1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Vidtag nödvändiga åtgärder!

« · 675588 · » Till forumet


Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
mikenomad: Leksands målvakt J.B är riktigt bra...
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
JD: Att han är 82:a tycker jag enbart är positivt..24 nästa säong varken för ung el. gammal o en mycket energisk o målhungrig kille inte alls dum.
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!

Stefan Gråhns i AIK är nog värd att ta en titt på. Han har gått rätt bra den här säsongen (18+19 hittills). Visserligen en 82:a, men nog finns det potential i killen.

Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
RocknRolf2: Om du läser vad jag skriver så ser du också att jag nämner två namn(Johan Ryno och Gustaf Wesslau), men några fler intressanta namn än så tycker jag inte är värda att nämna(Om man inte ska dra upp en massa f.d Elitseriespelare med Werner och Matthiasson i spetsen förstås...). Calle Söderberg(Född -85) i MIF är iofs även han en intressant kille, men jag tror de går upp på Täljes bekostnad.

Visst är det bra att titta på vad Kvalserien/Allsvenskan har att erbjuda i spelarväg, men det allra flesta skulle få svårt att hävda sej i Elitserien(Leksand är ett ypperligt bevis på detta och även vår egna befintliga trupp som innehåller allt för många "Ingenmansland"-spelare...).

Ska det satsas, så ska det satsa ordentligt! Det ska vara etablerade namn och även ungtuppar från regionen(Typ Sebastian Lauritzen, Månsson har vi redan missat som bekant) och jag ser hellre att ett par-tre ur den egna leden får chansen än att man återigen plockar överåriga juniorer och "möjliga elitspelare" utifrån tills nästa säsong. Du kommer väl ihåg namn som Fredrik Sundin, David Halvardsson och Viktor Wallin(Harvar numera i Frankrike!) för att nämna några... Lägg till Johan Svedberg och Calle Johansson till den listan också.

Men som sagt, en 6-7 nya namn låter alldeles utmärkt.
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
RocknRolf2: Tycker du har rimliga ideér men jag vill sticka ut hakan ytterligare. Tycker inte alls att Svoboda är den målvakt TIK ska satsa på kommande säsonger. Han är säkerligen ordentligt dyr och är dessutom här på artistskatt. Att signa honom vore en dryg kostnad och i dagsläget kan jag inte på några sätt se att han skulle vara värd de pengarna!

Han lever inte på långa vägar upp till de förväntningar som fanns på honom, är på tok för ojämn för det! Ett par idiotmatcher där han är strålande varvas med en serie usla insatser....På det stora hela ligger han på minus vad gäller poängräddande/poängtappande insatser.
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Ambroo: Jag talar inte emot mitt eget resonemang. Det finns en hel bunt kvalserielirare som är betydligt bättre än de som Timrå bör/kommer göra sig av med. Det är ju helt självklart! Tror du verkligen själv att det inte finns några endaste spelare i kvalseriesammanhang som håller bra-hög elitserieklass? kvalserielagen är bra att värva från för där kan Timrå erbjuda spelare ett sportsligt lyft.

Nu menar jag inte att alla Timrås värvningar nödvändigtvis ska komma från kvalserien, men typ ett par eller så är perfekt.

Pärssinen, en rutinerad center, 2-3 ytterforwards (varav nån etablerad och några lovande/hårt jobbande) och ett par bra backar, thats it! 6-7 nya
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
RocknRolf2: Vi behöver inga Allsvenska/Kvalseriespelare tills nästa säsong... Vi behöver klasslirare. Varför talar du emot ditt eget resonemang som du ältat i tid och otid här på HS angående den befintliga truppens oduglighet? Enligt dej är det ju knappt hälften som är Elitseriemässiga, så vad ska vi då med spelare som kommer ifrån de nedre regionerna till? Den enda utespelare jag skulle kunna tänka mej därifrån är Johan Ryno, men de kan väl iofs 90% av de övriga lagen i serien också göra.. En annan av intresse kan vara målvaktstalangen Gustaf W från MIF, om de inte går upp vill säga(Men jag räknar kallt med både Svobban och (H)Aspen.)...

Näe, in med två(Möjligen tre...) nya backar. En spelande som är en riktig PP-specialst och som dessutom utmärker sej positivt i spel 5 mot 5 och en defensiv kämpe med muskler. Bort med Lädret, Svebba och ev. Hasse(En Crippe skulle göra honom gott!). Möjligtvis också Kosken, om han inte lyckas bli kvitt sin efterhängsna skada vill säga.

Skicka Gahna, Ström, Sloan och ev. Wennerberg på forwardssidan. Värva en riktig klasscenter med meriter och två ytterforwards med sinne för mål, typ Pärssinen(Som ju ryktas vara klar!) och Gunno/Jonte(Tror inte vi har möjlighet att plocka hem båda, tyvärr och det hänger även på SAIK...). Lägg därtill en förlängning med Jantunen som skulle ses som ett nyförvärv då han får möjlighet att vara med från start(Rosa är endast ett orealistiskt önsketänkande.).

Skulle även vilja se att Moe får plats på åtta backar och att även en/ett par junis/ar får möjlighet att slå sej in på forwardssidan(Närmast ligger förmodligen Lindström, men även Österholm och kanske, kanske också Oscar J är intressant där(Varför inte samtliga i en grymt läcker fjärdelina?!)...

Så här skulle alltså jag vilja ha det;

Mv; Svobban (H)Aspen/Gustaf W)

B; St(r)ålmannen(Skriv 3 år!) - Sanny
Styfen - Klassback offensiv(Finsk?)
Aalto - Klassback defensiv
Kosken/Hasse/Nyförvärv(Ja tack!)?? - Moe

C; Klasscenter(Gärna Finsk, MED drag under rören!)
Wargen
Regin
Frasse (Inget NHL där inte...)

Fw; Pärssinen - Sheriffen(Ett måste, given som ny lagkapten också!)
Gunno/Jonte - Jantunen
Nisse - Robban
Pelle - Wennerberg/Ryno(Känns som en schwettig checkingline.)
Lindström/Österholm(Båda kan gå center...)/Oskar J(Vill ha minst två!)
Rosa?(Stooort frågetecken... Men vilken dröm i andraformationen!)

Jaha, och vad kostar det här kalaset då? Inte mycket mer än i år(Utan Rosa förstås.) och vi går till slutspel dessutom!
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Hemkommen efter kvällens drabbning och efter att ha tröstat mig med alkohol är jag inte världens mest träffsäkra skribent. MEN! 2-1 bjöd vi på, såg väldigt tveksamt ut från läktaren. Vid 3-1 började vi spontant gapskratta när speakern påstod att det inte var nån assist på det eftersom vi alla såg att Sanny borde fått ass för det. Vid 4-1...tja, vad gjorde Calle som föranledde den situationen? Men framförallt, var var viljan? Det stod en slutspelsplats på spel och ett uppehåll hägrar. Uppgjort för en riktig drabbning med andra ord. Men Timrå såg inte ut att ha tuggat taggtråd om man säger så. Högre tempo och enklare spel! Nåväl, nu vart det som det vart och besvikelsen börjar lägga sig. Men Regin väger för lätt och Sheriffen MÅSTE vara kvar. Att spelarna kom fam och tackade för det lilla stödet de fick värmer givertvis, men inte kan det uppväga poängen inte. VARFÖR hela tiden ett extra pass? Och nog vet jag att Timrå kan åka skridskor, varför inte visa det? Jantunen pigg, det är också en kille vi bör få behålla.

Inte ens Frölunda kan man lita på...
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
RocknRolf2: Okej jag skulle kunna köpa Svedberg o 3 nya..i förra hemmamatchen mot Luleå KÄMPADE han iallafall väl..gör visserligen många misstag i egen zon o har svårt att få ur pucken ur zon.. men reparerar misstagen ofta genom sitt slit! o har ganska hyffsade uppspel o uppåkningar emellanåt så...kanske..med mycket styrke o explosivitetsträning inför nästa säsong så!
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Laken: japp, ekonomiskt lär inte missat slutspel vara nån större katastrof. Dels bonusar som du nämner, sedan slipper man förlänga artistkontrakt.
Sportsligt så är det inte heller så illa, det här laget kan spela riktigt bra stundtals men är för ihåligt för att avancera längre. Nej, vi får knyta nävarna till nästa säsong istället, som kan bli riktigt bra med bättre mix från början (potential finns).

htikare: Jag anser att Styf, Strålman, Sanny och Aalto är fullgoda elitseriebackar. Svedberg duger som sista back, då behöver vi 2-3 nya.

Beträffande nyförvärv finns det garanterat en del intressant att plocka från kvalserielagen.
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Laken: Två nya backar räcker absolut inte..de två du har på "tveksamma"
hör snarare hemma på den nedre listan. Vi behöver 4:a st. Vi hade kunnat blivit "överkörda " av SAIK o MALMÖ om vi hade hamnat i kvalserien med vårt nuvarande försvar o stor nervpress därtill ..man törs inte tänka tanken.
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Teamreux: CJ håller (som sagt) max hyfsad allsvensk klass, så det är helt obegripligt att han får såpass mycket speltid som han faktiskt får. Att han sedan gör nåt mål här och där kompenserar inte hans ofärdigheter i resten av spelet.
Att man öht ens tittar på spelare med dem meriterna (kombinerat med den åldern).

Så, slutskällt på CJ. Det är ju i alla fall sista matcherna vi får se han i Timråtröjan.
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
RocknRolf2: Wennerberg har varit bra som checkingspelare på slutet synd bara att han har 2 "tomtröjor" med sig.

Jag tyckte Krykov var långsam på slutet men C-J J tar priset med hästlängder - han rör ju inte på benen, har vi verkligen råd att ha en så svag spelare i dagens Elitserie? Svar NEJ!
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Laken: Ja Koskinen kan jag hålla med om, han är för skadebenägen. Men Nielsen ska stanna, visst han har inte slagit igenom i år, men man trodde för mycket på honom så snabbt. Han behöver mer tid.

Wennerberg kan väl få stanna om det är total torka på intressanta kämpar därute, vilket det knappast lär vara.
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
RocknRolf2:

TVEKSAMMA (i bokstavsordning):
Frans Nielsen 2006/2007
Johan Asplund 2006/2007
Johan Svedberg 2006/2007
Mats Hansson 2005/2006
Mattias Wennerberg 2006/2007

BÖR LÄMNA (i bokstavsordning):
Blake Sloan 2005/2006
Carl-Johan Johansson 2005/2006
Christian Söderström LÄMNAT!!!
Kalle Koskinen 2006/2007
Kristian Gahn 2005/2006
Mika Oksa 2006/2007
Peter Ström 2005/2006
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
1-3 till Brynäs, idag tappar vi alltså 3 poäng och 5 mål till dem.

Fuck den här säsongen, vi kommer igen 06/07!
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Följande spelare ska bort inför nästa säsong.

Oksa
Gahn
Wennerberg
CJ
Ström
Sloan

Riv alltså kontrakten med Oksa och Wennerberg.

Resten utgör en bra grund för ett slagkraftigt lag, även om det är troligt att max 1 av Jantunen/Rosa blir kvar. Fyll på med Pärssinen, nån hungrig allsvensk stjärna/talang, ett par bra backar, en rutinerad center och några jobbers
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
PP! Vad ska vi göra nu??!
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Laken: Ja, det är Mandy som är härföraren.
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
1) Gör Kent Manderville till lagkapten!
Inget ont om Sanny Lindström men Manderville känns som den naturlige ledaren och KRAVSTÄLLAREN.
Sanny har dessutom, sedan han blev lagkapten blivit sämre, inte lika bestämd i det fysiska spelet.

Sanny och Robban blir assisterande.
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
tjobba: Sådär... ;-)
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Laken: Grattis. Hur känns det?
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Punkt fyra under min presentation börjar ge utdelning nu...

4) En uttalad FÖRSTEmålvakt:
Inget daltande, inget velande. Svoboda SKA stå oavsett om han gör en dålig match då och då! Håll inte på och byt målvakt, det skapar bara instabilitet.
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Baker: Gillar citatet "Vi har en för bra trupp för att åka ur" bäst! Bristande självkritik när det är som bäst...he he...sånt fruktansvärt jävla KORKAT uttalande! Jahaja...är truppen bara tillräckligt namnkunnig så väntar nå´n form av sportslig immunitet eller vaddå?!? Jag förstår nog iofs andemeningen i detta uttalande. Men bara att denna inställning ligger latent nå´nstans i ryggmärgen hos ansvariga (spelare, ledare) i ett lag på dekis vittnar om att nå´t är fara o färde...big time! Å som ledtråden så skoningslöst förkunnar så gick det ju som det gick....

Önskvärt vore (men det är väl för mkt begärt) att styrande inom TIK tog lärdom av denna läxa och s.a.s börjar stämma i bäcken (hög tid nu isf)!
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
DJ Hemp: Jo, tyvärr...
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Laken:
Klart att det redan har utforskats innan fönstert öppnas..

Skulle inte förvåna mig ett dugg att det redan ligger
påskrivna kontrakt redan i något kassaskåp...
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Baker:

Det är väl aldrig mina goa Giffers du snackar om eller...?
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Några kända citat, vilket lag handlar det om...

"Det gäller att ha is i magen"
"Vi har en för bra trupp för att åka ur"
"Det vänder snart"
"Ingen fara, vi har bara otur..."

Ledtråd - Laget åkte ur.
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
gud: Nej, transferfönstret är inte öppet i min värld - heller... ;-)
Men alla är vi överrens om att någonting måste ske, eller?

Det kan exempelvis vara:
Att flytta ner Nubben i båset.
Att lyfta upp juniorer.
Att entlediga spelare.
O.s.v.

Sedan när fönstret öppnar måste alla möjligheter utforskas...
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Kerstin_k: Men man måste göra någonting! Ja, allsvenska spelare är ett alternativ.
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Laken:
Nu har du tagit över Rocken roffes roll som papegoja...

"Nu MÅSTE någonting hända!" Skriver du...

Är det bara i din värld som transferfönstret är öppet??
Vet du något annat får du gärna berätta det för oss övriga..??

Nånstans där i din värld av byten av spelare..!!
Tror du inte att det jobbas febrilt efter nya spelare??

Tror du också att TIMRÅ IK har ensamrätt på alla
spelare i hela världen??

Känner inte du som jag att i dagsläget är det spelarnas marknad??

Så lite mer is i magen tills nästa fönster öppnas kan vara på sin plats..
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Laken:

undra vilka vi får möta i semi.
tror på LULÄ eller LHC
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Laken: Och det är alltid lika aktuellt att ha en realistisk inställning till eventuella nyförvärv. Marknaden har aldrig, och kommer aldrig under denna säsong, att lida av ett överflöd av klasspelare. Det som finns ute är det många som jagar. Personligen hoppas jag att Nubben och Timrå lyckas knyta till sig en spelare i nästa fönster, men jag är otroligt medveten om att det likväl kan bli noll nya spelare.

Risken är att många tror och hoppas att Nubben ska knyta världsmästare på världsmästare till sig. Risken är att många kommer att bli besviken då förväntningarna på värvningarna i nästa fönster är skyhöga.
Man vet ju inte, vi kanske till och med måste nöja oss med att värva nån enstaka spelare från allsvenska...
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Denna tråd startade jag 2005-11-15 och den är lika aktuell än idag...
Redan då såg jag vartåt det lutade.
Nu MÅSTE någonting hända!

Spelare in Spelare ut
Timo Pärssinen? Christian Söderström?
Jonathan Hedström? Kristian Gahn?
Niklas Nordgren? Peter Ström?
Pasi Saarela? Blake Sloan?
Reto Von Arx? C-J Johansson?
Jan Benda?
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Nu kan ni se hur jag tycker man ska gå vidare i nästa transferfönster...
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Åtgärderna under min presentation uppdaterade...
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Åtgärderna under min presentation uppdaterade...
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
ståpäls: Flyttat.
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Ambroo:
Han kanske åt mycket gröt. ssss
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Jesse P: Just! precis o det var just därför att man läst på tiks sida ang. försäsongsträningen.. redan för 3 år sedan att Crippe o Hansson tex. skulle få träna lite extra på styrka..
Men eftersom det knappast verkar ha hänt nåt märkbart på den biten hos
dom..så kommer tanken att fysträningen i övrigt tar så hårt att de inte får nog återhämtning för att musklerna skall SVARA ..
O där är ju tex. styrkelyftare o liknande kanske till hjälp för att hitta dessa
killars optimala träningsprogram kontra vila under försäsong!

Allt för att få ut det optimala ur deras talang..
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
ståpäls: Z gick upp 6 kilo på en sommar... Var det nån som sa WADA?
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
htikare: ja visst är de så,
Ja karln har ju tekniken nu är de bara muskler kvar
fast de har väl alla sagt nu i ett par säsonger nu
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
ståpäls: ja otroligt måste ja säga
värdsbäst om de gjort utan vissa medel
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Jesse P: Detär ju lysande!!. men då behövs en del steroider ...så jag tänkte mig snarare 3kg..skulle göra väldigt mycket på crippe då kunde han tom-"kötta" vid sargen..slita sig fri o sätta puckarna högt..
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Jesse P: Ungefär samma viktökningstakt som Foppa då. Dom är duktiga utomlands.
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
lungan: Ingenting är som händelse sett klart undervärderat, eller hur ?
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
htikare: varför inte låna juventus fys tränare
verkar ju funka.
zlatan har tydligen gått upp 15kg på ett år
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Laken: Du har ju haft den goda smaken att flytta dina värvningslistor och betygslistor till din presentation. Nu kan väl dina åtgärdslistor få gå samma väg?
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Det känns som om vi verkligen efter alla dessa diskusioner måste värva en nymålvakt. Man har säkerligen sagt till Oksa att du eventuellt ska få packa grejerna och dra för vi letar en ny första målvakt.

Kul om det blir så att de inte hittar någon ny, hur kommer han presetera då? Klubben har ju inte behadlat honom väl direkt?

Men Men vi får se jag orkar inte diskutera mer i detta ämne det händer lika mkt som det gjort tidiagre, INGENTING.... När det händer något då kan man ju börja intressera sig i detta ämne igen.
Kommentera

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Laken:
Jag antar att du glömde Peter Ström av de spelare som underpresterat...
Kommentera

« · 675588 · »