1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577870 inlägg · 6216 ämnen

Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08

2097668 · » Till forumet


Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Hockeyoraklet: ja bara ett orakel kan tippa så bra men hoppas du har fel om Västervik
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
sargad: Tycker dom hade 1 farligt läge på hela matchen
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Kerstin_k: Det är hur försvarsspelet såg ut i första som jag är mest nöjd med. Fördelningen av ansvarsområden och samspelet mellan Jakob och utespelarna gör att det ser tryggt ut. Skotten kommer oftast från dåliga vinklar och när dom kpmmer igenom släpper Jakob inga returer.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Kerstin_k: häftigt hur i sync ni är.

Alla andra förstod vad jag menar men för SMÅLAND, det betyder att ni klaffar nåt oerhört, ni är bra. Ta en vit dag nu 😘
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Modano: Nuså; nu har jag återhämtat mig efter chockvågen - eller tsunamin om man får tro kommentatorn - som sköljde över Timrå IK i första perioden. Sällan har väl sån NHL-klass pumpats mot vårt försvar, gång efter gång.

Men dom stod pall. Höll 0:an intakt och sedan var det lite samma gamla vanliga visa igen. Man nöter ner och producerar en sanslös offensiv. Man kommer till och med på sig själv att inte ens vara nervös med uddamålsledning inför tredje. Olikt en Timrå-supporter.

Inte för att han hade speciellt mycket att göra; men Johansson är en gedigen målvakt som är oerhört tät. Väl värd att lyftas fram igen.

Överlag gjorde man en bra defensiv insats. Bortsett från nått läge i första skapade inte vik mycket. Trots deras helt makalösa start.

Fan, gäller att njuta till fullo när det ser ut så här spelmässigt. Idag tyckte jag blåställsbärarna gick i bräschen och bäddade för en ganska odramatisk vinst, till slut.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Tom Topp: Yohio som utlovats youtu.be/0EQyVSoGWSQ
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Modano: Västerås försökte, men det är tufft att stå emot oss i 60 minuter!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Modano: bara myran som saknas nu
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Sputnik: Stabilt och lugnt vinner när man höjer tempot i matcherna Stor o Stark. Bra tränad orkar mer spela fysiskt.Nuhar man äntligen fått in tyngd i laget som man saknat i 5 år . 💯💪👍
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Skön match idag, många får fortsätta göra poäng, lite nya målskyttar, hållen 0:a, mål fast videobedömning.. ;)

Sen TAIF på det, bara 1pinne till löven nu! :))
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Hockeyoraklet: sketans autocorrect. Sen är jag för slarvig att dubbelkolla. Singeln=Säsongen 😅

Förövrigt kan man ju lugnt konstatera att vår offensiv är långt mer än bara Dahlén. 😎
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Sputnik: precis, en halv skena i bredd var på linjen och då dömde dom bort. Har mardrömmar från den tiden, så fort det rings nu så utgår jag kallt från att målet blir bortdömt.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Hockeyoraklet: Ja det tycker man ju skall gälla. Förra singeln var en parodi kring den bedömningen dock. Minns nån bortamatch mot Tingsryd eller vilka det va då Timrå spelaren inte snudda målisen på långa vägar och skridskon knappt kan varit en millimeter på linjen och ändå dömdes det bort..
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
JanneH: själv tippade jag exakt 5-0 i matchtråden. Hoppas dock jag får fel om det andra tipset 😜. Kanske vi kan bärga 3 pinnar även mot Västervik med Jonte tillbaka i truppen.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Bragd-Birger: En poäng på onsdag räcker för att ta över serieledningen!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Bragd-Birger: och jag som trodde på OT seger... känns skönt att tippa fel ibland
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Väl genomförd match till slut. På hälarna i 1a, sen fick man ner tempot på VIK och tog över taktpinnen. Bra spel runt egna målet/boxen. VIK hade väldigt få målchanser.
Däremot är spelet u t ur egen zon fortfarande en akilleshäl.

Och framåt är det som vanligt lugnt. Man bara väntar på att puckarna till slut trillar in. Makalös offensiv i det här laget.
Hack i häl på "seriesuveränerna" efter stabila 26/27 senaste pinnarna. Jävligt imponerande. Och nu får vi tebaks Jonte också. Kanske slipper negativt kval ändå...

Och, yes: hockey ä r en underbar sport!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Hockeyoraklet: Så kanske det är just nu. Det är svårt att hänga med i vad som gäller runt det där.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
bar mofftak: fast om du inte stör/deltar i spelet så är det väl helt korrekt dömt?

Skönt med vinst. Tycker det är ett fall framåt. Mot BIK spelade vi bara 20 min hockey, idag spelar vi åtminstone 30 min.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
kulltorp: 23 skott 5 mål. Bra effektivitet det.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
mikenomad: Jag tycker detta var en riktigt bra match av Timrå. VIK var bra idag.
Vårat försvarsspel är riktigt bra.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
bar mofftak: Ja reagerade på det med. Men tror domarna har varit mer frikostiga där denna säsong. Andra mål i andra matcher där det varit liknande situationer och blivit mål. Inte en reaktion från Västerås heller. Känns mer som alla lagen passade på att va snabba att klaga till domarn förra säsongen när det gällde tveksamheter kring målgården. I år skriker lagen på minsta lilla tackling och kampsituation för att det har varit det varit petigt med den nivån.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
JonteD: 5-0 i Västerås. Känns igen🙂
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
fermo: Jag tror Boyce vinner skytteligan innan det här är klart.
Vill berömma Walli också. Jag har tyckt att han sett loj ut tidigare, men under de senaste matcherna har han blivit en riktig speedkula.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
bar mofftak: Nästan tråkigt att vara så mycket bättre än alla andra. Timrå IK saknar motstånd 😎
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Snuskigt bra timrå är i tredje perioden! bra jobbat att vinna denna match även fast ni ej var på topp!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
roger_sundsvall: Det där var nog offside i målgården. Men vi tar det :)
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
JonteD: Ja, nu rinn det lätt.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Grabbarna leker hockey.!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
JonteD: Proppen ur. Inte samma fokus på vik från kommentatorn nu.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Kerstin_k: Särskilt skönt att Blomman fick göra mål. Tror han behövde det.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Kerstin_k: 5-0!!!!!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
0-5
👍👍
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
mikenomad: STABILT! Sen 1928
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Andersson: Så ja!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Jävligt praktiskt att ta vår målvakt och målet och få en tekning vid offensiv blå istället för kontring i boxplay... Regelfel.
(Men ordnade sig ändå!)
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
SMÅLAND: Vi gör gurkmajonäs av VIK ikväll. SM-guld!!! 💪
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
TIMRÅ IK GÅR PÅ VATTEN .......
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Andersson: Yeeeezzzz!!
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
0-4
👍👍👍👍
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Päpä .....
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
9:e raga vinsten på G pojkuslingar!! 🥰
Ikväll skull man sutt på Hotell Laxen å firat 🍹🍸
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Efter den lite mediokra första-perren : Sjung och le, sorgerna göm
och glöm en värld så trist.
Du ska se, som i en dröm
att allting ordnar sej till sist.
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Andersson: Da'n såt'n igen!!!👏👏
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
0-3
woooow 🔥
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Hockeyoraklet: Madsen bör ha en andra-ass på 0-2
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
bar mofftak: haha det hänger en välförtjänt timråutvisning i luften nu. Vad gör Walterholm, blåser han över målvakten bara för att jävlas?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Rallarn: Men hur var det med de nya reglerna nu? Får man gapa på domaren sådär?
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
Hassan: Emil Kruse kommer börja gråta snart
Låst ämne

Sv: Västerås IK - Timrå IK 2020-11-08
bar mofftak: Solklart! Går ju inte att döma bort ett mål för att målvakten nästan har lagt plocken på.
Låst ämne

2097668 · »