av Pekka!

Hade ju en del förväntningar på de rykten som florerat kring Mats och hans eventuella "återtåg" som det numera så fint ska kallas!

Träffade nästan direkt på min gamla barndomskompis Percy Nilegård och bestämde att vi skulle träffas i hans nybyggda radiopalats där han bjudit in Mats och mig på en intervju!

Men vad skådar mitt sydligaste öga när jag döm av min förvåning får syn på både Mats och MIF Percy och jag var ju inte sen att agera för att luska fram vad som var i görningen!

Skall ju också tilläggas att Mats gjorde sin sista stora turnering 1994 i OS där han bland annat missade en straff i den nervdallrande OS finalen mot Kanadickerna, och han får väl anses ha en del kvar att bevisa på en hockeyplan! Nubben ring medans chans finns!

Nog om detta! Iaf så ville man ju komma så nära som möjligt för att kunna lyssna på Percys intervju, alltså Nilegård återigen briserade det en atombomb som går att jämföra med den som Jänkarna släppte över Hiroshima och Nagasaki, skall också tillägga att Rolle Stoltz alltid kallade Amerikanarna för Jänkare när han refererade hockeymatcher! Du finns i minnet för alltid Rolle!

Men iaf så stod det nu klart för mig att Mats mer än gärna ville avsluta sin karriär i Timrå IK och han har ju också sin sommarbostad här i Timrå så det skulle ju passa alldeles utmärkt, frågan är vad Percy och Nubben kommer fram till?!

Spännande fortsättning följer i min resa genom Sverige på jakt efter nyförvärv.....!
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Mr Danne:
Det är väl lätt hänt att folk börjar kalla LHC för köplag trots att de inte värvar mer än något annat lag. Faktum är dock att LHC endast värvat en etablerad forward, han är ju inte så tokig iofs, och två etablerade backar.
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Jocce: Nej, det var absolut inte ett negativt påpekande. Det var bara ett konstaterande att ni i LHC verkar ha gott om pengar.
Den där tjecken vill nog de flesta elitserielag ha ;)
Är ni oroliga för att bli kallade köplag?
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
El Maco:
Ja eeeen Pekka hör ju till skaran "Alla dessa fantastiska 56:or" jag är ju själv av den mer okända skaran av "alla dessa okända 66:or"

Glömde ju att nämna att när jag varit uppe på Oviksfjället och träffat Bjärven så styrde jag min kosa mot nordligare breddgrader eller närmare bestämt Kiruna.

Av någon konstig anledning så stannade jag till vid en bilhall i Kiruna, fick någon konstig ingivelse till att byta bil efter alla dessa mil jag nu kuskat land och rike för att få höra de senaste angående värvningsryktena!

Eftersom nu alla har förstått att Freddan förmodligen inte finns tillgänglig som båsöppnare till hösten, så kom detta stopp som ett brev på posten!

Vad skådar mitt nordöstra öga när jag kliver in i bilhallen?! Där står "Börje" och samspråkar med Pekka som står och blossar lugnt och harmoniskt på en äkta Havannacigarr!

Smyger mig allt närmre för att få en riktig tjyvlyssning och lite namnam att lägga in på gb:n!

Då slår nästa bomb ner som en Japansk kamikaze i Pearl Harbours hangarfartyg!

Enligt Börje så är både han och Pekka klar för spel till hösten och därmed så är både målvaktssidan och backsidan så gott som komplett inför säsongen 2002-2003! Nubben hade nog redan ringt dit upp som jag har fattat det hela!

Vilken bil jag bytte till kommer det säkert en fortsättning på......
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Mr Danne:
Vet inte om det var ett negativt påpekande, typ köplag, eller bara ett konstaterande.
Om syftet var det första kan du väl jämföra med antalet värvningar Timrå gjort inför den nyss avslutade säsongen, och varför inte inför säsongen 2000/01, och med det menar jag inget illa utan vill bara få dig att tänka till.
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
mike66: Eeeeeen Pekka Lindmark! Finns bara en Pekka Lindmark... Harom ringt honom troru?
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
fast jag skulle inte tacka nej till honom om tik värvade honom ;)
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Och Linköping bara värvar och värvar...
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Octagon: mm jag vill helst ha snabba spelare som kan dra upp tempot och slöa backar är inte direkt mina favoriter..
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
dr-nix: Mkt tveksamt. Rent ekonomiskt måste Anders Eriksson räkna med att gå ned ordentligt i nivå. Jag är mycket tveksam till om ngn av de etablerade klubbarna erbjuder honom kontrakt. Eftersom han enligt min mening är långsam som inlandsisen gör han sig inte heller på större rinkar. Troligtvis återfinns han i ngt farmarlag eller så hamnar han i Tyskland. Givetvis finns chansen för honom att typ LHC eller Södertälje kontaktar honom. Särskilt Södertälje verkar ha en förkärlek för långsamma och stora rundningsmärken till backar.
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
dr-nix: Ja. Och var tusan har de fått honom ifrån???
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Johan J: uhmm hockeymagasinet..
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
dr-nix: Och var kommer ryktet ifrån?
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
jag vill få klarhet i detta rykte->
Rykten:
Anders Eriksson (-75) b Toronto
..har tik råd med en spelare av den kalibern ??
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Detta ser ju onekligen mycket bra ut inför säsongen 2002-2003!

*Robocop, Dahlén, Tikkanen, hoppas nu också att Nubben ringer till Mats N så är 1:a femman nästan spikad till hösten! Tycker nog att Nubben kanske skulle ha ringt till Huss också bara för att vara säker på att han verkligen har lagt grillorna på hyllan!

LHC suuger fett!
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Dahléns kontrakt går ut och han har själv sagt i någon av kvällstidningarna att han inte vet vad han ska göra nästa säsong. Jag tror han går till LHC. Snacka om satsning. Fast det är klart, säljer man 30 lyxloger för 1 miljon kr/st så varför inte...
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Ska också tilläggas att när jag ändå hade svängarna förbi Bollnäs så tog jag givetvis genvägen hem via Ö-Sund.

Det hela började när jag träffade stor-Erik uppe på Oviksfjället. För er som inte vet det redan så är stor-Erik ett äkta Timrå IK fan!

När vi kliver in i jaktstugan så vad skådar mitt södra öga?! Jo där sitter "Lennarth" och Ulf och jag kan inte annat än att sätta mig ner så nära som möjligt och påbörja min tjyvlyssning!

Kan inte undgå att höra konversationen om hur Dahlén sköt den största Bjärven i den Jamtlandska historien just uppe på Oviksfjällets högsta topp!

Sen briserar bomben! Dahlén har köpt sig en Ockelbo och är på väg till Timrå IK för att skriva ett 5 års kontrakt där både hojten och eget jaktlag ingår! Detta skall dock kanske tas med en nypa salt, men det är sant, jag lovar!

Uppsnappat av:
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
RDG:

Har för mig att Uffe skrev på ett nytt kontrakt för inte alls så länge sedan....
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Patrick: Kontraktet går ut i sommar..
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
kn:
Den är lustigt hur Ulf Dahléns namn kan dyka upp om och om igen. Vi kanske borde låta honom spela ut sitt kontrakt som sträcker sig över 2002/2003 först? Fast vi kan ju alltid skapa ett köp-loss-Uffe-upprop och skramla ihop pengar så Timrå kan lösa ut honom från kontraktet med Washington...
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
mike66: mera värvnings rykten.
dahlen,dimman a.eriksson och en keeper
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Kan bekräfta att Tikkanen kommer att ansluta till truppen! Hade vägarna förbi Bollnäs häromdan och stannade givetvis till för att käka på det beryktade matstället "Mamma mos"

Väl inne på korvmojjen så vad skådar mitt norra öga?! Där sitter "Victoria" i egen hög person och smaskar i sig en vörre och lite pärstamp med ingen mindre än Esa himself!

Satt och tjuvlyssnade på deras konversation och tyckte mig kunna urskilja på den knaggliga Finlands/Svenskan att Tikkanen har skrivit på ett 10 års kontrakt!?

Nä nu äre kväller och domustrappan ligger kvar där den alltid har legat! Go natt!
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
El Maco: Nubben har ju inga pengar!kan därför inte ringa till Bollnäs!Så vi glömmer esa igen,han faller i glömska!
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Sen skulle Arne Hegerfors komma också...Han ska bli våran förste speaker!
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
El Maco: Han kommer enligt Bolläs Allehanda!
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
ESA TIKKANEN TILL TIMRÅ! Han har ju stuga i Bollnäs!!! Ring Nubben, ring dårå!


Sådär, då var det sagt. I år också.

(för den nytillkomne hemsidesbesökaren kan vi informera att Esa Tikkanen har ryktats så länge det har funnits en Timrå-hemsida. I år hann jag först, hehehe.)
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Coachen: Du föresten jag hörde också att Kimmos tredje lille- broder El Maco Kapanen kommer också hit!Sug på den ni!
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Dessa rykten har jag hört också ett tag men där vill jag ligga lågt
men som sagt Zätas miljon från NHL och dennes förmåner tror jag kan räcka till nåt mer än en korplirare men att tro det skall räcka till superstjärna från NHL, icke.
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
ingen som hört något rykte med lite mer trovärdighet ?
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Coachen: Finns inte en enda person som kan fylla "luckan" efter en Zäta. Däremot kan han bli en del av det. Men inte den enda.

El Maco: Jag har nu sagt upp alla mina samarbeten med revisorfirman E&Y. Så nu är det bara att ge ett bud.
Kommentera

Sv: Värvningsrykten
Coachen: Jamendåså. Då bestämmer vi att Sami spelar i Timrå dårå.
Kommentera

Värvningsrykten
Fick höra igår på matchen av väl insatta personer att Kimmo Kapanens bror Sami var sugen av att lira med brorsan nästa säsong. Borde väl bli i Timrå då eftersom Kimmo är klar. Han fyller då ut luckan efter Z som väl få betraktas som förlorad.
Kommentera

« · 80860