1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03

832303 · » Till forumet


Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
actionleif: okej hör med honom. Tackar
Kommentera


Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
dr-nix: Misstänker att Knylan har en eftersom allt som görs på flaggor brukar vi ha högupplösta bildet till
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Är det någon som har en bild på W-Ö loggan (så bra kvalitet som möjligt)... Tänkte ordna W-Ö tröjor till NHL07 (spel)...
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Essvikare:
Enligt en "säker källa" hade Eje #8 och B-O flera olika.........

Men borde inte Pelle Happo ha vetat detta på sin Tröjnummerlänk?
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Dream Team:

Tröjnummer var inte lika viktigt då som det är idag.
Minnet är nästa begränsande faktor.

Ejes nr har jag inget minne av och när jag gräver långt bak i huvet så vill jag minnas att Bert-Ola hade en 5:a på ryggen.

Hoppas jag inte gjorde bort mig - Ni får rätta mig om jag har fel.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
ALLA: Här kommer en fråga som rör sig ett par år tillbaka i tiden. Är det någon som känner till vilka tröjnummer som Eje Lindström respektive Bert-Ola Nordlander hade i Wifsta/Östrand?
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Jari Kaski: Så är det helt klart. Asplund har fått tilräckligt med chanser, men det händer liksom ingenting och inte blev han direkt bättre av att slänga in puckar när han var utlånad till S-vall.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
-Gurra-: Nej.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Ambroo: Du tror inte han kan bli bättre med lite mer speltid i benen då ??
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Ambroo: Helt rätt. Det spelar ingen roll att statistiken säger nåt annat. När man granskar en målvakt så är känslan den viktiga.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Verkar som om styrkan från TIK i landslaget halveras. Strålman tackar nej pga sjukdom, är tydligen helt utslagen. Skönt att läsa dessa rader iaf: "Synd att jag inte kan visa vad jag går för inför VM, men jag måste tänka på att bli frisk nu. Det är klubblaget och prestationerna där som är viktigast, säger han."

Vad gäller Backlund så är han inte säker vad jag förstår. Ett scenario är att han spelar småskadad för att han så gärna vill visa upp sig i landslaget och sedan är skadad tvingas till vila när ES kör igång igen. Huvva, tur isf att ernie kastat in handduken för h-e vad han skulle ha levt om med tanke på reaktionerna sist när Sanny var med. Lär inte bli muntert här i i såna fall ändå....
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Bo Bly: Ja det låter ju mer som vad man är van vid. Vi får som sagt se vad som händer. Tycker Asplund har varit godkänd under sin tid i Timrå, men han har inte lyckats övertyga nog för att få ett nytt kontrakt tyvärr. Silly season är en intressant tid på hockeyåret. Nu ska vi ju sikta ännu högre och plocka in lite mer spetskompetens, troligtvis en ny andremålis och ett nytt tränarpar. Rykten finns det gott om men hur det blir i slutändan får vi se.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Bo Bly: Jag är mer inne på din linje, ung svensk målvakt/billig finne. Att tro att TIK skulle satsa på Backe och Pitten är inget annat än en utopi.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
glenninski: Går inte Slöddertälje upp tror jag vi får se
Ehnroth i Timrå nästa säsong.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
El Maco: Jo, det skulle kännas himla stabilt att ha ett sådant målvaktspar. Fast jag tycker samtidigt att det är dags för Backlund att visa att han inte är en 50%-målvakt. Han har ju i Leksand visat att han kan storpela och stjäla matcher, men han har ju aldrig visat att han håller en hel säsong. Kan vara på tiden att han gör det.

I Timrå har man ju varit van att ha en uttalad förstemålvakt och en andremålis som får spela 3-5 matcher, så man är väl rätt ovan tanken på att ha två jämnbra målvakter som får stå lika mycket. Men framtiden får utvisa hur målvaktssituationen ser ut nästa säsong.

Som du säger så behöver vi förstärka på andra håll i laget. Försvaret är, som Taurus påpekar, ett sådant hål som måste åtgärdas. Har sällan sett en samling backar som låter motståndarna cirkla omkring i stort sett oattackerade i Timrås zon. Skrämmande. Man blir rädd varenda gång som man tar burskydd, för man vet att risken är rätt så stor att man i slutändan blir av med pucken och låter motståndarna få organisera sig och spela runt. Tror mig inte ha sett något lag förutom Timrå som kan få 5-mot-5-spel att likna boxplay. Men man får hoppas på att hjälp kommer.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
El Maco:

Ja, definitivt på backsidan!!!
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
glenninski: Seriens just nu starkaste målvakt i seriens fattigaste klubb. Klart att alla är intresserade. För Luleå är det väl en betingad reflex till exempel.

Paret Pitkämäki/Backlund lär få såväl Nubben som Challe (om det nu blir honom) att dreggla. Båda har vana vid att dela på speltid väl? Dock finns det andra hål i spelartruppen att fylla.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Snoop: Något jag hört bara. Inte mer än så. Men som MG säger här nedanför så är det ju helt naturligt att rykten startar om en spelare gör bra ifrån sig. Jag undrar mest om det nu skulle stämma att Timrå kollar på det som ett seriöst alternativ så går man ju ifrån sina uttalanden om att man ska satsa svenskt på målvaktssidan i framtiden. Inte mer än så. Så jag kan inte ge dig några källor till de rykten jag hört.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
glenninski:
Om du lyssnar på rykten runt om i supportersverige, så kommer du höra Pitkämäkis namn allt som oftast. Det är oftare önsketänkande än rykten med 'kött på benet'.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
glenninski: Vart har du hört det ryktet om Pitkämäki?
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Det tragiska är väl att Backlund inte ens behövde ge sig ut på den pucken över huvud taget. Niskanen hade rätt så god koll på situationen. En följd av att Baclund säger sig vilja delta mer i spelet för att känna att han är på gång? Vem vet. Självförvållad skada enligt mitt sätt att se det i alla fall. Hoppas han återvänder snabbt.

Rykten man hör gör gällande att man från Timrås sida visat intresse för Pitkämäki. Inte konstigt att folk får upp ögonen för honom, men om ryktena är sanna vad hände då med Timrås uttalade filosofi med att satsa på svenska målvakter i framtiden? Och har Timrå i så fall råd med både Backlund och Pitkämäki? Funderingarna hopar sig även om ryktena ej bekräftats och Pitkämäki inte ens är signad.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Ambroo:
Han är före Salo på räddningsprocenten.

22 Johan Asplund TIM 9 25 3.08 211 186 88.15%
23 Gustaf Wesslau MAL 11 33 3.57 278 245 88.13%
24 Mikael Zajkowski MOD 4 8 2.37 67 59 88.06%
25 Tommy Salo FRÖ 19 58 3.17 482 424 87.97%
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Kerstin_k: Visst kanske jag är lagom hård när jag skriver att han är den sämsta tvåan, men faktum är att han inte håller elitklass och knappt ens hög allsvensk. Han känns omodern i allt han gör och psyket känns stabilare på Anders Carlsson.

Jag skulle satsa en ganska fet slant på att det dyker upp en finne mellan stolparna...
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Ambroo: Känns väl lite så där halvljummet att tvingas ha Asplund som sista utpost. Visserligen är jag av uppfattningen att han många gånger har fått oförtjänt mycket kritik för sitt spel. Många gånger har han spelat bra. Men han saknar förmågan att vinna matcher. Näe, det är bara att hoppas att Backlunds skada inte är så fasligt farlig. Men det känns ju föga troligt med tanke på hur hela den här säsongen har sett ut.

Skall bli spännande att se hur man löser målvaktssituationen nästa säsong. Ambroo har du hört något om det?
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
mikenomad: Jaa, ska man skratta eller gråta över skade eländet? Ska det aldrig ta slut?

Äh, jag går o lägger mig igen med nappflaskan o vaknar till våren.
Jag tyer inge mer!
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
-Gurra-: Asplund är Elitseriens sämsta backup.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Simmalugnt: Ja eller som att få både Kimmo Kapanen och Corey Hirsch skadad mot Färjestad i semifinalen´04 och ha Mattias Fagerström och Kent "Nubben" Norberg som målvakter.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
mikenomad: Bara att tacka för den här säsongen om Backlund blir borta länge. Det som skulle kunna vara positivt är att om alla sluter samman och ska visa att man kan ändå. Asplund kan väl som bäst jämföras med när Bosse var här och gästspelade för 3(?) år sedan.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
mikenomad:

Att få Backlund skadad inför slutspelet påminner mig om när Brynäs tappade guldet 95 när de fick Micke Sundlöv skadad och tvingades ställa Lasse Karlsson i målet....
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
mikenomad: Att du ens hasplar ur dig sånt där gör mig grymt besviken..
I de få matcher som Asplund fått förtroendet mellan stolparna tycker jag han har gjort det bra. Visst han kanske inte skulle passa som förstemålis i dagsläget. Men om han fick lite mer speltid och framförallt chanser i målet så kan han nog bli en bra reserv till att börja med. Jag tycker absolut inte att vi ska se Asplunds ansträngningar i målet som en katasrof.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
TIKbiff: Asplund som 1:e keeper vore en katastrof! Varken mer eller mindre. Blir väl Jesper Backlund som får agera 2:e isf....det säger ju sig självt att en sån situation sätter punkt för TIK:s säsong betydligt tidigare än önskvärt. I värsta fall efter 55 omgångar, kvalserien bör vi undvika i alla händelser.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
DJ Hemp: "Träffade några riktigt trevliga Mora-supportrar denna eftermiddag, varav en fantastiskt snygg."

Moodymann: "Dock har ni en makalöst vacker supporter i era led!"


Märker att ni också har träffat Knogen, en riktig gobit ;)
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
mikenomad:
Ja du, enligt dagen ST så blev han skadad, axeln på plocksidan.
Ser ut att missa LG hockeygames, normalt så missar man ca 2 veckor med denna typ av axelskada, KAN ju vara värre för en målis...

Skräckscenariot, backe skadad, Asplund förstekeeper,,och?? som andre keeper?
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Ambroo:
Bortsett från att du imponerar på mig, kan du förtydliga dina tankebanor lite grann..?
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Metal Guru: Är detta något du kan relatera till?;
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Ambroo:
Nu trillade polleten ned. Det sista var en fråga du ställde nu, och inte ett citat.

Jag upprepar följande; "Ja vad skulle du själv ge ditt lag för betyg om de spelade 1-1 trots 31-9 i skott?"

Jag dristar mig att också upprepa mig:
"Det här är inte en av våra höjdarmatcher denna säsong."
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Jaha..så får vi då räkna med att sakna Backe åtminstone de första matcherna efter landslagsuppehållet! Jag är inte alls lika lugn som vissa här utan väljer att måla f-n på väggen. Detta då det här är säsongen då t.om. magsjukor får spelare att missa nästintill månader av spel. Så en skada i axeln på plockhandssidan låter inte muntert direkt, rapporterna säger 1-2 veckors vila ev. längre för målvakter i normala fall.

Ja, som alla vet är detta ingen normal säsong för TIK när det gäller skador och även om det skulle vara så i det här fallet kan det bli tufft att hinna få skadan återställd för Backlund. Är väl lika bra att räkna bort honom de återstående matcherna av grundserien och då kan det mycket väl vara kört! Då är inte ens jag säker på att vi fixar slutspel, Asplund är helt enkelt inte en duglig back-up!
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Metal Guru: Liggsår.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Ambroo:
På 'A' svarar jag 'B', och på 'B' svarar jag '12'.
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Metal Guru: Duktigt så på allt förutom denna;

"Jag försökte påpeka att det behövs två för att dansa tango; om nu Mora är så uschla att man bara skjuter nio skott, är Timrå minst lika uschla som inte vinner den matchen."

Jag upprepar följande; "Ja vad skulle du själv ge ditt lag för betyg om de spelade 1-1 trots 31-9 i skott?"


Säg mig, hur mycket kommer du sakna ernie?
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Ambroo:
Du citerar mig friskt, och har någon sorts slutkläm som jag inte förstår.
Jag chansar med att svara ändå:


Metal Guru: Jag vill också skuggälska med dig och eftersom du gillar att citera så vill inte jag vara sämre...

Först skriver du till mig;

"Inte för att jag vill vara taskig, men jag har just nu samma känsla i kroppen som när jag stjäl godis från barn i stadsparken."

Här tycker jag att jag var fyndig, som dessutom kändes helt rätt att skriva i det ögonblick det skrevs;
Ni var överlägsna på plan sett över hela matchen. Vi stal en poäng. Det var inte sjysst. Det är inte heller sjysst att sno gotta från knoddar. Det gick dessutom förvånansvärt lätt, sett så här i efterhand.


Sen skriver du till Per HApps;

"Jag är väl förmodligen färgad, men jag tycker att folk gnabbas med mig, och inte jag med dem."

Per HApps bad mig och andra att sluta gnabbas. Jag tyckte att andra gnabbades med än vad jag gjorde - att andra upplevde att jag gnabbades berodde mer på att jag fanns i Timråboken än vad jag skrev.
Men, som jag antydde, jag var nog en aning biased i mitt tyckande.


horcoff skriver; "Uj, vad ni ger er själva dåligt betyg"

Jag svarar honom; "Ja vad skulle du själv ge ditt lag för betyg om de spelade 1-1 trots 31-9 i skott?".

Du svarar mig; "Det här är inte en av våra höjdarmatcher denna säsong.

Samtidigt kan man inte låta bli att påpeka att ni också spelade 1-1, med 31-9 i skott."

Jag försökte påpeka att det behövs två för att dansa tango; om nu Mora är så uschla att man bara skjuter nio skott, är Timrå minst lika uschla som inte vinner den matchen.


Jag frågar alla om dig; Vad?

Jag frågar också alla om dig; har du fått svar på dina undringar - eller vill du att jag ska förtydliga mig?
Eller har jag helt enkelt missförstått din lördagskvällsluddiga förfrågan?
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Kenny:

Ja ja ja... Men är det inte dags att utveckla er jävla skithockey nu efter snart tre år i elitserien!? Vi - Timrå IK - inledde med värsta gladhockeyn redan under comebacksäsongen 2000/2001 och denna har vi kört vidare på vilken också renderat oss hyfsade framgångar... Ska ni bonnjävlar fortsätta på den inslagna vägen år efter år eller?! Grattis i så fall, för er förbannade icke-hockey tycks hålla er kvar i eliten. Antingen via kvalserien, ingenmansland eller 1-4 i kvarten...
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Hockeyn som Mora bjöd på idag var inte rolig, det håller jag med om men tänk er in i situationen själva? Om Timrå låg på Moras placering i tabellen... Hade ni då helt ärligt viljat att erat lag skulle dra på för fullt frammåt utan att bry sig så mycket om försvarsspelet?
Varje poäng är livsviktig nu!

Gnäll inte på Moras spel nu, ni sköt över 30 skott och hade flera chanser att avgöra! Det är väl ändå Timrå spelarna ni ska vara arga på som inte får in pucken?

Tack annars för en riktigt trevlig lördags eftermiddag!
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Tristare motstånd än Mora får man leta efter. Det känns ganska skönt med ett LG Hockey Games-uppehåll nu när vi uppvisar en sådan låg effektivitet. Endast ett lag har målat sämre än Timrå denna säsong så här långt, vilket knappast är ett gott betyg till de våra. Hur fan tar man sig segrande ur ett eventuellt kvartsfinalspel med en balja per match...?!
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Ja, sicken djävulsk skitmatch det blev till slut! Blev i första perren imponerad av Moras power- och box play, men därefter upphörde ju fan alla intentioner till spel från bortalagets sida. Vad är egentligen meningen med att ställa upp till match, Mora IK!? Fattar inte... Dock har ni en makalöst vacker supporter i era led! Önskar att jag hade tilltalat denna i afton, men min blyghet satte hinder...
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
Träffade några riktigt trevliga Mora-supportrar denna eftermiddag, varav en fantastiskt snygg. Tack och bock! Men sicket jävla ökengäng ni håller på, det sa jag då och det anser jag ännu mer nu så här efteråt - fy fan! Mitt älskade Timrå IK försökte som vanligt att vinna matchen (och det kanske var uselt att vi nu inte lyckades med denna intention) men vad i helvete sysslade MIK med!? Ännu en gång i raden tvingades man beskåda hur jävla spelförstörande detta ängagäng faktiskt är. Undantaget var säsongen 2004/2005 - Zäta & Co:s mellanspel - då spöade vi skiten ur detta MIK med 2 x 5-1 i e.ON och allting var frid och fröjd till den där jävla sjunde kvarten...
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
jampa: Kan det bli bättre? :)
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
El Maco: Tänka sig att LHC kan hamna i kvalserien=)
Kommentera

Sv: Wifsta/Östrands IF - Mora IK 2007-02-03
ernie eagle:

Men varför gå hårt åt mig som aldrig tilltalat karln överhuvudtaget mer än de gånger då han har hoppat på mig?
Det har bortmodererats friskt här ikväll, men jag har inget minne att jag ens tilltalat dig här ikväll. Det är du själv som tänt på alla cylindrar när jag fanns här, och tjötade med andra.

Jag har inte ens bett om hans åsikt. Ändå skall han tjafsa med mig. Han är ju snart lika jobbig som en viss annan skribent som diock håller på samma lag som mig.
Återigen, jag har bara ignorerat dina glada tillrop. Du har stått för 100% av tjafset själv.

Det är ju helt otroligt att man inte skall få debattera sitt egna lag utan inblandning från andra supportrar.
Det är ju helt otroligt att du inte förstår att du befinner dig på Hockeysnack, där andra supportrar SKA blanda sig i.

Samt,
jag har ingen lust att ta någonting via mess, mail eller mobil med dig - för nu slår jag återigen på ignore-filtret.
Kommentera

832303 · »