1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581402 inlägg · 6216 ämnen

Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30

2574740 · » Till forumet


Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
mikenomad: Haha, vet inte ens om man kan ta det som ett skämt när Media redan lagt upp svart på vitt till Ante att förstakedjan inte håller, men han är ju väldigt bestämd på sin sak.

Har Ante bestämt sig så har han. Det var ju en lång följetång både med Zajac-LaLeggia och EP-Dalle förra säsongen innan det hände förändringar båda de gångerna.
Nästan så han blir ännu mer triggad när media försöker säga nått till honom och vill visa att han har rätt eller nått. 😅
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
mikenomad: bonusbild denna trevlig söndag. Är ju Timråanknytning
Uppladdat:

450x300-img1431.jpegimg1431.jpeg

Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sputnik: Bra, skönt med nån som tar tag i saker och ting. Då tar du det med Ante så vet han vad som gäller?

Skämt åsido, håller med dig. Det är verkligen inte hack i poängproduktionen som är den kedjans största problem
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Perreman: Håller nog med dig här faktiskt när man tänker efter, Lander går sådär för tillfället men skulle nog passa bra i en andrakedja ihop med Pääjärvi och EP.
Nu var ju dock Ante väldigt tydlig med att förstakedjan skall fortsätta ihop, ja i allafall efter matchen mot Skellefteå.

Jag själv är inte lika säker längre, det handlar inte om målskyttet i första hand, utan spelet som helhet med defensiven inräknat. De får till och med omgång 10 på sig. Har de inte kommit igång då så måste nog Ante börja fundera på allvar om att splitta den kedjan.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sputnik: Det där med förstakedjans produktion alltså...Det känns lite som att det saknas en playmaker där. Hade inte 2a kedjan varit så bra hade jag velat se Hanzl i 1a istället, då hade vi kunnat ha någon som serverade Dahlén och Hållander men ändå visat defensivt ansvar. Det jag ser just nu är en Dahlén som skjuter mest hela tiden och en hel del ifrån halvlägen som han åker sig till själv, inte riktigt många sylvassa direktskott. Åtminstone är känslan så. Förra säsongen med EP så fanns det någon i kedjan med mer handleder, men då blev vi för mjuka istället där, frågan är om inte det är löst i år i och med Hållander som fysiskt kugge?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Jobbat idag och såg matchen i efterhand.

Jäklar vilken härlig match de båda bjöd på!

Timrås första period är riktigt tung!
När man orkar hålla uppe det spelet i hela matcherna då blir det inte nådigt!

Det verkligen kändes att Timrå respekterade plastsjö bra och var noggranna i avvägningar och helhjärtade i duellerna.

I andra perioden så blir det första kedjan och den tyvärr mer och mer bleka Anton Lander som stöter i forechecking när det verkligen inte är läge och lämnar Dahlén som 3egubbe…

Högst ostrategiskt! Straffade direkt!
Då blev det direkt momentum till smålänningarna.
Kossila är en majestät i plastsjö alltså! Och dom har några till som är bekväma att hålla i puck och skapa tid och utrymme! Riktigt tunga när dom får fäste!

Jag har läst en del negativa kommentarer om Mieho.
Jag har tänkte ge min syn men bekvämt nog inte hunnit i dag.
Jag älskar karln! Ettrig som en Jack-Russel! Han är inte så förbannat stor men ständigt i fejset på motståndare och i gröten! Jag inbillar mig att han inte är så förbannat dyr och ihop med Hartmann och Lundin utgör dom fan en av seriens jobbigaste checkingline! Dom ligger alltid nära och får en av dom hugg på en motståndare så svärmar som direkt och låser motståndare. Sedan skadar det inte att dom är heta och skapa chanser också!
Miehos kvittering visar att han är snäppet över Lundin Boyce EA där han kallt tar med och rundar ut Larmi i en stressad situation framför mål.

Sedan var det fan JJ som tog hem bonuspinnen!
Genom Eronens vackra prickskytte!

JJ gör väl 5 ruskigt kvalificerade räddningar i psykologiskt utsatta lägen! Vilken jävla match han gör!

Forsmark, Edfelt och OJ är riktigt fina med!

Det är bara att tacka båda lagen och Timrås tillresta supportrar för underhållningen!

Domarna missade rätt bra med hakningar och fasthållningar MEN för BÅDA lagen.
Så man slapp känna sig sådär utsatt av kåren för orättvis behandling.

Underbart med 5/6 pinnar med hem!
Det hade jag inte räknat med!

Nattigodnatt!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
angeroath: ja vi saknar 2 av våra ordinarie backar så om de saknar 3 forwards (typ)... "lets call it a draw"
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Riktigt go seger idag!
Skiter fullständigt i att Växjö hade många borta, vi gör en bra bortamatch och plockar nödvändiga poäng i denna tighta tabell.
Nästa organiserade resa från TIK031 blir ner till Rögle 21/10. (Det blir en liten indieresa torsdagen innan mot Malmö också)
Häng på om ni bor i närheten eller efter vägen. Boka genom att skriva till oss på fb, twitter eller maila till tiknolltrettioett[at]gmail.com
Tillsammans fyller vi bortastå landet runt!
Uppladdat:

450x300-rogleresa.jpegrogleresa.jpeg

Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sputnik: Sista innan sovdags
Spinner vidare på Walli. Han skall ha uttalat sig liknande idag angående hur han producerar i Modo mot hur det såg ut i Timrå, "Det är svårt att göra poäng när inte tränaren litar på en".
Det var ju precis det jag pratatde om hela tiden när han va hos oss. Så fort han fick chansen så kunde det hara så att han fick ett par byten, var han lite osynlig sen ner i "frysboxen" direkt, i bästa fall fick han en hel match på sig. Andra toppspelare spelade flera matcher utan produktion eller att knappt synas i offensiven.

Klart det kan låsa sig och att man övertänker då när man känner att man måste producera utan att få misslyckas lite.

Walli är en spelare och karaktär som hade passat in bra i vårt lagbygge nu. Rightare, tung och näsa för mål(som det ser ut ännu mer nu med förtroende).
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sputnik: Nu är säsongen lång och produktionen kan ju avta, men nog ser jag väl inte ut att ha haft helt fel i mitt ständiga tjat om att Walli skulle få lite mer offensivt förtroende i Timrå. Mer än ett par byten eller enstaka matcher innan han förpassades ner i hiarkin igen i allafall.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sputnik: kan tyvärr inte säga något om det där , det vet du nog mer om än vad jag gör iaf. har inte sett allt för många matcher ifrån Timrå än, men utifrån den matchen jag såg idag så tycker jag att att EP kommer tillföra mer just nu för första kedjan iaf.

För mycket " lirare " om man säger så, och finns bara en som vill skjuta mer eller mindre, därför tror jag att EP kan fylla ut den rollen bättre
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Offside-Lennart: EP och Dahlén gick inte ihop riktigt förra säsongen, då båda spelade för mjukt i 5 mot 5 spelet och inte hade förmågan att låsa fast pycken och få till långa anfall. Fast å andra sidan spelar EP som en helt ny spelare denna säsong och tar för sig mycket i det fysiska kring sarger etc. Han vann många 50/50 dueller idag när han gick in med kropp i sargspelet i offensiv zon till exempel. Så kanske man skulle testa den duon en gång till nu.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sputnik: Mjo jag vet att hållander är ytter, men jag undrade om Lundin var er tredje vilket du gav svar på.

EP-Lander-Dahlen
Hållander-Hanzl-MPS
Wedin(när pajken är tillbaka) Lundin - Hartmann

är det så ni kanske har tänkt framöver eller kommer ni köra vidare med första kedjan som den är?

kommer ju finnas en hel del, intressant lineups för er framöver vilket fall.. kan man iaf säga :)
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Offside-Lennart: Hållander är ytter, om det var han du tänkte på? Lundin är vår 3:e center, riktigt grym just nu också! Lundin och Hartmann kuggar riktigt bra nu, så dom vill man nog gärna se ihop framöver med!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
kattan: Ja, sen så måste vi nog också säga att det finns mer att hämta och förvänta sig av Lander. Har han verkligen inte skadekänningar? Det går ju inte att jämföra förra säsongens prestationer mot nu.
Han är ju inte den snabbaste vanligvis, men nu ser det ut som sirap i benen och han hamnar ofta efter i kamperna kring sargen etc.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sputnik: Mjo det är en styrka att ha en tredje kedja som är stark, men jag tänker lite såhär för eran del Hartmann upp sen Wedin-(Lundin)visst är det eran tredje center?-Hållander

tills kanske man ser att hållander börja att producera lite mer och kanske kan släppa på axlarna när han spelar hockey, för ser ut som ibland när han får pucken att han vill typ skita på sig eller dylikt
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Offside-Lennart: Jag tycker nog nånstans i att Hållander kanske snarare har för mycket respekt över att det är Dahlén som skall göra det. Hållander känns stressad när han har puck och får inte till det alls just nu, varken med puck eller i presspelet.
Hartmann är allt vad man önskat att Hållander vore för tillfället. Även om det är en styrka i sig att ha en 3:e kedja som ser ruskigt stark ut givetvis.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sputnik: Den kedjan lockar. Men Hållander har ju ändå 30+ poäng i sig ändå. Det tycker jag man kan förvänta sig. Senaste SHL säsongen gjorde han 24 poäng som 20 åring. Sin första AHL säsong 28 poäng och säsongen som var 33 poäng på 43 matcher. Han har ju tagit steg i produktion för varje år, spelar dessutom med Dahlén och Lander nu. Mycket märkligt att det än så länge inte klaffar.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sputnik: Jadu Sputnik, han har ju en hel del matcher på sig att vinna poängligan som du sa tidigare!

tycker det jag har sett idag är att han drar ner linan mer än gör nytta där. Tycker ni borde prova ta upp MPS eller Hartmann istället för Hållander :-) för känns som ni har just nu 2 för mycket puckkära i första linan
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sputnik: Kan vara så att vi satt för stora krav och förhoppningar på poängproduktion av Hållander. Det kanske inte skulle skada att flytta ner honom lite framöver, för att börja spela enkelt och få igång självförtroendet med hårt jobb, det som han är bra på.
Hållander-Lundin-Hartmann är man ju ruskigt sugen på att se ihop.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sputnik: Såg precis klart matchen. Den går det att säga en jävla massa om. Skönt med mer poäng än Växjö kan vi konstatera.

Men det som faktiskt slår mig är att domarnivån har varit oväntat bra. Hoppas det fortsätter.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sputnik: Man vill verkligen inte komma med negativt en kväll som denna, men vi får vara ödmjuka inför att Växjö trots allt saknade 4-5 forwards i för denna match, starkt att vinna trots det givetvis.

Sen nu till det negativa då, Lander och Hållander har producerat 1 poäng var på 5 matcher. Jacob Johansson fick en assist idag och står också på 1 poäng... Det är inte hållbart i längden att ha 2/3 delar av förstakedjan som är så under isen att man producerat lika många poäng som målisen. Haha, Johansson som dessutom spelat en match mindre.. 🙈
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sputnik: kämpa Sputnik! Det är för en god sak! 💪
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Tom Topp: Haha, plånkan är nog tyvärr lika fet som Kapanens återtående budget just nu. Jag får nog ro iland en swishkampanj härinne i så fall. Sen måste jag lyckas övertyga chefen till all ledighet framöver med.😅👍
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sputnik: det är det värt! Upp med plånkan nu! 💪
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
empa11: Grabben har sedan han nyttjat sin nya matchtröja inkasserat 2 av 2 matcher, mot Oskarshamn och Växjö. Det kan bli en dyr och komplicerad historia om jag måste åka på varenda bortamatch med grabben och hans tröja framöver... 😅
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Charlie2: ja vi skulle ju kunna städa av HV också innan vi drar hem
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Costanza: det är krig i varje match! Det finns inget Tingsryd hemma i den här serien! Ni har gjort det bra hittills, inte för att jag gillar er, men det finns mycket värre lag än er!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
TD: Walli pikar Ante han har nog trott på mig nog är det så alltid
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Fick uppleva 8 av 9 möjliga pinnar i Kroatien. Nu går snart flyget hem. Funderar på att köra en höger/vänster och stanna ett tag till. För er och lagets skull då.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
TD: Färjestad verkar få en urladdning mot Leksand. 3-0 än så länge. Tror det är bra inför mötet med oss på torsdag. Förhoppningsvis kommer dom upp till oss lite ”mätta”.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Herminator: de har våren stjärna Walli hoppas han gör en 30 40 poäng det är han värd
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Vi gjorde nog övriga ligan en tjänst . Vi tog Juel från Oskars å nu har dom ingenting
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
kulltorp: utgå till lägre serie
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Chrille: Oskars levererar igen, 0-2 i första perren
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Tom Topp: JJ är bäst, ingen protest!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
PuckkcuP: Hur gick det nu i dagens match?

Kram på 're! 🫵😆😅
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Herminator: Kan unna er en pokal. Ni har kämpat länge. SHL är jobbigt börjar jag märka. MIF var rejält tunga att möta. Ni var bra också, så jag tror att det är nyttigt för psyket att inte bry sig så mycket.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Costanza: Blir det så då jävlar ska vi ha revansch för 2007 och Svartvadets turstuds.
Sedan bågar prisskåpet. =)
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Andersson: och vad roligt att se Forsmark och Edfeldt! Mycket bra av bägge! Och OJ kommer mer och mer! Grillat och rödtjut nu och bara njuta resten av kvällen!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Herminator: Det blir nog final, Plywood vs. Banjo.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Charlie2: Vi kan lira mot OIK igen
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Kan vi inte stanna i Småland? Gött me poäng. Inte fan e dom snål eller e :)
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sputnik: Exakt , de har ju vi en trött försäsongsmatch mot Mora typ
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Zäta75: vilken resa för JJ. Den där agenten som sa till honom att gå ner i Allsvenskan och vara förstemålis i Timrå borde få en pokal.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Andersson: haha, den publiksiffran tyckte man ju var smått dålig när vi lirade i Allsvenskan.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Då hörde ja rätt , fast ja trodde de var fel . För visst går de in nåååågra fler i Vida ?

Spectators: 3844
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Andersson: Tja, hyfsad högoddsare på att Leksand ska rubba FBK.
Men större under har skett.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Sputnik: Håller med Hartmann och JJ bäst. Men många var bra
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2023-09-30
Den här segern betyder nog mer än bara några poäng tror jag. Nu har killarna kvitto på att dom kan vinna även mot svenska mästarna. I kommande matcher kan vi nog se ett helt nytt lugn och självförtroende från Timrå.

5/6 poäng inkasserade i Småland. Vem fan hade trott de? Inte jag iaf, jag hade förhoppningar att vi inte åker hem poänglös och att "vändningen" kommer sedan på hemmaplan.

Nu blir det hjärtmassage resten av kvällen. Satan så gött det är med hockey!
Låst ämne

2574740 · »