1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601407 inlägg · 6212 ämnen

Zätas bästa A-landskamp!

Zätas bästa A-landskamp!
Det var en mycket underhållande match man fick se framför TVn i kväll... Som vanligt på senare år så följer jag hela tiden vad #20 gör på isen när det handlar om landskamper... Måste säga att jag har nog aldrig sett han så här bra i en landskamp tidigare... VM-premiären mot Lettland var oxå bra men denna match var nog snäppet värre...

Att motståndet hette Canada gjorde ju inte Zätas insats sämre... Det bevisar att han klarar sig bra mot transatlantiskt motstånd om nu nån tvekat... Idag skapade Zäta minst en målchans i varje byte han spelade... otroligt!!!... Otroligt är oxå hur man kan kalla en kedja med Zäta-Weinhandl-Johnsson för Frölunda-kedjan... Visserligen understöddes de av VF-backar oxå men de som skapade var Weinhandl o framför allt Zäta som var isens kung idag...

I övrigt måste jag säga att jag håller med Jihde när han säger att SVT gjort årets värvning i Uffe Samuelsson... den bästa experten sedan Ankan enligt mig...

Fattar inte hur Zäta inte kunde få Matchstraff för sin brutala nedbrottning av kanadensarn bakom mål där i sista perioden...

« · 24748