1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581068 inlägg · 6216 ämnen

Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19

« · 2037031 · » Till forumet


Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Kovalchuk: Så du tror de vinner mot både Hästen och Karlskoga borta? Det tror inte jag. Och fan vet om de inte kan ställas inför en obehaglig överraskning mot Kristianstad på fredag också. De spelar för att slippa kval och vann i kväll.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
tjobba: MrMadhawk har sammanställt förutsättningarna:

MoDo – 100 poäng
Kristianstad hemma
Vita Hästen borta
AIK borta
Tingsryd hemma
Karlskoga borta

Timrå – 96 poäng
Västervik hemma
Almtuna borta
Mora hemma
Björklöven hemma
Kristianstad borta
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
JonteD: instämmer till fullo (eller ska det vara fyllo?). 2 pinnar borta mot gurkorna är i a f jag nöjd över. Synd inte Almtuna gjorde sitt bara 😕
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Knylan: Det är en galen hög nivå på årets HA... bara att inse. Frågan är snart om inte SHL borde utökas eller göra 2 serier som det talats om tidigare... en nord o en söder. Leksand o Oskars ska definitivt inte känna sig säkra. Att Leksand har 45 miljoner i löner o Löven 14 som det stod i Expressen idag säger ingenting eftersom allt höjs i SHL... det vet ju vi om inte annat.
Vi ska iaf ända in i kaklet!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
tjobba: Modo vinner resterande av matcherna.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Clay.2: Ikväll står flaggan i topp!!!
Lööken frälsaren...
Glappe till Boförs å Gurkorna öka...
Ikväll rinn dä lätt...
Ikväll få de fan bära hem bärra..
Vi är Timrå IK och vi ger aldrig ALDRIG upp...
Vi få gå bagvägen till SHL...!!!
Timrå IK i VÅTT OCH TORRT ALLTID!!!
Ska vi dra ihop någon..avslutsresa..!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Synct: Jag vet att han inte har något inomhus DM i sporthallen i Sundsvall men det har jag , stavhopp var inte min gren iallsfall .
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Knylan: Jag tror fortfarande vi nyper andraplatsen. Modo har sina 2 ”lättaste” matcher nu. Både vi och Modo vinner nästa omgång, därefter tror jag Modo kommer börja tappa poäng igen.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Hahl Bundy 2.0: Lövens grundserie kommer nog fan aldrig att slås, jag har svårt att se det. De har legat på det här poängsnittet i en evighet nu, och har dessutom höjt det lite. Någonstans kring 122 pinnar borde det bli, om de håller tempot uppe hela vägen in.

Och vi har 96 poäng nu, med 15 pinnar kvar att spela om. Teoretiskt sett kan vi alltså nå 111 poäng utan att ens vara speciellt nära topp två, om Modo gör sitt samtidigt.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Clay.2: Jo, jag förstår att inte svenska landslaget har köpt honom och hans medborgarskap. Jag kanske var otydlig, jag vet att hans mamma är svensk.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Synct: och hans mamma är Svenska
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Synct: Äh... skitsnack! Morsan bestämmer o hon är svensk. Kvinnorna styr... det är sen gammalt. 😅Bratten regerar.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Hahl Bundy 2.0: Skulle nästan vara mer stolt om jag var amerikanare, han har väl typ bott i USA i hela sitt liv, han ville väl t.o.m tävla för USA, enda anledningen att han tävlar för Sverige är väl för att pappa fick bli landslagstränare? vad jag läst mig till iallafall.

Bratten var bra idag. Så, nu pratar jag inte bara om stavhopp.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Clay.2: Japp... inget snack om det. Dessutom... vem kan hindra honom att ta OS guld? Bara han själv. Killen är den nya Bolt... och svensk.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Grattis TIK!!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Hahl Bundy 2.0: Inget världsrekord ikväll .. men det kommer inom kort .
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
JonteD: ÄH... Jag snackade Duplantis vid förra världsrekordet. Så det anser jag inte gör nånting. Timrå kan lära sig att lägga ribban högt o fixa det!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
JonteD: Ok .
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Clay.2: Eeeehhhh vi ska nog bara prata Timrå o hockey härinne capisch!!!!!!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Clay.2: Duplantis hoppar på 6.19 .... första rivning andra snart ........
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Timråit H-sand: nu när det börjar bli allvar så både tror och hoppas jag att det blir så.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Tom Topp: ...men då får de väl för sig att spela på 8 backar igen så då är Lander likt förbannat med...
Nä 6 backar o en extra med i fall nåt händer eller dylikt.
Och där ska inte Lander spela. När han får tid på sig kan han väl funka ok men har begränsad uppsida. Alldeles för långsam o klen i närkamper o gör för många misstag helt enkelt! Punkt slut!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Löven har en grymt stark säsong. Dom har inte haft sin vanliga dipp ännu men man kan kanske hoppas att den kommer nu o att vi går upp på istället för dom.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Kerstin_k: Kom ihåg ... Friidrotten nu på 9an .
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Kerstin_k: Bratten helt klart bäst på plan ikväll!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
bar mofftak: Kände nästan på mig att jag skulle få äta upp den!
men det förändrar som sagt inte insatsen de övriga 62 minuterna.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
erathoo: possetivt ändå för laget att vinna utan Jonte, ger en liten boost för fortsättingen👍
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
bar mofftak: Nu har jag bara sporadiskt sett matchen. Så jag kan inte uttala mig om särskillt mycket, egentligen.

Lundin har fått lite ris här inne utifrån prestation ikväll. Där nere i Västerås fick han blommor för sin insats. Tänk vad olika man kan se en match ändå.

Det som slog mig, utifrån det lilla jag sett plus highlights, är att Brattström är väldigt bra just nu. Det intensiva matchandet på seniornivå har kanske gett frukt? Han ser mycket tätare ut och mer kompakt i förflyttningar nu än i början av säsongen. Klart glädjande inför slutspurten av säsongen.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Herminator: Vinst mot Västervik och Modotorsk mot KIK så är vi med igen. Bara en pinne då.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Reign in red: han försöker att vara konstruktiv, sen går det åt helvete ibland. Men man måste få misslyckas för att utvecklas. Och Lerebäck går ju naturligtvis in före när han är tillbaka. Då förutsätter jag att Lander är åttonde back.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Woody: Formen har det nog inte hänt något avsevärt med, men det är ett svårt lag vi möter och matchtempot får ju ingen som helst hjälp av att det bara blir en utvisning per lag på hela matchen. Inte för att det heller skulle ha varit så många fler, vilket ju säger en del om hur båda lag höll igen.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
TD: Rättvist, vi ägde ju hela förlängningen spelmässigt.
Träligt bara att MoDoliderna lurar hem 3 poäng mot Almizzzz..
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Woody: Lööke, klass spelare!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
bar mofftak: Lander har faktiskt höjt sitt spel men det är för mycket lattjo ibland typ: special special passning ibland och övermod .
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Gert_Jonnys: Lindberg är ett mysterium. Han ser så bra ut när han kommer in och täcker puck, åker hyfsat bra skridskor, men det händer liksom inte så mycket. Nummer 17 är en favorit för mig annars. Där finns det vilja.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
TIK-Lund: Så är det så klart.
Passande att 33 som ofta glider blixtrar till och är med och avgör. Det är mål som vinner matcher och inte hårt jobb...
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Tung match mot ett tungt lag....oj vad Jonte saknades ändå.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Hahl Bundy 2.0: men Lundins pass 5 a och kliniskt av lööke direktskott skönt med en seger
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Woody: Nåja, det blev ett mycket vackert slut ändå, men surt på den missade poängen. Bra om Löven tar bonuspoängen också.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Gert_Jonnys: Där håller jag med dig...
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Knylan: Tycker vi kan diskutera lite Lindberg istället. Han har alltså spelat matcher i NHL?!? 🤔

I min bok går till och med Lindholm före honom.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
kulltorp: SEGER!!!!!!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
yeeeeessssss
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Hahl Bundy 2.0: behövs 3 bra backar i laget. Bort med Lander först och främst.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Woody: Jao, vi är tillbaka i gamla synder...
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Tikkare: Stämmer bra han nämde han oxo!! Men han hade bara spelat ett en men då e man ju hyfsat bra elr!!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Där gick tåget... vi får se till att vinna det lilla racet o få möta Modo i bäst av 3.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Knylan: Vad hände med storformen? Hade vi åkt lite mer skridskor hade vi vunnit den här.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
bar mofftak: Det är väl generellt rätt sällan han är vår skarpast lysande stjärna men det delar han med en hel del andra. Gillar bara inte hur vissa spelare delges oproptionerligt mycket ris i förhållande till andra och i allt för stor utsträckning hyffsat oförtjänt i synnerhet baserat på helt förlegade meriter.

Kan nog namnge iallafall en handfull spelare som de flesta härinne nog skulle se en reducerad istid på om man valde att specialstudera till förmån för andra som sannolikt flyger under radarn.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-02-19
Reign in red: Personligen diskuterar jag gärna Lander men problemet är att kritiken mot honom är så inåt helvete obegåvad. Framförallt har kritiken under hela säsongen framförts i någon form av affekt mot det faktum att Nielsen inte fått spela.
Låst ämne

« · 2037031 · »