1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576240 inlägg · 6216 ämnen

Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10

1936461 · » Till forumet


Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
kulltorp: Jo,lite så är det!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
sargad: om vi går in i kval så skulle nog jag vilja se att vi kan lyfta spelet ytterligare. Att de senaste 5-10 matcherna varit ett lyft är vi nog alla överens om men lika mkt som vi lyft spelet under dessa omgångar skulle vi behöva lyfta spelet fram till Mars. Tänk att jag hade glömt G-O-P kedjan. Hoppas inte Freddan glömt den utan plockar fram den snart.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Ullf: Nej, det är det inte, och därför är jag bara en betraktare till största del numera. Detta är Bagdad Bobs forum numera.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
John Cena:G-O-P kedja tycker jag absolut bör testas. Låter spännande.

Allmän reflektion: OM vi nu hamnar i kval så skulle det kännas lite tryggare att gå in i det med det spel som visats upp senaste 5-10 omg.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
JanneH: Gallo-Olofsson-Persson körde vi med i kvalet. Kanske dags för återförening?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Sputnik: nä uddamålsförlust borta mot Växjö är väl inget att säga nåt om även om det självklart suger det med. Intressant att kedjan med Hållander, I am Robot och Törnqvist funkade så bra igår dock. Röstar nästan för att vi behåller den även när Wedda och Collberg är tillbaka. Wedda har ju tidigare visat kemi med Laxen och Rensfeldt borde ju kunna gå som center mellan dessa. Andra spännande formationer skulle ju kunna vara JP, Jacke, Collberg eller kanske Gallo, Jacke, Ohlsson.

Som ni märker tillhör jag den skara som tror att det finns mkt mer att hämta ur Jacke och jag tror det kommer snart.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Tarmen70: Det här är väl ett diskussionsforum? I så fall är det väl bra med lite olika åsikter!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Tarmen70: Är nog ganska balanserad överlag, om jag får säga det själv. 😋
Råkade bara bli lite mer åt det negativa ikäll. Men det har inget med kvällen match att göra. Uddamålsförlust mot Växjö borta är inte fy skam, så det säger jag inget om. 🙂
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Sputnik: Bara gnäll hos dig....
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
JobbaPuck: Jag har klankat på Svedberg idag, men inte över denna match då jag bara sett en del av 3:e.men tycker därwmot inte han har varit tillräckligt jämn i nivån över tid med tanke på lönen han förmodligen har. Borde vara hästlängder bättre än Brattström, men det är han långtifrån. Säger det igen, Svedberg är en Åkerlund deluxe. Kan göra helt vansinniga räddningar men är alldeles för svajig i sitt grundspel och har samma tendenser att hamna på knä som Johan Mattsson hade i början.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Sputnik: kan ju inte säga för mycket med tanke på att jag bara såg lite av 3:e perioden idag. Men slår man ut det över tid så kan man ju fråga sig om inte Nubben kunde haft roligare för den där artistpengen man slängt ut på Jalle?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Gnäll på Svedberg idag alltså. Är ni tecknade allihopa?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Vinner vi på lördag så har vi ”bara” 8 poäng till SAIK. Då är dom med i bottenträsket även. Oerhört viktig match på lördag. Alla till NHK!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Woody: håller med, löjligt och klaga på en 'solklar' tripping på Rahimi......som egentligen borde haft matchstraff för knätacklingen......men men, är man mästare så är man...
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Kerstin_k: Jag håller med på alla punkter. Ett mål ifrån att ta poäng av alla de tre topplagen de senaste tre omgångarna. Jag tror på det här laget. Snart kommer Wedin och Collberg tillbaka också. Jag har gott hopp om lördagen redan.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Woody: Tyckte att det var en hel del tröga ben och skallar idag. Inte alls samma tempo som senaste matcherna. Det tyckte tydligen Freddan också.

Nåväl. Inte fy skam från Timrås sida. Inte alls. Synd, som fan. Men vi kommer inte att vinna alla matcher 2019. Det är bara att inse. Det räcker med att vi vinner alldeles tillräckligt många för att lira shl näste säsong.

Två saker att lyfta fram;

Vi är nära. Trots alla spelare som är borta. Inga dussinlirare i våra mått mätt heller. Strongt.

En stor anledning till att vi hade möjlighet att komma ikapp ända tills slutminuten stavas Svedberg. Icke att förglömma.
Kommentera



Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Woody: Jävligt kaxig gubbe den där Halslhippien som tränar Lakers.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Tikkare: Nja, tycker att falken gjorde en helt okej match ikväll!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Jävla less på dom här hedersamma förlusterna. Fan om vi inte hade seriens sämsta jävla försvar så hade vi kunnat ligga bra till.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Återigen en bra insats, 7:e matchen på raken vi är lika bra eller bättre motståndarna. Tyvärr får vi för lite med oss än så länge, men fortsätter vi med detta bortaspelet så kommer vi gå ikapp och förbi både Mora o Örebro. 👍🏻
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Woody: Fislag. Jag är mer imponerad av Timrå än av Växjö faktiskt.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
usel växjö 3 period men vinner ändå
usel av oss..då loosar vi med 10-0
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
bar mofftak: Precis. Det känns som om han är dubbelt så snabb som övriga.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Tikkare: Nej Bratten ska vara kvar han ska stå alla Matcher! Killen har hjärtat på rätt plats och är ödmjuk och är en riktigt go kille. Honom ska vi ha.

Är man från GBG, har hjärta för Timrå IK och har Lunkan som idol. Klart föreningen ska satsa på honom!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Woody: Vilken jäkla fart han kan få upp när han väl bestämmer sig för att åka!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Tikkare: Ohlsson gör en supermatch i kväll. Vi kommer att ha mycket nytta av honom på sikt.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
JonteD: Jag tar mej en sup för farfar jaa.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
JonteD: Det är ett öga som gäller där om du ska få utdelning.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
lungan: Nämda spelare utan Bratten kan klubben göra sig av med,
Den där Djurgårdaren Falk har väl inte gjort nån nytta sen han kom?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Woody: Nu offrade jag lite jäger till Oden så kanske han hjälper oss med en poäng!!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Växjö Lakers HC - Timrå IK 3-2
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Woody: captain, my captain.
Kommentera


Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Sputnik: Vi gör inte vår bästa match, men vi är
Också nykomlingar som spelar mot svenska mästarna med feta plånböcker. Mora ser ut att vinna, men Luleå gör sin plikt. Fortfarande bara en vinst upp alltså. På lördag vinner vi!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
lungan: Printz är och förblir en jävla idiotvärvning.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Sputnik: Liten inflik från Cluben LHC.

Mora IK har gjort det igen! Ohhhhhhhhh. Mora IK har gjort det igen!
1 - 4 som ett brev på posten.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Sputnik: Har däremot inte sett nått av denna match knappt, utan går mest av vad jag sett av Svedberg innan. Får lite Åkerlundvibbar av Svedberg ibland, grym på idioträddningar men för ojämnt grundspel.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Intressant att den invärvade SHL rutinen

Rensfelt, Collberg, Ohlsson, Falk, Printz toppar minus ligan i blad de i laget som har sämst plus/minus!

Att sedan dessutom Svedberg har sämre GAA än Brattström tycker jag inte heller om.

Det som lyfter mest cash och har minst hjärta är en värvningsstrategi som dödar lag!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Växjö gör ju en skitmatch men vi viker tyvärr ner oss ändå. Slarv mm. Lite tillbaka i slarv och saknad av ödmjukhet som vi hade i svackan efter startomgångarna.
Man känner att Timrå kommer torskar oavsett hur dåliga Växjö är.
Positivt då att vi har PERRE 3 framför oss!!
Då vänder vi!!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Icetea: Såg exakt lika dant ut, samma agerande på samma situationer mot Frölunda, utbildningsbehov uppenbarligen.

Sen vettetusan om Jalle Varskajavara hittade en guldpeng i sarghörnet på första för att sedan helt förlorade sig själv i tanken på hur många hubbabubba nyss nämnda guldpeng potentiellt skulle kunna inbringa på andra
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Sputnik: ja,det borde gå fortare att göra en sidledsförflyttning på skridskor än att kana på knäna!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
fixar 1-1 o växjö spelar inge bra
....då bjuder man på 2mål
usch
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Ullf: Har också tänkt på det, minns att vi klagade en del på Johan Mattsson i början när han stod hos oss, att han också stod på knä väldigt tidigt. Då Svedberg är en halvmeter kortare så blir det ännu farligare(nåja inte riktigt kanske) . Nej känner mig inte alls trygg med Svedberg.. Tyvärr. Han är grym när det gäller panikräddningar i sidled, gärna låga skott. Men grundspelet är alldeles för ojämnt. In med Brattström minst 5 matcher i följd och få han varm i kläderna!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Nisse1: Vid deras 1-0 så måste Molinder sätta stopp med kroppen och inte vispa runt med klubban stillastående...innebandy.... sanslöst att han spelar ö h t
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Förra året släppte vi in 99 baljor på 52 matcher detta har vi dag uppnått.

Haukeland var så sjukt mycket bättre än vad Svedberg är.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
TIK-Lund: nu måste Lule och Linköping gå all in ii sista. De vet ju hur viktigt det är för oss!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Woody: Ja inte alla lag som får ”låna 300 miljoner” av kommunen, Växjö kommun alltså, för att bygga ny hall och lag....
Kommentera

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2019-01-10
Nisse1: Känns som att Växjö är lite större och starkare, och varför går Svedberg ner på knä hela tiden? Det är väl inte innebandy?
Kommentera

1936461 · »