1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601394 inlägg · 6212 ämnen

Zätas bästa A-landskamp!

Zätas bästa A-landskamp!
Det var en mycket underhållande match man fick se framför TVn i kväll... Som vanligt på senare år så följer jag hela tiden vad #20 gör på isen när det handlar om landskamper... Måste säga att jag har nog aldrig sett han så här bra i en landskamp tidigare... VM-premiären mot Lettland var oxå bra men denna match var nog snäppet värre...

Att motståndet hette Canada gjorde ju inte Zätas insats sämre... Det bevisar att han klarar sig bra mot transatlantiskt motstånd om nu nån tvekat... Idag skapade Zäta minst en målchans i varje byte han spelade... otroligt!!!... Otroligt är oxå hur man kan kalla en kedja med Zäta-Weinhandl-Johnsson för Frölunda-kedjan... Visserligen understöddes de av VF-backar oxå men de som skapade var Weinhandl o framför allt Zäta som var isens kung idag...

I övrigt måste jag säga att jag håller med Jihde när han säger att SVT gjort årets värvning i Uffe Samuelsson... den bästa experten sedan Ankan enligt mig...

Fattar inte hur Zäta inte kunde få Matchstraff för sin brutala nedbrottning av kanadensarn bakom mål där i sista perioden...

Sv: Zätas bästa A-landskamp!
Suveränt kul att se Z i form! Jag tycker Z tar för mycket defensivt ansvar i Timrå. Han är bra som två spelare framåt. I defensiven finns det andra som är bättre. Kanske har han drabbats av typisk svensk blygsamhet och vill-inte-hävda-sig-för-mycket-och-bli-utpekad-som-lyxlirare-syndrom?

Nä, jag tycker Z är så pass bra att han s k a vara litet av lyxlirare. Låt någon annan täcka upp bakåt. Vi får vara glada att han spelar i Timrå den här säsongen, det lär bli den sista.

Jimmy:

Ja vad ska man säga?? Jag satt nästan och grät när jag såg matchen han är ju lysande den pöjken. Ja hela *FRÖLUNDAKEDJAN* skall ha en stor eloge för den fina hockeyuppvisningen. Staffan Lindeborgh heter han va? Bäst att fråga dig först kanske Jimmy ;)

Angående DIF femman så såg dom mycket loj ut i både den andra och den tredje periodens inledningar och får ta på sig många av baklänges målen.

*FRÖLUNDAKEDJAN* var väl inte inne på något av målen va?

Och helt klart skulle Z:a ha minst 3 matchers avstängning för det grova påhoppet han riktigt ville slå ner Kanadicken.

Ja vad säger man om Uffe "Robocop"Samuelsson? en poäng till.

Mike66:
Tyvärr så slarvade Jonas Johnsson till det i anfallzon vid 4-7 men det spelade väl mindre roll med tanke på att matchen var avgjord då... Zäta såg ut verkligen trivas i en ganska fri offensiv roll...

Visst han heter Lindeborg, klart du har koll på det:)

Jimmy:

Ja man kan ju inte vara 100% i nått man kommer med ;) De va väl fan då.

Ja s..t i samma jag tycker att dom var 15 klasser bättre än Kanada iaf.

Ett riktigt B-Lag som Kanada ställde upp med en avdankad Kattlövare i laget också? Konstigt att inte The big Ed fick chansen det hade både Kanada och Timrå kunnat haft glädje av.

Mike66:

Jag tyckte kommentatorn som du så mkt duktigt kunde namnet på sa att Kanada spelade med i 3 olika tuneringar nu med olika lag... Kanske Ed var med i en av de andra... Annars så har han väl spelat för lite för att komma med redan nu men senare på säsongen kommer han nog vara med...

Finns mycket folk i Kanada ..Ja som vanligt så var jag väl och la ut snusen då när han den där kommentatorn sa det.

Ed var säkert med i det laget som spelade i Japan ;)

mike66: Såg du huvudtaget vad som hände? det var ju kanadicken som hoppade på Z helatiden bakom målet, medans lagen var i Sveriges zon. Inte skulle Z ha matchstraff för det, snarare kanadicken.

Red Eagles: Du får nog anmäla dej i en kurs...."att tyda ironi" steg ett.
Det var en bedrövlig utvisn. på Z:a det tycker vi nog alla.

« · 24748